BMW laat nieuwe Z4 M40i vanuit alle hoeken zien

Auteur: , 44 Reacties

BMW heeft enkele pyjama-shots vrijgegeven van de nieuwe Z4.

Het is een soort traditie geworden van BMW om pica’s te delen van nieuwe modellen met plakplaatjes nog op de auto. Prima, zo krijgen wij alvast een voorproefje te zien. Je moet wel een creatieve geest hebben om de camouflage weg te denken. De foto’s zijn geschoten in de omgeving van Miramas in Zuid-Frankrijk. Hier is een testcentrum van BMW gevestigd.

Naast een gallery hebben we nu ook eindelijk de eerste officiële info vanuit het merk over de nieuwe Z4. Het merk heeft bijvoorbeeld laten weten dat het voorlopige topmodel de Z4 M40i gaat zijn. Ingrediënten qua performance vermelden ze niet. Echter kun je bijvoorbeeld de vergelijking maken met de huidige M240i. Ga er vanuit dat de Z4 M40i in minder dan 4,5 seconden naar de honderd sprint, met een vermogen van 360 pk en 500 Nm koppel.

Op termijn komt er (hopelijk) een M GmbH product van de Z4. Wellicht dat BMW voor dezelfde strategie kiest als bij de huidige M2-serie. De N55 M Performance motor met 370 pk voor het reguliere model en na enkele jaren een Z4 M Competition met 400 pk uit de S55 M4-motor. De neus is er lang genoeg voor. Dat is nu nog echter gissen. Eerst moet BMW überhaupt het doek trekken van de productieversie van de nieuwe Z4.



44 reacties

Die renderfoto heeft wel wat weg van een fiat 128 coupe. Strak ding btw
@shalomleon: edit 124 roadster af koers
Hij ziet er beter uit dan de vorige, vind ik maar hij oogt wel zwaar en lijvig.
@stephane8200: *zwaarlijvig
@leovreenen: Beste Leo, de poging tot verbeteren is niet geslaagd. Het woord lijvig is een bestaand en bewust gekozen bijvoeglijk naamwoord. Deze povere poging neem ik je niet kwalijk. Het zij je vergeven.

Voor de plusjes: hand bovenaan het stuur en stug vooruit kijken.

lij·vig (bijvoeglijk naamwoord)
1 dik
2 omvangrijk: een lijvig rapport
@stephane8200: wat is je punt? Zwaarlijvig bestaat niet als woord of bestaat wel en verkeerd toegepast? Nu willen we het weten ook, we hangen aan je lippen!
@porker: Wat mijn punt is? Iemand wekt de suggestie dat ‘lijvig’ als woord niet bestaat, waarschijnlijk door het gebruik van het woord ‘zwaar’ erbij. Diegene corrigeert (* = correctie) dat door ‘zwaarlijvig’ aan te dragen. Mijn punt is dus dat het woord ‘lijvig’ wel bestaat en dat die zogenaamde correctie niet van toepassing is.
@stephane8200: nouja zeg mijn wel gemeende excuses dan. Maar de definitie is dus gewoon het zelfde. erg breed of met een grote omvang vb: Piet is een zwaarlijvige man Synoniemen: corpulent dik gezet gezwollen lijvig Tegenstelling: slank

•van groot lichaamsgewicht, vet, dik. ( audio)

1) Buikig 2) Corpulent 3) Dik 4) Diklijvig 5) Gezet 6) Lijvig 7) Log 8) Vet 9) Vetlijvig 10) Weldoorvoed

@leovreenen: helder en dank je. Hebben we dat weer duidelijk en ook weer wat geleerd op een verdwaalde maandag in juni.
@stephane8200:
Oei, die voelt Leo wel eventjes.
@joostdetaalnazi: Get a room you two. ;-)
Denk dat dit wel een mannenauto wordt.
@porschepdk: lijkt mij ook, aangezien je pas auto mag rijden als je 18 dus volwassen bent.
@leovreenen: daar mee bedoelde ik het vermogen etc.
@leovreenen: Vrouwen worden natuurlijk niet ouder dan zeventien.
Leo, je bent niet scherp vandaag.
@joostdetaalnazi: tja, ik probeer het morgen nog wel een keer dan..
@porschepdk: Inderdaad kappers en B&B uitbaters gaan deze auto supra (*ba dum tss*) vinden ;-)
Aan de grootte van de nieren kan het niet liggen in ieder geval…
@viezefreddyw: leveren ook veel op op de zwarte markt…
@leovreenen: oei nog n woordspeling…
M40i blok is een beul en nog zuinig ook.
@bartsmit:
Vroeger zopen BMW’s dat het niet mooi was. Maar nu sinds kort heb ik er al een paar keer eentje mee gehad en vooral de 18i-tjes of die nu in een 1 of een 3-serie liggen verbazen me qua verbruik. Alles behalve spannend maar toch snel genoeg voor normaal verkeer en amper 5-6l/100km voor een benzine.
@hupke: Nou, dan ben je waarschijnlijk continu aan het hypermilen. Ik verbruik 9.0l/100km met mijn 18i (B38) blok.
@bmw2coupeeigenaar: dan ben je niet goed bezig, dat is het zelfde blok als m’n Mini Cooper en mijn gemiddelde staat op 6,2 met snelweg en binnendoor doortrappen erbij..! En een slechtere stroomlijn dan de auto in jou naam. Sterker nog dat verbruik hebben wij in onze 2 serie met een 28i motor die alleen maar gebruikt wordt voor ritjes waar wordt door getrapt! Haha
@kalslasie: De Mini doet het beduidend beter qua verbruik heb ik het idee. Op spritmonitor zijn er wel een aantal die ook rond mijn verbruik zitten.
@kalslasie: Wel bizar om te horen dat je met een 28i blok zelfs zuiniger rijdt! Is dat ook een coupe model dan? Heb toch het idee dat die 4 cylinders net wat efficienter zijn
@bmw2coupeeigenaar:
Overdag 130 op cruisecontrol, en ’s nachts 150. Ik rijd niet zoals een asociale debiel maar het is alles behalve hypermilen. Zelfde rijgedrag dat 10L koste in een V60 diesel of 8L een kadjar diesel.
@hupke: Gaat hier om de 18i 4 cylinder of 3 cylinder blokken? Ik zou mijn verbruik terug kunnen laten dringen door minder in sportmodus te rijden. 8L is dan wel haalbaar icm sportief rijgedrag. Maar nog steeds klinkt 5-6L toch onrealistisch. Ik zal anders eens informeren bij de dealer.
@bmw2coupeeigenaar:
Er is volgens mij geen 18i 4-cylinder van bouwjaar 2018. Gewoon beiden de 3-cylinder turbo. Is een beetje zielig op papier (en als ik zo’n ding zou kopen zou het idd wel met een zwaardere motor zijn) maar ik ben er aangenaam van verrast wat ze met zo’n mini moteurtje kunnen doen.
@hupke: Klopt, de 2018 18i modellen hebben sowieso geen 4-cylinder blok. Na de LCI update (2015) werden deze vervangen door de 3-cylindervariant. Ik kon niet bepalen of jij hetzelfde blok bedoelde uit je eerdere opmerkingen. Afijn, ben er mee eens dat het op papier niet spannend is. Maargoed, welkom in de wereld van downsizing. Voor stadsverkeer is de auto vlot genoeg. Op de snelweg is het gebrek aan koppel echter duidelijk merkbaar. Hierdoor jaag ik ‘m meer in de toeren.
Wat voor zin heeft een uitgebreide fotoshoot van een gecamoufleerd model?
@mashell: Uitmelkerij 2.0.. Tegenwoordig sturen ze een teaser van een teaser van een trailer..
Ik vind hem erg dik. En dat bedoel ik niet positief. Ik liep vanochtend nog langs een Z3. Die is echt laag en klein. De Z4 was al iets groter, maar nog steeds roadster. Dit lijkt meer op een 4-serie cabrio.
Maar dat kan natuurlijk ook aan deze kleurstelling liggen.
Volgens mij wordt dit wel een mooie kar, enkel de front overhang is voor een RWD voertuig wat te lang naar mijn smaak.
Lijkt me een minder lange snuit te hebben als het huidige model. Ben benieuwd naar de prijs in vergelijking met de Boxster/TT. SLK reken ik niet meer mee wegens te “oud”.
@ericc: hoi Eric dat kan kloppen, sinds een tijdje heet het nu de SLC
@ericc:

En te saai ook… Word hoog tijd dat ze daar eens iets mee doen. Anders kunnen ze dat ding beter schrappen.
Kan aan mij liggen hoor, maar een beetje photoshopper kan hier toch simpel een metallic lakje overheen shoppen?

Wie is er eerst?
@weijs: jaapiyo weet er weg mee, al moet je de gele pijlen er wel bij nemen.
Vind de zijspiegels wat… enorm. Verder gaat het qua front Mercedes-Benz achterna met enorme grills en lichtunits over de uiterste hoeken van elke kant. Ik voorspel dat over 5 jaar elke auto louter bestaat uit grill met een embleem van voor, helemaal over de auto naar achter getrokken. Je moet kennelijk niet roepen maar schreeuwen in welk merk je rijdt! 👍🏻
Als het er op aan komt neem ik de nieuwe Supra. 😊 Ben niet zo van open rijden. Ik hou mijn schoenendoos liever gesloten. Betere torsiestijfheid en zo.
@AutomotiveDesigner: maakt tegenwoordig bijna niks meer uit joh die stijfheid, lossen ze wel op alleen het gewicht wil nog wel eens verschillen
Geen liefhebber van cabrio’s, hoop ik op een coupé.
@alfapeter: die komt er de Supra.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).