• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze ‘Lamborghini Gallardo’ is praktischer dan het origineel

Auteur: Loek, gepost 22 december 2019 om 11:04 – 10 Reacties

Lamborghini Gallardo


De wondere wereld van replica’s brengt een aantal voordeel mee.

We winden er geen doekjes om dit keer: de Lamborghini in kwestie is een replica. Iemand heeft een bestaande auto gekocht en daar een gloednieuwe koets overheen gegooid, met als doel om te lijken op een Gallardo LP560-4 Spyder. Wat betreft replica’s valt hij een beetje tussen twee categorieën in. Is dit nou pretentieuze huisvlijt, of stiekem toch best een gaaf project?

Het bevat een beetje van beide. Gave projecten zijn vaak de klassiekers. Auto’s die zo peperduur zijn dat de iets minder vermogende mensen het net niet kunnen betalen. Vaak onderhuids ook nog aangepast en van buiten niet van het origineel te onderscheiden. Categorie twee is de categorie die wij bestempelen als: you tried. Knakenwerk en dat is ook op een geheel eigen manier knap, maar je houdt er niemand mee voor de gek. Meestal omdat het plaatwerk op een bestaand chassis, dan wel bestaande dragende delen wordt geplaatst. Het dak en de voorruit en de wielbasis veranderen niet mee. Terug naar de ’tussen-wal-en-schip-Gallardo-replica’.

Geef toe: je moest goed zoeken voordat je concreet kon zien dat deze auto niet door Italianen in Sant’Agata Bolognese is gebouwd. De auto is gebouwd door een stel fanatieke Russen, die een glasvezel koets gebruikten om de beeldschone vormen van de Gallardo na te bootsen. Er zijn twee redenen dat deze replica, lijkend op knakenwerk, toch een duim omhoog verdient. De eerste reden is dus dat het geheel nog best wel wat weg heeft van een Gallardo. De proporties kloppen bijna precies, de details zijn goed uitgevoerd en alles lijkt origineel. Pas als je de stoffen kap sluit, wordt duidelijk dat dit geen Lamborghini is. Wat het wel is? Een tweedehands Mitsubishi Eclipse Spyder van rond de eeuwwisseling. Motor voorin: dan is het toch knap hoe ze de proporties van de middenmotor-Lambo hebben kunnen toepassen.

De tweede reden is dat een Lamborghini Gallardo alles behalve praktisch is. Een Mitsubishi is dat – voor een cabrio – wel, met zijn niet zo extreem zuipende motor en vierzits configuratie. Dat laatste is niet verloren gegaan bij de conversie naar een Lamborghini, waarmee dit de eerste Lamborghini Gallardo met vier zitplaatsen is. En een Japans blok, gemaakt van oermateriaal. Alleen qua sound en snelheid doet de Gallipse ietsje onder ten opzichte van het origineel.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, eclipse, gallardo, Lamborghini, Mitsubishi, replica, rusland

Vorig bericht: « Bloedmooie SUV maakt de voorruit krabben overbodig
Volgend bericht: Gordon Murray onder de indruk van Alpine A110 »

Lees Interacties

Reacties

  1. smart2000 zegt

    22 december 2019 om 11:24

    geile winterslee.

    Login om te reageren
  2. maxw126 zegt

    22 december 2019 om 11:27

    Wat zijn handjes toch goedkoop in Mother Russia, ik denk dat je hier het 10-voudige kwijt bent.

    Login om te reageren
  3. carfreakjim zegt

    22 december 2019 om 11:49

    Dit is in mijn ogen ook gewoon een replica van de tweede categorie. Lijkt wel wat op het origineel, maar onderhuids is het compleet anders. De enige replicas die ik kan waarderen, en zelfs heel graag zou willen bezitten, zijn die eigenlijk niet van echt zijn te onderscheiden. En daar hoort ook het onderhuidse gedeelte bij. Zoals bijvoorbeeld die superperformance gt40 of een pur sang bugatti. Dit ding heeft maar 1 doel, en dat is mensen doen denken dat je poen hebt

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      22 december 2019 om 16:34

      @carfreakjim: de laatste zin is het een beetje kort door de bocht en in de meeste gevallen gewoon niet waar. De meesten die soort auto’s bouwen weten heel goed dat ding van er flink anders uitziet dan het origineel. Ik denk het meer een uitdaging is, kijken hoe goed ze het kunnen na bouwen. Daarnaast natuurlijk leuk om te doen en goede content voor YouTube. Van jouw C200 een ‘C63 AMG’ maken inc. emblemen (!) valt IMO in de categorie poser.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        22 december 2019 om 16:36

        @e550: lekkere zinnetjes.

        Login om te reageren
  4. papa zegt

    22 december 2019 om 12:25

    Eclardo bedoelen jullie

    Login om te reageren
    • bussie88 zegt

      22 december 2019 om 14:01

      @papa: of Gallipse. Klinkt allebei als een ijsje

      Login om te reageren
  5. thestino zegt

    22 december 2019 om 13:52

    Staat er nu nog een S-line logo op het stuurwiel? ??

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    22 december 2019 om 14:12

    Ik vind hem nog niet eens heel gek, natuurlijk zie je dat het geen orginele is maar dat was ook niet de bedoeling. Best netjes uitgevoerd als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    23 december 2019 om 11:31

    Deze is voor Roman the showman. Ik pak de Evo wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North