• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i3 kan een VW Polo met gemak oppeuzelen

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 augustus 2014 om 21:57 – 50 Reacties

BMW i3 besluipt zijn fossiele prooi


‘Halp!‘ ~ VW Polo

Het is grappig wat een beetje perspectief met een auto kan doen. De BMW i3 leek op de persfoto’s weliswaar lelijk, maar niet heel erg ruimbemeten.

Dat het een bakbeest van heb-ik-jou-daar is, bleek al toen de EV eens naast een E39 M5 werd gespot, maar ten opzichte van een retro-Polo komt zijn enorme statuur pas echt uit de verf. Voor de GoT-kijkers onder jullie: zo moet het ongeveer ogen als The Mountain pal achter je staat.

Los van de ongetwijfeld ingenieuze wijze waarop deze revolutionaire auto in elkaar zit: zou je hier nou 40 mille op stuk slaan? De persoon die zijn exemplaar in Groningen aan de gracht parkeerde wel. Matk20 schoot een paar sfeervole platen in de prachtstad, bekijk ze op autojunk!

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Gespot: een überzeldzame BMW M3 op verse platen

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, combo, Elektrisch, Gespot, i3, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Tesla Model S van Saleen: maken of kraken?
Volgend bericht: Video: losgekomen wiel stuitert publiek in op Laguna Seca »

Lees Interacties

Reacties

  1. RazorHead zegt

    17 augustus 2014 om 22:01

    Ik vind een i3 zoiezo een forse auto eigenlijk. Je zou hem veel kleiner verwachten. Ik zal er nooit 40k op stukslaan.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      17 augustus 2014 om 23:37

      @RazorHead: volgens mij met alle belastingvoordelen en dergelijke, kwam je op 15-20k uit als zakelijke aankoop. Als particulier dus nee, maar zakelijk zeer aantrekkelijk.

      Login om te reageren
  2. Homer55 zegt

    17 augustus 2014 om 22:02

    Verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  3. mipmip zegt

    17 augustus 2014 om 22:07

    Maar heeft hij ook bredere banden dan de polo??

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      17 augustus 2014 om 23:06

      @mipmip:
      Moet dat dan?

      Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      18 augustus 2014 om 12:17

      @mipmip: Nee, maar omdat de diameter van die banden zo enorm is, is de contact patch wel groter dan die van een polo

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        18 augustus 2014 om 12:19

        @n54coupe:
        Dus…..

        Login om te reageren
        • n54coupe zegt

          18 augustus 2014 om 12:35

          @Hubert: Dus meer rubber dat contact maakt met de weg.
          Bredere banden zijn niet de enige oplossing voor meer wegcontact.
          grotere diameter kan ook.

          Het ziet er alleen nog steeds niet uit.
          155/65/20 bandenmaat geloof ik.

          Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 augustus 2014 om 15:44

      @mipmip:
      Ja, zo’n Polo rolde op 145/13, ja zonder hoogte aanduiding.

      Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    17 augustus 2014 om 22:07

    Hoe sla je 40k stuk? In de vorm van briefgeld en muntjes zal dat niet lukken.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      17 augustus 2014 om 22:14

      @alcantara: https://www.youtube.com/watch?v=lWA2pjMjpBs

      Login om te reageren
  5. dimi zegt

    17 augustus 2014 om 22:11

    Ik heb een paar weken geleden in zo’n BMW I3, en de interieurkwaliteit is werkelijk triestig te noemen. Sommige delen van het interieur waren al gewoon los, en het interieur had al serieuze gebruikssporen.

    Login om te reageren
    • dimi zegt

      17 augustus 2014 om 22:14

      @dimi: Het woord ‘gezeten’ hoort er ook nog ergens bij. Het was een zware dag.

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        18 augustus 2014 om 08:02

        @dimi: Zonder ‘gezeten’ vond ik het misschien nog wel treffender. Een paar weken in een i3 gun je zelfs je ergste vijand niet. Beterschap!

        Login om te reageren
  6. faster zegt

    17 augustus 2014 om 22:15

    Als privé auto? Nooit! Als bedrijfsauto? Jazeker, goed imago voor je bedrijf creëren en er na een tijdje een Porsche ernaast hebben staan.

    Login om te reageren
    • dimi zegt

      17 augustus 2014 om 22:22

      @faster: En dan een Porsche ernaast parkeren?

      Dat goed imago zal dan ook smelten als sneeuw voor de zon :)

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      18 augustus 2014 om 00:13

      @faster: cayennepeper op grijs kenteken ;)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        18 augustus 2014 om 00:14

        @henkhupelschoten: ik bedoel cayenne stomme autocorrectie ook altijd…..

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          18 augustus 2014 om 14:17

          @henkhupelschoten: k vond hem wel leuk eigenlijk….

          Login om te reageren
  7. tupperware zegt

    17 augustus 2014 om 22:21

    Ja, ik zou er 40K op stuk slaan, als..
    Ik meer dan 2 zitplaatsen nodig had.
    Ik hem alleen nodig had voor de boodschappen,
    Ik de kiddos naar de crèche moest bregen, 2 straten verder op..

    Nu ga ik onder geen van die burgertruttige lasten gebukt, dus onder de streep is het antwoord,
    NEE.

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      18 augustus 2014 om 08:56

      @tupperware: oja boodschappen doen is erg burgerlijk.. En dat doe jij vast nooit

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        18 augustus 2014 om 14:00

        @2cool4school:
        Klopt, daar heb ik mijn “personeel” voor..

        Login om te reageren
        • 2cool4school zegt

          18 augustus 2014 om 15:47

          @tupperware: haha dat zou hij leuk vinden, dat je hem ‘personeel’ noemt. Maarja ieder zijn ding

          Login om te reageren
  8. PeugeotGTI zegt

    17 augustus 2014 om 22:22

    Polo:

    OT: Elke keer als ik een i3 zie moet ik weer lachen. Werkelijk alles is uit proprtie. Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 augustus 2014 om 22:26

      @PeugeotGTI: inderdaad, en des te verbazingwekkender dat de i8 wel goed uit de verf is gekomen qua ontwerp. Tenminste, da’s mijn bescheiden mening.

      Login om te reageren
  9. Alpinaa zegt

    17 augustus 2014 om 22:28

    Heb erin proefgereden en vond hem echt meer dan prima rijden! Goed, hij is mss niet altijd even praktisch en ruim genoeg. Maar ik vind het uiterlijk wél te pruimen en zeker onderscheidend.

    Login om te reageren
  10. series2 zegt

    17 augustus 2014 om 22:46

    De i3 zal vast een ingenieus karreke zijn. Maar waarom moest ie z’on spuuglelijk uiterlijk hebben?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      18 augustus 2014 om 00:15

      @series2: hebben alle praktische hybride wagens, altijd……

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 augustus 2014 om 10:34

        @henkhupelschoten: wel eens een Volvo V60 plugin hybrid gezien. Gemakkelijk de mooiste station in zijn segment.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          18 augustus 2014 om 10:57

          @mashell: volvo en mooi? Niet mogelijk behalve de p1800s dat is echt een uitzondering

          Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    17 augustus 2014 om 22:59

    Wel, het mooie aan die i3 is …

    … uhm nee, ik vind niets.

    Login om te reageren
    • ownkruid zegt

      17 augustus 2014 om 23:07

      @Carreza: dat hij uit eindelijk naar de sloop gaat ;)

      Login om te reageren
  12. kapiteinaudi zegt

    17 augustus 2014 om 23:33

    Ik vind die i3 best wel te pruimen. Mooier dan bv. de 1 serie en X1 althans.

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      18 augustus 2014 om 09:28

      @kapiteinaudi: dan noem je ook wat…

      Login om te reageren
  13. nomar zegt

    17 augustus 2014 om 23:53

    doe mij die polo maar

    Login om te reageren
  14. xowen zegt

    17 augustus 2014 om 23:54

    Ik vraag me bij deze vergelijking ook af hoe de grootte van een nieuwe polo zou afsteken tov dit oude model. Alle auto’s zijn de voorbije jaren gegroeid, me dunkt.

    Login om te reageren
  15. awesome zegt

    18 augustus 2014 om 00:01

    Verbaast me niets. De i8 kan toch ook een 911 oppeuzelen en weer half uit peopen?

    Login om te reageren
  16. jasperjvr zegt

    18 augustus 2014 om 00:02

    Wat een bakbeest en misschien gaan we hem over een jaar of twee opeens wel mooi vinden, dat had ik tenminste met de ds3

    Login om te reageren
  17. minimarcos zegt

    18 augustus 2014 om 00:24

    Ach naast zo’n i3, is mijn multipla ineens een beauty…

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      18 augustus 2014 om 07:00

      @minimarcos: Nu moet je niet gaan overdrijven!

      Login om te reageren
  18. waever zegt

    18 augustus 2014 om 02:18

    Een vriend van heeft zo’n apparaat dus gekocht met de belastingvoordeeltjes..
    Heb er gelijk maar eens in gereden.

    Vond m eerst ook raar uitzien…maar ik ben benieuwd hoeveel auto’s er over een jaar of 15 niet heel veel op lijken. Tis toch wel een futuristisch karretje. Kon zo uit 12 monkeys of een andere gedateerde sf-film me komen.
    De grootte viel me eig helemaal niet op.

    Maar goed, hij tankt zo ongeveer voor nix en…..het is wel n kanon Kan je met je M3 naast gaan staan bij t stoplicht…..

    Wa ever.

    Login om te reageren
  19. sydney zegt

    18 augustus 2014 om 07:35

    Een i3 is net als een Tesla model S alleen zakelijk te betalen.En net als de Tesla is het volgens mij een succes, ik zie ze hier in Amsterdam beide dagelijks heel vaak rijden.

    Login om te reageren
  20. C70_99 zegt

    18 augustus 2014 om 08:54

    Grappig, het kenteken van deze spot en de eerste spot naast de M volgen elkaar op.

    Login om te reageren
  21. FIAT127 zegt

    18 augustus 2014 om 09:10

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  22. baasbas zegt

    18 augustus 2014 om 09:38

    Misschien zelfde verhaal als de A2 destijds. Ook lelijk en duur door afwijkende techniek. Nu een gewilde occasion

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 augustus 2014 om 10:41

      @baasbas: de A2 was een lichtgewicht auto met vooruitstrevende downsize motoren. Auto’s lichter maken en downsize motoren is nu pakweg 15 jaar later de norm. Als de BMW i3 de nieuwe A2 blijkt dan rijden we over 15 jaar allemaal electrisch.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        18 augustus 2014 om 10:48

        @mashell: Die kant zat ik wel op te denken ja. Met de kleine nuance dat we niet ‘allemaal over 15 jaar elektrisch rijden’, met dezelfde analogie dat we nu niet allemaal lichtgewicht + downsize motoren rijden. Maar dat het dan de norm voor nieuwe auto’s is, waarom niet. Deze i3 met range extender kan dan opeens de parel in het occasionaanbod zijn. Wel de techniek van de dan nieuwe auto’s, maar een occasionprijs…

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        18 augustus 2014 om 13:54

        @mashell:
        Zo vooruitstrevend waren de motoren in de A2 niet hoor, in een Skoda Fabia kon je op de 1.2tdi (die hier nauwelijks verkocht is) na dezelfde motoren krijgen.
        De meest verkochte versie had gewoon de 1.4 8klepper, niks tsi maar wel betrouwbaar.
        Het revolutionaire zat in andere zaken, zijn aluminium constructie en zijn interieur dat ruimer was dan dat van de A3 uit die tijd.
        Ik heb er destijds een poosje mee gereden en heb nooit begrepen waarom de kantel Benz wel een succes was en de even dure maar veel betere A2 niet.
        Dat ze nu bij bosjes geïmporteerd worden kan ik eigenlijk wel begrijpen. Het is niet moeders mooiste maar wel het beste dat Audi de laatste decennia gemaakt heeft. Tevens da laatste Audi waar de slogan “voorsprong door techniek”niet als een tang op een varken sloeg.

        Ik vermoed dat het met de i3 dezelfde kant op gaat, die is net als de A2 destijds zijn tijd te ver vooruit. Zoals @sidney terecht opmerkt is hij op dit moment alleen zakelijk interessant, hetgeen er toe zal leiden dat hij pas over een jaar of 5 door de particulier omarmt zal worden.
        De enkele trendsetter daargelaten..

        Login om te reageren
  23. roelofi3 zegt

    18 augustus 2014 om 16:14

    Ik ben de zeer gelukkige berijder…
    Het rijden in deze auto is echt een feestje! Flitsend snel (ik houd nu de motoren bij de verkeerslichten bij) en zeer degelijk afgewerkt. Echt BMW waardig. Het interieur is ook nog eens zeer stijlvol.
    Mijn keuze voor deze auto was vooral milieutechnisch. Deze auto is state of the art qua duurzaamheid (productie, herbruikbaarheid en gebruik). Inmiddels heb ik in een half jaar tijd een ton (1000 kg) CO2 bespaard. Dat doe ik vooral voor mijn kinderen en kleinkinderen. Maar het is ook helemaal geen straf om in de i3 te rijden; integendeel!
    Al rijdende besef je pas hoe hopeloos ouderwets de fossiele technologie is, hoe veel er inmiddels ook is bereikt qua reductie van alle ellende die fossiele auto’s produceren.
    De range is af en toe nog een uitdaging, maar dat wordt met de uitrol van het snellaadnetwerk steeds beter.

    Login om te reageren
  24. fijnkonijn zegt

    18 augustus 2014 om 19:32

    Heb de i3 test gereden. Ok auto voor in de stad. Op de autobahn echter: scary. Het rijd op 19″ vuilnisemmer-deksels. Ze zijn zo smal. Op de snelweg van baan wisselen geeft een schommelend effect. Ik vond em ook niet stabiel bij 120/130.
    De range is onpraktisch laag maar goed, dat is bij een Zoe of een Leaf niet anders.

    De onderhoudskosten zijn ook niet mals als ik de BMW spreekpersoon mag geloven.
    De i3 rijders gaan raar opkijken zodra ze banden moeten wisselen. Het is een speciale maat en daardoor super duur. M’n Tesla S85 staat op normale, 245 brede 19″ en kosten de kop niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North