• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW iX: elektrisch paradepaardje met discutabel uiterlijk

Auteur: machielvdd, gepost 11 november 2020 om 14:48 – 93 Reacties

BMW iX

Je ziet het goed: ook deze elektrische BMW iX is uitgerust met enorme nieren.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar BMW had wel lef door de BMW i3 en i8 op de markt te brengen. De auto’s zagen eruit als concept cars die verdwaald waren op weg naar de beursvloer. Zowel qua techniek als qua design waren het vooruitstrevende auto’s. Daarna bleef het echter een tijd stil qua elektrische BMW’s.

iNext

We maakten wel recent kennis met de BMW iX3, maar dat was gewoon een omgebouwde X3 met een hoop loze ruimte onder de motorkap. Nu is het weer tijd voor een BMW die van de grond af aan is ontworpen als elektrische auto. We kregen al een vooruitblik op dit model in de vorm van de niet al te fraaie Vision iNext. Nu krijgen we eindelijk de productierijpe versie te zien. In plaats van iNext krijgt de splinternieuwe BMW de naam iX mee.

Discutabel

Net als bij de i3 heeft BMW weer voor een discutabel uiterlijk gekozen. Ondanks het feit dat de iX een elektrische auto is heeft BMW gewoon de gigantische nieren van de 4 Serie overgenomen. Daar waren we al bang voor toen we de Vision iNext voorgeschoteld kregen. Qua proporties is de iX ook niet bepaald elegant te noemen. Het moet een cross-over voorstellen, maar de iX zit dichter bij een MPV dan bij een SUV. De iX ziet er niet alleen groot uit, maar is dat ook. Qua formaat is deze auto namelijk vergelijkbaar met een X5.

  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX

Actieradius

De exacte technische details heeft BMW nog niet paraat, maar ze hebben wel een inidicatie voor ons. Die klinkt in ieder geval veelbelovend. De twee elektromotoren zullen gezamenlijk een vermogen van meer dan 500 pk leveren. Daarmee moet de iX binnen vijf seconden van 0-100 km/u kunnen sprinten. Belangrijker nog is de actieradius. Ook die is dik in orde. BMW belooft namelijk een range van meer dan 600 km. Daarmee kan BMW het de Audi e-tron en Mercedes EQC nog wel eens lastig maken. Mits het ontwerp geen al te groot obstakel vormt voor de klanten.

Snelladen

Snelladen kan met de BMW iX tot 200 kW. Daarmee is opladen tot 80% in 40 minuten gebeurd. Met 11 kW opladen aan de wallbox is duurt het een kleine elf uur voor de accu volledig opgeladen is.

Autonoom

Met de iX focust BMW ook op autonoom rijden. De iX beschikt daarom over een rekenkracht die twintig keer zo groot is als de voorgaande modellen. De grille speelt hierbij ook een rol. Daarin zijn namelijk camera’s, radars en sensoren in verwerkt. BMW noemt deze grille het ‘intelligentiepaneel’.

Sports Package

Voor degenen die een standaard iX niet sportief genoeg vinden presenteert BMW ook meteen een Sports Package. Dit is een optisch pakket dat een beetje vergelijkbaar is met een M Sport-pakket. De rode auto op de foto’s is uitgerust met deze Sports Package. Deze uitvoering herken je onder meer herkennen aan de gewijzigde voorbumper, glanzend zwarte accenten rondom, getinte achterlichten en blauwe remklauwen.

Interieur

Ook het interieur is opvallend vormgegeven. We zien bijvoorbeeld een zeshoekig stuur en de middentunnel die schittert door afwezigheid. Dat wil zeggen: het gedeelte dat in verbinding staat met het dashboard. In plaats van knopjes zien we een display dat meer dan de helft van het dashboard in beslag neemt. Het gedeelte voor het instrumentatrium is 12,3 inch groot, terwijl het scherm voor het multimediasysteem 14,9 inch meet. Dit is nog altijd te bedienen via een iDrive Controller. Daarnaast zijn er ook touchknoppen op de middenconsole en een tuimelschakelaar om de transmissie in de juiste stand te zetten. Het binnenste van de iX biedt plaats aan vijf personen.

Introductie

Ondanks alle futuristische elementen kijk je hier naar een zo goed als productierijpe auto. Desondanks zal het nog wel even duren voor de BMW iX bij de dealers staat. De marktintroductie staat namelijk pas gepland voor eind 2021. Voorlopig zullen EV-kopers het bij BMW dus moeten doen met de iX3.

Ook interessant!

  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Wouter vertelt je alles over de BMW iX
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video: kijk hoe de nieuwe BMW iX compleet gesloopt wordt
    Video: kijk hoe de nieuwe BMW iX compleet gesloopt wordt

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, iNext, ix, Video

Vorig bericht: « Dit kost de 310 pk sterke Cupra Formentor
Volgend bericht: Porsche 996.2 GT3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. shane12 zegt

    11 november 2020 om 14:53

    Waarom moeten die elektrische auto’s nou altijd zo lelijk zijn?

    Login om te reageren
    • kroon zegt

      11 november 2020 om 14:56

      Niet alle elektrische auto’s zijn lelijk. De meeste BMW’s zijn wel lelijk aan het worden.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        11 november 2020 om 15:22

        Mee eens. Bijv. de Taycan, E-tron of Model S (weliswaar gedateerd) kunnen nog steeds je smaak niet zijn, maar lelijke auto’s zijn het allerminst.

        Login om te reageren
        • shane12 zegt

          11 november 2020 om 16:58

          @Pascal: Ja oke, die was ik even vergeten haha. Maar de mooie modellen zijn iniedergeval op 1 hand te tellen. Dat vind ik wel jammer.

          Login om te reageren
        • chimaera zegt

          11 november 2020 om 17:18

          @Pascal: True, al is zo’n Model S inmiddels wel extreem gedateerd. Dat ding wordt niet mooi oud als je ‘t mij vraagt.

          Login om te reageren
      • shane12 zegt

        11 november 2020 om 16:59

        @kroon: Ja daar heb je ook een punt. Vind BMW een geweldig merk maar ze doen echt hele gekke dingen op het moment..

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          11 november 2020 om 17:54

          Ze willen graag failliet. :P en dan de consument de schuld geven.

          Login om te reageren
          • nautique206 zegt

            11 november 2020 om 18:39

            @nissanfairladyz: volgens mij verkopen ze best wel goed.

            Login om te reageren
        • mp014 zegt

          11 november 2020 om 18:44

          @shane12: ze hebben daar veel software problemen, met name van de navigatie! Ze zijn namelijk volledig de weg kwijt! ? Hoe snel het kan gaan he….. tot een paar jaar terug nog een van mijn favoriete merken maar vandaag de dag staan er maar weinig modellen in de showroom waarmee ik naar huis zou willen rijden! ??

          Login om te reageren
    • FB_100003908191927 zegt

      11 november 2020 om 16:32

      Wij hebben een elektrische 500. De meeste mensen zien het verschil niet eens met een gewone 500. En lelijk is een 500 zeker niet te noemen

      Login om te reageren
      • shane12 zegt

        11 november 2020 om 17:01

        @FB_100003908191927: Bedoelde dan ook wel voornamelijk de “speciaal” gebouwde, niet de omgebouwde 500, x3 etc.

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        11 november 2020 om 22:21

        @FB_100003908191927: Daar zijn de meningen over verdeeld ;)

        Login om te reageren
    • petert zegt

      11 november 2020 om 16:36

      Ik vind het wel grappig om te zien. BMW probeert zich te onderscheiden met de nieuwe grill en eigenlijk stuiten ze nu al op een probleem met de EVs. De grill is veel te groot voor dit soort auto’s, hebben geen functie en als ik de foto’s zo zie zit deze gewoon dicht meet een lelijke stikker er op. Daarnaast denk ik dat dit voor de aerodynamica ook helemaal niet goed is.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        11 november 2020 om 17:55

        Gaan we richting Aerodynamica… gaat een fabrikant ineens de grillen groter maken? Logica is er niet aanwezig.

        Login om te reageren
      • blogie zegt

        11 november 2020 om 18:55

        @petert: er zit best een logica achter. Ten eerste is het onderscheidend. Maar bovenal is het een ruimte waarin alle sensoren en camera’s worden geplaatst. Door alle mogelijkheden met autonoom rijden en de vele veiligheidsfeatures zijn er mega veel sensoren en camera’s nodig welke simpelweg niet meer makkelijk onder de binnenspiegel passen.
        De grill schijnt overigens daarnaast nog zelf helend te zijn; schades door steenslag worden hersteld middels uitzetting als gevolg van de warmte.

        Login om te reageren
    • htadema zegt

      11 november 2020 om 17:00

      @shane12: ik vind ‘m geweldig. Het wachten op de grote i3s duurt echter wel heel lang. Wat mij betreft hadden ze de iX3 overgeslagen. Dit is pas een auto die bij 2020 past … in mijn ogen.

      Login om te reageren
      • shane12 zegt

        11 november 2020 om 17:15

        @htadema: 2020 is dan ook wel een ontzettend kut jaar, dus bij 2020 past ie zeker ?

        Login om te reageren
    • Diederik zegt

      11 november 2020 om 22:28

      Nou wat een spuuglelijke auto. Geef mij maar de BMW’s van voorheen hoor. Of nog beter, die nieuwe Mazda 6, die is tenminste bloedmooi. Deze BMW vind ik maar niks. En bij dat rode model op de foto’s zijn die zwarte panelen precies stukken die uit carrosserie zijn geknipt. Van alle kanten bekeken, lelijk. Ze zijn daar in Beieren niet meer met mooie wagens bezig. Ik vermoed dat het volgende model gaat lijken op een leopard tank met nieren van 1,20m hoog. Niet aan mij besteed, sorry hoor.

      Login om te reageren
  2. kroon zegt

    11 november 2020 om 14:59

    Net bereik in ieder geval. Maar dat mag ook wel met een vanaf prijs vanaf €100.000. En waarschijnlijk is het bereik berekend o.b.v. de 17 inch velgen waarmee de testexemplaren vaak rondreden.

    Uiterlijk… Tja… BMW doet z’n best niet te veel te verkopen lijkt het.

    Login om te reageren
  3. GebakkenLei zegt

    11 november 2020 om 15:02

    Bij dit model is die grill niet eens het lelijkste aspect

    Login om te reageren
  4. allaar zegt

    11 november 2020 om 15:02

    Alsof ze het klei-model hebben laten smelten.

    Login om te reageren
  5. ricardo_leffering zegt

    11 november 2020 om 15:05

    Wat is BMW in vredesnaam aan het doen? Wat een lelijk hokken brengen ze toch op weg.

    Login om te reageren
  6. Taycan 4S zegt

    11 november 2020 om 15:13

    Fijn dat een EV van Porsche, de Taycan, wel mooi is…..?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      11 november 2020 om 18:58

      @Taycan 4S: rofl

      Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      11 november 2020 om 21:40

      @Taycan 4S: hee Charles

      Login om te reageren
      • Taycan 4S zegt

        12 november 2020 om 09:18

        Bonjour!?

        Login om te reageren
  7. maussieknip zegt

    11 november 2020 om 15:16

    Oefff is dat ff lelijk

    Login om te reageren
  8. maison zegt

    11 november 2020 om 15:16

    Wat een verschrikking dit!

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    11 november 2020 om 15:16

    Wat een maf ding! Het concept was veelbelovend, maar dit is toch wel weer een tegenvaller…

    Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      11 november 2020 om 18:53

      Maf ja, Bijzoner Maffe Wagen.

      Login om te reageren
  10. Pascal zegt

    11 november 2020 om 15:16

    Dit is natuurlijk een voorproefje van de design-stijl die ze voor de i4 ook gaan hanteren (inclusief die stomme blauwe details). Ik rijd nu dat ‘beruchte’ merk met die T en zou het best geinig vinden om hierna weer eens terug te gaan naar m’n geliefde merk BMW, maar als ze met dit soort ontwerpen komen mogen ze ze lekker houden.

    Login om te reageren
  11. Loek zegt

    11 november 2020 om 15:18

    Interieur is gaaf, het moet gezegd worden. Maar holy crap wat is dit een verschrikking zeg. Wie keurt dit goed?

    Login om te reageren
  12. ericd zegt

    11 november 2020 om 15:25

    Je hebt al geen grille nodig… ga je ‘m nog een stuk groter maken, wat het eerste benadrukt. Lijkt wel zo’n scherm wat je voor de open haard neerzet. Lelijk, BMW. Leeeeeellllijk!

    Login om te reageren
  13. tuuff zegt

    11 november 2020 om 15:26

    Grote grutjes..

    Login om te reageren
  14. jippie zegt

    11 november 2020 om 15:28

    Ze doen er bij BMW goed aan om te kijken of ze die designer(s) van Mazda over kunnen halen om voor BMW te gaan werken. Met dat team wat er nu zit gaat het overduidelijk niets meer worden.

    Login om te reageren
  15. Mark zegt

    11 november 2020 om 15:29

    Oh my wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    11 november 2020 om 15:30

    Das Schweinchen der Quandts…

    Login om te reageren
  17. bmwadept zegt

    11 november 2020 om 15:30

    Hoofdsteunen lijken mij oncomfortabel.

    Login om te reageren
    • stijnn zegt

      11 november 2020 om 16:56

      Die stoelen zien eruit als poppetjes die op het punt staan over hun nek te gaan ;-)

      Login om te reageren
      • dper4mance zegt

        11 november 2020 om 17:07

        Can’t unsee… Met dit uiterlijk overigens verklaarbaar.

        Login om te reageren
  18. aJackie zegt

    11 november 2020 om 15:34

    YESSSSSS i likenit very much …. gedurfd maar absoluut nieuwe belijning. Wel wat DS7 het en der.

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      11 november 2020 om 21:23

      DS7? Dat zie ik niet terug. Maar dat is ook een lelijk hok met wielen, dus je kunt ze in hetzelfde (vergeet)bakje plaatsen.

      Login om te reageren
  19. deSjonnies zegt

    11 november 2020 om 15:39

    Kijk nou, een auto met een Hitler snorretje.

    Login om te reageren
  20. 156sw zegt

    11 november 2020 om 15:40

    Artis belde, ze willen hun bever terug

    Login om te reageren
  21. Edge zegt

    11 november 2020 om 15:43

    Ik vind hem wel tof! Gewaagd en gedurfd design, en daarmee een prima volgende auto in de BMW i-reeks na de i3 en i8. Die grote grille past hier ook beter bij dan bij de BMW 4-serie en M3/M4

    Login om te reageren
  22. w166 zegt

    11 november 2020 om 15:45

    Das knap zeg om zo een lelijke auto te ontwerpen!

    Login om te reageren
  23. astra zegt

    11 november 2020 om 15:46

    Wat een ontzettend lelijk ding! Is Chris Bangle weer terug op het nest met bizar rare auto’s?

    Login om te reageren
  24. pjoes zegt

    11 november 2020 om 15:48

    Wanstaltig gedrocht. De blauwe details ook niet om aan te gluren. Totale verspilling van grondstoffen.

    Login om te reageren
  25. lekkerlinksrijden zegt

    11 november 2020 om 15:55

    En dan vind

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      11 november 2020 om 15:56

      @lekkerlinksrijden: vinden vrienden van mij het gek dat ik zeg dat ik nu mijn laatste BMW rijd.

      Login om te reageren
      • expert zegt

        11 november 2020 om 17:20

        Ja de echte reden is dat je het niet meer kan betalen dus leuke smoes.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          11 november 2020 om 17:32

          @expert: blijf daar in geloven

          Login om te reageren
        • rogerzz zegt

          11 november 2020 om 17:46

          Ik als Audi rijder gok dat een BMW goedkoper is dan een Audi qua kosten/onderhoud etc hoor..

          Login om te reageren
          • nautique206 zegt

            11 november 2020 om 18:41

            @rogerzz: dat kan nog wel eens tegenvallen

            Login om te reageren
  26. erwin86 zegt

    11 november 2020 om 16:01

    Als ze zouden zeggen dat dit een concept car is had ik het gelijk geloofd… Design van BMW gaat niet echt de goede kant op de laatste jaren. Waar is de tijd van een normaal formaat grille gebleven.

    Login om te reageren
  27. intimrasiert zegt

    11 november 2020 om 16:15

    Ze mogen hier die Vantablack kleur van die X6 toen wel op leveren. Hier lijkt het me een zeer nodige optie om grotere schade aan ogen en ziel te voorkomen.

    Login om te reageren
  28. blackeye zegt

    11 november 2020 om 16:28

    Zou ik van de baas de keuze hebben uit deze toekomstige leaseauto of een Tesla, dan word ik ZZP’er.

    Login om te reageren
  29. FB_100003908191927 zegt

    11 november 2020 om 16:29

    Wat een vreselijke neus heeft dat ding zeg.

    Login om te reageren
  30. stationcar zegt

    11 november 2020 om 16:39

    Zo, dit is een partij lelijk zeg, op deze manier kom je wel van je fans af, als BMW,

    Login om te reageren
  31. mc96 zegt

    11 november 2020 om 16:43

    Ik moet m eerst “in real life” zien. Ik vindt de nieuwe BMW modellen van de laatste 2 a 3 jaar op foto’s tegenvallen. Als ik ze vervolgens in het echt zie spreekt het me vervolgens juist weer erg aan.

    Login om te reageren
  32. stijnn zegt

    11 november 2020 om 16:53

    Moest meteen aan de Pontiac Aztek denken qua lelijkheid. Man-o-man waar zijn ze mee bezig met BMW. Volledig de weg kwijt.

    Login om te reageren
  33. kevertje zegt

    11 november 2020 om 17:13

    Het is duidelijk. Men wil geen overrompeling van mensen, die elektrische auto’s omwille van hun uiterlijk kopen. Van VW tot Mercedes, Hyundai tot BMW, het is een gruwel voor zij die een groen signaal willen geven. Dat moet ten koste van iets.

    Login om te reageren
  34. bleermoel zegt

    11 november 2020 om 17:16

    ?

    Login om te reageren
  35. SimonMc zegt

    11 november 2020 om 17:27

    Jezus. Deze kan wel de hoofdrol in de film spelen: Audi vs BMW: Battle of the grills.

    Login om te reageren
  36. Usdriver zegt

    11 november 2020 om 17:31

    De CEO van BMW , zjjn chef design en techniek en de CFO hebben aandelen Tesla gekocht ?

    Login om te reageren
  37. frank2b zegt

    11 november 2020 om 17:36

    Leuk!

    Laat maar komen. Niet zo’n anoniem truttenhusselaartje. Voor mannen met ballen dit.

    Login om te reageren
  38. mashell zegt

    11 november 2020 om 17:45

    Ik weet echt niet wat ik het lelijkst vind aan deze auto. De neus, de flanken, de achterkant, het stuur, het rechte scherm op het schuine dashboard…

    Login om te reageren
  39. harrie zegt

    11 november 2020 om 17:49

    Alle losse elementen zijn wel fraai vormgegeven.
    Maar hebben ze de overkoepelende designer ontslagen?
    Wat een onsamenhangend ding.

    Login om te reageren
  40. nissanfairladyz zegt

    11 november 2020 om 17:57

    Je moet je letterlijk gewoon schamen als je een nieuwe BMW koopt. SCHAAM JE.

    Login om te reageren
  41. Dutchdriftking zegt

    11 november 2020 om 18:04

    En wie heeft hier akkoord voor gegeven? Zier er uit als een liefdesbaby van een i3 en een Cullinan. Grote griebels wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  42. Runner198333 zegt

    11 november 2020 om 18:07

    Waar is BMW mee bezig. Vroeger ontwierpen ze mooie auto’s maar dat tijdperk is voorbij. In de driestrijd tussen Mercedes en Audi valt een heel groot gat en dan komt BMW ergens onderaan

    Login om te reageren
  43. birdnerd84 zegt

    11 november 2020 om 18:45

    De nieren zijn niet het enige probleem. De koplampen die wel erg breed zijn, de logge zijkant met kleine zijruiten van de achterportieren. Totaal niet herkenbaar als BMW behalve dat ze daar wel meer lelijk spul ontwerpen

    Login om te reageren
  44. blogie zegt

    11 november 2020 om 18:52

    Ben zo te lezen een uitzondering maar ik kan het wel waarderen. Eindelijk iets anders en vooruitstrevends. Bij de vorige F series van BMW was het verschil tussen 3-5-7 minimaal. Nu krijgen de modellen eindelijk weer een uniek gezicht en is het weer niet goed. De IX is wat mij betreft z’n tijd vooruit net zoals de i3. Een auto die 6/7 jaar na introductie toch een hoop fans heeft weten te creëren. Een etron of model s is veel rustiger en normaler als design maar in alle eerlijkheid ook wel erg saai en universeel.

    Login om te reageren
  45. autootjes zegt

    11 november 2020 om 19:05

    Asjemenou…

    Login om te reageren
  46. doublechevron65 zegt

    11 november 2020 om 19:47

    Op een woensdag namiddag, na het Schweinshaxe Essen in het restaurant van het M-Hotel in de Beierse Alpen; “Herr van Hooijdonk, lassen Sie sich etwas einfallen!”“Jawohl!”… Twee uur later; “Ich hab’s; eine Intelligenz Paneele!”. En zo leefden ze nog lang en gelukkig.

    Login om te reageren
  47. bbfix zegt

    11 november 2020 om 20:34

    @expert: te merken aan je taalgebruik is het eerder dat je boven jezelf uit moet stijgen om je te meten aan de gemiddelde persoon die af en toe zijn mening deelt op dit platform… reaguurder past meer op dumpert, je taalgebruik ook overigens

    Login om te reageren
  48. amg65 zegt

    11 november 2020 om 20:39

    Mooiste BMW sinds de eerste generatie X6.

    Login om te reageren
  49. cooper96 zegt

    11 november 2020 om 20:44

    Welke stagiair heeft dit ontworpen???

    Login om te reageren
  50. hemdem zegt

    11 november 2020 om 20:45

    Op een andere site wordt gesproken over een range van 370 km. Wat is het nu?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      11 november 2020 om 21:05

      Het is 600+ km. Waarschijnlijk werd er gesproken over 370 mile.

      Login om te reageren
  51. stekkerkoning zegt

    11 november 2020 om 22:27

    Het ontwerp gaat wennen, daar ben ik van overtuigd. Met de BMW iX doet een kunstje dat de concurrentie al eerder heeft geflikt, het is eenvoudigweg een forse ev die pocht met grote buitenmaten, veel motorvermogen en een heel behoorlijk accupakket. Het exterieur is bij vlagen opvallend sober – na de grijze wat langer op me in hebben laten werken – en het interieur biedt hopelijk een zee van comfort. Het wijkt wat af van de rest, maar de intelligentie die de BMW i3 heeft is volkomen afwezig. Die elektrische BMW is precies goed en op ieder vlak buitengewoon doordacht. Eeuwig zonde dat BMW niet de voorsprong die het had heeft weten te behouden.

    De BMW iX is al met al weinig origineel. Blauw als accentkleur kan trouwens écht niet meer, die nieren zijn wanstaltig en slaan nergens op, de aerodynamica had op het oog beter gekund (hoewel de luchtweerstandscoëfficiënt goed schijnt te zijn) en de lange motorkap doet volkomen zinloos verlangen naar benzinemotoren die nimmer zullen terugkeren.

    We zullen zien of er voldoende fans opstaan die deze auto willen aanschaffen. Welbeschouwd is een Tesla Model X nog altijd de betere auto. Het blijft interessant, dat de concurrentie Tesla nauwelijks tot niet weet te overtreffen, zoveel jaar na dato.

    Login om te reageren
  52. piebepost zegt

    11 november 2020 om 22:38

    De spirituele opvolger van de Multipla?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 november 2020 om 23:51

      @piebepost: wist je trouwens dat de Multipla eens gefacelift is uitgebracht? Velen weten dat niet, omdat de voorkant ineens onherkenbaar is geworden waardoor je niet eens zou zeggen dat het een Multipla is.

      Login om te reageren
  53. spence zegt

    11 november 2020 om 22:39

    Meer een think tank dan een afgewerkt model dat zo op de markt gaat komen.
    Goede designers volgen de mode niet maar maken de mode.
    Althans de goede …

    De i3 is nog steeds een leuk vooruitstrevend model, zoals de A2 eerste generatie dat ook was, al hebben beide een uitgesproken designtaal. BMW zal zeker zijn design aanpassen tot een meer acceptabel geheel. Dat hoop ik toch.

    Login om te reageren
  54. laarhovenn zegt

    11 november 2020 om 23:50

    Lelijkste elektrische auto van hetgeen de Duitse drie aanbieden (eqc, e-tron, ix3, x3)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 november 2020 om 06:58

      @laarhovenn: waarom Duitse drie? Er zijn vier Duitse premium merken. Twee uit Bayern en twee uit Baden-Württemberg.

      Login om te reageren
  55. allesmetturbo zegt

    12 november 2020 om 00:08

    Wat vreselijk, gadver

    Login om te reageren
  56. fastshifter zegt

    12 november 2020 om 09:40

    Is dit een afgekeurde Nio of zo, die ze maar snel even een BMW-batch hebben gegeven om in ieder geval iets aan BEV op de martk te kunnen brengen?

    Login om te reageren
  57. w126dtc zegt

    12 november 2020 om 13:17

    Toch opvallend dat BMW met het interieur de Peugeot 3008 achterna gaat

    Login om te reageren
  58. freezzr zegt

    12 november 2020 om 14:01

    Ai, ai, ai… hoe kan het dat men zulke auto’s uitbrengt? kan dan niet 1 designer een dikke elektrische auto ontwerpen?

    De binnenkant prima, maar die buitenkant… als BMW-fanaat begin ik mij ernstig af te vragen of de volgende nog wel een BMW gaat worden. Die rare neus waardoor het een hoge smalle voorkant lijkt, de vorm van de koets, de overhang, die rare wielkasten waar zelfs een 25″ velg lelijk in staat (ga er maar aan staan als daar een 18″ velg in zit…)

    Ik ben enorm fan van ‘anders’, Tesla Cybertruck, kom maar door, maar dit, man, man, man…

    Login om te reageren
  59. buddy991 zegt

    14 november 2020 om 09:55

    Electrische aandrijving ok, maar dit design is BMW onwaardig…BAH…BMW betekende altijd iets bijzonders, nu kopen mensen enkel om de badge. Dit zijn geen BMW’s meer. ik blijf nog even rijden in mijn g30 530d sedan.

    Login om te reageren
  60. Hugo zegt

    15 november 2020 om 08:31

    Lelijk of niet lelijk, goede vormgeving, slechte vormgeving, bmw rijders zijn nu eenmaal niet de meest progressieve types, die blijven het liefst hangen in kleine nieren en grote cilinders en liefst 6.
    Wel, ik ben ook al jaren bmw rijder maar voor mij was de i3 wel echt dat waar het om gaat bij een nieuwe moderne ev, milieuvriendelijk gebouwd, licht in gewicht, klein accupakket, want waarom wil men toch zo graag die grote zware accupakketen erin bouwen? Op iedere hoek van de straat staan snelladers, je gaat toch ook niet met een aanhangwagen vol benzine op pad! Nee, die i3 dat de juiste weg. Helaas gebruiken ze die nu alleen nog even voor de vorm, om de schijn van goede wil op te houden maar in werkelijkheid doet men totaal niets meer aan uitontwikkelen. Waarom moet ik twee maanden terug een nieuwe i3 kopen waarin nog exact alles gelijk is aan de vorige uit 2014? Zoooo zonde, is het nu echt veel gevraagd om nieuwe software of een moderner display te implementeren? N ja velen vinden de i3 lelijk, maar ik vind hem prachtig, en niet voor niets was de slogan: kwaliteit van de 7 serie, binnenruimte van 5 serie en prijs van de 3 serie en dat klopt 100%. Als je in onze i3 roadstyle zit dan waan je jezelf in een luxe 7 serie. Dik leer en hout overal. Geen kraakje, geen piepje en een en al comfort maar dan helaas wel een beetje gedateerd aan het worden. Bmw doe daar wat aan, en 1 x een slag met accus dat mag nog best, nu kan ik net jiet op en neer naar amsterdam en dat stel ik voor mijzelf een beetje als benchmark. Dus nog 1 ronde svp. Ik koop hem onmiddellijk.

    Login om te reageren
  61. Hugo zegt

    15 november 2020 om 08:32

    Lelijk of niet lelijk, goede vormgeving, slechte vormgeving, bmw rijders zijn nu eenmaal de meest progressieve types, die blijven het liefst hangen in kleine nieren en grote cilinders en liefst 6.
    Wel, ik ben ook al jaren bmw rijder maar voor mij was de i3 wel echt dat waar het om gaat bij een nieuwe moderne ev, milieuvriendelijk gebouwd, licht in gewicht, klein accupakket, want waarom wil men toch zo graag die grote zware accupakketen erin bouwen? Op iedere hoek van de straat staan snelladers, je gaat toch ook niet met een aanhangwagen vol benzine op pad! Nee, die i3 dat de juiste weg. Helaas gebruiken ze die nu alleen nog even voor de vorm, om de schijn van goede wil op te houden maar in werkelijkheid doet men totaal niets meer aan uitontwikkelen. Waarom moet ik twee maanden terug een nieuwe i3 kopen waarin nog exact alles gelijk is aan de vorige uit 2014? Zoooo zonde, is het nu echt veel gevraagd om nieuwe software of een moderner display te implementeren? N ja velen vinden de i3 lelijk, maar ik vind hem prachtig, en niet voor niets was de slogan: kwaliteit van de 7 serie, binnenruimte van 5 serie en prijs van de 3 serie en dat klopt 100%. Als je in onze i3 roadstyle zit dan waan je jezelf in een luxe 7 serie. Dik leer en hout overal. Geen kraakje, geen piepje en een en al comfort maar dan helaas wel een beetje gedateerd aan het worden. Bmw doe daar wat aan, en 1 x een slag met accus dat mag nog best, nu kan ik net jiet op en neer naar amsterdam en dat stel ik voor mijzelf een beetje als benchmark. Dus nog 1 ronde svp. Ik koop hem onmiddellijk. Jawel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North