• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1M Coupé RS van Tuningwerk: 521 pk baby!

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 april 2012 om 14:58 – 39 Reacties

BMW 1M RS Tuningwerk
Dikke MotoGP-livery, vleugel, rolkooi en Alcantara binnenin. Deze 1M means business. Dat zien we ook in de specs terug, want als eerste getunede 1M overschrijdt deze RS de 500 pk-grens: 521 pk en 614 Nm zorgen ervoor dat je met 1 pk slechts 3 kilo voort hebt te slepen. Topsnelheid? 300 km/u.

Wat kunnen we verder nog over deze auto zeggen, behalve dat we er graag eens een rondje (of dertig) mee over de Nordschleife willen? De achteras is aangepakt, en er zit nu een Drexler-sper op. Rondom de auto vinden we lichtgewicht materialen van carbon (spoilerlip, motorkap, kofferdeksel, vleugel).

De ATS-velgen zijn 19″ groot en onder de auto zitten stalen remschijven met een diameter van 370 mm (carbonschijven optioneel). De blauwe plekken op de uitlaat verraden dat we hier met een titaniumsysteem te maken hebben.

Ondanks zijn uiterlijk mag je er ook nog de openbare weg mee op. Wat de prestaties doen is de vraag, dat moet de nieuwbakken eigenaar maar uitproberen.

In Duitsland kost het totaalplaatje je 119.900 euro (incl auto), voor Nederland zal dit nog wel enkele tienduizenden hoger uitvallen.

Ook interessant!

  • BMW 1M prijzen
    BMW 1M prijzen gaan door het dak?
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 230i Coupé
    BMW 230i Coupé: leukste nieuwe auto in Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 1m, BMW, Coupe, e82, tuning

Vorig bericht: « Europese autoverkopen veren (beetje) op in maart
Volgend bericht: Range Rover Evoque is vrouwenauto van het jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. peugeot zegt

    17 april 2012 om 15:01

    Nice!

    Login om te reageren
  2. KEV9 zegt

    17 april 2012 om 15:01

    toch wel 1 van de mooiste bmw’s

    Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    17 april 2012 om 15:02

    Echte petjes tjoenen pas als een auto uit productie is.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      17 april 2012 om 15:03

      @ferrari94tr: Noem jij dit petjes-tuning? Ga je mond spoelen.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        17 april 2012 om 15:12

        @kaasboerin: Haha idd, mochten petjes willen.

        Login om te reageren
      • ferrari94tr zegt

        17 april 2012 om 15:18

        @kaasboerin: de parkeerpplaatsen bij de flats bij mij in de buurt geven mijn wel dit beeld….

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          17 april 2012 om 15:30

          @ferrari94tr: Ben jij niet een beetje kortzichtig? Ik denk niet dat er 1M’s bij die flats staan. En die plastic meuk die petjes op hun 316i van 1995 plakken heeft weinig te maken met het hoogwaardige materiaal wat op deze machine gemonteerd zit. Als jij dat verschil niet begrijpt/ziet krijgen de petjes dus hun zin.

          Login om te reageren
          • ferrari94tr zegt

            17 april 2012 om 15:58

            @kaasboerin: bij de flats in kwestie staan geen oude auto’s. meestal staan er 7series met 22 inchers eronder. boendien ben ook ik een liefhebber en zie wel het verschil tussen verschillende jaren auto’s.

            Login om te reageren
            • dutchiehd zegt

              17 april 2012 om 18:45

              @ferrari94tr: een 1M kun je ook niet met een 7 op 22″ vergelijken.. zucht..

              Login om te reageren
              • ferrari94tr zegt

                17 april 2012 om 19:09

                @dutchiehd: ik zei dat petjes een auto pas tunen als ie uit productie is. ik zei niks over 1m zelf. Niet dat ik em leuk vind, voor dat geld koop ik wel een tweedehands F430.

              • kaasboerin zegt

                17 april 2012 om 20:22

                @ferrari94tr: Tot je de volgende servicebeurt moet doen? :D

              • jzaero zegt

                17 april 2012 om 23:24

                @ferrari94tr: Voor 120k koop je ex belastingen geen nieuwe 430/458. Een tweedehandsje misschien. Echter, Porsches en Ferrari’s service je bij sommige beurten voor maar liefst 6000 euro. Mijn neef rijdt een 911 en heeft dat toch even moeten neertellen. Een M zal niet veel goedkoper zijn, maar het scheelt toch significant. Bovendien is er zoiets als functioneel tunen en optisch tunen. Deze is allesbehalve alleen maar optisch. Om met 521pk goed te hoeken heb je die spoilers nodig, of je dat nou mooi vind of niet.

  4. MARS zegt

    17 april 2012 om 15:02

    Uitleg Drexler-sper zou leuk zijn!

    Login om te reageren
    • x3ro zegt

      17 april 2012 om 15:09

      @MARS: Zon sper van Drexler is speciaal gemaakt voor het wat hardere straat gebruik. Drexler zorgt er dus ook voor dat je DSC er geen last van heeft.

      OT: De livery en achter spoiler mogen ze houden, voor de rest zeg ik doen!

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        17 april 2012 om 15:11

        @x3ro: niet zozeer voor mij, maar had ’t in ’t artikel willen lezen.. Als je mooie woorden gebruikt, is een uitleg wel leuk voor mensen die er anders bijlangs lezen.

        Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    17 april 2012 om 15:02

    LOL! Porno. Dit zal vele dikke bolides eruit rijden.. *inlove*.

    Login om te reageren
  6. trisx zegt

    17 april 2012 om 15:11

    Doe maaar:)

    Login om te reageren
  7. jtotdew zegt

    17 april 2012 om 15:17

    Fantastisch apparaat

    Login om te reageren
  8. speedlimit zegt

    17 april 2012 om 15:23

    Tupperware tuning…er is al rekening gehouden met de taart :)

    Login om te reageren
  9. 2SLOW4ME zegt

    17 april 2012 om 15:26

    Misschien moet ik er nog aan wennen, maar ik vind het bepaald niet de moeders mooiste.

    Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    17 april 2012 om 15:27

    Best wel voor lul om met Safety Car bestickering rond te rijden.

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      17 april 2012 om 15:39

      @alcantara:maar je rijdt ook achteraan!

      Login om te reageren
  11. theblackdude zegt

    17 april 2012 om 15:43

    Geslaagd.

    Login om te reageren
  12. Alfarobert zegt

    17 april 2012 om 15:46

    De 1 serie is toch de kleinste BMW serie.Voor 119000 euro koop je dan toch een 5 serie of iets.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 april 2012 om 15:57

      @Alfarobert: Ja want er is maar één reden om een auto te kopen en dat is hoe praktisch je ruimte is.

      Login om te reageren
  13. rs6issnel zegt

    17 april 2012 om 16:03

    Gave bak, een rs6 is snel en deze ook.

    Login om te reageren
    • barry zegt

      17 april 2012 om 16:05

      @rs6issnel: niet echt relevant op het artikel he…
      Want een lambo, ferrari, trein, vliegtuig en met wat moeite zelfs een fiets zijn ook snel

      Login om te reageren
  14. barry zegt

    17 april 2012 om 16:04

    Spoiler eraf, vet kleurtj en wil hem best in ontvangst nemen :)

    Login om te reageren
  15. lambo4all zegt

    17 april 2012 om 16:08

    Ben geen 1M fan maar dit is echt een van de coolste wagens die ik ooit heb gezien! de uiterlijke aanpassingen zijn gaaf en de motortuning is ook zeer welkom. hulde van Tuningwerk! Hoop dat ze er veel zullen verkopen.

    Login om te reageren
  16. Stopwearingpants zegt

    17 april 2012 om 16:21

    Dat geld voor een 1 serie flikker op man

    Login om te reageren
  17. Joerek zegt

    17 april 2012 om 16:38

    Er zal geen tienduizenden euro’s bijkomen als het goed is. De BPM op een 1M is ongeveer 16000 – 18000 euro dus dat zal voor deze versie niet anders zijn. Ik neem aan dat dit aftermarket tuning is en niet zo uit de fabriek komt rollen zodat er over het hele bedrag BPM afgedragen hoeft te worden.

    Login om te reageren
  18. Jesper zegt

    17 april 2012 om 17:39

    Nou weet ik niet hoe ruimdenkend de Duitse gestapo is, maar de Nederlandse bonnenrukkers laten je die mooie vleugel er ter plekke af zagen, en anders doen zij het wel voor je. Iets met auto’s en scherpe uitsteeksels.

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      18 april 2012 om 12:55

      @Jesper: Als de hoekjes maar afgerond zijn met een radius van 3mm en het niet breder is dan de auto zelf zou het moeten mogen. Kijk maar eens naar die puntjes waarmee cabriokappen op oldtimers vastgeklikt worden. Die zijn doodeng als je er als voetganger/fietser/inzittende ongewenst mee in aanraking komt maar toch mogen ze.

      Login om te reageren
  19. jordy14 zegt

    17 april 2012 om 18:01

    Vette auto, en dat die op de openbare weg mag! Zou hem graag eens willen zien rijden.

    Login om te reageren
  20. meneersander zegt

    17 april 2012 om 18:31

    300 maar? Mietjuh!

    Login om te reageren
  21. isobmw zegt

    17 april 2012 om 18:32

    Wil hier wel 1 keer in rijden.. Ook wel 2 keer

    Login om te reageren
  22. mark88 zegt

    17 april 2012 om 20:33

    Met zoveel paarden/kg kan die denk ik wel sneller dan 300 km/h, maar die M1 moet wel een goede ‘downforce’ hebben, anders vliegt die omhoog.

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      18 april 2012 om 12:57

      @mark88: Blijven 1 serie coupe’s normaal zo slecht plakken dan? Slechter dan al die 700+ pk tuningmonsters van 5 en 7 series die zonder spoilers subsonisch over de autobahn vliegen?

      Login om te reageren
  23. drivingpleasure zegt

    19 april 2012 om 18:15

    Blijft toch een hele dikke wagen die 1M.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North