• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW CEO: ‘Tesla kan industrie niet voorblijven’

Auteur: machielvdd, gepost 23 februari 2021 om 19:26 – 67 Reacties

Tesla heeft een voorsprong, maar hoe lang nog?

Nu er eindelijk nieuwe i-modellen beginnen te komen van BMW, krijgt de CEO praatjes.

Zoals Nikola Tesla destijds een pionier was op het gebied elektrotechiek, is Tesla een pionier op het gebied van elektrische auto’s. Wat dat betreft is de merknaam zeker niet misplaatst. Tesla had dus een zeer riante voorsprong op de traditionele autofabrikanten. Anno 2021 hebben ze die nog steeds. De vraag is alleen hoe lang Tesla deze voorsprong vast kan houden.

Oliver Zipse, CEO van BMW, doet hier zijn zegje over. Hij denkt dat Tesla het binnenkort heel moeilijk gaan krijgen. De grote autofabrikanten maken namelijk grote stappen. Nog niet zozeer BMW, maar Volkswagen wel. Tesla verkocht weliswaar wereldwijd nog het dubbele van de Volkswagen Group vorig jaar, maar de Duitsers moeten nog écht op stoom komen.

We moeten er meteen bijzeggen dat deze uitspraak inhoudelijk niet zo gewaagd is. Het is vooral een kwestie van tijd voordat Tesla ingehaald wordt. Zoals we eerder al schreven, gaat het dit jaar nog spannend worden. Tesla kon in 2020 zo’n 500.000 auto’s leveren. Tesla verwacht 50% te groeien in 2021, maar Volkswagen gaat waarschijnlijk nog een stuk harder groeien op EV-gebied. Als Volkswagen Tesla dit jaar niet inhaalt, dan volgend jaar wel.

Het is alleen niet de CEO van Volkswagen, maar de CEO van BMW die hier aan het woord is. In die hoedanigheid heeft Zipse wat minder recht van spreken, want BMW heeft Tesla nog niet in zicht. Met de i3 (die zachtjesaan toch wat gedateerd begint te raken), de iX3 en de Mini Electric is het aanbod nog vrij beperkt. Hoeveel EV’s BMW vorig jaar verkocht hebben ze dan niet bekendgemaakt, maar zelfs het totaal van EV’s en PHEV’s kwam nog niet boven de 200.000.

Dit jaar komen echter de i4 en de iX de gelederen versterken en BMW hoopt de verkopen van EV’s te verdubbelen in 2021. Blijkbaar heeft Zipse er alle vertrouwen in, want hij durft al een grote mond open te trekken richting Tesla.

Via: Bloomberg

Ook interessant!

  • BMW-baas: 'Tesla is niet premium'
  • Matchbox maakt milieu-vriendelijke Tesla Roadster
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • prijzen BMW iX
    BMW iX prijzen zijn stevig en toch gunstig

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, oliver-zipse, Tesla

Vorig bericht: « Cherokee’s maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
Volgend bericht: Gaat Audi met een e-tron Avant komen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericd zegt

    23 februari 2021 om 19:35

    BMW? Met die openhaard roosters op de voorplecht? Teiltje.

    Login om te reageren
  2. frank2b zegt

    23 februari 2021 om 19:51

    Of ze kunnen het wel natuurlijk.

    Wel wennen voor een merk dat zich vooral onderscheidt door haar premium plastics.

    Login om te reageren
  3. Charles Taycan 4S zegt

    23 februari 2021 om 19:54

    Tesla is al ingehaald eind 2019….. het bewijs staat hierboven als banner al maanden afgebeeld!👍😉

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      23 februari 2021 om 20:50

      Er is slechts iets naast gekomen Charles, namelijk een mooie niche sport-EV voor de vermogende automobilist. Topauto. Maar: Op gebied van range, laadnetwerk, performance en software is Tesla nog altijd koning, keizer en admiraal; met de Plaid wordt dat weer extra bevestigd. Kunt hier nog zo vaak roepen dat je Porsche leuk vindt, maar dat verandert helaas niets aan die feiten 😉🍷

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        23 februari 2021 om 23:57

        -edit: probeer het eens op een vriendelijke wijze. Dank.-

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        24 februari 2021 om 07:12

        @Pascal: Een sportwagen die voor de gemiddelde mens onbetaalbaar is noem ik niet “inhalen” beste Charles. Laat Porsche of Audi maar eens met een wagen die qua prijs in de buurt komt van een Model 3 komen. Zoals Jay Leno ooit eens zij, “iedereen kan een perfecte auto bouwen die 2 ton kost. Wat echt lastig is, is een goede wagen bouwen die de gemiddelde mens ook daadwerkelijk kan betalen”.

        Tot zover heb ik niets van dat merk gezien dat direct concurreert met tesla op snelheid na. Volkswagen gaat het nu met de ID modellen doen dus als een merk Tesla zal inhalen is het VW en zeker niet een niche fabrikant zoals Porsche.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          24 februari 2021 om 10:12

          @mopar: sorry dat was voor @Charles Taycan 4S

          Login om te reageren
    • Richmond zegt

      23 februari 2021 om 21:24

      Er zijn net 20.000 Taycans verkocht over de hele wereld, tegen bijna 500.000 Tesla’s. Wereldwijd heeft Porsche nog geen 300.000 verkocht, waar je haal vandaan dat Tesla is ingehaald. Je kunt ook overdrijven met je Taycan liefde. Mooi dat je er zo blij mee bent, maar het is niet nodig om bij (bijna) elke EV gerelateerde post te vertellen hoe goed de Taycan is en hoeveel beter deze dan Tesla is.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 februari 2021 om 22:36

        Wil je zeggen dat er 500.000 Tesla’s zijn verkocht afgelopen jaar? Want dat klopt in ieder geval niet. Ik meende dat het ging over alleen al 500.000 Model 3’s afgelopen jaar.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          24 februari 2021 om 11:11

          @SimonMc: Er zijn vorige jaar net geen 500.000 Tesla’s verkocht maar wel geproduceerd. De verwachting voor dit jaar is 800-900k met intern het doel voor een miljoen. Gelukkig hoeft Tesla na de gigantische stijging van het aandeel geen ambitieuze plannen meer voor te schotelen.

          Login om te reageren
        • Richmond zegt

          24 februari 2021 om 12:55

          @SimonMc: https://www.google.com/amp/s/m.economictimes.com/news/international/business/tesla-delivered-record-number-of-cars-in-2020/amp_articleshow/80093511.cms. Volgens dit artikel zijn de totale verkopen net geen 500k.

          Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        23 februari 2021 om 22:48

        @benja01: eens, vermoeiend en tikkeltje infantiel. Wel gaaf zo’n Taycan uiteraard;) Maar de Plaid is mbt techniek wss weer wat stapjes verder

        Login om te reageren
        • Charles Taycan 4S zegt

          24 februari 2021 om 00:02

          @pindakoning, infantiel… mmm…. ga er maar eerst eens mee rijden.

          Login om te reageren
          • gebakkenei zegt

            24 februari 2021 om 18:27

            Kap toch eens man!
            Ben oprecht blij voor je, maar we weten het nu wel.
            Hoewel ik krassen op vinyl wel kan waarderen, zou ik jouw LP al lang gearchiveerd hebben…

            Login om te reageren
      • erind zegt

        23 februari 2021 om 23:10

        @benja01: ik ben ervan overtuigd dat de plaid plus de vloer gaat vegen met de taycan. Zowel kwa performance als range.

        Login om te reageren
        • Charles Taycan 4S zegt

          24 februari 2021 om 00:04

          @erind, hahaha, tuurlijk. Er koopt bijna niemand meer een 10 jaar oud Model S meer.

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            24 februari 2021 om 09:50

            @Charles dan heb je de verkoopcijfers van januari dus niet bekeken. Die laten sinds de refresh een sterke stijging zien van zowel Model S als Model X verkopen.

            Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        24 februari 2021 om 00:00

        @benja01, ga er maar eens mee proefrijden, veel plezier alvast!😉

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          24 februari 2021 om 12:53

          @Charles Taycan 4S: gaat niet om het subjectieve deel over welke beter rijdt of betere aftersales etc heeft. Jii zegt Tesla is door de Taycan al ingehaald. Dat is feitelijk onjuist. Worden er meer Taycan verkocht dan Tesla S? Ja, maar jij zegt Tesla algemeen en niet specifiek de model S. Daarom klopt het niet wat jij zegt. Ik ben blij voor jou dat je zo’n fan bent ervan, maar erover prediken alsof je een Jehova getuige bent op zoek naar nieuwe verloren zielen is onnodig. We weten het, je bent fan.

          Login om te reageren
          • coupedriver zegt

            24 februari 2021 om 15:01

            @benja01, een beetje tegengas voor de EV evangelisten kan geen kwaad, het zijn namelijk één van de fanatiekste in hun soort. Als het dan toch een EV moet zijn (gelukkig nog niet) dan liever de Porsche. En over de prijs… De Tesla is nu ook niet zoveel goedkoper dan de instap Taycan.

            Login om te reageren
            • Pascal zegt

              24 februari 2021 om 17:53

              @coupedriver ik vind het op dit blog (en daarbuiten trouwens ook) nog behoorlijk meevallen met die EV-evangelisten. Ja er zijn mensen fan van elektrische aandrijving en Tesla, maar dat onderbouwt men doorgaans dan ook met de punten die er nu eenmaal goed aan zijn. Men is doorgaans helemaal niet te beroerd om evt. nadelen en zwakke plekken er ook gewoon bij te benoemen. Doorgaans dus gewoon een genuanceerd verhaal en met dat zogenaamde ‘blinde fanatisme’ of zelfs ‘Musk worshipping’ loopt het afgezien van een paar incidentele comments volgens mij behoorlijk los.

              Login om te reageren
            • Richmond zegt

              25 februari 2021 om 06:05

              @coupedriver: ik heb niks tegen ev en mensen die ev evangelisten zijn. Maar het is storend dat Charles bij iedere mogelijkheid zegt hoe geweldig de taycan is, hoe het de beste is en zoveel beter dan Tesla.

              Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    23 februari 2021 om 19:55

    Kijk naar de design taal van BMW en die van Hyundai( Ioniq), Zuid-Korea doet het dan een stuk beter ook qua techniek. Denk dat BMW beter zijn mond kan houden en gewoon hard gaan werken, anders zijn Tesla en Hyundai straks mijlenver weg

    Login om te reageren
    • arta zegt

      23 februari 2021 om 20:09

      @lekkerlinksrijden: ja. Volgens mij horen we al jaren uit Duitsland dat het bijna afgelopen is met Tesla, maar veel verder dan een paar concepts kwamen ze niet.

      Het MEB platform is het eerste “echte” antwoord, maar is in mijn ogen beter in de buurt van Tesla, maar er nog niet voorbij.

      De Koreanen, die hebben met het nieuwe platform echt een stap gezet.

      BMW mag wel aan de bak.

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        23 februari 2021 om 20:51

        @arta: ondertussen lees je op diverse VW fora dat het MEB platform de WLTP ranges bij lange na niet haalt. 400 beloofd, 260-280 praktijk. Om nog maar te zwijgen over de software issues.

        Login om te reageren
        • arta zegt

          23 februari 2021 om 22:15

          @detroitv8: tja; en van de verkochte ID3’s staan er ook nog een aantal bij de dealers op de stoep…. niet echt een goed teken.

          Login om te reageren
          • arta zegt

            23 februari 2021 om 22:18

            @arta: 860 stuks ID3 “gebruikt” te koop en 130 Tesla’s Model 3.
            Duidelijk een andere marktbenadering.

            Login om te reageren
            • pramm zegt

              23 februari 2021 om 23:20

              Ruim 1200 id3 en meer dan 200 id4. Er zijn veel auto’s de Nederlandse dealers in gedrukt en op kenteken gezet om de targets te halen om boete in de EU te minimaliseren. Nu de verkopen nog

              Login om te reageren
            • detroitv8 zegt

              23 februari 2021 om 23:24

              @arta: eens. Als je als dealer nog 2020 auto’s hebt staan en deze met flinke kortingen al aanbiedt, betekent dat men de nog nog aantrekkelijke markt verkeerd hebt ingeschat denk ik?

              Login om te reageren
            • stekkerkoning zegt

              23 februari 2021 om 23:25

              Daarbij opgemerkt dat een Tesla Model 3 uit 2019 de nieuwprijs moet opbrengen. Iedereen wil blijkbaar een Tesla, al dan niet tweedehands tegen een gunstig bijtellingspercentage.

              Login om te reageren
  5. Stellantis rules the sky zegt

    23 februari 2021 om 20:04

    VAG overspoelt de markt met slechte niet uitontwikkelde EV’s die dealers door de strot worden gedrukt. Inderdaad, hoge aantallen zullen ze wel wegzetten.
    Hyundai/Kia zijn veel dichterbij Tesla en ik verwacht dat Stellantis met 2-3 jaar VAG voorbij is en een hele serieuze EV speler zal zijn.

    Login om te reageren
    • eme1969 zegt

      23 februari 2021 om 22:05

      Misschien kun je wel elke keer na een recall het weer optellen als een nieuwe levering
      Dan gaat het goed met vw

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      23 februari 2021 om 23:43

      Stellantis is toch geen merk man…. wat een naam, verschrikkelijk.
      En dat zeg ik terwijl ik eigenlijk fan ben van Dodge, Chrysler, Fiat, Alfa, Lancia.

      Die naam man, Stellantis.

      Login om te reageren
  6. lekkerdwars zegt

    23 februari 2021 om 20:25

    Tja BMW…was toch eens wat progressiever geweest na de i3. Niet roeptoeteren maar gewoon snel echte stuurman EVs gaan leveren, die markt ligt voor het oprapen

    Login om te reageren
  7. monsieurleloure zegt

    23 februari 2021 om 20:31

    Tesla hoeft niet voor te blijven, de markt is groot genoeg…

    Beter 20 % marge per verkochte auto pakken dan bijv. 5% per verkochte auto waar VW in grossiert.

    Heb je ooit weleens betaalde reclame van Tesla gezien? Ik niet, die kosten zijn alvast bespaard, Musk ramt weer een paar onnozele tweets het wereld wijde web op en iedereen praat over Tesla.

    Wat een eindbaas!!!111!!

    Login om te reageren
    • jeroentje2 zegt

      23 februari 2021 om 21:57

      @monsieurleloure: grote probleem van meneer musk is dat hij 2 dingen niet op orde heeft. Ten eerste aftersales. En ten tweede het vermogen en de ervaring om grote aantallen te produceren. Hyundai en VW zullen hem vermozzelen in aantallen. Daarnaast heeft hij nog een groter probleem en dat is een totale overwaardering van zijn bedrijf. Als je die som maakt zou hij zo een groot deel van de wereldmarkt moeten hebben om zijn beurswaarde waar te maken dat dit niet reeel is en technisch onmogelijk. Musk heeft veel gedaan voor de EV maar wat de heer Musk onderschat heeft dat het best lastig is om aantallen te maken. En dan bedoel ik niet 100.000 auto’s per jaar maar 10.000.000 plus zoals de grote grote jongens doen. Massa productie wordt heftig onderschat qua complexiteit en hij heeft simpelweg niet de tijd om de ramp up te maken. Dit jaar gaan VW en Hyundai meer EVs maken dan tesla in de hele historie YTD. Jammer maar being first is not always the best strategy….

      Login om te reageren
      • eme1969 zegt

        23 februari 2021 om 22:03

        Aftersales is niet zo belangrijk als je gewoon een auto levert die het altijd doet

        Login om te reageren
        • jeroentje2 zegt

          23 februari 2021 om 23:13

          @eme1969: gelukkig gaan auto’s nooit stuk en hebben ze nooit onderhoud en maakt er nooit iemand schade……

          Login om te reageren
      • pramm zegt

        23 februari 2021 om 23:16

        Hoeveel heeft Tesla er volgens jou in 2020 dan geproduceerd? Met 500k auto’s is het ook geen kleine jongen meer. En met de nieuwe fabrieken die in ontwikkeling zijn zal in 2022 de grens van 1 miljoen ruimschoots gepasseerd zijn. Misschien nog niet de schaal van de grootste fabrikanten, wel een ongeëvenaarde opschaling.

        Login om te reageren
        • jeroentje2 zegt

          24 februari 2021 om 12:22

          @pramm: Dan halen ze nog niet de top20. Want dan moet je er minimaal 1,5 mio doen. Wereld productie is ongeveer 90 mio auto’s. Waarvan China inmiddels 1/5 is. Dus als je de EV groei wil zien moet je daar kijken. De nieuwe EV voor de “gemiddelde” automobilist gaat daar vandaan komen.

          Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        23 februari 2021 om 23:48

        Kommaan man, heb je de aftersales van VW al eens meegemaakt?? je portomonnee trekken voor alles en als er een keer echt trammellant is geeft PON niet thuis. Liet iedereen ook in de kou staan met gebroken kettingen, DSG bakken, Kettingspanners, TSI olieboten.

        Begin aub niet over aftersales en VW in één zin….. want ik ben nog niet begonnen aan het sjoemelschandaal.
        Dankzij VW hebben de overheden een stok om mee te slaan om ons uit de diesels te krijgen/pesten
        VW doet er nog even een sjoemelfix overheen en hopla binnen een jaar kun je je EGR’s laten fixen…. weer ff langs de dealer aftikken…..

        Login om te reageren
        • jeroentje2 zegt

          24 februari 2021 om 12:17

          @dutchneon: zo heeft ieder merk zijn uitdagingen en is de lokale garage vaak maatgevend. Ik kan nu ook beginnen over afbrekende voorwielen van een Model X, de displays die allemaal sterven etc. Gelukkig wordt dat allemaal direct en gratis verholpen, Not. Dus wat is je punt? Wat ik vooral zie is dat de NL organisatie helemaal niet om kan gaan met herstel bijvoorbeeld, rij maar eens schade. En als je dan schade rijdt wens ik je succes met herstel en de onderdeel prijzen van Tesla daar is Ferrari bijna de action bij etc. Het is met elke auto wel wat, en het opschalen van dit soort processen hebben ze gewoon enorm onderschat want was niet nodig want garages zijn ouderwets etc…, dat doen de anderen handiger en/of beter. En dat men hier een soort collectieve PON haat heeft versus Tesla liefde, ach ja. Het is maar welk perspectief je wilt kiezen in dit soort argumentatie.

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            24 februari 2021 om 18:02

            @jeroentje2 het is maar net hoe je kijkt inderdaad. Ik herken op dit blog juist vaak ook een soort vreemde VAG-adoratie als ik zie hoe mensen Volkswagen nog steeds uitgebreid verdedigen na de grappen die zij, aangewakkerd door PON al met hun klanten hebben uitgehaald.
            Je punt over schade herken ik niet. Ik had vorig jaar m’n eigen buitenspiegel eraf gereden (lekker handig ja, ik weet het). Je kan dan terecht bij elke ‘Tesla gecertificeerde’ garage. Daar zit in elk geval de Randstad vol mee, dus binnen een week zat er een nieuwe spiegel op terwijl ik kon wachten op de montage. Contact met Tesla heb je niet eens, je kan gewoon zelf je garage kiezen en bellen. De prijs was inderdaad niet mals, maar laten we niet de illusie hebben dat dat bij de Duitsers anders is. Dus wat is dan eigenlijk precies het probleem? Rij je zelf eigenlijk wel Tesla, of heb je dit van horen zeggen?

            Login om te reageren
            • jeroentje2 zegt

              24 februari 2021 om 19:20

              @Pascal: ik rijd geen Tesla (ben niet gegaan voor de destijds bizarre fiscale voordelen, maar heb destijds een 14% x5 gekozen) maar heb enkele model s rijdende relaties en die hebben bijvoorbeeld maanden met deuken rondgereden. Verder heb ik geregeld in een model 3 gereden. Het is prima vervoer en zeker voor de zakelijke rijder waar de baas alles betaald tot nu toe een bijna niet te weerstane aanbieding. Aangezien ik als werkgever alles toch zelf moet opbrengen en dus voor het volle pond (kosten auto, btw heffing voor privé, alle kosten en als toetje dan de bijtelling want je had nog niks betaald) erin ga, rijd ik zakelijk een leuke auto die buiten de bijtelling blijft en privé een grote familie slee. Door de bijzondere fiscale regeltjes is het voor mij goedkoper om bij wijze van spreken 2x een dikke V8 neer te zetten.

              Login om te reageren
              • Pascal zegt

                24 februari 2021 om 20:37

                Aha, hoe je tot de conclusie komt dat je ‘vanwege de bijzondere fiscale regels bijna 2x een v8 kan neerzetten’ volg ik alleen niet. Ik ben zelf ook ondernemer en heb de Model 3 op de holding gekocht. Vervolgens geniet ik ook alle genoemde voordelen van 4% bijtelling tot btw aftrek, investerings- en mileuaftrek, geen MRB, etc. Daar komen de besparingen op brandstof en onderhoud nog bovenop en later de hoge restwaarde die die dingen hebben. Voor wat die auto me helemaal onder aan de streep kost, kan ik prive nog niet eens een goed uitgeruste Volkswagen Polo rijden, laat staan 1 (of zelfs 2) V8 auto’s.

  8. Pascal zegt

    23 februari 2021 om 20:55

    Wat is dat toch altijd met die Duitsers en hun grote mond…. laatst Diess, nu weer deze BMW man… ik zeg: geen woorden maar daden! Kom maar op met die elektrische 3-serie, dan maak ik graag een proefrit.

    Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      23 februari 2021 om 21:29

      Wat moet je met een EV 3 serie als er een 340i is?

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        23 februari 2021 om 21:52

        Hmja goed punt… dan praat ik eigenlijk vooral vanuit kosten. Elektrisch rijdt heel fijn, maar als ze naast elkaar stonden pakte ik ook gewoon nog steeds de 340i.

        Login om te reageren
      • stekkerkoning zegt

        23 februari 2021 om 23:18

        Beter, goedkoper, efficiënter? Een goede elektrische aandrijflijn en een voldoende groot accupakket laat niks te wensen over. Een 340i lijkt me een nogal gekunsteld turboblok dat ook zo aan bepaalde normeringen moet voldoen waardoor het niks van doen heeft met de legendarische zes-in-lijnmotoren van weleer.

        Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar de iconische BMW i3. Een compacte en relatief lichte achterwielaangedreven BMW waarmee het heel vermakelijk sturen is.

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          24 februari 2021 om 07:55

          Mee eens, zou ‘t alleen maar voor ‘t geluid doen (al is dat vaak tegenwoordig ook maar gekunsteld uit de speakers). Verder heb ik nu al helemaal niets te wensen over met m’n stekkerbakkie, die aandrijflijn is fantastisch. De i3 heb ik nog nooit gereden trouwens. Vind ‘m niet mooi, maar hoor wel dat ie goed is en rijdt.

          Login om te reageren
        • boksbeugel zegt

          24 februari 2021 om 09:28

          @stekkerkoning: misschien moet je verhuizen naar stekkerblog als je een i3 verkiest boven een 340 😂. Wat een grap

          Login om te reageren
          • stekkerkoning zegt

            24 februari 2021 om 12:53

            Groen7.nl ;)

            Het is niet ieders hobby om de cirkel van benzine tanken en verbranden tot in de oneindigheid vol te houden.

            Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      23 februari 2021 om 23:52

      Precies ze roepen al sinds het prototype van de Model-s in 2011 en nog steeds wacht ik….
      Kom eens met wat betaalbaars als de model-3, 0-100 onder de 4sec, goede wegligging en onder de 60k
      dan pas mogen ze hun grote mond weer eens laten horen!

      Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    23 februari 2021 om 20:59

    Wel eerlijk dat Zipse indirect toegeeft dat ze achterlopen op Tesla.

    Login om te reageren
  10. lithiumion zegt

    23 februari 2021 om 21:11

    Poeh poeh… wat een voorspelling… een CEO die een wetmatigheid uit de economie citeert, dat al op de middelbare school wordt uitgelegd; de wet van de remmende vooruitgang. Erg indrukwekkend…

    Login om te reageren
    • autorijdert zegt

      25 februari 2021 om 07:00

      Behalve dan dat uitgerekend in het geval van Tesla het juist bijna onmogelijk is ze in te halen.

      Ja misschien over 50 jaar of zo als er een nieuwe Musk opstaat.

      Maar Tesla loopt op alle gebieden wat betreft electrische auto’s voor en ze hebben inmiddels het kapitaal om te investeren en trekken de slimste mensen aan samen met de ingenieurs van SpaceX die meewerken.

      Login om te reageren
  11. harrie zegt

    23 februari 2021 om 21:13

    Range boeit niet, het gaat erom wie de grootste grille heeft toch.

    Login om te reageren
  12. dwfc zegt

    23 februari 2021 om 21:36

    Dit zal hun concurrent worden in de States.
    Om dan nog maar te zwijgen over de traditionele Amerikaanse merken die ook de switch zullen maken.

    https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/lucid-motors-boersengang-24-milliarden-dollar/

    Login om te reageren
    • autorijdert zegt

      25 februari 2021 om 07:02

      Lucid is geen concurrent, die richten zich op de luxe segment en het moet nog maar blijken of Lucid hun software op orde heeft wat zo ongeveer het moeilijkste deel is van een EV.

      Login om te reageren
  13. eme1969 zegt

    23 februari 2021 om 22:00

    Die Duitsers roepen zo hard als ze kunnen…

    En Tesla gaat lekker door met innoveren en gewoon leveren
    Wat een lachertje

    Login om te reageren
  14. jollykart zegt

    23 februari 2021 om 23:25

    Het platform voor elektrische auto’s wordt straks een commodity denk ik. In de batterijen en de elektromotoren zit geen onderscheidend vermogen. Ook in de auto-industrie is het steeds meer de software die het verschil bepaald. Vooralsnog heeft Volkswagen daar nog enorm veel moeite mee. Daarnaast is de laadinfrastructuur goud waard. Volgens mij heeft Tesla met het platform, de software en de laadinfrastructuur een mega voorsprong op de rest.

    Login om te reageren
    • coldzero zegt

      24 februari 2021 om 08:08

      Daarom is in mijn ogen de hoge beurswaarde van tesla ook terecht. Het is een technologiebedrijf die toevallig een auto maakt. In alles met betrekking tot de technologie, software en infrastructuur om energie te leveren ligt het mijlenver voor.

      Login om te reageren
  15. scrmeagle zegt

    24 februari 2021 om 09:26

    Wet van de remmende voorsprong, die rijdende Ipads gaan zeker voorbijgestreefd worden al is het alleen al in de kwaliteit van afwerking. Amerikaanse auto’s zijn op een uitzondering na nooit een succes geweest in Europa, muv begrafenis auto’s!!

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      24 februari 2021 om 10:02

      Ik vind het altijd zo tegenstrijdig als er aan de ene kant wel het volste vertrouwen is dat traditionele fabrikanten Tesla wel even voorbij gaan streven, maar dat men tegelijk de illusie heeft dat Tesla in de tussentijd rustig uit z’n neus gaat staan eten op gebied van hun zwakke plekken zoals de afwerking. Bekijk de kwaliteit van de nieuwe interieurs van de Model S, X en 3 maar eens goed (en de filmpjes van Sandy Munroe daarover). Wat betreft Amerikaanse auto’s die vaak geen succes waren hier: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

      Login om te reageren
    • autorijdert zegt

      25 februari 2021 om 07:04

      Tesla heeft tot nu toe bewust minder aandacht besteef aan de afwerking omdat ze hoge getallen moesten laten zien aan de investeerders.

      Denk je nu echt dat een bedrijf dat op alle gebieden voorloopt niet een goede afwerking kan leveren?

      Login om te reageren
  16. buddy991 zegt

    24 februari 2021 om 17:46

    Leuk al die ontwikkelingen en innovaties van de electrisch aangedreven auto’s, Tesla, Porsche, Kia, Volkswagen…whatever. Maar noem mij maar old school, ik heb zojuist nog een nieuwe benzine 6 cylinder aangeschaft (BMW) en dat rijdt lekker en klinkt heerlijk. Niet zo snel als enkele electrische auto’s maar snel zat. En die reikwijdte, ondanks 10 a 11 ltr /100 km, geen range anxiety

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      24 februari 2021 om 19:30

      Lekker man, je hebt groot gelijk. Genieten van het geluid zolang dat nog kan.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North