• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW brengt alle nieuwe modellen als plug-in hybride

Auteur: CasperH, gepost 3 april 2015 om 10:32 – 17 Reacties

BMW stekker


De grote meneren van BMW zijn eruit: alle auto’s die ze vanaf nu nieuw op de markt brengen zullen als plug-in hybride verkrijgbaar zijn.

Dat zegt de CEO van BMW North America Ludwig Willisch in een interview. In januari hoorden we al dat alle grotere modellen een plug-in variant zouden krijgen, maar nu is dit dus doorgetrokken naar “alle modellen”, aldus de CEO. De techniek voor plug-in hybrides die BMW nu heeft is passend te maken in alle bestaande modellen.

Een BMW i5 of i7 zit er overigens voorlopig niet aan te komen bevestigde Willisch in hetzelfde interview. Voorlopig concentreert men zich op hybride versies van bestaande modellen. Een tegenhanger voor de Tesla Model S zit er dus voorlopig niet in, vanuit München.

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, co2, Elektrisch, plug-in

Vorig bericht: « Koning Sleeper: koop deze BMW 316i met V8!
Volgend bericht: Fuck. Justin Bieber heeft een LaFerrari gekocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. knipperlichtje zegt

    3 april 2015 om 10:42

    Een ontwikkeling die we alleen maar toe kunnen juichen, een BMW met lage bijtelling in ieder formaat. Dat dit nu al wordt gezegd betekent dat de platforms al voor een accupakket ingericht zijn, dus het bochtengedrag en de ruimte in het interieur zouden niet al te zeer onder de hybridisering moeten lijden.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    3 april 2015 om 10:43

    Waar die Prius al niet goed voor was..

    Login om te reageren
    • parker zegt

      3 april 2015 om 11:07

      @norge: de Prius heeft dit segment juist een slechte start gegeven, dankzij z’n strontlelijke buma-uiterlijk en geiteharenwollensokken positionering.

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    3 april 2015 om 10:44

    Is toch de toekomst (op de korte/middel lange termijn). En misschien ook wel het beste van twee werelden. Nog steeds een (lekkere) verbrandingsmotor, maar met elektro meuk voor meer power en minder uitstoot.

    Login om te reageren
  4. bohica zegt

    3 april 2015 om 10:51

    Ik was fel tegen die hybride auto’s maar nu ik met de i8 heb gereden ben ik hard gaan twijfelen .

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 april 2015 om 11:29

      @bohica: Ik had hetzelfde met de LaFerrari. Ik dacht ook dat zo’n hybride maar een slome grasmaaier was, maar ik werd positief verrast. Kwam best vooruit.

      Login om te reageren
      • bohica zegt

        3 april 2015 om 12:48

        @berlinetta: hele goeie reactie lekker sarcastisch

        Login om te reageren
  5. z4rickss zegt

    3 april 2015 om 11:16

    Mmm een Z4 plug in…
    Nog nooit elektrisch e.d. gereden, zou het eerst moeten ervaren.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2015 om 12:51

      @z4rickss: Elektrisch rijdt heerlijk. Maar met die Z4 heb je een interessant punt. Het kost bakken met geld om zo’n plug-in variant te ontwikkelen. Is dat voor een relatief kleine serie als de Z4 wel economisch? Zegt BMW hier niet tussen de regels door dat de huidige Z4 de laatste zal zijn?

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        3 april 2015 om 23:25

        @mashell: zei een BMW-bobo niet onlangs dat de markt voor sportwagens/-roadsters aan het verdwijnen is…? En dat hier geen focus meer op zal liggen bij het ontwikkelen van nieuwe modellen…?

        Daar heb je min of meer je antwoord al… :(

        Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      3 april 2015 om 13:08

      @z4rickss: Ik heb zelf in een plug-in hybride en een volledig elektriache auto gereden. Het rijdt eigenlijk hetzelfde als een normale auto met automaat. Het verschil is dat je een stuk harder op de motor remt voor het regenereren waardoor je meestal met alleen je gaspedaal de stad doorkomt. Dit kan je trouwens uitzetten op de snelweg. Stoplichtsprintjes zijn ook geweldig door het instant koppel, maar eenmaal op snelheid is dat minder. Ik ben een fan van elektriwch rijden als de actieradius groter zou zijn. Voor de autosport of plezierritjes zou ik wel een verbrandingsmotor willen houden.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    3 april 2015 om 11:47

    ach, was best te verwachten toch?

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    3 april 2015 om 11:56

    Zolang ze dat dan maar als optioneel houden vind ik het best

    Login om te reageren
  8. bimmerfanatic97 zegt

    3 april 2015 om 19:57

    Geeft ze in NL een mooie positie in de markt en globaal is het imagoversterkend. Goede beslissing

    Login om te reageren
  9. e1000bmw zegt

    3 april 2015 om 23:27

    Elektriciteit; het nieuwe satanssap…

    Login om te reageren
  10. lebeaunl zegt

    4 april 2015 om 11:23

    Tikkie laat..

    Login om te reageren
  11. jokertje zegt

    4 april 2015 om 17:25

    Mooi zo!

    De volgende ‘Bimmer 3er Reihe’ wordt besteld als plug-in hybride, dikke 180 traditionele peekaa’s onder de kap (gecombineerd 245pk / 400Nm), en een slodder minder fiscale bijdrage aan de Staat …. lijkt me een mooie deal.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North