• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i4 vuurgevaarlijk door vergeten onderdeel

Auteur: willeme, gepost 31 januari 2022 om 12:02 – 16 Reacties

BMW i4 vuurgevaarlijk

De BMW i4 is vuurgevaarlijk. Geen ontwerpfout, maar een productiefoutje.

Elektrische auto’s bouwen is in principe niet heel erg anders dan andere auto’s bouwen. Integendeel. De R&D kosten zijn iets hoger omdat het nieuwe techniek is, maar in principe zijn er minder onderdelen. Het zou dus mogelijk moeten kunnen zijn om de EV’s beter te bouwen dan de auto’s met verbrandingsmotor.

Maar wat blijkt, dat is niet het geval. Met name bij Tesla zien we geregeld de meest gênante productiefouten. Uiteraard doen we daar verslag van. Maar op zich zijn die fouten van Tesla zogenaamde groeipijnen. In zeer korte tijd hebben ze de productie enorm op weten te schalen.

BMW i4 vuurgevaarlijk

Crash pads

Van BMW zou je zeggen dat ze alles in een keer goed doen. Maar dat is niet het geval. De BMW i4 is namelijk vuurgevaarlijk! Wat is er aan de hand? Simpel, ze hebben de i4’s iets te snel in elkaar geschroefd, kennelijk.

Het gaat om zogenaamde ‘crash pads’ voor de accu’s. Dat zijn een soort kussens die moeten zorgen dt de accu bij een crash opgevangen wordt. Het is niet zo dat er sprake is van een designfout. In principe moet het uitstekend werken. Maar het blijkt dat er een serie i4’s is waarbij BMW het vergeten is te monteren.

BMW i4 vuurgevaarlijk

BMW i4 is vuurgevaarlijk (mogelijk)

Volgens de Safety Gate van de EU betreft het de BMW i4’s die gebouwd zijn van 15 september 2021 tot 30 november 2021. Het is niet zo dat bij alle i4’s dit onderdeel mist, maar het schijnt mogelijk te zijn. Volgens het onvolprezen BMWBlog (nee, dat zijn wij niet) is het euvel al gespot in Polen, Denemarken en Duitsland.

Alle i4’s uit die periode worden teruggeroepen om te controleren of het onderdeel aanwezig is. Zo niet, wordt het alsnog geplaatst. We noemen de BMW i4 vuurgevaarlijk met een reden, want vanwege het ontbreken van de crash pads, bestaat er een grotere kans op brand bij een ongeluk.

Meer lezen? Dit zijn de fijnste BMW’s zonder M-Badge!

Ook interessant!

  • BMW onthult het uiterlijk van de i4
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • BMW i4 M Sport
    BMW i4 M Sport is nog strakker dan voorheen
  • De BMW i4 is een belachelijk succes

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

accu, BMW, Elektrisch, i4, terugroepactie, vuur

Vorig bericht: « Ferrari 296 GTS laat zich zien! [video]
Volgend bericht: Zóveel EV’s rijden er nu rond in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattr zegt

    31 januari 2022 om 12:18

    Ben benieuwd hoe ze dit konden vergeten.. Zal me niks verbazen als het echt iets knulligs is…

    Zat er een productielijn medewerker thuis met Covid en waren ze ff vergeten er een andere uitzendkracht neer te zetten?

    Login om te reageren
    • dalmore zegt

      31 januari 2022 om 12:20

      Inderdaad. Ergens in de hoek stond dan nog een pallet met onderdelen waarvan niemand wist waar ze vandaan kwamen?

      Login om te reageren
      • ffw88 zegt

        31 januari 2022 om 12:53

        Is dus wel een designfout, die halverwege de productie ontdekt is. Want anders heb je inderdaad een hele stapel van dat spul over lijkt me.

        Alle i4’s moeten naar de dealer voor een “check”, oftewel.. al die i4’s worden alsnog voorzien van de missende onderdelen.

        Login om te reageren
        • MvB zegt

          31 januari 2022 om 16:39

          Al deze auto’s zijn demo’s. Ze mogen niet verkocht worden. Dus klanten hebben er geen last van.

          Login om te reageren
    • basman147 zegt

      31 januari 2022 om 14:17

      Of de uitzendkracht was niet goed uitgelegd dat er bij zo’n elektrische versie ook zo’n crashpad gemonteerd moest worden?
      De I4 en de normale 4 worden door elkaar heen gebouwd voor zover ik weet, dus ik kan me voorstellen dat dat verwarrend is.

      Login om te reageren
  2. Bella Macchina zegt

    31 januari 2022 om 12:57

    Die “premium” kwalificatie slaat dus niet op productiecontrole.

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    31 januari 2022 om 13:24

    Mmm, BMW produceert dus ook nog andere hete oto’s dan een M4. Ver(r)assend :)

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    31 januari 2022 om 13:51

    Toch wel een hele knappe auto zo eigenlijk. Als ze willen dan kunnen ze het nog wel in München.

    Login om te reageren
  5. Paul58 zegt

    31 januari 2022 om 13:55

    Echt wat een rotzooi daar bij BMW, het merk zit nu echt dicht tegen faillissement aan. Zeker als ze op deze koers doorvaren. Tonnie zee dat ook al op feesboek, gaat nu echt een keer gebeuren dus.

    Login om te reageren
  6. flutterby zegt

    31 januari 2022 om 15:50

    Pfff, er wordt jaren geclaimed dat de traditionele fabrikanten zo even een EV konden maken maar ondertussen zijn de modellen van GM en BMW letterlijk het heetste van de markt.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      31 januari 2022 om 18:33

      Maar ze hebben wel hun panel gaps op orde. Is ook wat waard 🙂

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        31 januari 2022 om 21:24

        @amghans: liever een panelgap..

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          1 februari 2022 om 09:15

          Ik wil geen van beide eigenlijk.

          Login om te reageren
  7. lexusis zegt

    31 januari 2022 om 22:31

    Alternatieve titel ‘deel van de demo en review auto’s te snel gebouwd’. De i4’s voor de consument die een bestelling heeft gedaan moeten nog gebouwd worden.

    Login om te reageren
  8. MvB zegt

    2 februari 2022 om 19:51

    Het zijn maar 69 stuks, alle demo’s en geen in NL. Neben Kunden in Deutschland sind laut der Safety Gate-Meldung auch Fahrzeuge in Dänemark, Polen und Schweden betroffen…..

    Login om te reageren
  9. jarnobakker zegt

    8 februari 2022 om 16:51

    Hier op de zaak staat al een poos een tesla model 3 . hij staat onder een afdak . op de 1 of andere manier bouwt er steeds meer condens in de achterlichten op. Bepaalde panelen hebben een pasvorm om te huilen… Dan valt dit nog wel mee en BMW doet er tenminste wat aan. Er zijn al meerdere verhalen van Teslas die bij een crash spontaan in de fik vliegen. Ik denk dat daar helemaal geen crashpads in zitten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North