• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Dit is de prijs van de nieuwe BMW iX3

Auteur: Michel, gepost 5 september 2025 om 14:45 – 51 Reacties

Het kan snel gaan, net onthuld en nu weten we al wat ie kost! Dit is de prijs van de nieuwe BMW iX3!

We hebben er twee jaar op moeten wachten, maar vandaag was het dan eindelijk zover, de nieuwe BMW iX3 Nu kunnen we alles gaan herhalen wat we hier vanmorgen over schreven, maar dat gaan we niet doen, want de prijs van de BMW iX3 is namelijk bekend!

We dachten zelf dat we daar nog op zouden moeten wachten tot de productiestart dit najaar in Hongarije, maar wat schetst onze verbazing, de configurator staat gewoon al online!

prijs bmw ix3

Dit is de prijs van de nieuwe BMW iX3

We hebben even een korrelige foto uit de configurator geknipt van de standaarduitvoering. Dit is namelijk de basisvariant die als eerste te koop komt. BMW lanceert eerst iX3 50 xDrive.

Deze heeft 805 km range en verder kun je rekenen op 469 pk en vierwielaandrijving. Het moge duidelijk zijn dat dit misschien voor nu de instapper is, later gaan er zeker nog andere varianten volgen. Let wel even op want de volle actieradius heb je alleen met de 20 inch Aerodynamic (Styling 1046) Bicolor velgen. Alle andere wielen snoepen kilometers van je rijbereik af.

prijs bmw ix3

De vanafprijs van de BMW iX3 50 xDrive wordt dus 70.591 euro en een dubbeltje. Kies je de variant met M Sportpakket dan krijg je 20 inch lichtmetalen M wielen en blauw gelakte remklauwen van het M Sportremsysteem. Een combinatie van donker Veganza en M PerformTex maakt het interieur en de cockpit nog sportiever. M specifieke pedaalafdekkingen en een M Sportstuurwiel ronden het pakket af. Kosten: 74.586,50 euro.

Het M Sportpakket Pro voegt daar nog accenten in hoogglans zwart aan toe zoals spiegelkappen en diffusor. Daarnaast krijg je de BMW Iconic Glow nierengrille in hoogglans Shadow Line en het M Sportremsysteem met rode remklauwen. Ook M Sportstoelen en een M Sportstuurwiel zijn van de partij. Dit feestje kost minimaal 76.585.40.

Nou hop hop! allemaal naar de configurator en samenstellen maar! De details van de spiksplinternieuwe BMW iX3 lees je natuurlijk ook bij ons. Hou er wel even rekening mee dat je wel motorrijtuigenbelasting moet betalen vanaf volgend jaar voor deze auto? Hij weegt 2.350 kilo schoon aan de haak, dus reken op zo’n 350 euro per kwartaal.

Ook interessant!

  • Niet schrikken, het is de neus van de nieuwe BMW iX3
    Niet schrikken, het is de neus van de nieuwe BMW iX3
  • BMW vindt zichzelf opnieuw uit met de nieuwe iX3!
  • BMW belooft 800 km en meer voor de nieuwe iX3
    BMW belooft 800 km range en meer voor de nieuwe iX3
  • BREEK: dit is de nieuwe BMW iX3, normale grille keert terug

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, ix3, Neue-Klasse, prijs

Vorig bericht: « Blijf weg van de Merwedebrug! Ik herhaal…
Volgend bericht: Hiermee gaat het Vietnamese VinFast Europa wél veroveren! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hupke zegt

    5 september 2025 om 15:02

    Er zal toch nog wel een 30 en 35 en 40 variant van komen. En waarom ook niet ineens de “18i” variant die vroeger elke startende leaser onder z’n kont kreeg.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 september 2025 om 16:56

      Niet elke startende leaser begint met een BMW, laat staan een SUV of een 18i-variant.

      Deze stumpert mocht het doen met een Peug 205 Accent. Vierbak, er zat zowaar een radio in maar een achterruitenwisser was te duur. Maarehhh, heerlijk autootje, meer heb je feitelijk niet nodig.

      Login om te reageren
  2. gwnbmw zegt

    5 september 2025 om 15:15

    70 ruggen voor een x3, halleluja…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 september 2025 om 18:13

      Inderdaad. Valt erg mee. Vergelijkbare Audi SQ6 zit rond de ton!

      Login om te reageren
    • Wijze_Willie zegt

      5 september 2025 om 20:15

      Dat is inderdaad een scherpe prijs.

      Login om te reageren
    • silenro zegt

      5 september 2025 om 21:52

      Keurige prijs hoor.. ik betaalde in 2022 al 62,5 voor een gebruikte van 3 jaar oud.. met een catalogus waarde van iets meer dan een ton.. en ik denk niet dat daar heel veel meer opties op zaten dan wat je nu op een “basis” model krijgt.

      Login om te reageren
  3. Stefje zegt

    5 september 2025 om 15:19

    Hoeveel km kan je realistisch halen met 170-180km gemiddeld door Duitsland? Red je dan alsnog 500km, of wordt 300km dan al snel te veel?

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      5 september 2025 om 15:26

      Net zoals met ICE gaat bij dat soort snelheden het verbruik (flink) omhoog.. Mijn ervaring is overigens dat het al jaren niet meer haalbaar is om zo’n hoog gemiddelde neer te zetten.. veels te druk, snelheidsbeperkingen en baustelles..

      Login om te reageren
      • RUBERG zegt

        5 september 2025 om 18:25

        Inderdaad, probeer over langere afstand overdag 90 km/h te halen. Maar dan echt en niet sjoemelen!

        Login om te reageren
    • alcantara zegt

      5 september 2025 om 15:44

      Knap als je 180 gemiddeld haalt met al het verkeer, rij je dan ’s nachts ofzo.

      Login om te reageren
      • grandmasterb zegt

        5 september 2025 om 17:18

        En niet stoppen om te tanken of te laden of te pauzeren, want dan gaat je gemiddelde keihard naar beneden.

        Login om te reageren
      • Stefje zegt

        5 september 2025 om 19:08

        Ik haal regelmatig 150-155 gemiddeld, op een zondagavond, over ruim 400km.

        Maar als ik dan 3 keer moet laden heeft het weinig zin. Vandaar de vraag. Dat ie voor jou niet relevant is doet daar niks aan af.

        Login om te reageren
    • Donstil zegt

      5 september 2025 om 16:49

      Wat is daar realistisch aan? Ik kom daar helemaal nooit met de lease auto, verre van realistisch dus om daar mee te tekenen. En dat geld voor veel meer Nederlandse lease rijders schat ik zo in.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 september 2025 om 18:16

      180 rijden waar het mag en kan levert je een gemiddelde op in de buurt van de 100 km/h.

      Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      5 september 2025 om 22:48

      @Sfefje ik doe wel eens gemiddeld 150 met een Ioniq 5 door Duitsland. Elke 2 uur kwartiertje laden. Het loont dan toch wel zo hard te rijden. Stel een afstand van 900km, doe je dan binnen 7 uur.
      Stel je zou gemiddeld 100 rijden en elke 5 uur laden, een kwartier, dan doe je er significant langer over.

      Login om te reageren
    • minimoke1984 zegt

      6 september 2025 om 11:28

      Waar kan je gemiddeld nog 170-180 rijden in Duitsland?? Haalde dat soort gemiddeldes 30 jaar geleden al niet laat staan tegenwoordig. Allemaal roepen voor de Bühne. Realistisch is 130-135 gemiddeld… En wat maakt het uit als je met 800v 10-15 min moet laden na 500km?

      Login om te reageren
  4. Mocha Joe zegt

    5 september 2025 om 15:20

    Dat is niet slecht voor een prima uitgeruste xDrive50. Ben benieuwd wat de instapper gaat kosten.

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    5 september 2025 om 15:35

    Zoals ik al dacht en hoopte. De nieuwe designtaal van BMW ziet er veelbelovend uit. Ik ben vooral benieuwd hoe de nieuwe 3 serie eruit zal zien. Dat zou zomaar mijn eerste ‘Neue Klasse’ BMW kunnen worden.
    Die range is ook meer dan prima. Ook al zou er 600 km van de 800 km overblijven is het meer dan genoeg. Daarnaast blijkt uit tests dat er een verschil van rond de 90% tegenwoordig zit met het geclaimde. Neem aan dat de 3 serie dat ook makkelijk moet halen.

    En voor een iX3 50 zijn de prijzen ook niet verkeerd.

    Het ziet er allemaal veelbelovend uit.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      6 september 2025 om 07:10

      Als de 3 serie er komt ben ik 100% zeker dat die range nog hoger is (mits juiste wielen enz) lager gewicht. Betere luchtstroom. Dus een 890km range en daar dan optimistisch 85% van is toch een 760km range.
      Als er dan nog iemand gaat klagen zijn ze gewoon niet voor EV

      Login om te reageren
  6. Johanneke zegt

    5 september 2025 om 16:04

    2350 kilo. Dat is niet mals zeg. Als het zo door gaat hoeft onze overheid niets te doen aan het missen van brandstofaccijns, auto’s worden gewoon minimaal 2000 kilo, gaan ze daar gewoon op harken.

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      5 september 2025 om 16:19

      Een gewone x3 zit ook al rond de 2 ton, een plug in nog wat meer. In die zin niets uitzonderlijks met een batterij van bijna 110 kwh.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 september 2025 om 18:17

        Eigenlijk is het lage gewicht met zo’n enorme batterij wel uitzonderlijk.

        Login om te reageren
        • KennOne zegt

          6 september 2025 om 01:18

          Voor de batterij een laag gewicht, voor een auto in dit formaat en segment gewoon krankzinnig! Een RangeRover Sport is lichter en dat werd altijd gezien als een zware SUV. Rijd nu zelf een Mazda station een van de laatste. Serieus groter en ruime auto met een leeggewicht van 1400kg..

          Login om te reageren
    • marcus zegt

      5 september 2025 om 17:15

      Is ongeveer 200kg minder dan de iX50 ondanks de hogere range van de iX3.

      Login om te reageren
    • Wijze_Willie zegt

      5 september 2025 om 20:16

      Buitengewoon knap van de ingenieurs om het gewicht zo laag te houden.

      Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      5 september 2025 om 22:51

      Is wel 350kg meer dan de Model Y inderdaad. Maar heb je wel 30% meer batterij voor in de plaats.

      Login om te reageren
  7. raymster zegt

    5 september 2025 om 16:08

    Nu er nog amper BPM op elektrische auto’s zit, snap ik niet waarom het prijsverschil zo groot is met Duitsland.

    Login om te reageren
    • deduitsedrie zegt

      5 september 2025 om 19:37

      Dat is omdat Duitsland 19% BTW heeft en wij 21% dus (70.591/121)*119=69.424,207 en op bmw.de staat ie voor €68.900 dus bij ons is ie een soort van goedkoper.

      Dat is ook nog eens inclusief on ze BPM à €667. Dus Duitsland heeft mogelijk ook nog wat wettelijke kosten. Of bij 1 van de 2 worden de rijklaarmaakkosten niet nog niet mee genomen oid

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      6 september 2025 om 07:19

      Daar komt nog is bij dat NL of BE versies standaard bepaalde opties extra hebben.
      Niet het zelfde merk, maar een BE geleverde C klasse heeft/had standaard zetelverwarming. Een Duitse geleverd niet.

      Login om te reageren
  8. dare2think zegt

    5 september 2025 om 16:41

    Nu de fiscale stimulering hand over hand afneemt – en er uiteraard nog geen vervangend systeem is – valt de nieuwe groene innvatie ten prooi aan de gretige klauwen van Belastingdienst. Als een EV €2000 per jaar aan belasting komt en een A5 €1000, dan is het toch geen enkele vraag welke auto geleaset gaat worden? De wal gaat onvermijdelijk het schip keren.

    Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      5 september 2025 om 18:28

      Inderdaad, geen enkele vraag. Namelijk de auto met de laagste exploitatiekosten. Daar maakt wegenbelasting maar een marginaal deel van uit!

      Login om te reageren
  9. potenza zegt

    5 september 2025 om 16:54

    Als de IX3 50 start op 70K, dan ben ik heel benieuwd naar de I3 50. Wordt dan 60?

    Login om te reageren
  10. vopo zegt

    5 september 2025 om 16:57

    Vind hem er beter uitzien dan ik verwacht en misschien zelfs gehoopt had. Ook het interieur is minder plastic en is er echt wel op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  11. xavierwest zegt

    5 september 2025 om 17:15

    Wat ik al dacht: vanafprijs rond de 70k, en met een paar opties tik je zo 80–85k aan. En dan lever je nog steeds flink in op performance ten opzichte van de Model Y Performance (2025). BMW mag dan premium uitstralen, maar in value for money legt het hier duidelijk af. Voor dat verschil pak ik er liever een R5 EV bij als tweede auto.

    Login om te reageren
    • marcus zegt

      5 september 2025 om 17:21

      BMW straalt niet alleen premium uit, het voelt ook zo aan en het rijdt ook zo. Tesla is value for money omdat ze qua beleving en interieur niet hetzelfde niveau kunnen/willen halen.

      Tesla heeft hele goede motoren / batterijen / aansturingstechniek. Maar premium heeft het nooit aangevoeld, beetje net zoals een Honda met VTEC in de jaren 90 ook niet premium was ondaks de motor techniek.

      En die R5 is ook niet premium en in een hele andere klasse qua grootte…

      Login om te reageren
      • xavierwest zegt

        5 september 2025 om 17:35

        Klopt, BMW voelt premium en dat kan Tesla niet evenaren. Maar de vraag is of dat premium gevoel de forse meerprijs rechtvaardigt, want qua performance en techniek staat Tesla gewoon sterker. De R5 noemde ik alleen als voorbeeld, je kan net zo goed een mooie MINI tweedehands voor je vrouwtje kopen. Juist daarom ideaal als tweede auto: compact, fun en betaalbaar naast een dure EV.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          5 september 2025 om 18:49

          @xavierwest: eigenlijk is er niks anders dan dat het altijd al is. Was het niet de Tesla Model 3, dan was het wel de Toyota Corolla die je deed afvragen waarom je in hemelsnaam 20k meer zou betalen voor een BMW 3 Serie die op veel meetbare fronten niet eens veel beter is.

          EV’s zijn er nu in zo veel soorten en maten dat het simpelweg appels met peren vergelijken wordt. Zo’n iX3 moet je niet zien als een EV voor als tweede auto erbij, maar als eerste auto. Net als dat een BMW X3 op benzine niet de rol van de Aygo die je als boodschappenautootje koopt vervult.

          Login om te reageren
          • xavierwest zegt

            6 september 2025 om 03:17

            Relax Loek, lezen en begrijpen is blijkbaar ook niet jouw sterkste punt. Ik zei nergens dat de iX3 een tweede auto moet zijn, ik gebruikte de R5 alleen als voorbeeld. Maar goed, blijf vooral in je eigen film zitten en maak er appels-met-peren-compote van. Smakelijk!

            Login om te reageren
        • rogerzz zegt

          6 september 2025 om 07:21

          https://www.autowereld.nl/renault/kangoo-express/1-5-dci-zustermodel-airco-groot-navi-scherm-schuifdeur-cruise-control-41735907/details.html

          Dit is praktischer dan een R5 en Tesla, mooier dan de Tesla Y, goedkoper in de afschrijving, je vrouw kan er ook in rijden, ik zou hem gelijk kopen! Geen enkel nadeel te bedenken.

          Zeg dan gewoon dat je een tweede auto zoekt voor je vrouw voor de boodschappen, dan weet Loek ook waar hij aan toe is.

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 september 2025 om 18:06

      Voor z’n prijs mag je er niet veel van zeggen maar zo’n model y is een ongelofelijke kutbak, je gaat eigenlijk liever dood dan daarin te rijden.
      Een x3 is ansich ook al niets om over naar huis te schrijven maar ze beloven toch dat er een “Heart of Joy” in komt en dat klinkt alsof ze er wat x6m torque vectoring magic op los willen laten zodat die iets beter stuurt, met iets meer karakter aan het gas hangt. Los daarvan kan je er zeker van zijn dat de x3 qua geluid en comfort wat beter gaan zijn dan een kale berlingo bestelbus zonder tussenschot, die het dan weer met voorsprong wint van een model y.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 september 2025 om 18:20

      Maar qua performance aan de snellader lach je hiermee de Model Y performance rijders uit. En qua design en interieur ook. En BMW heeft geen Musk stigma, ook een voordeel.

      Login om te reageren
      • outlook zegt

        5 september 2025 om 22:29

        Kortom alleen maar voordelen

        Login om te reageren
      • xavierwest zegt

        6 september 2025 om 03:19

        Klopt, qua laden en interieur heeft BMW hier echt een streepje voor en dat Musk-gedoe speelt ook mee. Toch blijft het een kwestie van prioriteiten: wie vooral knalt op performance krijgt bij Tesla meer waar voor z’n geld, terwijl BMW het wint op beleving en uitstraling.

        Login om te reageren
  12. Focacino Royale zegt

    5 september 2025 om 17:16

    Poeh, zware kost… een mini-XM. En schermpjes prima, dan dan wel ín een echt dashboard!!! Weer een paar procentjes meer kans dat mijn G31 mijn laatste BMW is.

    Login om te reageren
  13. rfocus zegt

    5 september 2025 om 17:55

    Mooie wagen geworden. En ook techniek is super. We gaan hem zeker veel zien op de wegen. Mooie opvolger voor de ix3

    Login om te reageren
  14. carguy24 zegt

    6 september 2025 om 06:59

    Dat valt nnog best mee (relatief dan). IX3 msport edition 2024 was ook 71k maar dan 286pk, geen 4wd etc

    Login om te reageren
  15. Roskampies zegt

    6 september 2025 om 08:33

    350 per kwartaal. Oef.. duurder dan de diesel.. hmm

    Login om te reageren
  16. Hawkeye72 zegt

    6 september 2025 om 09:52

    Achterkant: de Zeekr 3?!

    Login om te reageren
  17. El_Bastardo zegt

    6 september 2025 om 12:18

    Ik ben een groot BMW fan en rij al 15 jaar niets anders. Echter van deze Theo en Thea mobiel moet ik toch echt kijken of het niet 1 april is.

    Login om te reageren
  18. Matc zegt

    6 september 2025 om 16:16

    Wat een bizar lelijk ding. Kan me niet voorstellen dat dit echt een succes gaat worden voor deze prijs.

    Login om te reageren
  19. kwakmare zegt

    6 september 2025 om 17:20

    Dit lijkt me in lijn met het ontwerp van de iX? Vind ik trouwens echt een machtig mooie auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North