• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1-Serie GT, ben jij dat?

Auteur: ricardo, gepost 28 januari 2011 om 17:44 – 141 Reacties

" title=

Na de 5-Serie GT en de aanstaande 3-Serie GT schijnt BMW verder te willen gaan met het uitbreiden van de GT-lijn. Dit plaatje zou namelijk de toekomstige BMW 1-Serie GT moeten voorstellen.

Het zou ons niet verbazen als dit geen vage shop uit een onbekend autoblad is, maar een impressie die van BMW zelf afkomstig is. Daar in Beieren hebben ze er namelijk wel een handje van om zo nu en dan een gat in de markt te ontdekken, en daar vervolgens op in te spelen. Dus waarom geen Gran Turismo-variant van de, nog te onthullen, nieuwe 1-Serie?

Zie het als een hatchback, gekruist met een touring. Ze schijnen er zelfs al een naam voor te hebben: Compact Activity Tourer. Een groot voordeel zou natuurlijk de extra binnenruimte moeten zijn. Nu maar afwachten welke wielen ze van plan zijn aan te drijven. Blijft de next-gen 1-Serie RWD, of zullen ze ‘m -net als de toekomstige instapper– voorzien van FWD? Geruchten wijzen op het laatste.

Met dank aan Orichy voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Nieuwe versie BMW 3 Serie maakt 5 Serie onnodig

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 1-serie-gt, BMW, Schetsen

Vorig bericht: « Bugatti Veyron Grand Sport schittert in Qatar
Volgend bericht: Impressie: Ferrari Four Breadvan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    28 januari 2011 om 17:47

    Hm, een soort B-klasse concurrent? Beetje zoutloos model zo op het eerste gezicht. Maar goed, wie weet wordt het wat.

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    28 januari 2011 om 17:49

    OMG…

    When does the hurting stop??

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      28 januari 2011 om 17:50

      @SimonMc: we zijn niet allemaal zo fraai als jou 406 coupé ;)

      Login om te reageren
      • bosnialove zegt

        28 januari 2011 om 17:55

        @Jochempie: Hopelijk is dat sarcastisch bedoeld.. Toch?

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          28 januari 2011 om 18:02

          @bosnialove: hehe, nee even serieus…Het is een Franse auto en de techniek is twijfelachtig, maar met het uiterlijk van de auto is niets mis hoor! Niet voor niets eens verkozen geweest tot beste auto ter wereld! ;)

          Login om te reageren
          • bosnialove zegt

            28 januari 2011 om 18:05

            @SimonMc: Hopelijk toch wéér sarcastisch bedoeld?

            Login om te reageren
            • realiks zegt

              28 januari 2011 om 18:11

              @bosnialove: Ik vond die 406 ook wel een hele mooie wagen hoor. Nu nog steeds eigenlijk

              Login om te reageren
            • marcus zegt

              28 januari 2011 om 19:22

              @bosnialove: 406 Coupe is een hele mooie auto en wordt vaak als mini Ferrari aangemerkt. Dat is best wel een groot compliment, toch?

              Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          28 januari 2011 om 18:16

          @bosnialove: Ik vind een 406 coupé best een fraaie auto, jij niet?

          Login om te reageren
          • KippieKnaus zegt

            28 januari 2011 om 18:57

            @Jochempie: volgensmij vindt vrijwel iedereen min bosnialove de 406 een fraaie auto..

            Login om te reageren
  3. dondeboer zegt

    28 januari 2011 om 17:53

    Yuk

    Login om te reageren
  4. besaram zegt

    28 januari 2011 om 17:53

    @Jochempie
    Sjongeh is dit jou ontwerp!
    Net zo bagger als je “Design” bakfiets.

    Login om te reageren
    • bosnialove zegt

      28 januari 2011 om 17:56

      @besaram: Om maar even te zwijgen over jouw Sjonnie-Civic. ;)

      Login om te reageren
      • besaram zegt

        29 januari 2011 om 01:30

        @bosnialove:

        Dat jij een 5GT mooi vind zegt al genoeg over jou smaak!
        En mijn civic heeft niets te maken met een Sjonnie bak!
        Alles eraan is orgineel Honda.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          29 januari 2011 om 10:57

          @besaram: Alles dat je eraf hebt getrokken is ook origineel Honda.

          Login om te reageren
          • besaram zegt

            29 januari 2011 om 15:55

            @Jochempie:
            Me civic ooit gezien in het echt! NEe bek houden dan!
            Of kun jij het allemaal zien op me kleine avatar !

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              29 januari 2011 om 20:12

              @besaram: Wie zegt dat die civic geen sjonnie bak is? wel 2e klas sjonniebak overigens.

              Login om te reageren
              • besaram zegt

                29 januari 2011 om 20:17

                @Jipp:
                Oki dus een standaard voorbumper met orginele honda Vti lip
                is sjonnie!
                En een Zwarte motorkap ook? Dan ken jij Spoon civicjes niet! Zo JDM als maar kan. Maar goed dan rij ik maar in een Sjonnie bak. Tenminste wat anders als al die andere grijze leasesletjes.

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 20:24

                @besaram: je zegt het zelf, een andere voorbumper etc, en je verwijst naar tuners. Het is maar wat je beter noemt, ik heb ten minste een wagen met comfort, kracht, ruimte en een mooi interieur.

              • besaram zegt

                29 januari 2011 om 20:35

                @Jipp:
                Doe is ff goed lezen Voordat je weer komt nutteloze reacties STANDAARD voorbumper!
                Dat je dat niet eens weet lkkre autokenner ben je!
                Nou kracht zou ik niet zeggen in dat 1.8je van je hahah!

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 20:46

                @besaram: het zal wel. Geen kracht met een 1.8tfsi, gechipt rond de 200 pk, dat haal je niet met dat hondatje.

              • besaram zegt

                29 januari 2011 om 20:51

                @Jipp:

                hahah
                Hondatjes halen met een 1.8 zonder turbo 200pktjes
                Sorry zei je wat.? nee, dacht ik al
                Eerst weten waar je over praat. Lompe clown

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 20:52

                @besaram: Als dat zo was, zouden ze veel beter verkopen.

              • besaram zegt

                29 januari 2011 om 21:06

                @Jipp:
                Het is ook zo B18C Blokje uit de jaren 90 hahah!
                http://www.youtube.com/watch?v=WpA0EHSdjm0&feature=fvw
                en dit filmpje ken jke ook niet?

              • Ferdinand1 zegt

                29 januari 2011 om 21:16

                @besaram: van die Honda kun jij alleen maar dromen… En jou civicje is ook niét mijn smaak..zit je vast niet mee.

              • besaram zegt

                29 januari 2011 om 21:18

                @Ferdinand1:

                Yep als studentje droom ik ook van zo een honda!
                Welk 22jarig ander studentje droomt er nou van een a4tje?

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 23:05

                @besaram: genoeg, en anders wel van een R8, s8, A5 of a3, en tegenwoordig ook een a1

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 21:17

                @besaram: toch knap, als je op honda.nl gaat kijken naar het aantal PK’s lopen ze achter op vw, ga maar eens goed kijken. Daarbij gaat het bij dat filmpje om getunde wagens. Die kun je zo ver upgraden als je wil, mits je het geld hebt.

            • Jochempie zegt

              30 januari 2011 om 01:22

              @besaram: Ik denk dat jij je bek moet houden over mijn bakfiets.

              Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      28 januari 2011 om 18:18

      @besaram: Dat is ook geen design. Het is een idee, een oplossing voor een probleem. Design komt daarna. Maar bedankt voor de constructieve feedback waar ik al die tijd naar heb verlangd.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        29 januari 2011 om 17:25

        @Jochempie: Heb jij een design-bakfiets?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          30 januari 2011 om 01:24

          @Esprit_de_Flandre: Ontwerpje gemaakt als oplossing voor het verkeersopstoppingsprobleem in de binnenstad van Amersfoort. Een driewielige bakfiets met twee elektromotoren in de voorwielen, zeg maar de huidige elektrische fiets maar dan als bakfiets. Niets bijzonders, was voor een Master-toelating.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            30 januari 2011 om 09:01

            @Jochempie: Heb even op je site gekeken. Leuk ding. ;)

            Login om te reageren
  5. KeesB zegt

    28 januari 2011 om 17:55

    Ik houd m’n hart vast. De 5 GT vind ik qua vormgeving nou niet echt een succes. De 1- en 5-serie zijn an sich best oké.

    Login om te reageren
  6. bosnialove zegt

    28 januari 2011 om 17:57

    De 5-serie GT vind ik een prachtige auto. Dus ik neem aan dat deze net zo mooi wordt. Echter, de X1 vind ik wel wat minder.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 januari 2011 om 19:30

      @bosnialove: Hopelijk is DAT sarcastisch bedoeld!

      Login om te reageren
      • bosnialove zegt

        28 januari 2011 om 19:32

        @bozewolf: Nee, helaas. Jij vindt de X1 wél mooi?

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          28 januari 2011 om 19:35

          @bosnialove: Uh, nee?

          Maar jij vindt de 406 coupe lelijk maar een 5-serie GT een mooie auto?

          Really?

          I mean, REALLY?!

          Login om te reageren
          • bosnialove zegt

            28 januari 2011 om 19:38

            @bozewolf: Ja, inderdaad.

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              28 januari 2011 om 19:41

              @bosnialove: Mafkees

              Login om te reageren
              • bosnialove zegt

                28 januari 2011 om 20:00

                @bozewolf: Vice versa. ;)

              • Jipp zegt

                28 januari 2011 om 20:10

                @bosnialove: Als je een bmw 7 mooi vindt, en een 406 coupe niet, is er iets mis met je.

              • bosnialove zegt

                28 januari 2011 om 22:26

                @Jipp: Wat een idiote vergelijking. Het design van de 7-serie heeft bijna geen enkele overeenkomsten met die van de Peugot. Ik zou eerder zeggen dat er iets met jou mis is. ;)

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 11:10

                @bosnialove: nee, maar toch is de peugeot mooier vormgegeven.

  7. mrtn zegt

    28 januari 2011 om 18:00

    A3 Sportback-achtig dus. Welke niche hebben we het dan over?

    Login om te reageren
    • RaKiM zegt

      28 januari 2011 om 18:09

      @mrtn: mischien een MPV/7-zitter achtige coupé

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      28 januari 2011 om 18:28

      @mrtn: een A3 sportback is veeeel lager dan zoiets!

      Login om te reageren
      • RaKiM zegt

        28 januari 2011 om 21:06

        @KaCh1ng: ik doelde eigelijk op ”welke niche hebben we dan nog over”

        Login om te reageren
  8. Jipp zegt

    28 januari 2011 om 18:05

    Bmw is dus duidelijk de weg kwijt op modellen gebied, maar dat wisten we al toen de x1 kwam.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      28 januari 2011 om 18:39

      @Jipp: BMW verkoopt meer dan jouw precious Audi dus ergens doen ze het wel goed. Fijne dag nog verder!

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        28 januari 2011 om 19:05

        @GOD: Dat wordt misschien wel anders als ze veel FWDs gaan maken …

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          28 januari 2011 om 19:17

          @dawwg: Nee hoor. Het betekend niet dat alle BMW’s FWD worden. Meer de kleinere auto’s. En dat is helemaal niet erg. Zitten veel voordelen aan FWD. 1 belangerijke daarvan is meer ruimte. En tevens merken de meeste mensen niet eens het verschil tuusen FWD en RWD. Heb het dan over dood normale mensen. Ook koopt niet idereen een BMW vanwege RWD.

          Login om te reageren
      • Jipp zegt

        28 januari 2011 om 19:46

        @GOD: Een paar kleine aantekeningen, bmw verkocht meer, maar stegen minder hard. Daarbij is dit een nieuw model en weet je dus niet hoe het gaat verkopen. Maar als ze deze kia ook bij de kia fabriek in duitsland maken zullen ze winst maken.

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 januari 2011 om 19:32

      @Jipp: Ik zie anders niet in hoe BMW’s uitmelkerij met GT’s en onzin zoals “Compact Activity Tourer” (for god’s sake…) verschilt met Audi’s uitmelkerij met Sportbacks en Lifestyle Productivity Action Orientated Grooming Devices en weet ik veel allemaal.

      Een nuchter persoon zou zeggen dat ze beide even erg zijn, maar dat wil er zeker bij jou 4-geringde hersenpannetje niet in.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        28 januari 2011 om 19:42

        @bozewolf: Een audi ziet er nog uit als een audi, dit als een kia.

        Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      28 januari 2011 om 20:01

      @Jipp: de X1 is imo zeer goed gelukt , prima alternatief voor de 3 serie touring (meer plaats op achterbank)

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        28 januari 2011 om 20:09

        @KaCh1ng: alleen lijken ze alleen in poepbuin worden geleverd. ik reed gister achter zo’n ding, het lijkt net een iets opgehoogde 3 serie. En echt mooi is ie niet. Reed vorige week met een Sharan bestel van het bedrijf van me ouders, dat ding trekt best goed, en trok er, willens en wetens een nieuwe 7 serie uit, die er ook in de spiegel niet mooi uit zag….

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          28 januari 2011 om 20:13

          @Jipp: lol met een sharan (max 2.0TDI 170PK) een (minstens 245pk) 730D eruit halen , dat geloof ik niet , X1 vind ik zelf ook niet mooi in die bruine kleur , maar int blauw wel!

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            28 januari 2011 om 20:51

            @KaCh1ng: Ik geloofde het zelf amper, hij steeds verder dan de stopstreep doorrijden en dan gewoon niet hard genoeg kunnen wegtrekken. Al rijden die sharans als beesten, weinig problemen, ook na 3 ton op de teller, en trekpaarden zijn er niets bij.

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              28 januari 2011 om 22:48

              @Jipp: …wat een zotte VAG-gedachtjes heb jij toch…een BMW eruit rijden met een…eeehm…Sharan !? Grow up…plz

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 11:12

                @Megakix: noem het onzin, ik maakte het daadwerkelijk mee vorige week. Had eigenlijk een camera op het dashboard moeten hebben.

              • GOD zegt

                29 januari 2011 om 11:47

                @Jipp: En toen werd je wakker met een natte plek in je broek. Snelste uitvoering van de Sharan wat ik zo 1,2,3 kan vinden is de 2.8 V6. 0-100 in 9.6 seconden. De 7 serie doet het in 4,6-7,2 afhankelijk van het model. De basis 730D is dus al 2,5 seconden sneller aan de honderd.

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 15:02

                @GOD: kwestie van goede bocht kiezen en dootrekken in het rood, dan kan alles. Niet altijd af willen gaan op de cijfers.

              • GOD zegt

                29 januari 2011 om 16:47

                @Jipp: Jij hebt echt een beste plaat voor de kop.
                Je leeft niet eens meer in de realiteit.
                Doe eens gek en zoek hulp en hoop dat er nog wat te redden valt. ik betwijfel het maar je weet maar nooit.

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 19:11

                @GOD: Er is niets mis met mij.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                29 januari 2011 om 17:37

                @Jipp: Zou het niet kunnen dat de BMW’er niet eens probeerde? Ik kan met mijn oud barrel ook een BMW verslaan als die rustig optrekt…

              • Jipp zegt

                29 januari 2011 om 19:12

                @Esprit_de_Flandre: Die bmw trok alles behalve rustig op, alleen had ik de baan met de binnenbocht en daar word het best krap met 2 brede auto’s.

              • bozewolf zegt

                30 januari 2011 om 00:43

                @Jipp: Oh wacht, nu was het in een binnenbocht en de BMW moest inhouden?

                Ja, lekkere vent bij je.

                “Ik sprint Usain Bolt er uit!

                …als ie wandelend een kipnugget eet”

                Pflrt!

              • KaCh1ng zegt

                29 januari 2011 om 19:40

                @GOD: de snelste sharan doet het in 8.3S 2.0TSI :) mrja dat is ng niet snel genoeg voor een 730D :D

              • integralechubasco zegt

                29 januari 2011 om 16:07

                @Jipp: ben je weer bezig?

  9. DePannekoek zegt

    28 januari 2011 om 18:05

    de nieuwe Astra?

    Login om te reageren
  10. mrbones zegt

    28 januari 2011 om 18:06

    wel erg kleine raampjes

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      28 januari 2011 om 18:17

      @mrbones: idd zeg!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 januari 2011 om 17:40

      @mrbones: GT is een term die wordt gebruikt voor een bepaald type sportieve wagens. Misschien wil men op deze DOODGEWONE VIJFDEURS toch nog de indruk wekken dat het sportief is…

      Login om te reageren
  11. As_long_as_it_is_fast zegt

    28 januari 2011 om 18:07

    Pff, waarom is dit nodig. Is het verschil met de X1 en de 1 GT dan zo groot? Betwijfel het. In elk geval, nog een bmw bij in het assortiment, ’t kan maar gaten vullen zeker…

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      28 januari 2011 om 18:27

      @As_long_as_it_is_fast: is toch mooi als je meer te kiezen heb

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        28 januari 2011 om 21:39

        @Flamingo: Ja maar op den duur is het toch verzadiging vind ik…

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 januari 2011 om 17:44

      @As_long_as_it_is_fast: Het verschil is dat je je met een X1 geen groen imago kan aanmeten, want is een SUV. De gewone 1’er is natuurlijk niet speciaal genoeg meer voor de 21e eeuwse yup, dus dan maar een 1GT. Daarmee kan je sportief lijken, en toch wat groen.

      In feite zouden ze dit 1DV moeten noemen, zo ook voor de 5GT.
      DV = DOODGEWONE VIJFDEURS. Ik krijg de krul van die bij de haren gesleurde benamingen…

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        29 januari 2011 om 20:30

        @Esprit_de_Flandre: Haha, DV, nice. ;) Ik vind gewoon dat er erg veel auto’s bijkomen zonder dat er verdwijnen. Soms eens een model eruit halen vind ik.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          29 januari 2011 om 21:01

          @As_long_as_it_is_fast: Zal nog wel komen. Ze kunnen er niet blijven nieuwe verzinnen. Het aantal autokopers gaat niet snel genoeg omhoog om al die modellen te verantwoorden.

          Login om te reageren
  12. belg zegt

    28 januari 2011 om 18:14

    dacht ook eerst aan B klasse merc

    Login om te reageren
  13. Alexander_NAS zegt

    28 januari 2011 om 18:29

    Misschien gek maar ik vind em best vet

    Login om te reageren
  14. rscax3 zegt

    28 januari 2011 om 18:37

    Dacht eerder aan een Seat Leon hatchback

    Login om te reageren
  15. alieh1990 zegt

    28 januari 2011 om 18:40

    Laat maar komen! Vind die gt uitvoeringen echt vet!

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    28 januari 2011 om 18:41

    Die Duitsers zijn snelle volgers, nu al een DS4-concurrent. :twisted:

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 januari 2011 om 19:44

      @Citrofiel: Echter ziet een DS4 er goed uit, dit… het lijkt net een kia!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        29 januari 2011 om 17:45

        @Jipp: Een Kia ziet er ook goed uit. Dit… tja, ik ga geen vergelijking maken. Ik ben goed opgevoed.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          29 januari 2011 om 17:53

          @Esprit_de_Flandre: Voel ik hier een steek onder water? :x ;)

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            29 januari 2011 om 18:59

            @Citrofiel: Nope. Als ik een vergelijking zou maken, zou die grof zijn, en de kindertjes zouden er aanstoot aan kunnen nemen.

            Allez ja, hun ouders tenminste, als ze die vergelijking herhalen met betrekking tot hun moeder…

            Login om te reageren
  17. Stino zegt

    28 januari 2011 om 18:46

    GT is echt eikebah!!

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    28 januari 2011 om 18:50

    Wat extra info van een insider

    “It’s size fools you but inside you have legroom on a par with a 5er.
    Yes it is one of the first wave of FWD BMW’s and that legroom is made possible by removing the transmission tunnel and the RWD drivetrain freeing up space for the interior.

    Seems a UK publication have got an inside scoop on the looks of the BMW 1er Gran Turismo. Following in the footsteps of the 5er Gran Turismo and the 3er Gran Turismo. Although Progressive Activity Sedan/Coupe makes way for Compact Activity Tourer.

    What you see here is how the car will look offering a mixture of 5dr hatch and Touring. Leg room in the rear is almost on par with the 5er Sedan. As previewed in the Front Wheel Drive report.

    BMW 1er Gran Turismo and BMW 1er Family Activity Sport Tourer are purely answers to the much demanded compact BMW that must be spacious and flexible like an MPV Concept.
    Although you are not getting a typical MPV come-van shape , you are getting something that effectively could rewrite the rules in what an MPV has to look like. Without sacrifice to flexibility. Given the importantance of three segments the UKL/CITY , Premium Compact and Premium Entry for growth.
    BMW see the need to offer customers within these segments desirable products not the same old concept but with a BMW badge.

    The small MPV segment which is a very high priority in European markets is expected to increase by about 65% by 2015.”

    Login om te reageren
  19. canguro zegt

    28 januari 2011 om 18:51

    Wat volgt: voorwielaandrijving?

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      28 januari 2011 om 18:53

      @canguro: is daar iets mis mee dan?d an koop jij tch lekker een achterwielaangedreven BMW. die zullen heus ook gewoon blijven

      Login om te reageren
      • canguro zegt

        28 januari 2011 om 18:57

        @Flamingo: sarcasme, niet alles zo letterlijk nemen wat ik zeg. ;)

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 januari 2011 om 22:01

      @canguro: dat staat er hè? “removing the transmission tunnel and the RWD drivetrain freeing up space for the interior.”

      Idd voorwielaandrijving en zoals iemand anders al opmerkte het zou ook KIA, Lexus of iets dergelijks kunnen zijn.

      Login om te reageren
  20. HKH zegt

    28 januari 2011 om 18:54

    Meer keus is mooi voor de kopers, maar zelf krijg ik het er niet warm of koud van

    Login om te reageren
  21. JRmiura zegt

    28 januari 2011 om 19:03

    wat een zooi is er tegenwoordig op internet te vinden, de 5 gt was al een flinke optische misser en nu dit, laat ze gewoon lekker M-sedannetjes maken en stop met dit experimenteren

    Login om te reageren
  22. SummerSky zegt

    28 januari 2011 om 19:28

    Best mooi ontwerp, laat maar komen

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    28 januari 2011 om 19:35

    Meer ruimte is de enige fatsoenlijke verklaring voor dit gedrocht. Aan de andere kant valt aan te voeren dat een 1-Serie dan sowieso meer ruimte moet bieden door de RWD eruit te flikkeren.

    Het percentage 1-serie aanschaffers die per se RWD willen zal toch aardig klein zijn. Voor de meeste kopers is het gewoon een gebruiksobject.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 januari 2011 om 17:59

      @bozewolf: Een 1 is eerder een statusobject dan een gebruiksobject. Mensen die een gebruiksobject willen kopen een goedkopere, praktischer auto. Meer auto voor minder geld dus…

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        29 januari 2011 om 19:43

        @Esprit_de_Flandre: die kopen een golf ipv een 1 serie! sommige mensen hebben niet een grote wagen nodig :)

        Login om te reageren
  24. norge zegt

    28 januari 2011 om 19:41

    Ach ik dacht aan een opel ;)

    Login om te reageren
  25. maurizio24 zegt

    28 januari 2011 om 19:47

    ziet er fraai uit beter dan de 5-GT

    Login om te reageren
  26. TimoBac zegt

    28 januari 2011 om 19:53

    Vraag me niet waarom maar ik moest een beetje aan de Astra denken toen ik dit zag..

    Login om te reageren
  27. BasRS zegt

    28 januari 2011 om 20:33

    Doet mij erg aan de Astra denken, vooral de neus!!

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    28 januari 2011 om 20:51

    Mja ziet er op deze foto best wel oké uit…

    Login om te reageren
  29. atakan zegt

    28 januari 2011 om 20:51

    is dit lelijk? kom op man liever dit dan een 530d GT ;)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 januari 2011 om 21:13

      @atakan: Sorry, dat vind ik eigenlijk een verkrachte versie…Die orginele voorbumper is nog het mooist van al, en ook die velgen hoeven niet, en ja, zelfs de zijspiegels moeten normaal in het donkergrijs ( zit een heel verhaal achter de reden waarom ) !

      Dit vind ik veel mooier :

      Login om te reageren
      • atakan zegt

        29 januari 2011 om 09:42

        @SimonMc: ik kon geen goeie plaatje vinden.. najah de 406 coupe blijft een schitterwagen ;)

        Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        29 januari 2011 om 17:54

        @SimonMc: Zo wordt zo’n BMW-topic toch nog leuk, een paar plaatjes van de 406 coupé eronder.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          29 januari 2011 om 18:03

          @Citrofiel: Idd :mrgreen:

          @SimonMC: Vertel dat verhaal eens. We hebben tijd…

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            29 januari 2011 om 19:02

            @Esprit_de_Flandre: Wel, ik zit ook op het peugeot 406 coupe forum en er was iemand die er over dacht zijn zijspiegelkappen in carosseriekleur te zetten.

            Ik vroeg me toen ook zelf af waarom dit niet standaard werd gedaan?Ik bedoel, toen de 406 coupe uitkwam was het juist de mode van dit te doen?

            Toen ik een paar foto’s opzocht, had ik het opeens door :

            Vanuit deze hoek vallen de zijspiegels niet eens meer op, en toen wist ik dat ze dit waarschijnlijk gedaan hadden om de aandacht meer te vestigen op de algemene carosserielijn.
            De zijspiegels in carosseriekleur zetten, is net zoals iemand met flaporen zijn haar millimeteren.

            Dit werd bevestigd door verschillende leden van het forum,
            en één lid van het forum had eens gelezen dat Pininfarina dit bewust heeft gedaan om de lijnen zo intact mogelijk te houden.De spiegel is donker, net zoals het glas en de B-stijl, zodat er één geheel ontstaat.

            Een ander lid van het forum kende iemand die af fabrieks meegespoten zijspiegels wou ( het was toen hip ), en dit was onder geen enkele voorwaarde mogelijk.

            De reden bleek te zijn dat, ondanks dat het een Peugeot is, het design eigendom van Pininfarina blijft.Peugeot heeft een contract met hen dat ze geen enkele wijziging mochten doorvoeren aan het design, en de boeteclausule was dusdanig dat geen enkele officiële dealer het waagde van de spiegels mee te spuiten.

            Een ander lid van het forum had zijn zijspiegelkappen tóch gespoten en had er achteraf spijt van.

            Conclusie : de mensen van Pininfarina zijn heus geen uilen, en als je denkt dat je het beter weet door tegen beter weten in toch dingen te gaan meespuiten, doe je alleen maar afbreuk aan het design.

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              29 januari 2011 om 19:49

              @SimonMc: Dacht al zoiets. Is idd waar dat het beter staat zo. Dat van die Pininfarina-rechten wist ik niet. Maar ik zou het wel eens bevestigd willen zien, en niet op een Peugeot-forum natuurlijk, niet onafhankelijk genoeg. Ik vraag me af of dat van meer Pininfarina-modellen zo is. Dat zou willen zeggen dat PF alle facelifts van die modellen ook doet.

              Login om te reageren
            • Ferdinand1 zegt

              29 januari 2011 om 21:07

              @SimonMc: dude, ik vind het een schitterende auto hoor. Maar dat van die spiegels is niet “een heel verhaal”. Je had het ook in één zin kunnen zeggen.

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                29 januari 2011 om 21:53

                @Ferdinand1: LOL, je hebt gelijk hoor !

                Ik heb er een verhaal van gemaakt ! ;)

              • Ferdinand1 zegt

                29 januari 2011 om 22:07

                @SimonMc: we houden het maar op over-enthousiasme ;)

              • SimonMc zegt

                30 januari 2011 om 02:14

                @Ferdinand1: Zo herken je de echte autoliefhebber :)

              • Ferdinand1 zegt

                30 januari 2011 om 20:51

                @SimonMc: true. Bij zwarte spiegels denk ik trouwens gelijk aan dit:
                http://www.autofans.us/images/Volkswagen/Volkswagen%20Scirocco%20R%201.jpg

                Hetzelfde verhaal. Audi doet het dus verkeerd met de zilveren spiegels op de S modellen.

              • gasrbij zegt

                31 januari 2011 om 17:53

                @Ferdinand1: dat had ik al eerder gedaan. ok twee dan

            • integralechubasco zegt

              30 januari 2011 om 02:27

              @SimonMc: interessant verhaal… schoonheid ligt in het detail…

              Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              30 januari 2011 om 20:00

              @SimonMc: Leuk verhaal, dat maakt zo’n forum als dit interessant. :)

              Login om te reageren
  30. janklaassen zegt

    28 januari 2011 om 20:53

    BMW kan absoluut betere ontwerpen maken. Kom op. Maak de 1-serie 5d iets ruimer en je hebt het. Niet weer zo’n creatie als de 5 GT, please.

    Login om te reageren
  31. Lucb zegt

    28 januari 2011 om 21:37

    1-Serie meets Astra & B-klasse?

    Login om te reageren
  32. carthago zegt

    28 januari 2011 om 21:38

    Hoop toch echt dat het geen FWD wordt. Kan gewoon nog steeds niet geloven dat bmw FWD wil gaan toepassen.

    En ga die lelijke fransje gebakjes lekker ergens anders posten. 406 coupe = lelijk!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 januari 2011 om 10:53

      @carthago: waarom niet? FWD heeft veel voordelen, minder dure electronica nodig om de achtertrein onder controle te houden. Meer interieurruimte voor de passagiers, lager gewicht, lager verbruik. Bovendien heeft BMW met de MINI al bewezen dat ze FWD heel goed kunnen. Maar ik snap dat iemand die 406 lelijk noemt dit allemaal niet kan begrijpen. De 406 is de mooiste betaalbare productie auto van de laatste 100 jaar, dat is geen mening dat is een feit!

      Login om te reageren
  33. C220AMG zegt

    28 januari 2011 om 21:46

    Goed bezig BMW, nog even een 3-cilinder erin lepelen en FWD meegeven! Klaar, niets meer aan doen, maar zoek maar een andere gegadigde!

    Login om te reageren
  34. chimaera zegt

    28 januari 2011 om 22:34

    Lijkt meer een mercedes, welke altijd lelijk zijn.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 januari 2011 om 23:31

      @chimaera: En dat zeg juist jij…met een TVR logo…

      Login om te reageren
  35. Megakix zegt

    28 januari 2011 om 22:50

    Ben best een BMW-liefhebber…maar ze beginnen daar nu al net zo te ‘modellen-baggeren’ als bij Audi al jaren het geval is. Overal truttenschudders met tractormotoren (Nederland) voor een half-om-half-gezin (man + vrouw + hond/kat)…

    Login om te reageren
  36. mashell zegt

    29 januari 2011 om 10:56

    Hebben Audi en BMW nou niets geleerd van Mercedes. Een paar jaar terug heeft Mercedes haar model portefeuille enorm uitgebreid maar dat heeft ze zeker geen succes gebracht eerder het tegendeel.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 januari 2011 om 18:21

      @mashell: Mja, maar met wat? De Vaneo bvb., wat moest dat nu voorstellen?

      Login om te reageren
  37. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 13:17

    BMW…waar ben je mee bezig? Jammer!

    Login om te reageren
  38. Imom zegt

    29 januari 2011 om 14:18

    gastjes,gastjes,gastjes kijk ééns vooraan op het ding er staat toch een bmw embleempje op das toch genoeg.

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    29 januari 2011 om 15:16

    Lelijk hok! En ik ben dan nog BMW dan. Als ze dit ding FWD maken dan verban ik hem echt! (Niet dat dat uit zal maken, maar het klinkt wel lekker dreigend;))

    Login om te reageren
  40. Freewarefreak zegt

    29 januari 2011 om 18:23

    Allereerst.. voor zover ik de vage photoshop hierboven kan beoordelen vind ik hem niet lelijk. Mooie gedrongen look, mede door de hoge schouderlijn. Echt een cross-over achtige look net als de 5 GT. Ik ben benieuwd naar meer definitieve (kleuren) foto’s.

    FWD.. jammer, maar wel begrijpelijk. Aangezien het platform (bodemgroep) afkomstig is van de Mini Countryman is het dus in beginsel een FWD. Maar: op de Cooper S Countryman en de Cooper D is het All4 vierwielaandrijvingsysteem te krijgen. Bij normale omstandigheden gaat bij dit systeem maximaal 50 procent van de aandrijfkrachten naar de achterwielen. Maar als de Countryman het moeilijk krijgt, kan deze tijdelijk veranderen in een 100 procent achterwielaangedreven auto.

    Het zou dus zo maar kunnen zijn dat het topmodel van deze 1 GT ook de beschikking krijgt over dat systeem…

    Login om te reageren
  41. Punk zegt

    29 januari 2011 om 18:36

    Peugeot 406? Die komt niet eens in de buurt van een 5 GT Uitlaat!

    Login om te reageren
  42. gasrbij zegt

    29 januari 2011 om 18:52

    Op de foto is die 5gt niet erg overtuigend, zeg maar gerust lelijk maar in t echt is t echt een schitterende wagen! Over de 406 buitenspiegels;het ontwerp is van pininfarina en die wou de lijn intact laten er daar mocht peugeot niks aan veranderen. Meegespoten spiegels was dus geen optie.

    Login om te reageren
  43. integralechubasco zegt

    30 januari 2011 om 02:29

    de 5 gt zal te boek staan als de lelijkste bmw ooit, de 406 coupe als een van de mooist gelijnde coupe’s ooit…

    Login om te reageren
  44. boygeorge zegt

    30 januari 2011 om 06:12

    Ik denk dat deze BMW 1 een studie project is van Chinese en Italiaanse designers-studenten. Prachtig, een heel plat subtiel brok metaal en plastic.

    Login om te reageren
  45. aadzor zegt

    30 januari 2011 om 14:43

    Is gewoon een x1

    Login om te reageren
  46. kingkay zegt

    30 januari 2011 om 19:05

    Da’s geen 1 GT, da’s een Mercedes B-klasse waar ze een blok beton op hebben gedropt. Nuja, wel een verbetering tov de gewone 1-serie, dat wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North