Dikke MotoGP-livery, vleugel, rolkooi en Alcantara binnenin. Deze 1M means business. Dat zien we ook in de specs terug, want als eerste getunede 1M overschrijdt deze RS de 500 pk-grens: 521 pk en 614 Nm zorgen ervoor dat je met 1 pk slechts 3 kilo voort hebt te slepen. Topsnelheid? 300 km/u.
Wat kunnen we verder nog over deze auto zeggen, behalve dat we er graag eens een rondje (of dertig) mee over de Nordschleife willen? De achteras is aangepakt, en er zit nu een Drexler-sper op. Rondom de auto vinden we lichtgewicht materialen van carbon (spoilerlip, motorkap, kofferdeksel, vleugel).
De ATS-velgen zijn 19″ groot en onder de auto zitten stalen remschijven met een diameter van 370 mm (carbonschijven optioneel). De blauwe plekken op de uitlaat verraden dat we hier met een titaniumsysteem te maken hebben.
Ondanks zijn uiterlijk mag je er ook nog de openbare weg mee op. Wat de prestaties doen is de vraag, dat moet de nieuwbakken eigenaar maar uitproberen.
In Duitsland kost het totaalplaatje je 119.900 euro (incl auto), voor Nederland zal dit nog wel enkele tienduizenden hoger uitvallen.
Nice!
toch wel 1 van de mooiste bmw’s
Echte petjes tjoenen pas als een auto uit productie is.
@ferrari94tr: Noem jij dit petjes-tuning? Ga je mond spoelen.
@kaasboerin: Haha idd, mochten petjes willen.
@kaasboerin: de parkeerpplaatsen bij de flats bij mij in de buurt geven mijn wel dit beeld….
@ferrari94tr: Ben jij niet een beetje kortzichtig? Ik denk niet dat er 1M’s bij die flats staan. En die plastic meuk die petjes op hun 316i van 1995 plakken heeft weinig te maken met het hoogwaardige materiaal wat op deze machine gemonteerd zit. Als jij dat verschil niet begrijpt/ziet krijgen de petjes dus hun zin.
@kaasboerin: bij de flats in kwestie staan geen oude auto’s. meestal staan er 7series met 22 inchers eronder. boendien ben ook ik een liefhebber en zie wel het verschil tussen verschillende jaren auto’s.
@ferrari94tr: een 1M kun je ook niet met een 7 op 22″ vergelijken.. zucht..
@dutchiehd: ik zei dat petjes een auto pas tunen als ie uit productie is. ik zei niks over 1m zelf. Niet dat ik em leuk vind, voor dat geld koop ik wel een tweedehands F430.
@ferrari94tr: Tot je de volgende servicebeurt moet doen? :D
@ferrari94tr: Voor 120k koop je ex belastingen geen nieuwe 430/458. Een tweedehandsje misschien. Echter, Porsches en Ferrari’s service je bij sommige beurten voor maar liefst 6000 euro. Mijn neef rijdt een 911 en heeft dat toch even moeten neertellen. Een M zal niet veel goedkoper zijn, maar het scheelt toch significant. Bovendien is er zoiets als functioneel tunen en optisch tunen. Deze is allesbehalve alleen maar optisch. Om met 521pk goed te hoeken heb je die spoilers nodig, of je dat nou mooi vind of niet.
Uitleg Drexler-sper zou leuk zijn!
@MARS: Zon sper van Drexler is speciaal gemaakt voor het wat hardere straat gebruik. Drexler zorgt er dus ook voor dat je DSC er geen last van heeft.
OT: De livery en achter spoiler mogen ze houden, voor de rest zeg ik doen!
@x3ro: niet zozeer voor mij, maar had ’t in ’t artikel willen lezen.. Als je mooie woorden gebruikt, is een uitleg wel leuk voor mensen die er anders bijlangs lezen.
LOL! Porno. Dit zal vele dikke bolides eruit rijden.. *inlove*.
Doe maaar:)
Fantastisch apparaat
Tupperware tuning…er is al rekening gehouden met de taart :)
Misschien moet ik er nog aan wennen, maar ik vind het bepaald niet de moeders mooiste.
Best wel voor lul om met Safety Car bestickering rond te rijden.
@alcantara:maar je rijdt ook achteraan!
Geslaagd.
De 1 serie is toch de kleinste BMW serie.Voor 119000 euro koop je dan toch een 5 serie of iets.
@Alfarobert: Ja want er is maar één reden om een auto te kopen en dat is hoe praktisch je ruimte is.
Gave bak, een rs6 is snel en deze ook.
@rs6issnel: niet echt relevant op het artikel he…
Want een lambo, ferrari, trein, vliegtuig en met wat moeite zelfs een fiets zijn ook snel
Spoiler eraf, vet kleurtj en wil hem best in ontvangst nemen :)
Ben geen 1M fan maar dit is echt een van de coolste wagens die ik ooit heb gezien! de uiterlijke aanpassingen zijn gaaf en de motortuning is ook zeer welkom. hulde van Tuningwerk! Hoop dat ze er veel zullen verkopen.
Dat geld voor een 1 serie flikker op man
Er zal geen tienduizenden euro’s bijkomen als het goed is. De BPM op een 1M is ongeveer 16000 – 18000 euro dus dat zal voor deze versie niet anders zijn. Ik neem aan dat dit aftermarket tuning is en niet zo uit de fabriek komt rollen zodat er over het hele bedrag BPM afgedragen hoeft te worden.
Nou weet ik niet hoe ruimdenkend de Duitse gestapo is, maar de Nederlandse bonnenrukkers laten je die mooie vleugel er ter plekke af zagen, en anders doen zij het wel voor je. Iets met auto’s en scherpe uitsteeksels.
@Jesper: Als de hoekjes maar afgerond zijn met een radius van 3mm en het niet breder is dan de auto zelf zou het moeten mogen. Kijk maar eens naar die puntjes waarmee cabriokappen op oldtimers vastgeklikt worden. Die zijn doodeng als je er als voetganger/fietser/inzittende ongewenst mee in aanraking komt maar toch mogen ze.
Vette auto, en dat die op de openbare weg mag! Zou hem graag eens willen zien rijden.
300 maar? Mietjuh!
Wil hier wel 1 keer in rijden.. Ook wel 2 keer
Met zoveel paarden/kg kan die denk ik wel sneller dan 300 km/h, maar die M1 moet wel een goede ‘downforce’ hebben, anders vliegt die omhoog.
@mark88: Blijven 1 serie coupe’s normaal zo slecht plakken dan? Slechter dan al die 700+ pk tuningmonsters van 5 en 7 series die zonder spoilers subsonisch over de autobahn vliegen?
Blijft toch een hele dikke wagen die 1M.