• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M Hybrid V8 heeft echt een enorme grille

Auteur: willeme, gepost 6 juni 2022 om 12:59 – 13 Reacties

BMW M Hybrid V8

Ze zijn wel lekker bezig, die Duitsers. Deze enorme BMW grille op de BMW M Hybrid V8 is compleet nieuw. Maar is ‘ie ook mooi?

BMW en grilles. Het is een dingetje op het moment. Raar, want juist bij BMW hoefde de grille geen onderwerp van gesprek te zijn. De twee ‘nieren’ zien extreem herkenbaar en elk automerk zou heel erg graag zo’n designfeature willen hebben.

De laatste grille is afkomstig van de BMW M Hybrid V8. Dit is de nieuwe LMDh-raceauto van de Duitsers. Nou ja, Duitsers. De auto wordt gebouwd door Dallara, maar BMW zorgt voor de techniek, de livery (komen ze nog even op terug) en natuurlijk die enorme grille.

BMW M Hybrid V8

BMW elementen

Eerst even de auto, de BMW M Hybrid V8 heet ‘ie officieel. Het is een langeafstandsracer, perfect voor de 24 Uur van Le Mans die deze week plaatsvindt. Echter, BMW doet dit jaar nog niet mee, maar volgend jaar kan het wél.

BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8

Het uiterlijk wordt natuurlijk gedicteerd door de regelgeving van de raceklasse (LMDh) en de wetten van de aerodynamica. Maar, Michael Scully – de ontwerper van de auto – heeft toch wat BMW-elementen erin weten te verwerken. Kijk maar naar de ‘dubbele koplampen’ (alleen twee streepjes), M-buitenspiegels, een Hofmeister-knik en uiteraard die enorme grille.

BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8

Livery BMW M Hybrid V8

Het geheel wordt afgemaakt door een nogal psychedelische livery. Daar zitten diverse afbeeldingen verwerkt van de 3.0 CSL, the M1/C, 320i Turbo, GTP, M3 GTS-2 (E36), Z4 GTLM en de M8 GTE. Op welke manier dat zichtbaar is, moet je even zelf uitvogelen. Wellicht dat de ontwerper geestverruimende middelen had genuttigd bij het ontwerpen van de BMW M Hybrid V8. Wel zijn er overal de drie herkenbare BMW M-kleuren. de zwarte vlakken zijn expres zwart, om zo de concurrentie niet wijzer te maken dan dat ze al zijn.

BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8
BMW M Hybrid V8

Het is een compleet nieuwe klasse, dus de concurrenten willen maar wat graag zien wat de anderen doen natuurlijk. In eerste instantie gaat BMW er nu mee testen. Even kijken of alles ook werkt zoals het zou moeten. De eerste race waaraan de BMW M Hybrid V8 zal meedoen is de 24 uur van Daytona in de eerste maand van 2023.

Meer lezen? Dit zijn 10 iconische Le Mans-winnaars!

Ook interessant!

  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Veloqx Fangio: Le Mans racer met Ferrari-genen
    Veloqx Fangio: Le Mans racer met Ferrari-genen
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-m, dallara, le-mans, LMDh, Racing, V8, Video

Vorig bericht: « Renoca Land Cruiser is heerlijk retro
Volgend bericht: Focus en Golf gaan dramatisch, C-segment dood? »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisje zegt

    6 juni 2022 om 13:22

    Wat een ding ey, goeie dagschotel

    Login om te reageren
  2. ericc zegt

    6 juni 2022 om 13:45

    Wordt spannend in Le Mans volgend jaar. Straks krijgen we een raceklasse die populairder wordt dan de F1!!!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 juni 2022 om 15:13

      Ja ho, wacht even. Vooralsnog heeft BMW alleen deelname aan IMSA bevestigd. Er gaan wel geruchten dat BMW zoekt naar een partner die het programma in het WEC kan doen (zoals Porsche met Penske samenwerkt) maar dat zijn op dit moment alleen nog geruchten en zou om 2024 gaan. Volgend jaar moeten we het doen met Toyota, Glickenhaus, Alpine (met die omgekatte Rebellion), Peugeot, Ferrari en Cadillac

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        6 juni 2022 om 20:03

        Blijkbaar in gesprek met WRT en Rossi zou graag 24 u van Le Mans rijden. Zou 1 + 1 dan toch 2 zijn?

        Login om te reageren
  3. SpeedGeek zegt

    6 juni 2022 om 14:06

    Ik vind hem gaaf. Heeft sowieso al lang genoeg geduurd voor BMW sinds de V12LMR. Overmorgen is volgens mij de onthulling van de GTP Cadillac. Hopelijk behouden Renger en Catsburg hun stoeltjes zodat zij volgend jaar in deze auto’s kunnen stappen.
    Ik denk dat we een mooi vooruitzicht hebben wanneer volgend jaar GTP en LMDh/LMH gecombineerd kunnen worden.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 juni 2022 om 15:20

      Van der Zande doet het prima, en Cadillac gaat zowel IMSA als WEC doen met de nieuwe auto, dus ik kan mij haast niet voorstellen dat Van der Zande niet mag blijven. De grote vraag is in mijn ogen vooral waar hij terecht gaat komen, WEC of IMSA.

      Login om te reageren
      • SpeedGeek zegt

        6 juni 2022 om 16:08

        Zal Cadillac dat veel uitmaken denk je? Ik bedoel; hij doet wel vaker WEC met Inter Europol en komend weekend met JMV. Het zou leuk voor hem zijn als hij beide kampioenschappen kan doen met Cadillac.
        Ik vraag mij juist meer af wat Catsburg zal doen aangezien hij natuurlijk verbonden is aan BMW én aan Chevrolet.

        Login om te reageren
  4. luittinke zegt

    6 juni 2022 om 15:26

    Sinds wanneer zijn 2 LED strips als koplamp “typisch BMW”?

    Login om te reageren
  5. tortuga zegt

    6 juni 2022 om 17:12

    Door dat kleurverschil lijken die “nieren” wel heel erg uit proportie van elkaar.

    Login om te reageren
  6. sportabgasanlage zegt

    6 juni 2022 om 18:29

    Deze groeispurt van de grille is in ieder geval de juiste kant op.. De breedte ipv de hoogte.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      6 juni 2022 om 20:55

      Precies ook mijn gedachte. Ik weet niet hoe ze dit goed verwerken in hun every-day-car design, maar alles is beter dan wat het nu is.

      Login om te reageren
  7. racerx zegt

    7 juni 2022 om 10:01

    Heel gaaf! Daarbij, liever brede nieren dan smalle en (te) lange exemplaren die op hazentanden lijken.

    Login om te reageren
  8. flyerbunch zegt

    8 juni 2022 om 08:28

    Mooi ding..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North