• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’

Auteur: Dizono, gepost 17 januari 2017 om 07:40 – 61 Reacties

Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’Afbeelding BMW 4 Serie krijgt zijn ‘facelift’

BMW 4 Serie facelift
En de belangrijkste wijziging heb je nu reeds gezien.

BMW noemt het een Life Cycle Inmpuls, maar als je je als koper hierdoor moet laten verleiden, dan moet je wel een heel erge LED-freak zijn. Ledjes zijn namelijk de voornaamste verandering. Standaard zijn nu bi-LED koplampen en ook LED-mistlampen hoeft nimmer bijbetaald te worden. Wil je adaptieve LED-koplampen, dan zul je nog wel met het optie-potlood aan de slag moeten. Ook de achterlichten zijn LED, terwijl de achterbumper een fris design heeft. Verder zijn er twee nieuwe lakkleuren een een viertal frisse velgdesigns.

Ook in het interieur geen schokkende wijzigingen, al zal de 4 Serie-rijder meteen opvallen dat hij voortaan naar een digitaal display kijkt in plaats van naar fysieke tellers. Moeilijker te spotten is het op detail aangepaste stuurwiel en de aangepaste layout van de infotainmentsoftware. Voorts zijn er een drietal nieuwe materialen voor de sierstrips en drie verse leertinten. Check ook even de tweede, derde en vierde foto in de gallery voor het zoekhulpje dat BMW heeft gemaakt om journalisten op de hoogte te stellen van alle wijzigingen.

Bovenop al deze ingrijpende veranderingen krijgen de 4 Serie Coupe en Gran Coupe een wat straffer afgesteld onderstel voor dat vleugje extra sportiviteit. De Cabrio moet het doen met de huidige setup. Verder zal ook de M4 profiteren van een aantal van de wijzigingen, waarbij visueel vooral de LED-lampen voor en achter zullen opvallen.

Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, Cabrio, Coupe, facelift, gran-coupe, m4

Vorig bericht: « De meest heftige occasion die je deze week gaat zien
Volgend bericht: Ford Mustang is strakgetrokken voor 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 januari 2017 om 07:44

    Blijven de pre facelift modellen lekker vers!

    Login om te reageren
  2. arias12 zegt

    17 januari 2017 om 07:49

    Weer een stukje beter geworden voorzover dat nog mogelijk is. Prachtige auto vind ik het heerlijk!

    Login om te reageren
  3. leaper035t zegt

    17 januari 2017 om 08:04

    Wat is de 4GC toch een beauty. Prachtige wagen!

    Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    17 januari 2017 om 08:06

    Hoe zit het met laserlicht BMW?!

    Login om te reageren
    • donvinnie zegt

      17 januari 2017 om 08:29

      @breakingpoint: alleen op de i8 en de 7 beschikbaar.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        17 januari 2017 om 08:38

        @donvinnie: BMW M4 Iconic Lights heeft OLED’s en frickin’ lasers
        http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m4-iconic-lights-heeft-oleds-en-frickin-lasers-73326

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          17 januari 2017 om 08:39

          @breakingpoint: gemiste kans!

          Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    17 januari 2017 om 08:07

    Jammer dat de fysieke teller steeds meer aan het verdwijnen is. Ik ben niet zo’n fan van digitale tellers.

    Ik ben nooit zo’n fan geweest van de 4-serie, in welke vorm dan ook. Het interieur oogt erg gedateerd en het design van de hele auto is niet helemaal geslaagd in mijn ogen. En elke versie van de 3- en 4-serie klinkt voor geen meter. Nee, ik zal gaan voor een C-klasse.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      17 januari 2017 om 08:39

      @viezefreddyw: De 435i die ik rij klinkt veel beter dan de 330i (e92) die ik ervoor had. Moet wel zeggen dat de zitpositie e.d. niet echt coupe meer aanvoelt en de auto, ondanks sportonderstel, te comfortabel is. Bij de E46 en E92 had je nog gevoel lekker achterover geleund in de auto te zitten, zit je aardig dicht met je snuiter op de voorruit in de F32. Het interieur moeten “aan” staan anders is het inderdaad sober en kaal. Gelukkig mogen smaken verschillen.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 januari 2017 om 08:45

        @bassx: Dat klopt, maar de 335i van de E92 klinkt in mijn ogen dan weer een stuk beter dan een 435i. Om maar te zwijgen over de E92 M3 en de F32 M4…

        Qua zitpositie ben ik het met je eens. Alhoewel ik alleen in een E92 M3 heb gereden en niet in de reguliere 335i, vond ik dat veel beter zitten dan een 430i F32 waar ik eens in heb gereden. De F32 vond ik een stuk minder sportief en dynamisch rijden maar ook een stuk minder sportief zitten. Het is inderdaad veel meer gericht op comfort wat ik eigenlijk erg zonde vind van het merk. Het comfortabele is namelijk veel meer wat voor BMW’s grootste concurrent, Mercedes…

        Login om te reageren
        • bastiaano zegt

          17 januari 2017 om 10:17

          @viezefreddyw: het klinkt in je ogen?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            17 januari 2017 om 10:21

            @bastiaano: Ghehe, goeie!!

            Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          17 januari 2017 om 10:22

          @viezefreddyw: Dat comfortabele vind ik ook erg jammer. BMW had daarmee juist een eigen identiteit, net als Mercedes. Ik snap dan ook niet dat ze dichter naar Mercedes toe kruipen.
          Ik hoop dan ook dat Alfa of Jaguar met een mooie coupe gaat komen. Deze merken vullen de leemte die BMW achterlaat toch steeds meer op.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            17 januari 2017 om 10:30

            @berlinetta: Ik denk niet dat Alfa met een coupe gaat komen die het moet opnemen tegen de Duitsers, dat gaat ze op dit moment nog te veel kosten lijkt mij.

            Jaguar zou het wel kunnen doen met een opvolger van de huidige XK. Die is nodig aan vervanging toe. Maar ook dat is altijd al een snelle maar comfortabele coupe geweest. Wil je sportiever rijden dan een XK, moet je bij Jaguar shoppen voor een F-type en dat is dan weer een heel andere auto.

            Als je echt op zoek bent naar een sportief rijdende vierzitter coupe, dan zal dat een lastige zoektocht worden. Mijn keuze zal een stuk makkelijker zijn. Blindelings kies ik de C-coupe. Vind ik een prachtig ding met een schitterend interieur.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              17 januari 2017 om 10:35

              @viezefreddyw: Als Alfa slim is, bouwen ze inderdaad geen coupe. Daarvoor is de markt te klein en hebben ze te weinig geld. Jag zou het misschien wel nog kunnen doen en dan op basis van de XE. Dat is namelijk een van de sportiefste auto’s in zijn klasse dus een vlotte coupe zou daar mooi bij passen.
              De XK is meer een comfortabele GT die ook vooral veel te duur zou worden om te kunnen concurreren met de 4-serie en C coupe.

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                17 januari 2017 om 10:40

                @berlinetta: Het gekke is juist dat journalisten de XE het minst sportief vinden rijden ten opzichte van zijn concurrentie. Autovisie zette de XE, Giulia en 3-Serie naast elkaar en de 3-Serie ging er uiteindelijk met de winst vandoor en de Giulia als sterke achtervolger.

                Alfa Romeo heeft met de Giulia natuurlijk wel alle aspecten in huis om een mooie coupe te bouwen. Het chassis van de Giulia is uitstekend, ze hebben een beul van een 2,9 liter V6 met 510 PK en je kunt er op vertrouwen dat ze een prachtige auto gaan tekenen. Maar ja, de centjes zijn er niet…

              • berlinetta zegt

                17 januari 2017 om 11:35

                @viezefreddyw: Das toevallig! Heb het blad van Autovisie voor vanavond klaar liggen om die test eens op mijn gemakkelijk te lezen. Bedankt voor de spoiler ;) geintje, maar wel een opvallende uitkomst. Na de komst vd XE heeft BMW de 3 weer een tandje strakker gedraaid, maar ik wist niet dat er zoveel verschil was.

              • viezefreddyw zegt

                18 januari 2017 om 06:49

                @berlinetta: En? Verrast door de uitslag of niet? Vond het wel een leuke test.

          • mashell zegt

            17 januari 2017 om 12:28

            @berlinetta: dat comfortabele is juist vooruitgang. Een keiharde stuiterbak die sportief rijdt kan iedereen bouwen. Maar daar rijdt je niet lekker veel kilometers mee. BMW maakt dure wagens, typische kilometer vreters. Dat BMW het nu voor elkaar krijgt nog steeds een goed weggedrag te hebben maar nu ook meer “langstreckenkomfort” is een bewijs dat ze het daar in München steeds beter onder controle hebben.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              17 januari 2017 om 13:38

              @mashell: Dat is ook wel weer waar. Er zijn niet veel merken dat de balans tussen dynamiek en comfort zogoed onder de knie hebben als bmw.

              Login om te reageren
          • leaper035t zegt

            17 januari 2017 om 12:41

            @berlinetta: BMW volgde met de prefacelift de algemene trend naar de vraag om meer comfort. Mercedes heeft met zijn nieuwe C-klasse meer ingezet op rijbeleving, waardoor BMW met de facelift opnieuw zijn wagens sportiever afstelt. Ze volgen de tendensen m.a.w. Maar ook ik vind het jammer dat ze daarmee hun identiteit en USP een beetje verloochenen.

            Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 januari 2017 om 08:49

        @bassx: Een 435i met blaasorkest klinkt beter dan een NA zesinlijn?

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          17 januari 2017 om 09:16

          Misschien als je van een doffe roffel houdt? Maar dat heerlijke turbinegeluid, en die snerpend raspende motor tegen 7k RPM, dat heb je enkel bij NA. Ik spreek ook uit ervaring

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          17 januari 2017 om 09:35

          @berlinetta: Laat ik het zo zeggen: De 3 liter in de E46 klonk heel mooi voordat ik overstapte naar de E92. Mijn mening is niet per se geblazen vs. ongeblazen maar meer dat het geluid in mijn situatie erop vooruit is gegaan.

          Login om te reageren
  6. uselessblogger zegt

    17 januari 2017 om 08:08

    ziet er toch weer dat tikkeltje beter uit dan voordien, ik vind het alvast een goede morgen!

    weet iemand toevallig of bmw deze nieuwe snuit nu ook gaat zetten op de reeds gefacelifte m3?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 januari 2017 om 08:17

      @uselessblogger: De M3 is al gefacelift dus die heeft zijn nieuwe snuifje al.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 januari 2017 om 08:17

        @berlinetta: *snuifje. Excuses, heftig weekend gehad.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          17 januari 2017 om 08:47

          @berlinetta: **snuiTje. Jezus ben echt nog niet wakker.

          Login om te reageren
          • breakingpoint zegt

            17 januari 2017 om 09:10

            @berlinetta: snuifje teveel dit weekend? ;)

            Login om te reageren
          • uselessblogger zegt

            17 januari 2017 om 09:43

            @berlinetta: hehe ik ben blij dat je nog een reactie eruit krijgt! wat ik echter bedoel is dat een m3 steeds de snuit krijgt van een m4. de m3 werd reeds gefacelift (nieuwe achterlichten etc) maar nu de m4 een nieuwe snuit krijgt (zie gallerij) vraag ik me af of deze nieuwe snuit ook op de m3 gezet gaat worden

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              17 januari 2017 om 10:20

              @uselessblogger: Nee, de M3 is qua facelifts gekoppeld aan de 3-serie en de M4 aan de 4-serie. De 3-serie heeft zijn facelift al gehad dus de M3 ook. Wel kan het zijn dat de 3-serie nog een kleine update krijgt en die krijgt de M3 dan automatisch ook.

              Login om te reageren
              • uselessblogger zegt

                17 januari 2017 om 11:39

                @berlinetta: aha heb net een antwoord op mijn vraag gevonden! je moet eens kijken op bimmerpost, de m3 is mee gefacelift (opnieuw!) en heeft nu dit snuitje meegekregen!

              • berlinetta zegt

                17 januari 2017 om 11:47

                @uselessblogger: Ik zie het inderdaad. Ze vermelden dat de M3 ook is aangepast. Maar de M3 had die lampen als gekregen bij zijn facelift (zowel voor als achter). Misschien hebben ze dan alleen wat kleine dingetjes aangepast?

              • uselessblogger zegt

                17 januari 2017 om 17:26

                @berlinetta: Aha ik heb even wat gezocht en het juiste antwoord gevonden. Bekijk de foto’s van deze m3 2016 lci of facelift model even: http://www.caranddriver.com/news/2016-bmw-m3-photos-and-info-news

                Als je goed kijkt zie je dat de voorlichten niet identiek zijn. Volgens mij is dat het enige opmerkzame verschil

  7. slisse zegt

    17 januari 2017 om 08:09

    Bwa is niet slecht, ik hoef niet elke vier jaar een nieuw model. Gewoon fine-tune en alles mee laten evolueren.

    Login om te reageren
  8. janmetdelangeachternaam zegt

    17 januari 2017 om 08:12

    Man wat blijft dat stuur op foto 3 lelijk, snap niet dat bmw deze nog levert

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      17 januari 2017 om 08:17

      @janmetdelangeachternaam: Eens!! En het dan ook nog eens een ‘upgraded sport steering wheel’ noemen…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 januari 2017 om 09:52

      @janmetdelangeachternaam: maar het M sport stuur kost niet veel als optie.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 januari 2017 om 10:23

        @mashell: Kun je dat ook los bestellen dan? Volgens mij moet je dan het gehele M-pakket bestellen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil.

        Login om te reageren
        • maksym357 zegt

          17 januari 2017 om 11:09

          @berlinetta: je kan het gelukkig ook los bestellen.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            17 januari 2017 om 11:36

            @maksym357: dat is wel prettig. Dit stuur is idd niet om aan te zien.

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          17 januari 2017 om 12:19

          @berlinetta: yep. In mijn 1 serie kostte dat 121 euro. Hoef je niet dat M sport pakket met die opzichtige bumpers en die nare zwarte dakhemel te nemen.

          Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 januari 2017 om 10:59

      @janmetdelangeachternaam: Inderdaad zeg, wat een ontzettend lomp en lelijk ding is dat. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een iets slanker stuur te ontwerpen?

      Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    17 januari 2017 om 08:15

    Als ik het goed zie, zijn die oranje knipperlichten eindelijk verdwenen. Fijn dat BMW in 2017 inziet dat dat wel ouderwets was.
    Verder vind ik het een knappe auto. ik zou hem wel verkiezen boven zijn concurrenten.

    Login om te reageren
  10. basv zegt

    17 januari 2017 om 08:16

    En VAG voert geen veranderingen door? De nieuwe golf is meer veranderd dan deze 4 serie.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      17 januari 2017 om 08:50

      @basv: dat is zeker zo. Alle Duitse fabrikanten doen dit. Beetje hier en een beetje daar.

      Login om te reageren
    • bastiaano zegt

      17 januari 2017 om 10:19

      @basv: ik heb ook het idee dat het VAG altijd veel meer aangerekend wordt als een facelift erg subtiel is.

      Login om te reageren
  11. maicks zegt

    17 januari 2017 om 08:22

    Oranje met competition package, Wow nice!

    Login om te reageren
  12. krisp zegt

    17 januari 2017 om 08:33

    Het getuigd wel van zelfkennis dat BMW het heeft over ‘enhanced perceived quality’. Klinkt als: “We weten dat het niet beter is, maar doen net alsof.”

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      17 januari 2017 om 08:50

      @krisp: haha, net zoiets als die alfa Romeo reclame, emotie is onze logica of iets dergelijks. Auto reclames zitten vol quatsch.

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      17 januari 2017 om 09:29

      @krisp:
      Vergeet ‘greater presence and exclusivity’ niet door te strepen op je bullshitbingokaart.

      Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    17 januari 2017 om 09:19

    Die Gran Coupé blijft voor mij één van de mooiste ooit, de 4-coupe is dan weer totaal uit proportie. Hoe kan je toch in 1 model (4-reeks) zo’n verschil maken…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 januari 2017 om 09:56

      @cossiekiller: grappig. Vind ik precies andersom. De 4 coupe is prachtig. Maar de 4GC is een 3GT met verlaagd dak met een 4 coupe neus en kont, een onsamenhangend en volkomen overbodig model. Een gewone 3 serie sedan is mooier en goedkoper.

      Login om te reageren
  14. Edge zegt

    17 januari 2017 om 09:33

    Zo hé, een dubbele stiknaad! Als ik 4-serie bezitter was, zou ik direct naar de dealer rennen en een nieuwe bestellen.

    Maar zonder gekheid: de facelift is zo minimaal dat ‘ie te verwaarlozen valt. Ik vind hem ook niet mooier of lelijker geworden dan het uitgaande model. Die digitale tellers vind ik niet zo heel bijzonder. Wanneer men zoals hier de fysieke tellers probeert na te doen, heb ik liever ook gewoon fysieke tellers met een infodisplay daartussen. Het enige digitale tellersysteem dat mij tot nu toe wel kan bekoren is de virtual cockpit van Audi.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 januari 2017 om 09:55

      @Edge: Het enige positieve vind ik dan ook dat er geen oranje knipperlichten zijn verwerkt in de lampen. De rest valt te verwaarlozen idd.

      Login om te reageren
  15. mashell zegt

    17 januari 2017 om 09:58

    Toch wel een grote vooruitgang, geen kitscherige “Angel Eyes”.

    Login om te reageren
  16. esprit84 zegt

    17 januari 2017 om 10:11

    Life Cycle Impuls

    Award voor Meest holle term 2017

    Login om te reageren
  17. georgieporgy zegt

    17 januari 2017 om 11:33

    Lekker subtiel , facelift heeft die fantastische 4 serie ook niet nodig. Blijft gewoon een geweldige wagen. Achterlichten en led mistlampen zijn een verbetering. Dashboard ziet er ook leuker uit maar is een extra. Standaard blijft het zoals het was zoals ik begrijp. Blijft toch een van de mooiste BMW ’s van de laatste 25 jaar.

    Login om te reageren
  18. prop zegt

    17 januari 2017 om 12:31

    Deze reeks heeft het gewoon net niet qua uitstraling … de facelift is zoals elke andere dmv toepassen extra chroom applicaties

    Login om te reageren
  19. thomasthomas zegt

    17 januari 2017 om 12:49

    Achterkant vind ik nog steeds niet mooi, net als bij de E91 en E92. Bij de E46 klopte alles.

    Login om te reageren
  20. dillinger2016 zegt

    17 januari 2017 om 22:19

    Wat een bullshit BLOG weer. Als VAG een “NIEUW” model uitbrengt en 95% geen tot nauwelijks verschil ziet….horen jullie als autoblog bij de 5% die een GEHEEL nieuwe auto zichzelf voorspiegeld. Dan betreft het ook alleen nieuwe koplampen en achterlichten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North