• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodig

Auteur: Loek, gepost 22 december 2019 om 09:57 – 54 Reacties

Afbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodigAfbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodigAfbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodigAfbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodigAfbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodigAfbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodigAfbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodigAfbeelding Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodig

Lincoln Aviator
Wel zo handig, aangezien het écht koude (lees: sneeuw) seizoen nog aanstaande is.

Bloedmooie SUV? Laten we eens beginnen met deze tegenstelling uitleggen. De Lincoln Aviator is sinds eind vorig jaar aan ons voorgesteld als een grote PHEV-SUV van Lincoln, het dure broertje van Ford. En oké, stiekem is een Lincoln Continental wat mooier en statiger, maar de Aviator is netjes vormgegeven voor een luxe SUV: je ziet zo dat je met een iets hoger in de markt geplaatste auto te maken hebt, kitscherig en overdadig is hij echter een stuk minder. Deze weelde gaat door in het interieur, met hoogwaardige materialen en dito afwerking. Lincoln is weer booming.

En misschien wel het allermooiste: waar de laatste generatie Ford Explorer zo’n ‘net niet-ontwerp’ is (door de voorkant waar iets te hard tegen een muur mee is geknald), komt de Aviator ook nog iets beter uit de verf tegenover zijn goedkope(re) rivaal. Kortom: het is zo’n auto waarvan het stiekem best een beetje jammer is dat hij ons land overslaat. De reden is natuurlijk dat Lincoln het sowieso in Europa (en op Autoblog) het van zich laat afweten en dat deze auto in de VS te boek staat als ‘middenklasse SUV’. De Navigator zit er immers nog boven. Verkijk je echter niet: de Aviator is even groot, dan niet een maatje groter, dan een Volvo XC90. Je kan hem, net zoals iemand met een nieuwe Navigator heeft gedaan, naar Nederland halen. Aangezien de RDW een prijs (incl. BPM) vermeldt van net geen 200.000 euro, vragen wij ons af hoe voordelig je uit de bus komt.

Lincoln Aviator

We dwalen af. De Aviator krijgt van Lincoln innovatie op het gebied van ruitenwissers. Je zou zeggen dat twee ijzeren staven met rubberen uiteinden zo simpel doch functioneel zijn, dat je het niet gecompliceerd moet maken. Toch zijn er twee zaken waarop de ruitenwissers van de Aviator iets handiger zijn. Eén daarvan is niet nieuw: de spuitmondjes van de ruitenwisservloeistof zitten in de wisser zelf verstopt. Een ingenieur van Alpine legde ooit uit dat de nieuwe A110 dit ook heeft. De reden is simpel: ze wilden voor de Alpine als gewichtsbesparing het reservoir voor de vloeistof verkleinen, zonder dat je je blauw betaalt aan het dan dus twee keer zo vaak bijvullen van je ruitenwisservloeistof. De spuitmondjes in de wisser plaatsen is efficiënter en effectiever. Waar niet gewist wordt, gaat de vloeistof sowieso verloren. Dus kan je beter precies in de baan van de wisser spuiten.

Het tweede deel, wél zo goed als nieuw, is het feit dat de Aviator verwarmde ruitenwisserbladen heeft. Daarmee elimineer je een natuurlijk verschijnsel wat heel Nederland in de ban heeft: met een ijskrabber je voorruit ijsvrij maken in de ochtend. In plaats van in de kou krassen en tegelijkertijd afvragen hoe veel zin je nog hebt in je werkdag, kun je in de Aviator de hele winter lang dat proces overslaan. De wissers maken zichzelf ijsvrij. Kijk zelf maar:

Voor gimmicks en slimme doch simpele innovaties ben je bij Lincoln eveneens aan het goede adres. Een perfecte auto, die Aviator.

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Bentley Bentayga
    WWF stuurt SUV's de kant van sigaretten op

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

aviator, lincoln, SUV

Vorig bericht: « Er staan nog meer Tesla concurrenten klaar
Volgend bericht: Deze ‘Lamborghini Gallardo’ is praktischer dan het origineel »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    22 december 2019 om 10:07

    Poaah , wat is het toch ook een strakke bak zeg!

    Login om te reageren
  2. jpo26 zegt

    22 december 2019 om 10:08

    Had Ford in het verleden niet al de verwarmde voorruit op sommige modellen?

    Login om te reageren
    • lompey zegt

      22 december 2019 om 10:10

      @jpo26: op heel veel modellen al. Wat lastiger rijden in het donker met die draadjes in de ruit

      Login om te reageren
      • mistermini zegt

        22 december 2019 om 11:16

        @lompey: Bij MINI geen last van, draadjes amper te zien

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        22 december 2019 om 11:36

        @lompey: Bij Audi en VW is het een film tussen de twee glaslagen, Audi heeft de geïntegreerde sproeiers als optie op de hogere modellen.

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          22 december 2019 om 15:51

          @wimof: Tegenwoordig is het draadloos d.m.v. infrarood bij VAG, ik weet niet of jij daar ook op doelde.

          Login om te reageren
          • Thomas20vt zegt

            22 december 2019 om 16:24

            @ot92: Is geen infrarood. Het is een metaallaag welke verdampt is tussen de ruitlagen, deze wordt onder spanning gezet.

            Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      22 december 2019 om 10:11

      @jpo26: ja, heb ik op 3 Mondeo’s gehad. Perfect! En volgens mij had de Espace 20 jaar geleden al sproeiende ruitenwissers.

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        22 december 2019 om 19:52

        @mopar70: de Peugeot 405 had dat ook al in 1987…

        Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      22 december 2019 om 10:16

      @jpo26: Jep, mijn Cosworth had het. Erg handig (en veilig !) en je zag ze niet zitten tijdens het rijden, omdat je focus (pun unintended . . .) dan veel verder voorwaarts ligt.

      Login om te reageren
      • IJsblok zegt

        22 december 2019 om 10:24

        @amghans:
        tot je oog op die draadjes valt, dan erger je er kapot aan….

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          22 december 2019 om 10:32

          @ijsblok: inderdaad, vorige week heb ik een paar dagen in een Fiësta rondgereden (leenauto), die ook was voorzien van voorruitverwarming. Erg handig om ’s ochtends de ruit condensvrij mee te krijgen, maar voor de rest zit je de godganse tijd tegen een wereldbeeld met moiré patronen aan te kijken. Aan mij niet besteed.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            22 december 2019 om 10:50

            @RRRobert: de draadjes liggen buiten je focus van je ogen zodra door de ruit kijkt, eigenlijk kun je ze dus zowat niet zien. Hetzelfde probleem zou je kunnen noemen voor je binnenspiegel, daar kijk je ook de hele tijd tegen aan maar dat stoort je niet?

            Login om te reageren
            • jerudo zegt

              22 december 2019 om 19:39

              @davelepeef: tot je ergens een rechte lijn tegen komt in de verte, dan wordt het een onderbroken lijn, ongelooflijk ergerlijk. Voor mij dé reden nooit een ford te rijden.

              Login om te reageren
              • davelepeef zegt

                22 december 2019 om 20:13

                @jerudo: zo werkt het gewoon niet.

          • p993 zegt

            22 december 2019 om 18:10

            @RRRobert: hmm heeft mij nooit gestoord; ja als je scherpstelt met je oog op de ruit dan zie je de draadjes wel, maar anders niet!

            Login om te reageren
            • Robert zegt

              22 december 2019 om 20:09

              @p993: zoals ik al zei, ik heb hem een paar dagen gereden als leenauto. Misschien dat je er na een langere periode wel aan gewend bent.

              Verder kan ik de goede reputatie qua onderstel en stuurgedrag wel onderschrijven, alleen gaf de auto echt belachelijk veel afrolgeluiden van de banden door in het interieur en ik vond de ergonomie in de bediening niet top.

              Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          22 december 2019 om 12:44

          @ijsblok: Dan is er iets mis met je focus. Waarom zou je je op die draadjes focussen, dient geen enkel doel

          Login om te reageren
          • theblazerunner zegt

            22 december 2019 om 23:59

            @amghans: dat gaat niet met opzet, ik heb hetzelfde als m’n ruitenwisser strepen trekken, dan ga je er juist op focussen. Irritant en potentieel gevaarlijk.

            Login om te reageren
    • sportevo zegt

      22 december 2019 om 10:39

      @jpo26: kun je op wel meer auto’s krijgen. Onze Defender heeft het bijvoorbeeld ook. Nadeel: de ruit is wel wat duurder om te vervangen.

      Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      22 december 2019 om 10:43

      @jpo26: had mijn mondeo uit 2001 al. Werkte altijd perfect. Binnen een minuut de ruit ijsvrij.

      Login om te reageren
    • p993 zegt

      22 december 2019 om 18:08

      @jpo26: dat heeft ons oude fiestaatje al, ja!
      Patentje van Ford missch, vroeg me altijd af waarom andere merken dat toen niet hadden…

      Login om te reageren
    • 20vtsport zegt

      22 december 2019 om 21:13

      @jpo26: Mijn Mazda uit 2011 heeft het ook, ideaal is dat.
      Even wachten, wissen en gaan!

      Login om te reageren
    • jometdebanjo zegt

      23 december 2019 om 09:56

      @jpo26: klopt. Een Fiesta Titanium X-Pack editie standaard dacht ik

      Login om te reageren
  3. lompey zegt

    22 december 2019 om 10:09

    Mooie auto. Maar ik vind het toch wel aardig range rover

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      22 december 2019 om 12:54

      @lompey: met het grote verschil dat de lincoln toch goed in verhouding is (voor zover dat kan met een SUV) terwijl de lincoln een significant kortere motorkap heeft dan pak em beet een Range Rover/XC90. Dat vind ik een knap staaltje design!

      Login om te reageren
      • mopar70 zegt

        22 december 2019 om 14:57

        @por100: Ik snap er geen zak van.

        Login om te reageren
  4. Kuifje zegt

    22 december 2019 om 10:10

    Prachtige bak hoor, maar in het filmpje staat dat het 4 minuten duurt om je voorruit ijsvrij te maken. Dan is krabben nog steeds wel sneller..

    Login om te reageren
  5. vonklausenburg zegt

    22 december 2019 om 10:10

    Zet maar voor de deur hoor! Altijd al een zwak gehad voor Lincoln, helemaal de oude Town Car.

    Ford, wanneer brengen jullie Lincoln naar de Europese markt?

    Login om te reageren
  6. brammetjedeb zegt

    22 december 2019 om 10:13

    Onze 25 jaar oude transit op mijn werk had het al.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      22 december 2019 om 10:40

      @brammetjedeb: inderdaad, volgens mij allemaal niet zo bijzonder.

      Login om te reageren
  7. brammetjedeb zegt

    22 december 2019 om 10:16

    En wat is lincoln toch goed bezig., zeker die interieurs zijn geweldig!! Die aviator is gruwelijk dik en die navigator blijft een natte droom om te hebben. Die heb je in een volledig bruin interieur, gruwelijk gaaf!!

    Login om te reageren
  8. mopar70 zegt

    22 december 2019 om 10:23

    “..dat Lincoln het sowieso in Europa (en op Autoblog) het van zich laat afweten..” Lincoln schreef anders pas nog nog een leuk stukje over zijn Alfa moneypit.

    Login om te reageren
  9. mk7r zegt

    22 december 2019 om 10:25

    Bloedmooi?? Geef mij maar en Range Rover Vogue

    Login om te reageren
  10. pcooperworks zegt

    22 december 2019 om 10:27

    Standkachel doet wonderen :)

    Login om te reageren
  11. geenidee1975 zegt

    22 december 2019 om 10:35

    Huh, ik verbaas mezelf: prachtige bak!

    Login om te reageren
  12. dromedaris zegt

    22 december 2019 om 10:37

    Not my cup of tea die amerikaanse bakken.

    Login om te reageren
  13. sportevo zegt

    22 december 2019 om 10:42

    Ik snap niet hoe een verwarmde ruitenwisser de hele voorruit ijsvrij maakt/houdt. Het enige handige is dat de wisserrubbers niet vast vriezen.

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      22 december 2019 om 11:06

      @sportevo: precies dat. Volgens mij is dit net zo handig als een verwarmde trekhaak

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      22 december 2019 om 11:41

      @sportevo: net zo handig als een asbak op een motorfiets

      Login om te reageren
    • hondas2000nl zegt

      22 december 2019 om 20:33

      @sportevo: exact. Voorruitverwarming is handiger, en ook niet bijzonder speciaal meer. Het enige wat dit doet is je ruitenwisserblad sparen.

      Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    22 december 2019 om 10:47

    Als ik mijn BMW start en mijn voorruitverwarming aanzet dan heb ik ongeveer hetzelfde resultaat als mijn voorruit bevroren is. Als ik klaar ben met de zijruiten dan is het nog even snel wat stroken op de voorruit en de ruitenwissers doen de rest. Zie dus niet echt de toegevoegde waarde van dit ding.

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      22 december 2019 om 11:42

      @rick-dos: ik stap tegenwoordig gewoon in een warme auto in. Geen enkele ruit krabben en stoelen zijn ook al lekker warm.

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        22 december 2019 om 12:34

        @hiostu: mijn auto staat in een verwarmde garage. Helemaal nooit gedoe! ??

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          22 december 2019 om 16:52

          @sportevo: En hij komt ook nooit buiten? Of neem je je verwarmde garage dan mee?

          Login om te reageren
          • sportevo zegt

            22 december 2019 om 18:21

            @9000cse: ik neem de garage meestal mee.

            Maar overdag heb je hier in Nederland meestal niet zo’n last van bevroren voorruiten en ‘s nachts staat die binnen.

            Login om te reageren
  15. room850 zegt

    22 december 2019 om 11:42

    De Iveco daily heeft de sproeiers ook op de armen ipv op de motorkap

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      22 december 2019 om 12:10

      @room850: een Cactus heeft het ook!

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        22 december 2019 om 17:41

        @2wheeler: Citroën was zelfs nog veel eerder, de BX had het al in 1982…

        Login om te reageren
  16. por100 zegt

    22 december 2019 om 12:58

    Volgens mij is dit ook een goede voor grijs kenteken. Zoveel binnenruimte als dit ding heeft krijg je er misschien nog wel een dc in.

    Login om te reageren
  17. stalensnuitje zegt

    22 december 2019 om 13:27

    Iedereen reageert hier nu over verrassende voorruiten, maar het gaat hier overwarmde wisserbladen. En dat je bij de Alpine dus zogenaamd je niet scheel zou betalen aan ruitenspruiervloeistof (zijn er echt mensen op AB die dat bij de dealer laten doen???) betaal je je nu dus scheel aan speciale heated wiper blades. Maar goed, ik wil die Aviator nog steeds wel. En stiekem ook een Ford Flex ?

    Login om te reageren
  18. HyperTeHK zegt

    23 december 2019 om 08:25

    Mooie auto voor een boer die een wat snellere snelwegtractor zoekt.

    Ofwel verschrikkelijk wat een overdreven wangedrocht. Iedereen die dit koopt moet echt wel een minuscuul pikkie hebben.

    Login om te reageren
  19. jometdebanjo zegt

    23 december 2019 om 09:54

    Een Nederlandse prijs van net geen € 200.000. Compleet gestoord. Voor een auto die in de USA begint bij $ 51.000. Dus wij vragen even 150.000 meer. Ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk. Idioten zijn het in Den Haag

    Login om te reageren
    • jessev zegt

      23 december 2019 om 10:10

      @jometdebanjo:
      “Ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk. Idioten zijn het in Den Haag”
      – Wel flauw dat je binnen 2 zinnen je belofte al niet nakomt, je zegt nu alsnog wat je denkt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North