• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 5-serie Touring van AC Schnitzer

Auteur: autoblogger, gepost 23 november 2010 om 22:24 – 43 Reacties

Afbeelding BMW 5-serie Touring van AC SchnitzerAfbeelding BMW 5-serie Touring van AC SchnitzerAfbeelding BMW 5-serie Touring van AC SchnitzerAfbeelding BMW 5-serie Touring van AC SchnitzerAfbeelding BMW 5-serie Touring van AC SchnitzerAfbeelding BMW 5-serie Touring van AC SchnitzerAfbeelding BMW 5-serie Touring van AC SchnitzerAfbeelding BMW 5-serie Touring van AC Schnitzer

AC Schnitzer 5 Serie Touring
Voor de mensen die niet kunnen wachten op de nieuwe BMW M5 (touring); dit is de nieuwe 5-serie Touring van AC Schnitzer.

De sedan kenden we al, nu is de stationwagen aan de beurt. Na de conversie van Schnitzel en consorten krijgt de BMW 520d een vermogen van 218 pk, de 525 krijgt 245 pk, de 530d krijgt 286 pk en de opgewaardeerde 535d krijgt een slordige 360 pk (standaard 300 pk). En wat is de perfecte aanvulling op de sportieve looks van dit apparaat? Juist, een krachtig geluid, dat maken ze bij BMW namelijk niet meer.

Wat betreft het uiterlijk voegt AC Schnitzer onder andere de volgende onderdelen toe: side skirts, openingen op de motorkap, dakspoiler, chroom en achterbumperspoiler inzetstuk. Deze nieuwe achterbumperspoilert heeft beschermende folie met AC Schnitzer logo en zou moeten beschermen tegen krassen. De wielen zijn beschikbaar in afmetingen van 18 tot 21 inch in diverse uitvoeringen, lekker toch?.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, ac-schnitzer, BMW, essen-2010, touring, tuning

Vorig bericht: « Kies maar: klantvriendelijkheid of een lage prijs
Volgend bericht: Brandstof uit gebruikte autobanden »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclarenf1lm zegt

    23 november 2010 om 22:27

    Ziet er wel netjes uit tenminste niet zo schreeuwerig.
    Alleen vind ik de kleur op dit model niet zo mooi.

    Login om te reageren
    • Dawg zegt

      24 november 2010 om 20:25

      @mclarenf1lm: De kleur vind ik echt supervet, maar dan wel met andere velgen (en een realistischer maatje aub ;) )

      Login om te reageren
  2. ibix zegt

    23 november 2010 om 22:30

    Man, hoe kunnen ze de nieuwe touring zo verkrachten!

    Login om te reageren
  3. bpc zegt

    23 november 2010 om 22:30

    als ik deze had zou ik het serieus overwegen! ik vind hem er echt mooi uitzien ,en niet te schreeuwerig

    Login om te reageren
  4. MichaelvdBroek zegt

    23 november 2010 om 22:33

    zonde, ziet niet niet uit, vooral de kleur vind k niet mooi, en die uitlaten zijn ook niet fantastisch. doe mij het oude type M5 maar!

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      23 november 2010 om 22:48

      @MichaelvdBroek: jammer dat ze die niet meer maken , maar je spreektdan ook over een totaal andere klasse

      Login om te reageren
  5. Kyanite zegt

    23 november 2010 om 22:35

    Wat een lelijke velgen. Voor de rest beschaafde aanpassingen aan deze 5-serie.

    Login om te reageren
  6. kurdmanx zegt

    23 november 2010 om 22:40

    Sjonnie gehalte

    Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      1 januari 2011 om 05:31

      @kurdmanx: skkl

      Login om te reageren
  7. rollsroycebsnron zegt

    23 november 2010 om 22:40

    niet mijn smaak
    de uitlaat
    de velgen
    de voorbumper

    ( hou ook niet echt van de nieuwe generatie 5 serie )
    de vorige had in mijn ogen meer uitstraling.
    dan kwam er ook echt een auto langs rijden ( iets statigs ofzoiets )
    hij is niet van mij en zal ie ook nooit worden.( gelukkig )

    Login om te reageren
  8. ppdengis zegt

    23 november 2010 om 22:44

    Het is behoorlijk geslaagd maar de velgen en uitlaat kunnen beter worden aangepast vind ik. Weet iemand hoeveel Newtonmeter de 530d heeft?

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      23 november 2010 om 22:48

      @ppdengis:
      Ik geloof iets van 500

      Login om te reageren
  9. BetaArkUser zegt

    23 november 2010 om 22:50

    is 525 typefout of is dit de enige benzine uitvoering die onder handen is genomen?

    beste dieselfan dat AC Schnitzer dan!

    Login om te reageren
    • Snorremans zegt

      24 november 2010 om 19:50

      @BetaArkUser: Dat zal dus de 525d zijn, aangezien de rest ook allemaal diesels zijn.

      Login om te reageren
  10. DavidZ zegt

    23 november 2010 om 22:53

    Toppunt van armoede, dat AC Schnitzel. Als je dan per se een exclusievere BMW wilt, ga naar Alpina, maar dan zonder hun kenmerkende strepen, en zonder type-aanduiding. Een meer discrete exclusiviteit zeg maar.

    Verbazend dat er nog steeds een markt voor dergelijke tweede rangs tunerts als Schnitzel is: fabrikanten dekken nu veel meer dan vroeger die markt af. Zie ook het faillissement van Overfinch…..

    Login om te reageren
  11. Zeroo zegt

    23 november 2010 om 22:59

    Ik heb de station nog nooit op de weg gezien.. Deze is toch weer al een poosje te koop?
    De nieuwe sedan 5 serie vind ik erg netjes en volgens mij is de station ook goed te doen..

    Login om te reageren
  12. Entwicklung88 zegt

    23 november 2010 om 23:12

    300 pk en nog zuinig kunnen rijden ook. What’s not to love? Behalve het geluid dan..

    Login om te reageren
  13. bart zegt

    23 november 2010 om 23:13

    Als je dat rijd ben je wel het toppunt van een Cock..

    Login om te reageren
  14. Tom zegt

    23 november 2010 om 23:14

    Die uitlaat steekt echt veel te ver uit, voor de rest ziet het er maar goedkoop uit.
    En zoals Zeroo zegt de stations heb ik hier in België nog amper zien rijden en de sedans eigenlijk ook zeer weinig, dan zie ik veel meer Mercedes-E’s van het nieuw model hier rondrijden.

    Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      24 november 2010 om 00:48

      @Tom: De Touring is ook pas sinds september (da’s dus krap 2 maanden) leverbaar. En de sedan pas sinds maart. Beide van dit jaar. De E-klasse daarintegen al sinds maart (sedan) en november (Combi) 2009. Best logisch dat je die vaker ziet hè…

      Login om te reageren
  15. Olé zegt

    23 november 2010 om 23:26

    “en de opgewaardeerde 535d krijgt een slordige 360 pk”
    :shock: :shock: :shock:

    Login om te reageren
  16. bmwbmw zegt

    23 november 2010 om 23:27

    die nieuwe 5 serie heb ik al abnormaal veel zien rijden en dat geld ook voor de touring trouwens schijnt ook dat de auto ongelofelijk goed verkoopt! erg mooie auto dit

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    23 november 2010 om 23:38

    Het AC Schnitzer-kofferbakkleedje doet het hem.

    Login om te reageren
  18. ahmet zegt

    23 november 2010 om 23:51

    Seg valt jullie niks op over de uitlaten? Of zie ik niet zo goed :)

    Login om te reageren
  19. B_Mulsane zegt

    24 november 2010 om 00:37

    Kan er mee door..
    Maar waarom twee verschillende soorten uitlaten??
    Of zie ik dat nou weer verkeerd :o

    Login om te reageren
  20. jeanclaude zegt

    24 november 2010 om 00:38

    wat een vermogens toenamens zeg ongelofelijk, de 520d komt uit op bijna 220pk. dat is erg veel voor een 2 liter diesel met 1 turbo

    Login om te reageren
  21. erce zegt

    24 november 2010 om 01:03

    Standaard heeft de 2 liter diesel al 184 pk, dus is al niet erg lullig.
    Ben heel benieuwd wat de upgrade voor de 520d gaat kosten. 220 pk zie ik wel zitten

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    24 november 2010 om 07:48

    Ik vind deze best mooi… Dat fake carbon in het interieur hoeft echter niet voor mij….

    Login om te reageren
  23. TDI-goeroe zegt

    24 november 2010 om 08:22

    360pk voor een 3literV6diesel, fraai :D

    Login om te reageren
    • Rinus V zegt

      24 november 2010 om 11:58

      @TDI-goeroe: Ga eens gauw je mond spoelen met je v6!
      6-in-lijn zal het zijn voor deze beamer

      Login om te reageren
      • E34M5touring zegt

        24 november 2010 om 12:43

        @Rinus V: +1 zie het ook wel is in 2ehands advertenties zo slecht

        Login om te reageren
  24. 528i_touring zegt

    24 november 2010 om 08:47

    Lelijk & zonde. Het verbaast me toch iedere keer weer dat die tunerts zo naief zijn om te denken dat je met wat plastic zooi + bizar grote wielen een ontwerp kunt verbeteren waar professionele ontwerpers heel lang over hebben nagedacht. Ik vraag me trouwens ook af of de fabrieksgarantie van toepassing blijft bij dergelijke vermogenstoenames

    Login om te reageren
  25. florisw zegt

    24 november 2010 om 09:54

    Dit soort auto´s hoor je dus niet te tunen…

    Login om te reageren
  26. Freewarefreak zegt

    24 november 2010 om 10:29

    Ik zou alleen voor de vermogenstoename en de wielen gaan.. al de Tupperware® mogen ze houden.. bepaalde tuningdetails vind ik dan wel mooi.. zoals het reeds eerder genoemde kofferbakkleedje.. brand snobisme..

    Login om te reageren
  27. gtr530 zegt

    24 november 2010 om 11:18

    Ligt het aan mij of zijn de eindstukken van de uitlaat verschillend?

    Login om te reageren
    • majinstar zegt

      24 november 2010 om 12:15

      @gtr530:

      Nee het ligt niet aan jou. Deel de auto verticaal door de midden en vergelijk de linker kant met de rechter. Je ziet dat de linker kant anders is ( hoger ) en de reflector aan de linkerkant wijkt ook af t.o.v. rechts. Misschien fotoshop ofzo.

      Login om te reageren
  28. Tommy2 zegt

    24 november 2010 om 12:30

    Lijkt net een sedan zo van achter..

    Trouwens die 535d met 360 pk zal wel niet zo lkkr rijden, dood onderin en dan in eens een klapt het vermogen er in. Geef mij maar de standaard versie met mooi uitgesmeerd koppel.

    Login om te reageren
    • E34M5touring zegt

      24 november 2010 om 12:42

      @Tommy2: Twin turbo he sherrif juist om dat probleem op te lossen dus maak je geen zorgen over uitgesmeerd koppel

      Login om te reageren
  29. Megakix zegt

    24 november 2010 om 12:53

    Wat issie DIIIIIIK man !!! :lol:

    Login om te reageren
  30. jagx zegt

    24 november 2010 om 12:58

    Ooooh the horror, wat een massale groepsverkrachting van zo’n mooie auto als de nieuwe 5.
    Had dan die eenheidsworsten van Aldi aangepakt ook al valt daar met een stukkie plastic en karrewielen niets van te maken

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    24 november 2010 om 17:47

    3 verschillende soorten rooster aan de voorkant? Sorry hoor, maar dat ziet er gewoon niet mooi uit…

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    24 november 2010 om 19:04

    Gadverdamme, dezelfde eenheidsmeuk van de tuner op praktisch elke BMW.
    Hamann kan er ook wat van.

    Login om te reageren
  33. Snorremans zegt

    24 november 2010 om 19:55

    Zijn de tunerts van andere merken anders dan? Ze hangen er bijna allemaal een pleur kunststof op, en gigantische wielen, en ziedaar: weer een nieuw modelletje. Ik hou persoonlijk gewoon van originele auto’s, eventueel bij BMW een mooi M-pakket erop en een paar mooie wielen in een redelijke maat…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North