• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW iX3 rijtest: 800 km range en 400 kW laden

Auteur: RubenPriest, gepost 22 december 2025 om 16:00 – 10 Reacties

In deze video test Wouter de volledig nieuwe BMW iX3.

Een elektrische SUV die het startpunt vormt van BMW’s zogeheten Neue Klasse. Dit is geen doorontwikkeling van bestaande modellen, maar een compleet nieuw elektrisch platform dat de basis gaat vormen voor tientallen toekomstige BMW’s. De lat ligt dus hoog.

Ook interessant!

  • BMW belooft 800 km en meer voor de nieuwe iX3
    BMW belooft 800 km range en meer voor de nieuwe iX3
  • Nieuwe BMW iX3 doet 1.000 km op één acculading!
  • Oei, de BMW iX3 is 'bijna uitverkocht'
  • BREEK: Dit is de prijs van de nieuwe BMW iX3

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De Lambo van Matthieu van der Poel
  • Deze nieuwe flitsapp waarschuwt voor alcoholcontroles
  • BMW iX3 rijtest: 800 km range en 400 kW laden
  • Onderzoekers waarschuwen: blijf weg van deze gevaarlijke crossover!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, ix3, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Onderzoekers waarschuwen: blijf weg van deze gevaarlijke crossover!
Volgend bericht: Deze nieuwe flitsapp waarschuwt voor alcoholcontroles »

Lees Interacties

Reacties

  1. cdlop01 zegt

    22 december 2025 om 16:37

    Carwow:
    took the car on a 154-mile test drive taking in a good mixture of city streets, country roads and wide open highways, and it averaged 3.3 miles per kWh. That works out to a real-world range of almost 360 miles.

    That’s some way off the claimed figure, but it’s still mightily impressive for a large SUV. The Polestar 3 managed 438 miles before conking out during one of our range tests though – we’ll look forward to seeing what the iX3 can manage when we get it in the UK.

    If your journey does span further than this, you can charge the iX3 at up to 400kW at a DC charging station. That allows the car to go from 10-80% in just 21 minutes.

    600km ipv 800, grote batterij.
    En laadsnelheid 10/80% , 21 minuten.. netjes maat niets bijzonders.

    Login om te reageren
    • KennOne zegt

      22 december 2025 om 17:25

      Inderdaad niets bijzonders, Ik haal makkelijk 800km en met 45liter peut wat je er in 2 minuten in hebt heb ik weer mijn volledige range.

      Login om te reageren
      • RUBERG zegt

        22 december 2025 om 18:56

        2 minuten? Da’s lang. Ev-rijders laden terwijl ze slapen. Waarom tijd verliezen aan de pomp. Twee minuten moet u trouwens een keer timen…

        Login om te reageren
        • Mike zegt

          22 december 2025 om 19:09

          Ik zet mijn auto neer en loop direct naar binnen zonder eerst de kabel te zoeken en in te pluggen elke keer als ik thuiskom en als ik wegga hoef ik ook de stekker er niet eerst uit te halen, scheelt weer 2 minuten per dag. Zo kunnen we blijven doorredeneren. Erger is het als er 800 km range wordt belooft maar niet wordt behaald. Ben benieuwd hoeveel range er echt is als je naar de wintersport rijdt met 130 km/u

          Login om te reageren
          • RUBERG zegt

            22 december 2025 om 19:52

            Kabel zoeken? Die zit thuis aan de laadpaal. Dat weten ice rijders niet.

            Login om te reageren
    • gekketurbo zegt

      22 december 2025 om 19:12

      @cdlop01: Niet bijzonder ten aanzien van wat?

      Login om te reageren
  2. robtonnie zegt

    22 december 2025 om 19:40

    Heb nu een paar maanden een Audi A6 etron advanced. Die zou vergelijkbare specs moeten zijn (met een kleinere batterij ongeveer evenveel range, en 10-80% in 20 minuten of zo). Hiervoor een iPace uit 2020.
    Lessen van een ritje wintersport vorige week, en die gelden denk ik voor elke EV:
    – die theoretische range van 700km haalt hij niet, maar kan prima 350km tussen de laadstops doen met de cruise control op 130km/u. Deed 10 uur over net minder dan 1000km (inclusief stops en file)
    – laden is echt nog maar een kwartiertje. In de praktijk een koffie halen, even naar de WC, en weer door
    – de technologie is in een jaar of 5 echt geweldig gevorderd: met de iPace moest ik 6 stops maken van ieder meer dan een half uur, nu nog maar 3 van een kwartiertje max
    – plannen van een route was een crime, ook met ABRP en andere apps. Dat is nu ook echt van de baan. Auto plant zelf en als de inbouw navigatie het niet doet is koppelen met bijvoorbeeld ABRP echt een eitje op je telefoon
    – de laadstops langs de snelweg zijn misschien snel druk of vol, maar ook dat kan je van tevoren zien (beschikbare plaatsen). En bij de laadstations net van de weg af heb je vaak prima koffie, bakkers, etc

    Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      22 december 2025 om 19:54

      Altijd goed echte ervaring te lezen in plaats van commentaren van ice rijders.

      Login om te reageren
  3. vopo zegt

    22 december 2025 om 20:53

    Ben geen voorstander.

    Login om te reageren
  4. Fer-4S zegt

    22 december 2025 om 21:06

    Als de WLTP van 800, 600 in de praktijk is, is dat een uitstekende range. Ook voor op vakantie. De ontwikkeling in batterij-technologie gaat intussen door. Over 4 jaar maken de fabrikanten weer een mooie stap en over 8 jaar zal het gewicht van de accu gaan afnemen en tegen toch een hele goede range. Doel voor fabrikanten zal een WLTP voor grote auto’s van 1000km worden, middenklasse 700; kleine auto’s 400. Ook laadinfra wordt komende jaren veel in geinvesteerd en voor de gelukkigen die thuis kunnen laden, zal iedereen aan de variabele tarieven gaan. De keuze voor een auto, gaat dikwijls door de portemonnee.

    Brandstofauto’s zijn overigens top, alle sportauto’s zit de beleving in het geluid, fijn als dat blijft bestaan. Voor de overige auto’s rijdt elektrisch veelal fijner of gaat het fijner rijden. (een EV Macan rijdt echt fijner dan een 4-cilinder Macan bijvoorbeeld). Ook plug-in is op termijn maar een onlogisch alternatief. Dus deze BMW is hoopgevend, de neue klasse sedan zal ik blind bestellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North