• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘BMW 750d krijgt 395 quad-turbo pk’s’

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 september 2015 om 08:58 – 71 Reacties

M550d motorblok


Wat wil je ook, uit zo’n dikke diesel-V8? Wat zegt u? De 750d krijgt helemaal geen V8? Da’s waar ook…

Vanaf 24 oktober staat de gloednieuwe BMW 7 Serie bij de BMW-dealer, aanvankelijk in drie smaken: 730d, 740i en 750i, eventueel aan te dikken met M Performance-dikkigheid. Hier komt vlot daarna de al aangekondigde 740 (L)e bij, met 326 plug-in hybridepk’s en een viercilinder, maar voor de dieselfans heeft BMW ook wat in petto: de 750d.

Dit model, dat vooralsnog alleen in de wandelgangen bestaat, gaat gebruik maken van vier turbo’s. Of dit vierde exemplaar – bovenop de tri-turbo van de M5xxd – een elektrische turbo zal zijn of een conventionele uitlaatgasvariant is nog niet helemaal helder, wel melden insiders dat het vermogen op 395 pk uit zal komen. In hoeverre de 740 Nm van de 3 liter zes-in-lijn nog een stukje verder wordt opgekrikt is onbekend.

Altijd xDrive

Opdat eigenaren niet elke 100 km nieuwe achterbanden hoeven te kopen gaat BMW de Siebener standaard van zijn xDrive-vierwielaandrijving voorzien. Naar verwachting zullen na de 7 Serie nog andere modellen volgen, wat de naamgeving -tenzij hij M750d gaat heten- weer een stukje onlogischer maakt: we hebben immers al een M550d en X5/6 M50d met minder pk’s. Maar goed, BMW groeit sneller in het modellenaanbod dan dat het tijd neemt om een goede modelnamenstrategie uit te dokteren, getuige de 2 Serie Active Tourer. Zou dit blok ook in de 1 Serie passen? Zo’n 150d lijkt me wel wat..

Bovenop de quad-turbo diesels verwachten we uiteraard ook bij het benzineaanbod een utbreiding aan de bovenkant van het gamma, in de vorm van een 760 Li. Wanneer deze twaalfcilinder debuteert is echter nog niet bekend. Een Chinese beurs of eentje in de Emiraten lijkt een uitgeleze mogelijkheid voor een dergelijke onthulling.

Foto: het motorblok van de M550d, met 3 schamele turbo’s

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • 'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'
    'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Diesel, g11, g12

Vorig bericht: « Vanaf 2016 wordt rijexamen doen een eitje
Volgend bericht: Audi A8L Security: een bodyguard met 4 ringen »

Lees Interacties

Reacties

  1. e1000bmw zegt

    8 september 2015 om 09:04

    *denkt met weemoed terug aan de tijd dat de enige diesels de 730d en 740d waren en een 750 nog gewoon een V12 was*…

    Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    8 september 2015 om 09:06

    Want in dit segment maakt verbruik echt zooo veel uit, al helemaal in een van de topmodellen!

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      8 september 2015 om 09:20

      @jobberns: het gaat BMW on de CO2 uitstoot; daar worden ze op afgerekend in de EU. BMW weet best dat het verbruik de eigenaren van een dergelijke auto weinig zal boeien, daar zullen ze het dan ook niet voor doen.

      Login om te reageren
  3. siebren zegt

    8 september 2015 om 09:11

    Krijgt de 750d standaard xdrive of krijgen alle 7 series standaard xdrive?

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      8 september 2015 om 10:17

      @siebren: De hoge motoriseringen krijgen allemaal xDrive, zo ook de 760’s.

      Qua naamgeving snap ik het probleem niet zo, de huidige 750(L)d heeft ook de zelfde motor als de Mx50d modellen, zonder dat de 7-serie een M in de naam heeft.

      Login om te reageren
      • siebren zegt

        8 september 2015 om 10:22

        @FelixF: Ah op die manier

        Ik denk ook dat dit blok de opvolger wordt van het m50d blok. Dus dan is die naamgeving inderdaad helemaal niet zo vreemd

        Login om te reageren
  4. ter zegt

    8 september 2015 om 09:16

    Das een TURBO per wiel jonguh!

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 september 2015 om 10:16

      @terrorizer: pak dan de optie reservewiel, dan krijg je misschien 5 turbo’s

      Login om te reageren
    • ralfast zegt

      8 september 2015 om 10:35

      @terrorizer: volgende generatie: meer turbo’s dan cilinders. Voorbeeld type aanduiding: 3.0 16t

      Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    8 september 2015 om 09:16

    395 pk……uit een diesel….

    Er was een tijd niet eens zo gek lang geleden dat dat aantal pk’s alleen voor exoten was weggelegd.
    Tegenwoordig word je er voor uitgelachen. Het was ook niet eens zo gek lang geleden dat als je met een diesel het sprintje tot 100 km/u in 10 seconden kon klaren, dit als een wonder werd gezien.
    Of een diesel die een top had van 170 km/u als ongelooflijk werd beschouwd.

    Tsja, vroeger…Wat waren we toen dom…

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      8 september 2015 om 09:25

      @Rick-dos: weet nog dat de DAF 2800 uitkwam, 11,6 liter slagvolume en 280 PK. Een Opel Rekord 2.3 Diesel had toen wel 65 PK ? …wordt ouwe lul…?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        8 september 2015 om 10:10

        @406_v6: Dacht je van het voorgloeien van een diesel toentertijd. Lekker hartje winter in een ijskoude auto zitten, wachtend totdat dat oranje kutlampje met dat kutspiraaltje eindelijk eens uitging!

        Sorry, raak er nog gefrustreerd van als ik er aan terugdenk…

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          8 september 2015 om 10:23

          @Rick-dos: inderdaad en dan dat ratelen van de motor tot ie een beetje warm werd… stoelverwarming was al wel leverbaar, dat maakte het nog enigszins comfortabel.

          Login om te reageren
        • fromtheg zegt

          8 september 2015 om 15:23

          @Rick-dos: schitterend toch. Vooral het geluid nadat je de sleutel hebt omgedraaid en het lijkt alsof er knikkers in je carterpan liggen te stuiteren. Ik kan nog iedere winter genieten van mijn oude dieseltje.

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        8 september 2015 om 10:19

        @406_v6:
        Bedankt voor het verzieken van mijn dag!
        Opel Rekord 2.3 Diesel
        Kwam uit een 504 Break Diesel, van de hemel naar de hel !

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          8 september 2015 om 10:48

          @desjonnies: Je had wél zo’n stoere bult op de motorkap. Powerdome jonge!

          Login om te reageren
  6. lekkaah zegt

    8 september 2015 om 09:19

    De perfecte motor voor zo’n wagen.. rijdt lekker lui en trekt (die boot) als een malle als je dat wil (over het hele toerengebied)

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    8 september 2015 om 09:26

    Vier turbo’s in je uitlaat: dat geeft toch een fikse weerstand? Dat moet toch bij lage toerentallen voor een beroerd rendement zorgen?

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      8 september 2015 om 10:25

      @mout: Ze doen niet alle 4 tegelijk hun werk.

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 september 2015 om 11:17

      @mout: daarvoor bestaat de bypass

      Login om te reageren
  8. vtechlover zegt

    8 september 2015 om 09:26

    Wat ik niet uit de tekst kan halen is, hoe het in zijn werking gaat..?
    2 kleine turbo’s om het turbo gat te verminderen bij 2 grotere turbo’s ofzo?
    Iemand die het weet misschien

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      8 september 2015 om 10:27

      @vtechlover: het M50D blok was volgens mij inderdaad 2 turbo’s voor de hoge toerentallen en een kleintje om het gat op lage toeren te dichten. Ik denk dat de vierde of ook op lage toeren zal werken, of het gat tussen de kleine en grote zal dichten.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        8 september 2015 om 11:50

        @Ozan: Het was anders, het was kleine turbo, grote erbij en dan als laatste een kleine er weer bovenop. De kleine vullen dus de grote aan in de gebieden waar de grote, of niet op toeren geraakt, of waar ie verzadigd, bij lage resp. hoge toeren. Zo had ik het toch begrepen.

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    8 september 2015 om 09:30

    150d, gaaf idee!

    Login om te reageren
  10. geertvn zegt

    8 september 2015 om 09:36

    Als je weet dat een turbo het eerste onderdeel is aan een motor dat sneuvelt dan denk ik dat BMW hier veel geld aan gaat verdienen!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 september 2015 om 09:59

      @geertvn: jep, wat dat betreft was die 2.3 diesel met 65 pk van @406_v6 zo gek nog niet. Dat spul blijft maar gaan en gaan. Hier zal het na een tonnetje of 2,5 wel wat duurder gaan worden om de boel te blijven rijden.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        8 september 2015 om 10:02

        @lekbak: die ouwe 2.3 Diesel liep zonder problemen een half miljoen kilometers of meer. Destijds was het een goed alternatief voor W123 taxi, in Duitsland reden er aardig wat rond.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          8 september 2015 om 10:14

          @406_v6: ik weet het. Ik mag het dan wel niet meegemaakt hebben, ik ben er wel groot liefhebber van. Als de belasting regels niet veranderd waren had ik nu een (aantal?) vroege diesel(s) gehad, naast mijn dagelijkse blik. Ik kan zo intens genieten van kwaliteit en dingen die ondanks dat je kunt merken dat ze het zwaar hebben gehad toch blijven draaien. Dat is voor mij veel belangrijker dan vermogen.

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          8 september 2015 om 10:26

          @406_v6:
          Nee driewerf NEEN
          Ik heb het gepresteerd om twee honderd dertig duizend kilometer met die Opel Rekord te rijden en heel Spoormaker Opel was verbaasd, er reed er nog eentje rond in Rotterdam die dat had geflikt
          Deze krengen wilden door hun 2 12 Volt accu’s ’s winters nooit starten, dat was een drama en de remmen waren ronduit SLA !
          Verder trapte ik de cardanlegers er een keer of acht uit, ze konden niet tegen een tandemasser en je moest verduiveld goed opletten als je zo’n aanhanger trok
          Collega ging de rondte in.

          Nee, de 504 Break Diesel was wat dat betreft veel beter motorisch en mechanisch, nooit de koppeling hoeven vernieuwen als was de carrosserie veel minder als de Opel maar qua rijden maakte het de Peugeot nix uit, of je 500, 100 of 2000 kilo aan het meesjouwen was

          Man man wat een wagen was dat toendertijd !
          Ik zou er zo weer eentje willen !

          http://auto.samondeo.com/images1/peugeot-504-break-7.jpg

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            8 september 2015 om 11:26

            @desjonnies: de buurman van mijn opa had/heeft er twee. Beide technisch sterk maar ontzettend rot en vergaan. Hij heeft een twee zodat hij aan de één kan lassen terwijl die ander rijdt. Als kind vond ik het rijden best meevallen. Beter dan de 340 diesel van opa toen.

            Die man trekt er overigens best geregeld een karretje mee. Maar mijn ervaring is wel uit de 2e hand. En ik heb geen ervaring met die peugeot ;-)

            Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            8 september 2015 om 11:28

            @desjonnies: heb r 1 gevonden: Peugeot 504 Kombi for € 10.504 at mobile.de: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=211936412

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              8 september 2015 om 11:34

              @406_v6:
              Heel mooi exemplaar zeg, ik zoek excuses om nee te zeggen, maar die zijn er niet !
              Misschien alleen omdat ik nog een 1967 404 heb staan, in de eerste lak waar ik nooit mee rijd.
              Met schuifdak.
              En die gaat de verkoop in.
              Ik ben eigenlijk alles aan het verkopen.
              Mijn Dolomite is al weg

              Login om te reageren
              • e1000bmw zegt

                8 september 2015 om 11:45

                @desjonnies:
                Verkopen?
                Om plaats te maken voor iets anders, mag ik hopen…?

              • 406_v6 zegt

                8 september 2015 om 12:42

                @desjonnies: heb je fotos van die 404? Ben wel geinteresseerd.

              • desjonnies zegt

                8 september 2015 om 13:43

                @406_v6:
                Zal ze op autojunk zetten, een hele lading, is wel een eerste lak auto, zelfs de fabrieks gemonteerde Michelin X-en zitten er nog achter onder !

          • kylian zegt

            8 september 2015 om 13:51

            @desjonnies:
            Zo zag ik zondagochtend een witte 4×4 504 break, stond flink hoog op zijn pootjes. Waarschijnlijk weet jij wel wat dat is.
            Zag eruit om door een ringetje te halen.

            Helaas geen tijd om een plaatje te schieten.

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              8 september 2015 om 14:00

              @kylian:
              Dangel 504
              http://www.dangel.com/

              Login om te reageren
  11. kennone zegt

    8 september 2015 om 09:53

    Ben benieuwd of dit ook een levensduur van een oerdiesel heeft.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 september 2015 om 10:03

      @kennone: nope, die ouwe jaren 70 en 80 diesels draaien nu nog als generatormotor/scheepsdiesel of whatever. Nadat ze in Europa de auto met 3 ton als versleten naar Afrika verscheept hebben, ze er daar nog een miljoen mee gereden hebben tot de auto er omheen weg viel.

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        8 september 2015 om 14:17

        @lekbak: En die worden nu weer gebruikt als motoren voor op hun bootjes waarschijnlijk…

        Login om te reageren
  12. phevtreb zegt

    8 september 2015 om 10:12

    U bent op de hoogte van het feit dat de huidige 7er ook een 50d ter beschikking heeft?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 september 2015 om 11:33

      @phevtreb: En waar kun je die dan krijgen, in dromenland? Nee, de huidige 7 heeft nog geen 750d.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        8 september 2015 om 11:49

        Hij bedoelt de F01/F02

        Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        8 september 2015 om 13:13

        @SimonMc: http://m.mobile.de/auto/search.html?dam=0

        Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    8 september 2015 om 10:14

    Twee twin-power turbo’s denk ik. 4 turbo’s Is werkelijk helemaal nergens goed voor (behalve voor de fabrikant van turbo’s en de garages maar ik neem niet aan dat BMW zijn keuzes op die belangen baseert,).

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      8 september 2015 om 14:30

      @w0o0dy: Maar dan mis je er twee?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 september 2015 om 14:33

        @reistje: nee hoor, je mist niets..

        Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      8 september 2015 om 15:07

      @w0o0dy: twin-power betekent niet dat er 2 turbo’s op geschroefd is, maar dat is dat de turbo druk krijgt via 2 kanalen inplaats van 1 grote kanaal (twinscroll) ik kan het fout hebben, maar mijn 1-serie heeft ook twin-power en ik heb nergens een tweede turbo gezien. Dit is wel geldig voor de 4 cilinders btw.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 september 2015 om 15:51

        @r32turbo: weet ik… Maar aangezien die twin-power turbo’s al erg goed zijn in het opheffen van lag lijkt het me logisch dat ze twee van die twin-power turbo’s gebruiken ipv 4 fysieke turbo’s op een blok te schroeven.. Overkill en niet nodig.

        Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    8 september 2015 om 10:37

    Heerlijk, zou dit blok wel in een 5 serie touring willen hebben. De vierde turbo lijkt me trouwens bijna zeker een elektrisch exemplaar te worden.
    Helaas worden diesels alleen door bijna alle overheden tegenwoordig stuk gemaakt, dus vraag me af hoe lang de diesel nog mee kan…

    Login om te reageren
  15. Pica zegt

    8 september 2015 om 11:04

    Dan kan ie nog rapper kapot. Ik rij een 525d tuinturbo, na 70.000km was ie al kapot. Als dit het enigste was dan was ik blij (nieuw stuurhuis, …) . Auto is in 2 jaar al drie maal getakeld, meer dan € 12.000,- kosten. Een lopende rekening. Eerste en laatste BMW die ik koop.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 september 2015 om 11:41

      @Pica:
      Geen garantie…?

      Login om te reageren
      • kylian zegt

        8 september 2015 om 13:54

        @Rob:
        Dat doen ze niet op tuinturbo’s, had hij echter een twintubo gekocht dan was dat geen enkel probleem geweest.

        Login om te reageren
  16. smotsholle zegt

    8 september 2015 om 11:04

    Wanneer krijgen we nieuws over een 2slag diesel kruishoofdmotor??

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 september 2015 om 11:18

      @smotsholle: wellicht kan je dan beter kijken op http://www.scheepsdieselblog.nl/nieuws/kruishoofdmotor

      Login om te reageren
  17. Pica zegt

    8 september 2015 om 11:05

    Twinturbo uiteraard.

    Login om te reageren
  18. galverink zegt

    8 september 2015 om 11:24

    Een turbo extra om 14 pk te vinden?

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    8 september 2015 om 11:31

    Wat een grap… Als je dat vermogen wilt, leg er dan een 8 liter atmosferisch blok in ofzo ipv die kutturbo’s.

    Weet iemand welk atmosferisch dieselblok het meeste vermogen heeft/had ?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      8 september 2015 om 12:06

      @SimonMc: Mercedes-Benz E300 Diesel. 136pk uit een 24-kleps 3.0 liter zes in lijn. Daarboven of met turbo’s of scheeps/vrachtwagenmotoren, volgens mij.

      Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      8 september 2015 om 12:33

      @SimonMc: Ford F-350 7.3 V8 non turbo diesel, 185 bhp.

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 september 2015 om 19:16

      @SimonMc: wat een lulkoek, een diesel zonder turbo, is als een café zonder bier…

      Een atmosferisch blok rijdt enkel lekker als het gretig toeren maakt, iets dat een diesel niet wil…

      Login om te reageren
  20. gtwillem zegt

    8 september 2015 om 12:20

    Ik zou gewoon een 730d doen. Heeft al zat power, en meer dan voldoende koppel. Loopt ook al 250. En ik denk op de langere termijn betrouwbaarder. Het geld dat je bespaart kun je besteden aan Individual lak, leer en velgen. High executive pakket erop en je hebt een knappe kar waar je jarenlang mee vooruit kan (en gezien de afschrijving zou ik dat zeker doen).

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      8 september 2015 om 13:24

      @gtwillem: ik heb een 640d xdrive….heel vlot maar het probleem is dat het zo makkelijk gaat dat je het simpelweg niet door heb, waardoor je gevoel snakt dat je wat snellers wilt / nodig heb

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        8 september 2015 om 13:46

        @arashrsf: serieus? Mijn oudoom heeft een 730d en dat is zeer stil en gaat gemakkelijk hard. Maar sneller zou voor mij echt nodig zijn. Nogmaals, zo’n 730d loopt 250 en gaat van nul naar 100 onder de zeven seconden. Dat zijn prima waardes om mee te komen met de Golf GTI’s en Porsches Boxster. Sneller is altijd leuk en went snel, maar zo’n 730d biedt meer dan voldoende. Ik heb ooit een blokje om gedaan met een S250 CDI. En dat voldeed niet. Je moest echt pushen om een beetje vooruit te gaan. Daarbij was het geluid minder en liep de motor niet zo mooi.

        Nogmaals, ik zou voor een 730d gaan. Cruise control op 130, stereo op St. Germain en lekker relaxed cruisen. En ala het moet trap je hem open en kun je 95 procent van het wagenpark prima bijhouden.

        Login om te reageren
  21. F1Tim zegt

    8 september 2015 om 12:48

    Of een 250d Active Tourer… :)

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      8 september 2015 om 14:29

      @F1Tim: of een M250d GTS ?.

      Login om te reageren
  22. F1Tim zegt

    8 september 2015 om 12:51

    Als ze bij BMW ooit een hypercar willen maken à la Bugatti Veyron, moeten ze gewoon deze motor in tweevoud achterin een breed chassis mikken, inclusief een gigastevige versnellingsbak en een tank van 200l…

    Login om te reageren
  23. fconderkantlat zegt

    8 september 2015 om 13:22

    voor een hele turbo extra vind ik 14pk extra weinig….ben benieuwd naar het extra koppel

    Login om te reageren
  24. reistje zegt

    8 september 2015 om 14:50

    Ben nog steeds benieuwd wat voor turbo setup ze nou gaan gebruiken. Ik kan mij twee manieren bedenken twin-twin sequential die beginnen met kleine variable om vervolgens grote bij te schakelen onder hoge last. of twin-series-twin waarbij dus twee kleinere variable in twee grotere turbo’s blazen.

    Van het idee word ik niet echt enthousiast. Buiten de verhoogde kans dat er een turbo kapot gaat, zal het aansturen ook wel een nachtmerrie zijn.
    Bij vier turbo’s ga ik sowieso twijfelen of ik dat wel in mijn auto wil.

    Login om te reageren
  25. schellekens006 zegt

    8 september 2015 om 15:43

    Het zal echt geweldig rijden maar al je zo’n auto later op de okkazie markt ziet staan dan laat je hem toch staan. Ik vind een auto met 1 turbo soms al linke soep, zoveel verhalen gehoord van defecte turbo’s. en die dingen kosten meestal geen 100,- euro.

    Login om te reageren
  26. Sir_Vmax zegt

    8 september 2015 om 18:32

    *kuch* turbo gat *kuch*

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North