• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 2 Serie Gran Coupé – verfrissend voorproefje

Auteur: maru, gepost 15 september 2013 om 14:01 – 40 Reacties

bmw 2 serie gran coupe render


Om het ons nog moeilijker te maken om de nieuwe generatie BMW’s uit elkaar te houden, wordt er in 2015 een vierdeurs Gran Coupé aan de 2 Serie familie toegevoegd.

De Gran Coupé moet het op gaan nemen tegen de Mercedes CLA en Audi A3 sedan. Hij komt hiermee gevaarlijk dichtbij de 3 Serie, maar blijkbaar vindt BMW de niche groot genoeg om te vullen. Er is dan ook wel wat te zeggen voor de looks van een coupé met de voordelen van een sedan.

De 2 Serie Gran Coupé zal een iets langer platform krijgen dan de gewone coupé en de cabrio, omdat het dak langer, lager en ronder wordt. Theophilus Chin maakte een render van hoe hij verwacht dat de wagen eruit zal komen te zien, en het resultaat is niet verkeerd. De lijnen zijn gelijk aan de 4 Serie coupé, maar dan allemaal net even wat kleiner en met een extra setje deuren. De extra luchtinlaat in de bumper staat een stuk beter en zou zeker geen slechte upgrade zijn voor zijn grote broer, die er nogal conservatief uitziet.

Onder de motorkap zijn er geen verassingen. Het motorenaanbod blijft hetzelfde als bij de 2 Serie coupé en cabrio, ofwel wat er in een 1 Serie ligt (220d’s, 218i’s en 225i’s). Een dikke zescilinder zou in de 235i Gran Coupé terecht komen. Het is aan de Performance afdeling om er nog een ‘M’ voor te zetten.

Volgens BMW is een M2 ‘onwaarschijnlijk’, maar de M235i is met zijn 320 pk / 450 Nm twinturbogeblazen zespitter al op de Nürburgring gespot. Sowieso sneller dan een 1M coupé. Het zou leuk zijn als ook de Gran Coupé hier ook aan mee mag doen.

Bekijk het voorproefje van de 2 Serie Gran Coupé HIER in het groot.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil
  • Koop deze oude BMW 2-Serie Gran Coupé op Marktplaats
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, gran-coupe, photoshop

Vorig bericht: « Echtpaar koopt 65 Vipers in 7 jaar tijd [video, updated]
Volgend bericht: Video: Lambo Aventador is een prima dragracer »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    15 september 2013 om 14:04

    ziet er beter uit dan de 3 serie in mijn ogen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 september 2013 om 16:44

      @thomcarspotter: Grappig, ik zie gewoon een 3 serie met een ander neusje.

      Login om te reageren
  2. dennisishier zegt

    15 september 2013 om 14:07

    Leuk segment vind ik dat en als ik toe ben aan een nieuwe auto denk ik dat het cla, a3 sedan of 2 series gran coupé wordt

    Login om te reageren
  3. mrci zegt

    15 september 2013 om 14:08

    Zeer netjes

    Login om te reageren
  4. conny zegt

    15 september 2013 om 14:10

    Lekker!

    Login om te reageren
  5. m@rk zegt

    15 september 2013 om 14:11

    Mooi model, hopelijk met achterwielaandrijving

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    15 september 2013 om 14:20

    Heerlijke auto. Maak hier ook aub een M2 van. Dat zou een echte opvolger van de E30 M3 kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      15 september 2013 om 14:24

      @berlinetta: moet ie wel rwd hebben en dat lijkt me logischerwijs niet. Maar goed ik hoop dat ik het mis heb natuurlijk.

      Overigens de concurrentie is ook fwd of 4wd, dus dat is nog een puntje in de richting van fwd voor deze machine…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 september 2013 om 14:28

        @dunhozzie: Waarom zou hij FWD hebben? De 1-serie is ook RWD en daar is deze op gebaseerd volgens mij. Reken maar dat deze RWD krijgt. Bij de M235i is xDrive wel een optie overigens.

        Login om te reageren
        • dunhozzie zegt

          15 september 2013 om 14:35

          @berlinetta: omdat de volgende 1 ook fwd krijgt toch? Of haal ik nu dingen door elkaar?

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            15 september 2013 om 14:45

            @dunhozzie: Ja de volgende 1. Die komt er pas over een paar jaar. Deze wordt gewoon lekker old skool RWD.

            Login om te reageren
          • super zegt

            15 september 2013 om 15:30

            @dunhozzie:
            de volgende x1, niet 1 voor zover ik weet.

            Login om te reageren
            • mikehks zegt

              15 september 2013 om 18:04

              @super: klopt, de X1 wordt leverbaar als FWD , maar de 4WD blijftvook leverbaar. En misschien dat de 114i FWD krijgt

              Login om te reageren
          • nickjdeg zegt

            15 september 2013 om 20:24

            @dunhozzie: nee alleen de x serie van BMW krijgt aan de voorkant aandrijving de normale serie zoals de 1 serie houden voorlopig achterwiel aandrijving ook bij de volgende 1 serie is dit het geval.

            Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      15 september 2013 om 22:01

      @berlinetta: Euhm, de M4 zou dat toch al zijn?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 september 2013 om 12:47

        @towi1989: De M4 is een flink stuk groter dan de E30 geloof ik. In principe is de M4 inderdaad de echte opvolger, maar ik vind die te groot en te luxe geworden.

        Login om te reageren
  7. betonstaal zegt

    15 september 2013 om 14:47

    Ik zie door de bwm’s het bos niet meer.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      15 september 2013 om 14:48

      @betonstaal: bmw’s (deze is voor de inhoudsloze taalnazi’s)

      Login om te reageren
  8. mustang750supersnake zegt

    15 september 2013 om 14:53

    Ik word niet goed van al die tussenmodellen en niche-opvullingen……

    Login om te reageren
  9. phaeton zegt

    15 september 2013 om 15:12

    Jezus.. Ik sta bijna op het punt om toe tegeven aan de mensen die iedereen van ons kent. Iedereen heeft wel wat vrienden die zich een paar keer per jaar hardop afvragen hoe je al die auto’s uit elkaar kunt houden. Nou bijna niet meer, dus. Het is echt ongelooflijk hoe een merk als BMW in 15 jaar tijd van een paar sedans en coupees naar het huidige gamma is getransformeerd. Enig idee hoeveel auto’s wij als kenners uit elkaar kunnen houden?

    1 3d
    1 5d

    2 coupe
    2 cabrio
    2 grancoupe

    3 sedan
    3 touring
    3 GT

    4 coupe
    4 cabrio
    (4 grancoupe?)

    5 sedan
    5 touring
    5 GT

    6 coupe
    6 cabrio
    6 grancoupe

    7 sedan

    x1
    x3
    x5
    x6

    En dan nog onderscheid tussen:
    M-modellen
    M-pakketten
    Verschillende uitlatenconfiguraties (onderscheid tussen 520/530, 2x links/links-rechts)
    Individual uitvoeringen
    X-Drive
    De i3…

    En dan hebben we het alleen nog over het huidige gamma. Van de voorgaande series kennen we ook alles wel zo’n beetje. En dan hebben we het nog maar over één enkel merk. Bij andere merken heb je ook weer de hybride herkenningspunten zoals bij de V60 D6.

    En speciaal voor ons maakt BMW het spelletje leuker, door de nieuwe X5 met 5 verschillende voorbumpers uit te voeren. Deze hele nichecultuur, wanneer komt het tot een einde. Als je het mij vraagt is het al lange tijd behoorlijk zoek.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      15 september 2013 om 15:36

      @phaeton: Klopt er worden veel niches gevuld. Maar als je bij BMW simpelweg naar de voorkant kijkt zie je duidelijk onderscheidt tussen de series. Ik heb nergens last van om ze uit elkaar te houden. Op het punt dat ze Audi achterna gaan en de voorkant hetzelfde eruit gaan laten zien ben ik het ook kwijt.

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        15 september 2013 om 15:37

        @drivingpleasure: En dan blijft alleen nog Mercedes over met echt onderscheidt tussen de verschillende series….

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          15 september 2013 om 19:48

          @drivingpleasure: Nouja… Let je wel op hoe Mercedes hun koplampunits tegenwoordig stylet? Oversized met een dikke LED-reep dagrijverlichting/knipperlicht er overheen gebogen. Van de A tot aan de SL. Zo jammer. Gelukkig heeft de E ze niet, al vond ik de pre-facelift mooier.

          Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      15 september 2013 om 15:44

      @phaeton: Je vergeet nog de Z4, de 7-serie “Li” en de extended wheelbase varianten voor de Chinese markt. ;-)

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        15 september 2013 om 19:45

        @AutomotiveDesigner: Chips, de Z4. Hoe kan ik die vergeten. De 7 Li had ik inderdaad ook wel mogen noemen. Wat men buiten Europa verkoopt boeit me niet zo bij een merk als BMW, heb jij bijvoorbeeld ooit een Audi A6L gezien?
        Ik houd ze overigens nog makkelijk uit elkaar, maar ik vind het nichevullen (geen werkwoord) zo jammer. En als het nou bij een X5 en X3 bleef… Vroeger was een C-klasse de baby-Benz, want de echte Mercedessen waren groot en chique. Tegenwoordig hoor je er niet bij als je een Mondeo leaset ipv een C of A4.

        Het statige, pronkende en emotionele, dat mag van mij best terug komen.

        Login om te reageren
  10. integraturbo zegt

    15 september 2013 om 15:30

    En dan zeggen e dat Audi saai is. Nu bijna alle BMW’s op elkaar gaan lijken komen die ook wel aardig in de buurt van inspiratieloos design…

    Login om te reageren
    • deladude zegt

      15 september 2013 om 15:58

      @integraturbo: En toch vind ik dat je bij Audi minder verschil ziet… Bij Bmw zit er in ieder geval nog een ander frontje en een ander kontje aan…

      OT: Als ik móest kiezen tussen de CLA, A3 Sedan of deze zou ik voor deze gaan. Ziet er zo toch fraai uit.

      Login om te reageren
      • stekel01 zegt

        15 september 2013 om 19:19

        @deladude: de kontjes bij de 3 en 5 Serie zijn wel bijna hetzelfde hoor.

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        15 september 2013 om 20:48

        @deladude:
        Same here, als echt zo wordt dan wordt het geen CLA, over die Jetta hoef ik niet eens te twijfelen.

        Login om te reageren
        • deladude zegt

          15 september 2013 om 20:56

          @tupperware: Voor mij zou de A3 ook geen optie zijn. Heb niets met VAG en zijn eenheidsworst.

          De CLA zou dan nog overblijven maar dat design klopt wat mij betreft niet helemaal. Bovendien heb ik nog geen review gelezen die écht positief was over de CLA qua rij-eigenschappen.

          Maar goed, qua budget zou geen van allen in aanmerking komen. Ik hou het voorlopig maar bij de 107.

          Login om te reageren
    • driescuit zegt

      15 september 2013 om 16:35

      @integraturbo: Wat? je kan die premium lease treinen voor geen meter uit elkaar houden! A3 A4 A5 A6 A8, niks onderling te onderscheiden in je spiegel op de snelweg. Niks meer unikak als audi hoor. Niks aan te merken op kwaliteit hoor, vernieuwend is het echter niet zo’n “nieuwe” audi.

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        15 september 2013 om 17:55

        @driescuit: BMW haar design is precies dezelfde zak strond.. Uitmelken tot en met en weinig tot geen onderscheid in de modellen. Alleen de liefhebber spot de verschillen..

        Login om te reageren
  11. rob68 zegt

    15 september 2013 om 16:13

    Nou de Granncoupecabriolethatchbacksedansuvspiderstationswagen nog?

    Login om te reageren
  12. michelinman zegt

    15 september 2013 om 20:17

    Dus, we nemen een 3 serie, plakken er een andere front op, wat andere lettertjes op de achterkant, wat minimotoren erinlepelen en BAM, een nieuw model :D

    Login om te reageren
  13. spylegion zegt

    15 september 2013 om 23:07

    Verschillende jasjes over dezelfde techniek/platformen..
    De wagen vh volk anno 2013

    De illusie wekken van iets aparts rijden terwijl iedereen hetzelfde rijdt.. Slim..

    Login om te reageren
  14. verena zegt

    16 september 2013 om 02:24

    iets te veel van het goede bij BMW

    Login om te reageren
  15. gregorius zegt

    16 september 2013 om 11:01

    Nieuw segment. Noop.
    Vroegah waren de 3, C en A4 kleiner dan nu.
    Nu ze groter zijn geworden is er ruimte aan de onderkant. Wat beter door het op te vullen met iets dat ook nog premium kan klinken. Er zijn nou eenmaal veel mensen die een 4 deurs willen maar het liefst niet al te groot. Prima voor de kids naar voetbal/hockey te brengen op zondag, maar dat is het ook wel.
    (En ja, in en CLA past ook geen normaal persoon achterin.

    Login om te reageren
  16. lambowambo zegt

    16 september 2013 om 11:08

    Dit is nou precíes wat ik nog miste in de BMW lineup…. NOT.
    Ookal ziet hij eruit als de liefdesbaby van een 1- en een 3 serie, toch ziet hij er niet verkeerd uit

    Login om te reageren
  17. lambowambo zegt

    16 september 2013 om 11:12

    Kun je het Pokémon-tijdperk nog herinneren? dat er altijd zo’n kleine pokemon die uiteindelijk heel cool werd maar dat er altijd één fase tussen zat die niet zo schattig was als de eerste vorm en niet zo bad-ass als de uiteindelijke vorm?
    Dit is precies het zelfde. Pokémon in BMW vorm

    Login om te reageren
  18. Reaver zegt

    16 september 2013 om 20:11

    Eindelijk weer een mooie BMW! Gelukkig niet die lelijke gril – lamp overgang van de 3 serie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North