• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW iX is officieel en dit gaat ‘ie kosten

Auteur: RubenPriest, gepost 17 maart 2021 om 08:03 – 49 Reacties

BMW iX is officieel en dit gaat 'ie kosten

BMW heeft het doek getrokken van de iX. Het uiterlijk, prijzen en actieradius lees je allemaal na de klik!

Na de iX3 is de iX het tweede model van de Duitse autofabrikant. Natuurlijk ook weer een crossover SUV dinges, want dat is waar de wereld nu eenmaal warm voor loopt. Zelf omschrijft BMW het als een SAV. Dat staat niet voor strenge atletische vormgeving, maar Sport Activity Vehicle.

Wen maar meteen aan het uiterlijk van de iX. De nieuwe designtaal kennen we al van de 7 Serie, X7, 4 Serie en vergelijkbare vormen komen terug op de iX. Het is nu eenmaal het nieuwe familiegezicht van het merk. Uiterlijk daargelaten, laten we het eens hebben over de beschikbare aandrijflijnen.

Allereerst moeten we zeggen dat het voertuig op de foto’s nog een pre-productiemodel is. Het model bevindt zich momenteel in de laatste ontwikkelingsfase voor serieproductie. Me de introductie is er keuze uit twee varianten, de BMW iX xDrive50 en de iX xDrive40.

De iX xDrive50 heeft 500 pk, met dank aan een elektromotor op de vooras en een voor de achteras. De SAV sprint in vijf tellen rond naar 100 km/u. De iX xDrive40 moet het doen met 300 pk en heeft zes seconden nodig voor dezelfde sprint. Met de xDrive 50 heeft de accu een bruto capaciteit van meer dan 100 kWh. De xDrive 40 heeft een bruto capaciteit van meer dan 70 kWh.

  • BMW iX
  • BMW iX rijden
  • BMW iX wit
  • BMW iX
  • BMW iX

Actieradius

De actieradius van de BMW iX xDrive50 komt neer op meer dan 600 kilometer, aldus het merk. De iX xDrive40 heeft een actieradius van meer dan 400 kilometer. Exacte cijfers communiceert BMW nog niet. Beide modellen kunnen DC snelladen. In het geval van de xDrive50 betekent dat maximaal 200 kW snelladen. De xDrive40 kan maximaal 150kW snelladen. Tien minuten laden betekent ongeveer 120 (xDrive 50) kilometer of 90 kilometer (xDrive40) range erbij. In minder dan 40 minuten is de batterij van 10 tot 80 procent te laden.

BMW iX is officieel en dit gaat 'ie kosten

BMW iX prijzen

En dan de prijzen. Eind 2021 staat de BMW iX bij de dealer. BMW zegt dat het model qua prijs vergelijkbaar is met de X5. De iX xDrive40 begint bij € 86.972. Voor € 105.472 scoor je de iX xDrive50.

Ook interessant!

  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • Niet zomaar een bloemetje voor de kopers van deze BMW iX
    Niet zomaar een bloemetje voor de kopers van deze BMW iX
  • 600 pk BMW iX M60 komt al heel snel
    600 pk BMW iX M60 komt al heel snel

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, geld, IAA-2021, ix, Video

Vorig bericht: « P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
Volgend bericht: 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series »

Lees Interacties

Reacties

  1. birdnerd84 zegt

    17 maart 2021 om 08:12

    Ruben, je doet alsof ie nu pas onthuld is. Uiterlijk was allang bekend: https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-ix-elektrisch-paradepaardje-met-discutabel-uiterlijk-187703

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      17 maart 2021 om 08:24

      Het gaat erom dat de aandrijflijn + prijs nu officieel is van de BMW iX. Gewoon even een alinea’tje over het uiterlijk. Niets mis mee

      Login om te reageren
      • birdnerd84 zegt

        17 maart 2021 om 10:02

        Ja maar je zegt dat ie nu officieel is, het doek eraf getrokken is etc. Dat impliceert dat ie nu pas bekend bij je is. Als het echt om aandrijving en prijs ging dan was de titel en intro anders geweest.

        Login om te reageren
        • remarkable zegt

          19 maart 2021 om 16:49

          @birdnerd84: had het doek er maar op gelaten 😂. Had me pijn aan de ogen bespaard

          Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        17 maart 2021 om 10:56

        @RubenPriest: Wat mij betreft is er juist van alles mis met het uiterlijk ;)

        Login om te reageren
      • neymar zegt

        17 maart 2021 om 12:07

        @RubenPriest: nog niet wakker Ruben?

        Login om te reageren
  2. Volvo940polar zegt

    17 maart 2021 om 08:18

    Hij is toch wel echt afgrijselijk lelijk😷

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      17 maart 2021 om 09:35

      @volvo940polar: yep. Alsof je naar scream zit te kijken

      Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      17 maart 2021 om 10:46

      @volvo940polar: correct geantwoord.

      Login om te reageren
  3. petroldrinker zegt

    17 maart 2021 om 08:26

    Nou was ik altijd groot BMW fan… maar dat durf ik tegenwoordig toch echt niet hardop te zeggen meer als ik zie hoe ontiegelijk lelijk al die autos van ze worden…..

    En dan nog die aandrijflijn ook, dan is er al helemaal niks meer waarom je er 1 zou kopen…..

    Login om te reageren
    • dalmore zegt

      17 maart 2021 om 08:41

      @petroldrinker: Helemaal mee eens, oude BMW’s vind ik zelfs steeds mooier worden. Altijd als het ergens over BMW gaat voel ik de drang om te benadrukken dat ik de moderne echt afgrijselijk vind. Nog liever een Chinese MG(!)

      Login om te reageren
    • tanzanitef30n zegt

      17 maart 2021 om 09:19

      @petroldrinker: amen, samen here. Ze zijn helrmaal de weg kwijt. Enigste mooie model wat er nu is, is de G20 3 serie in M trim. En wat is die 1 serie toch lelijk. Dat moest ik ook even kwijt, echt. 😂🤷🏻‍♂️

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        17 maart 2021 om 12:01

        @tanzanitef30n: BMW is de weg kwijt geraakt toen ze van de E naar de F code gingen. en met G werd het nog erger

        Login om te reageren
        • petroldrinker zegt

          17 maart 2021 om 15:31

          @benja01 zo heb ik er niet eens naar gekeken nog, maar je hebt wel gelijk nu ik er over na ga denken…

          Login om te reageren
    • deeberton zegt

      17 maart 2021 om 10:39

      bmw richt zich duidelijker nu op een jongere / vooruitstrevendere groep klanten, u behoort duidelijk niet meer tot die doelgroep. maar om dan te zeggen dat ze de weg kwijt zouden zijn… integendeel. ze hebben een padstelling gekozen met een langetermijnvisie waar oude vastgeroeste mannen die bang zijn voor verandering niet meer in thuis horen #bless

      u behoort tot een groep die minder en minder bediend zal worden.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        17 maart 2021 om 12:02

        @deeberton: of klanten kopen het gewoon omdat ze perse een BMW willen ongeacht hoe die eruit ziet

        Login om te reageren
      • joki zegt

        17 maart 2021 om 18:59

        De jongere, vooruitstrevende leaserijder? Die absoluut niks geeft om merkidentiteit en zo van het ene naar andere merk overstapt als dat beter binnen de deal valt. Want “Jan-met-de-pet” kan dit niet zelf kopen, nieuw toch niet…
        Dat is inderdaad een fantastische lange termijn visie…

        Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    17 maart 2021 om 08:31

    BMW is totaal van het pad af. Deze hadden ze glad kunnen trekken, maar nee hoor zowel voor als achter totaal overbodige sleuven, openingen flapjes enz enz. Ik hoop dat anderen dit anders zien( kopers) want anders vrees ik dat het niet zo goed zsl gaan met BMW in de toekomst

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      17 maart 2021 om 11:19

      @lekkerlinksrijden: kijk maar naar de omzet. Anders had A. van H. wel wat anders moeten schetsen.

      Login om te reageren
  5. fransananas zegt

    17 maart 2021 om 08:42

    Op alle vlakken niks vooruitstrevends. Jammer, dan moet hij het maar hebben van zijn uiterlijk

    Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    17 maart 2021 om 09:01

    Ruim een ton voor de duurste versie.Heeft de zakelijke rijder dan zoveel tijd over om het ding weer op te laden? Zeker onder het golfen?

    Login om te reageren
  7. elemento zegt

    17 maart 2021 om 09:05

    500 pk en 5 seconden nodig.. zwaar ding zeg

    Login om te reageren
  8. flatsix010 zegt

    17 maart 2021 om 09:13

    Doe mij maar de plug-in X5 dan, dit is niet om aan te zien.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    17 maart 2021 om 09:23

    Die iX xDrive40 is een directe concurrent van de Audi e-tron 50 maar zo’n 20 duizend duurder, dat gaat moeilijk worden, zelfs al is de beloofde actieradius duidelijk beter. De WLTP actieradius van de iX is serieus goed, ik ben benieuwd naar het gewicht.

    Login om te reageren
  10. potjak zegt

    17 maart 2021 om 09:24

    Pfoehh… dat zijn forse prijzen. Het design is controversieel en is het begin van een nieuw tijdperk, over 10 a 15 jaar vinden wij dit normaal. Begrijp dat veel mensen dit niet om aan te gluren vinden (want het is anders dan men gewend is). Persoonlijk kan ik hier wel aan wennen.

    Login om te reageren
  11. Charles Taycan 4S zegt

    17 maart 2021 om 09:25

    Wat een teloorgang van een prachtig merk! Het lijkt wel een Konijn op Wielen!😜 En 600 km range lijkt mij met deze carrosserie in de praktijk schier onmogelijk. Zonde dit….

    Login om te reageren
  12. fabian159 zegt

    17 maart 2021 om 09:27

    Veel geld voor een auto die je liefst zonder handrem aan de kade parkeert.

    Login om te reageren
  13. donpiston zegt

    17 maart 2021 om 09:29

    Hoogste tijd dat Adrian van Hooydonk zijn penselendoos dichtklapt en het veld ruimt voor jong en radicaal ander bloed. Bij voorkeur een Joji Nagashima-apostel…

    Login om te reageren
  14. eklasse zegt

    17 maart 2021 om 09:35

    Gelukkig is de iX4 wel gelukt.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      17 maart 2021 om 11:03

      @eklasse: i4

      Login om te reageren
  15. Robert zegt

    17 maart 2021 om 09:52

    China heeft naar verluidt officieel geprotesteerd bij de Duitse ambassade. Ze vinden dit uiterlijk het kopiëren niet meer waard.

    Hiermee vergeleken zijn zelfs de producten uit de kraak- en smakeloze ID lijn van Volkswagen nog als ‘fraai’ te betitelen.

    Login om te reageren
  16. mopar zegt

    17 maart 2021 om 09:56

    Sorry BMW, jullie hadden me altijd als klant maar dit is nu echt over. Hoe je in hemelsnaam zo’n gedrocht kan ontwerpen, een stap naar achter doet en denkt “ja! dat is geslaagd” is me een wonder. Ik denk dat de hele directie in daar München ook aan staar lijdt.

    Login om te reageren
  17. Johanneke zegt

    17 maart 2021 om 10:15

    BMW is een parodie van zichzelf aan het worden. Dit is BMW in de wereld van Little Britain.

    Login om te reageren
  18. cappie zegt

    17 maart 2021 om 10:26

    😂😂😂😂 wat een gedrocht is dat geworden die grote lelijke nieren aan de voorkant is toch geen gezicht.

    Login om te reageren
  19. bmwadept zegt

    17 maart 2021 om 10:42

    Chris Bangle, kom terug! Verguisd om zijn design. Maar hij hield de merkwaarden in ere. De BMW E60 5-Serie is een van de mooiste 5 series ooit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2021 om 11:57

      Haha, de mooiste 5 serie is de E34. Dat was nog een echt begeerlijke chique en elegante auto, daarna werden ze visueel steeds zwaarder.

      Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    17 maart 2021 om 10:42

    Ik durf bijna niet meer hardop uit te spreken dat ik een BMW-liefhebber ben. BMW lijkt nu echt helemaal de weg kwijt te zijn met hun designs.

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      17 maart 2021 om 10:47

      @berlinetta: correct

      Login om te reageren
  21. pier zegt

    17 maart 2021 om 11:40

    Waarom zou je hier in godsnaam zoveel geld aan uitgeven…wat een afzichtelijk hok. Misschien weet BMW iets wat wij niet weten, maar voor mij is de emotie compleet weg.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2021 om 11:58

      Ik zie hier anders veel zwaar emotionele reacties van mensen waarvan ik vermoed dat ze helemaal niet in de markt zijn voor een SUV van een ton.

      Login om te reageren
  22. bvdp zegt

    17 maart 2021 om 13:12

    Die donkere wolken boven die witte uitvoering spreken boekdelen. carmageddon!

    Login om te reageren
  23. rodnet zegt

    17 maart 2021 om 15:21

    Lelijk hok, een enorme en totaal nutteloze grill, een ellenlange motorkap zonder motor eronder, hier is echt over nagedacht….

    Login om te reageren
  24. SpeedfreakR zegt

    17 maart 2021 om 16:05

    Gelukkig is het bijna 1 april en laten we hopen dat dit een hele slechte grap is.

    Login om te reageren
  25. mark997gt3 zegt

    17 maart 2021 om 19:16

    Ik vind hem mooi. Ouderlingen moeten maar een Mercedes of Audi kopen. Deze in het rood en M3 in het groen er naast. Droom garage!

    Login om te reageren
  26. RiKe zegt

    17 maart 2021 om 20:37

    Kunnen ze deze niet gewoon een half miljoen laten kosten? Dan zien we hem gelukkig nooit meer. Mijn hemel wat een aanslag op het netvlies zeg

    Login om te reageren
  27. tjorque zegt

    17 maart 2021 om 20:39

    En ik me maar een beetje zorgen maken over het uiterlijk van de gen2 bmw einzer die ik vroeger als firma wagen had…

    Tegenover wat ik nu zie is dat gewoon een beauty… die bovendien nog goed reed ook omdat ze een strakke body zonder overgewicht had…

    Login om te reageren
  28. jaleukhoor zegt

    17 maart 2021 om 22:13

    @RubenPriest: Me de introductie…
    ‘Met’

    Login om te reageren
  29. clubbtraxx zegt

    17 maart 2021 om 23:11

    Man man man… waar is het toch zo enorm mis gegaan met wat ooit een mooi merk was??

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      18 maart 2021 om 07:55

      Hebzucht van de aandeelhouder…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North