BMW brengt alle nieuwe modellen als plug-in hybride

Auteur: , 17 Reacties

De grote meneren van BMW zijn eruit: alle auto's die ze vanaf nu nieuw op de markt brengen zullen als plug-in hybride verkrijgbaar zijn.

BMW stekker

Dat zegt de CEO van BMW North America Ludwig Willisch in een interview. In januari hoorden we al dat alle grotere modellen een plug-in variant zouden krijgen, maar nu is dit dus doorgetrokken naar “alle modellen”, aldus de CEO. De techniek voor plug-in hybrides die BMW nu heeft is passend te maken in alle bestaande modellen.

Een BMW i5 of i7 zit er overigens voorlopig niet aan te komen bevestigde Willisch in hetzelfde interview. Voorlopig concentreert men zich op hybride versies van bestaande modellen. Een tegenhanger voor de Tesla Model S zit er dus voorlopig niet in, vanuit M√ľnchen.



17 reacties

Een ontwikkeling die we alleen maar toe kunnen juichen, een BMW met lage bijtelling in ieder formaat. Dat dit nu al wordt gezegd betekent dat de platforms al voor een accupakket ingericht zijn, dus het bochtengedrag en de ruimte in het interieur zouden niet al te zeer onder de hybridisering moeten lijden.
Waar die Prius al niet goed voor was..
@norge: de Prius heeft dit segment juist een slechte start gegeven, dankzij z’n strontlelijke buma-uiterlijk en geiteharenwollensokken positionering.
Is toch de toekomst (op de korte/middel lange termijn). En misschien ook wel het beste van twee werelden. Nog steeds een (lekkere) verbrandingsmotor, maar met elektro meuk voor meer power en minder uitstoot.
Ik was fel tegen die hybride auto’s maar nu ik met de i8 heb gereden ben ik hard gaan twijfelen .
@bohica: Ik had hetzelfde met de LaFerrari. Ik dacht ook dat zo’n hybride maar een slome grasmaaier was, maar ik werd positief verrast. Kwam best vooruit.
@berlinetta: hele goeie reactie lekker sarcastisch
Mmm een Z4 plug in…
Nog nooit elektrisch e.d. gereden, zou het eerst moeten ervaren.
@z4rickss: Elektrisch rijdt heerlijk. Maar met die Z4 heb je een interessant punt. Het kost bakken met geld om zo’n plug-in variant te ontwikkelen. Is dat voor een relatief kleine serie als de Z4 wel economisch? Zegt BMW hier niet tussen de regels door dat de huidige Z4 de laatste zal zijn?
@mashell: zei een BMW-bobo niet onlangs dat de markt voor sportwagens/-roadsters aan het verdwijnen is…? En dat hier geen focus meer op zal liggen bij het ontwikkelen van nieuwe modellen…?

Daar heb je min of meer je antwoord al… :(
@z4rickss: Ik heb zelf in een plug-in hybride en een volledig elektriache auto gereden. Het rijdt eigenlijk hetzelfde als een normale auto met automaat. Het verschil is dat je een stuk harder op de motor remt voor het regenereren waardoor je meestal met alleen je gaspedaal de stad doorkomt. Dit kan je trouwens uitzetten op de snelweg. Stoplichtsprintjes zijn ook geweldig door het instant koppel, maar eenmaal op snelheid is dat minder. Ik ben een fan van elektriwch rijden als de actieradius groter zou zijn. Voor de autosport of plezierritjes zou ik wel een verbrandingsmotor willen houden.
ach, was best te verwachten toch?
Zolang ze dat dan maar als optioneel houden vind ik het best
Geeft ze in NL een mooie positie in de markt en globaal is het imagoversterkend. Goede beslissing
Elektriciteit; het nieuwe satanssap…
Tikkie laat..
Mooi zo!

De volgende ‘Bimmer 3er Reihe’ wordt besteld als plug-in hybride, dikke 180 traditionele peekaa’s onder de kap (gecombineerd 245pk / 400Nm), en een slodder minder fiscale bijdrage aan de Staat …. lijkt me een mooie deal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).