Voor de mensen die niet kunnen wachten op de nieuwe BMW M5 (touring); dit is de nieuwe 5-serie Touring van AC Schnitzer.
De sedan kenden we al, nu is de stationwagen aan de beurt. Na de conversie van Schnitzel en consorten krijgt de BMW 520d een vermogen van 218 pk, de 525 krijgt 245 pk, de 530d krijgt 286 pk en de opgewaardeerde 535d krijgt een slordige 360 pk (standaard 300 pk). En wat is de perfecte aanvulling op de sportieve looks van dit apparaat? Juist, een krachtig geluid, dat maken ze bij BMW namelijk niet meer.
Wat betreft het uiterlijk voegt AC Schnitzer onder andere de volgende onderdelen toe: side skirts, openingen op de motorkap, dakspoiler, chroom en achterbumperspoiler inzetstuk. Deze nieuwe achterbumperspoilert heeft beschermende folie met AC Schnitzer logo en zou moeten beschermen tegen krassen. De wielen zijn beschikbaar in afmetingen van 18 tot 21 inch in diverse uitvoeringen, lekker toch?.
Ziet er wel netjes uit tenminste niet zo schreeuwerig.
Alleen vind ik de kleur op dit model niet zo mooi.
@mclarenf1lm: De kleur vind ik echt supervet, maar dan wel met andere velgen (en een realistischer maatje aub ;) )
Man, hoe kunnen ze de nieuwe touring zo verkrachten!
als ik deze had zou ik het serieus overwegen! ik vind hem er echt mooi uitzien ,en niet te schreeuwerig
zonde, ziet niet niet uit, vooral de kleur vind k niet mooi, en die uitlaten zijn ook niet fantastisch. doe mij het oude type M5 maar!
@MichaelvdBroek: jammer dat ze die niet meer maken , maar je spreektdan ook over een totaal andere klasse
Wat een lelijke velgen. Voor de rest beschaafde aanpassingen aan deze 5-serie.
Sjonnie gehalte
@kurdmanx: skkl
niet mijn smaak
de uitlaat
de velgen
de voorbumper
( hou ook niet echt van de nieuwe generatie 5 serie )
de vorige had in mijn ogen meer uitstraling.
dan kwam er ook echt een auto langs rijden ( iets statigs ofzoiets )
hij is niet van mij en zal ie ook nooit worden.( gelukkig )
Het is behoorlijk geslaagd maar de velgen en uitlaat kunnen beter worden aangepast vind ik. Weet iemand hoeveel Newtonmeter de 530d heeft?
@ppdengis:
Ik geloof iets van 500
is 525 typefout of is dit de enige benzine uitvoering die onder handen is genomen?
beste dieselfan dat AC Schnitzer dan!
@BetaArkUser: Dat zal dus de 525d zijn, aangezien de rest ook allemaal diesels zijn.
Toppunt van armoede, dat AC Schnitzel. Als je dan per se een exclusievere BMW wilt, ga naar Alpina, maar dan zonder hun kenmerkende strepen, en zonder type-aanduiding. Een meer discrete exclusiviteit zeg maar.
Verbazend dat er nog steeds een markt voor dergelijke tweede rangs tunerts als Schnitzel is: fabrikanten dekken nu veel meer dan vroeger die markt af. Zie ook het faillissement van Overfinch…..
Ik heb de station nog nooit op de weg gezien.. Deze is toch weer al een poosje te koop?
De nieuwe sedan 5 serie vind ik erg netjes en volgens mij is de station ook goed te doen..
300 pk en nog zuinig kunnen rijden ook. What’s not to love? Behalve het geluid dan..
Als je dat rijd ben je wel het toppunt van een Cock..
Die uitlaat steekt echt veel te ver uit, voor de rest ziet het er maar goedkoop uit.
En zoals Zeroo zegt de stations heb ik hier in België nog amper zien rijden en de sedans eigenlijk ook zeer weinig, dan zie ik veel meer Mercedes-E’s van het nieuw model hier rondrijden.
@Tom: De Touring is ook pas sinds september (da’s dus krap 2 maanden) leverbaar. En de sedan pas sinds maart. Beide van dit jaar. De E-klasse daarintegen al sinds maart (sedan) en november (Combi) 2009. Best logisch dat je die vaker ziet hè…
“en de opgewaardeerde 535d krijgt een slordige 360 pk”
:shock: :shock: :shock:
die nieuwe 5 serie heb ik al abnormaal veel zien rijden en dat geld ook voor de touring trouwens schijnt ook dat de auto ongelofelijk goed verkoopt! erg mooie auto dit
Het AC Schnitzer-kofferbakkleedje doet het hem.
Seg valt jullie niks op over de uitlaten? Of zie ik niet zo goed :)
Kan er mee door..
Maar waarom twee verschillende soorten uitlaten??
Of zie ik dat nou weer verkeerd :o
wat een vermogens toenamens zeg ongelofelijk, de 520d komt uit op bijna 220pk. dat is erg veel voor een 2 liter diesel met 1 turbo
Standaard heeft de 2 liter diesel al 184 pk, dus is al niet erg lullig.
Ben heel benieuwd wat de upgrade voor de 520d gaat kosten. 220 pk zie ik wel zitten
Ik vind deze best mooi… Dat fake carbon in het interieur hoeft echter niet voor mij….
360pk voor een 3literV6diesel, fraai :D
@TDI-goeroe: Ga eens gauw je mond spoelen met je v6!
6-in-lijn zal het zijn voor deze beamer
@Rinus V: +1 zie het ook wel is in 2ehands advertenties zo slecht
Lelijk & zonde. Het verbaast me toch iedere keer weer dat die tunerts zo naief zijn om te denken dat je met wat plastic zooi + bizar grote wielen een ontwerp kunt verbeteren waar professionele ontwerpers heel lang over hebben nagedacht. Ik vraag me trouwens ook af of de fabrieksgarantie van toepassing blijft bij dergelijke vermogenstoenames
Dit soort auto´s hoor je dus niet te tunen…
Ik zou alleen voor de vermogenstoename en de wielen gaan.. al de Tupperware® mogen ze houden.. bepaalde tuningdetails vind ik dan wel mooi.. zoals het reeds eerder genoemde kofferbakkleedje.. brand snobisme..
Ligt het aan mij of zijn de eindstukken van de uitlaat verschillend?
@gtr530:
Nee het ligt niet aan jou. Deel de auto verticaal door de midden en vergelijk de linker kant met de rechter. Je ziet dat de linker kant anders is ( hoger ) en de reflector aan de linkerkant wijkt ook af t.o.v. rechts. Misschien fotoshop ofzo.
Lijkt net een sedan zo van achter..
Trouwens die 535d met 360 pk zal wel niet zo lkkr rijden, dood onderin en dan in eens een klapt het vermogen er in. Geef mij maar de standaard versie met mooi uitgesmeerd koppel.
@Tommy2: Twin turbo he sherrif juist om dat probleem op te lossen dus maak je geen zorgen over uitgesmeerd koppel
Wat issie DIIIIIIK man !!! :lol:
Ooooh the horror, wat een massale groepsverkrachting van zo’n mooie auto als de nieuwe 5.
Had dan die eenheidsworsten van Aldi aangepakt ook al valt daar met een stukkie plastic en karrewielen niets van te maken
3 verschillende soorten rooster aan de voorkant? Sorry hoor, maar dat ziet er gewoon niet mooi uit…
Gadverdamme, dezelfde eenheidsmeuk van de tuner op praktisch elke BMW.
Hamann kan er ook wat van.
Zijn de tunerts van andere merken anders dan? Ze hangen er bijna allemaal een pleur kunststof op, en gigantische wielen, en ziedaar: weer een nieuw modelletje. Ik hou persoonlijk gewoon van originele auto’s, eventueel bij BMW een mooi M-pakket erop en een paar mooie wielen in een redelijke maat…