BMW doet poging om Audi te trollen en faalt

Auteur: , 40 Reacties

Deel X van de billboard-oorlog tussen Audi en BMW.

BMW VS AUDI BILLBOARDWARS PT. II

Vele jaren geleden probeerden Audi en BMW elkaar al te slim af te zijn door het plaatsen van billboards met snerende teksten. Nu zijn we een decennium verder en niks is veranderd. Deze keer vond de ‘ruzie’ plaats in Tunesië, waar een dealer van BMW’s en MINI’s het een goed idee vond om een billboard recht voor een VAG dealer te plaatsen.

De tekst op het billboard van BMW luidt: “Il n’est jamais trop tard pour changer d’avis“. Dit betekent zoveel als “Het is nooit te laat om van gedachten te veranderen”. Lekker bezig BMW, dacht BMW.

Een paar dagen later stond er ineens een billboard bij, ditmaal van Audi, met de tekst: “On ne change pas une marque qui gagne.” Wat “Wij veranderen geen merk dat wint” betekent. Wat echter nog meer de aandacht trekt op het billboard is de begintekst, namelijk: “LOOOOL”. De minachting die deze tekst uitstraalt moet BMW toch ergens pijn doen. Billboard-oorlogen lijken sowieso een specialiteit van Audi te worden.

Het is nu eigenlijk wachten op een nieuw billboard van BMW. Laten we hopen dat dit niet het einde is van het onschuldige opstootje tussen de twee merken. Voor ons, de toeschouwers, is het achterover leunen en genieten.

Als je naar de verkoopcijfers tussen de twee kijkt, dan heeft BMW deze ruzie eigenlijk al gewonnen. En daar draait het uiteindelijk om. De verkoop van BMW groeide afgelopen jaar met 4,2 procent en kwam uit op 2.088.283 verkochte exemplaren. Bij de Ingolstedelingen groeide de verkoop iets minder hard, namelijk 0,6 procent. Hiermee verkochten ze 1.878.100 auto’s. De grote afwezige bij de billboards, Mercedes, was afgelopen jaar de grootste, zij groeiden 9,9% en verkochten 2.289.344 Benzen. Hierop heeft BMW wel een antwoord, zij willen in 2020 weer de grootste zijn. Moeten ze eerst maar eens even deze slag met Audi zien te winnen.



40 reacties

Jongens jongens, ff rustig. Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit…….en daar valt bij beide merken wat over te zeggen.
@raoufff: kwantiteit is voor het voortbestaan heel belangrijk. Anders ga je Saab en Rover achterna.
Tesla ca 100.000 auto’s min 1 “outa space”, ze lopen al snel in…
@bitd: altijd dat bashen van Tesla…. tjonge jonge simpel zeg
@gokartmozart: beetje balans houden met de realiteit
@bitd: De balans gaat wel nogal de verkeerde kant op
@bitd: je zou de aantallen van model s met de bmw 5 (en/of 7) moeten vergelijken
@zwannes:
Nee ook dat is geen goede vergelijking. Denk je dat wanneer je net zoveel bijtelling betaalt voor een tesla als voor een BMW. Er nog tesla verkocht worden?
@generaalalfa: Niet alleen de zelfbenoemde petrolheads uit Nederland kopen auto’s. En wereldwijd is er steeds meer vraag naar elektrische auto’s.
Ach, en beiden hebben er profijt bij. next.
Leuk en onschuldig, niks mis mee!
En toevallig vinden ze altijd een billboard mooi in verlengde van elkaar.. anyway, kan er wel om lachen.

Audi is goed bezig. Nu staan ze naast inspiratieloze modellen ook bekend om hun scherpe billboards jegens de concurrentie. Chapeau.
@str8six: En hoe is BMW hier anders in?
@str8six: Ja want BMW is zo inspiratievol……….
@romeoalfa: google ff op: you know you are not the first but do you really care
@romeoalfa: meer dan Audi en Alfa idd.
@str8six: dacht ’t niet
@str8six: en en voorsprong wegens sjoemeltechniek + olie verbruik
@henkhekje: Zou toch iets anders verzinnen ,met deze score je echt niet meer.
In Tunesië!? Denk dat gepantserde MB’s het daar het beste doen
@jorden: want?
@jorden: lol. Kom eens uit die gepantserde grot van je.
@misterdrogba: beweer je nou dat daar niks aan de hand is?
@aarsgewei: Er is altijd overal wel iets aan de hand. Protestje hier, protestje daar. Als je zo begint te redeneren kom je NL/BE niet meer uit.
Looool -> cockring van Audi?
Wel mooi in dezelfde tint blauw gehouden.
Haha, et on dit encore que les Allemands n’ont aucun sens de l’humour.
@kapiteinaudi: ja lachen man.
@kapiteinaudi: toit aussi non plus amice
Leuk gedaan!
Ergens voor gaan staan om de aandacht te trekken, dat is bij voorbaat al triest natuurlijk…
Maar verder, hilarisch denk ik dan? Of kan de nieuwsposter mij even vertellen of ik hier van moet lachen of iets anders want ik weet weet het niet.
Looool? of zo?
@335istage1: “Duitsers hebben geen humor”
Wat een droeftoeters. Wanneer het puisterige pestpubers zouden zijn deden dit op snapgram of instachat of faecesboek of twitwit. Of hoe die sosjul miedia ook mag heten. Maar nee: wij zijn mannen van Middelbare Leeftijd, dragen pakken en stropdassen en roasten elkaar via billboards. Zoooo volwassen…
@jeroenwz: ze zijn wel beide weer in de media verschenen met hun campagne. En dat met een actie uit Tunesië. “It’s only stupid if it doesn’t work”…
In Turkije doet bmw heel erg goed. Mercedes met vooral S en C klasse. Audi daarentegen wordt vooral aan de kant gelaten gezien mensen veel problemen gehad hebben met Tsi motoren en Dsg bakken
Gevalletje “schoenmaker blijf bij je leest”…
Vier nullen op de motorkap en de vijfde achter het stuur…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).