• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW-chef wordt CEO van Volkswagen [updated]

Auteur: CasperH, gepost 9 december 2014 om 09:34 – 32 Reacties

Herbert Diess neemt rol Winterkorn bij Volkswagen over


Martin Winterkorn: step aside. Vanaf nu neemt voormalig BMW-chef Herbert Diess het roer over!

Herbert Diess (56) was tot voor kort de eindbaas van de ontwikkelafdeling van BMW, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de range-extender van de i3, het ontbreken van xDrive op de M5 (volgens Wouter een gemiste kans) en het samenvoegen van alle grote platformen van BMW in één groot RWD platform dat de basis gaat vormen voor de nieuwe 7-serie.

Geen man waar de wereld onverdeeld enthousiast over is dus, maar wel een man die de komende jaren Volkswagen gaat leiden. Winterkorn heeft Diess al hartelijk welkom geheten in een persbericht. Bij BMW wordt zijn aangekondigde vertrek vandaag besproken, het lijkt er dus op dat ze verrast zijn in München.

UPDATE: BMW zet de stoelendans voort en benoemt Klaus Froehlich als opvolger van Herbert Diess. Belangrijker: de 59-jarige CEO van BMW Norbert Reithofer legt tevens het bijltje erbij neer en wordt in mei 2015 opgevolgd door Harald Krueger, de huidige productiechef van BMW.

Ook interessant!

  • Volkswagen CEO: 'Ga lekker fietsen'
  • Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
    Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Volkswagen: wij zijn niet bang voor Apple

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, harald-kruger, herbert-diess, martin-winterkorn, Norbert-Reithofer, Volkswagen

Vorig bericht: « Volkswagen gaat concurreren met A6, E Klasse en 5-serie
Volgend bericht: Aston Martin DB10 Volante: maken of kraken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Author zegt

    9 december 2014 om 09:36

    Geweldige foto! Zeer subtiel ook :D

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 december 2014 om 14:15

      @mauritsh: ik zie het nu pas… Dacht dat het abstructe kunst was. Is het eigenlijk ook.

      Login om te reageren
  2. bofkont zegt

    9 december 2014 om 09:54

    Kan VAG alleen maar van profiteren ;)

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    9 december 2014 om 10:07

    Waarschijnlijk begon hij zich steeds meer te schamen als er op verjaardagsfeestjes gevraagd werd waar hij werkte. “O dus jij bent mede verantwoordelijk voor de Inactive Tourer en X6?”

    Login om te reageren
  4. Msport zegt

    9 december 2014 om 10:19

    Van BMW naar Volkswagen… de man heeft zelf blijkbaar weinig met auto’s.

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      9 december 2014 om 10:28

      @Msport: hij heeft vooral wel met geld denk ik

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      9 december 2014 om 10:28

      @Msport: ja, want een Lamborghini of bentley is doodsaai in vergelijking met een 2-serie active tourer…

      Login om te reageren
      • Msport zegt

        9 december 2014 om 10:42

        @awesome: Er staat dat hij Volkswagen gaat leiden, niet VAG. Als ik jouw manier van appels met peren vergelijken daarop toepas gaat hij van een BMW M4 naar een Volkswagen UP.

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          9 december 2014 om 11:39

          @Msport: je roept iets over iemand waarvan je niet eens weet wat hij gaat doen, maar ik bemoei niet.

          Lees anders eerst even wat Martin Winterkorn tot op heden doet bij Volkswagen AG: http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Winterkorn

          Login om te reageren
          • Msport zegt

            9 december 2014 om 12:26

            @awesome: Ik lees het artikel hierboven, daar staat dat hij van BMW naar Volkswagen gaat, dat is voldoende info voor mij om die opmerking te maken. Die hele kerel interesseert me verder geen reet. “Ik bemoei niet” is trouwens geen goed Nederlands en een beetje een rare opmerking om te plaatsen achter een tekst waaruit blijkt dat je je er juist wel mee wilt bemoeien.

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              9 december 2014 om 15:37

              @Msport: mja.. Dat artikel is dus onvoldoende info om die opmerking te maken. Mja.. T is al moeilijk genoeg om een active 2 opa goed te praten..

              Login om te reageren
              • Msport zegt

                10 december 2014 om 10:39

                @lamborgfan: Ik begrijp best dat die Active 2 nu met beide handen wordt aangegrepen door gefrustreerde BMW haters om eindelijk hun ‘punt’ te kunnen maken. Persoonlijk lever ik eind deze maand m’n voorwieltrekkende-VAG-eenheidsworst-Audi A3 in na een indrukwekkende lijst problemen, ten gunste van een BMW 1-serie die wél rijplezier krijgt meegeleverd, dus voor mij is ’t perfect zo. Jou zou ik adviseren: zoek vooral lekker een Volkswagen uit als je dat zo leuk vindt.

              • lamborgfan zegt

                10 december 2014 om 15:01

                @Msport: nee integendeel, rijd geen lease wagen, want zoveel km rijd ik niet. Rijd al maanden s. swift en zet elke maand wat apart voor een e46 m3 met handbak en een carbon airbox.

                Jammer van die (vele?) problemen in je adrie.

  5. 406_v6 zegt

    9 december 2014 om 11:11

    Tsja…. of dat nou een stap vooruit is?? Financieel wellicht, maar voor de rest? Afijn, leuk om te weten dat [s]KDF[/s] VW ook te maken krijgt met de rare gedachten kronkels van Herr Diess (als the Godfather Piëch dat tenminste toelaat).

    Login om te reageren
  6. lamborgfan zegt

    9 december 2014 om 11:28

    Aha.. Wordt de nieuwe passa-aethon dan een echte 5 serie killer?

    Nee, want audi a6 is “premi.. Pfuff”

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    9 december 2014 om 12:27

    Een BMW baas bij VW, dat is al eerder fout gegaan.
    BMW is een compact merk met trouwe klanten die niet al te snel weglopen, betalen wat je er ook maar voor vraagt en maar 1 nevenmerk. VW heeft kritische klanten die zo weg zijn en een bijna schierbare oneindige rij van neven merken en andere belangen om rekening mee te houden (de deelstaat bijvoorbeeld). Een enrome stap voor deze man, benieuwd of het goed gaat.

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      9 december 2014 om 12:58

      @mashell: maar 1 nevenmerk??? Uhhh ze hebben ook MINI, BMW Motorrad, Husqvarna Sportmotorcycle GmbH en natuurlijk Roll Royce.

      Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        9 december 2014 om 13:04

        @fijnkonijn: Upsala: Husqvarna Sportmotorcycle GmbH is sinds kort volledig in handen van Pierer Industrie (zijn ook eigenaar van KTM).

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 december 2014 om 13:38

        @fijnkonijn: daar heb je gelijk, ze doen ook in motorfietsen en in Rolls Royces. Maar dat is niks in vergelijk met wat er allemaal onder VW hangt.

        Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      9 december 2014 om 15:39

      @mashell: helaas, (te) veel bmw rijders zijn 10 jaar terug over gestapt op audi’s en maken die (verkeerde?) keuze nog steeds.. Dus zo trouw zijn ze niet..

      Login om te reageren
      • gerjanm zegt

        9 december 2014 om 19:29

        @lamborgfan: En waar baseer je dat op?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          9 december 2014 om 20:27

          @gerjanm:
          Z’n onderbuik..
          Al mijn vrienden en kennissen die in die tijd overgestapt zijn van Mercedes en BMW naar Audi zijn weer terug op hun oude vertrouwde nest, allen een illusie armer..
          De 2 active tourer erbij halen is ook een beetje flauw, alsof een Golf Sportsvan zo’n gelukkig gekozen naam is voor een geriatrische Golf..

          Login om te reageren
          • Msport zegt

            10 december 2014 om 10:46

            @tupperware: Hier nog een, nog nooit eerder zo’n slaapverwekkende auto gehad als de Audi A3 (nieuw model). Ik heb me laten verleiden door de mooiere neus van de Audi, maar ga nu snel terug naar een 1-serie; want met hoe dat rijdt: Elke dag feest.

            Login om te reageren
  8. norge zegt

    9 december 2014 om 13:08

    Wel eens goed naar die man zijn manische blik gekeken? Moeten ze bij BMW blij om zijn dat tie oprot..

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    9 december 2014 om 14:13

    Ik ben vooral mild enthousiast dat Reithofer weg gaat. Een CEO die zelf ooit toegegeven heeft dat hij geen diehard autofanaat is. Maar ik zeg mild enthousiast want wie weet of zijn vervanger beter is in dat opzicht.

    Ik zou in ieder geval meteen stoppen met de ontwikkeling van de merkwaarde vernieigende nieuwe FWD 1 serie.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      9 december 2014 om 14:13

      @jaapiyo: *vernietiGende

      Login om te reageren
    • alpacatje zegt

      9 december 2014 om 15:17

      @jaapiyo: reken daar maar niet op. Ze zijn die weg ingegaan, daar zie ik ze niet snel van terugkeren. Jammer genoeg.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      9 december 2014 om 15:36

      @jaapiyo:
      Hij is nooit CEO geweest, maar alles behalve dat, zijn dit geen petrol heads meer, dat kan ook niet in een organisatie die dusdanig is gegroeid.
      ’t is marketing, en kosten, kosten en nog eens kosten, wat dat aangaat kan Duitsland zich best wel zorgen gaan maken
      Kijk hoe het de ooit oppermachtige Britse en Amerikaanse auto industrie vergaan is, “What’s good for GM is good for the world ” borrelt ineens op. Eigenlijk kan de Duitse auto industrie nog maar één kant op.

      Hoe vreemd het ook mag klinken.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        9 december 2014 om 15:41

        @desjonnies: Jawel Reithofer is de CEO. Wat je aangeeft is juist het probleem, de focus moet zijn ‘product, product, product’.

        Gezien de slechte voorbeelden die je noemt hoop ik dat BMW daarvan leert, maar ik zie ook wel in dat die kans niet per sé groot is.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          9 december 2014 om 15:52

          @jaapiyo:
          Gelukkig, ik zag me weer als onheils profeet neergezet worden !

          Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    9 december 2014 om 14:28

    Die neemt Winterkorns stoeltje toch niet af?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      9 december 2014 om 20:30

      @Hupke:
      Nope, dat stoeltje schijnt bij Winterkorns oprotpremie te zitten..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North