
We hadden de M2 CS al gezien, maar nu kunnen we eindelijk de specificaties vertellen.
Dit weekend konden we aan de oevers van het Comomeer de nieuwe BMW M2 CS bewonderen. Een wereldprimeur, maar gek genoeg alleen van het design. BMW hield alle details nog onder de pet. Nu, vijf dagen later, vertelt BMW pas wat ze allemaal aangepast hebben.
Het vermogen wisten we stiekem al, via het Bimmerforum en BMW M-baas Frank van Meel, die we tegenkwamen op Villa d’Este. De M2 CS heeft 530 pk gekregen, wat 50 pk meer is dan de standaard M2. Deze heeft er recent al 20 pk bijgekregen, dus in vergelijking met de meeste M2’s die rondrijden heeft de CS 70 pk meer. Het koppel is met 50 Nm gestegen naar 650 Nm. Deze motor is altijd gekoppeld aan een automaat, een handbak is helaas geen optie.




Ook al is dit een CSL zonder de L van Leicht, de M2 heeft alsnog wat kilo’s verloren. De M2 CS is 30 kg lichter en daarmee komen we uit op 1.675 kg. De gewichtsbesparing zit ‘m in diverse CFRP-onderdelen, zoals het dak en het kofferdeksel (inclusief ducktail).
Dit alles zorgt ervoor dat de M2 CS twee tienden rapper is de op de sprint van 0 naar 100. Die neemt nu 3,8 seconden in beslag. Van 0 naar 200 km/u duurt 11,7 seconden. De topsnelheid is niet begrensd op 250 of 280, maar op 302 km/u, net als de M4 CS.




De M2 CS is verder voorzien van een aangepast onderstel met stuggere veren. Daarmee ligt de CS tevens 8 millimeter dichter op het asfalt. Ook de afstelling van de stuurbekrachtiging, het diff en de remmen zijn aangepast. Carbon-keramische remmen zijn niet standaard, daarvoor moet je een kleine €9.400 bijbetalen.
We krijgen nu ook het interieur beter te zien. Het enige noemenswaardige verschil is eigenlijk de middenconsole, die is gemaakt van CFRP. Daarmee heeft de middenarmsteun het veld moeten ruimen. De CS is standaard voorzien van carbon kuipstoelen, carbon dashboardtrim en een alcantara stuurtje, maar dit is ook allemaal verkrijgbaar op de normale M2.



Last but not least: de prijs. We kunnen ook meteen die Nederlandse prijs vertellen. Je mag €166.700,50 (vergeet die 50 cent niet) neertellen voor de M2 CS. Daarmee is ‘ie welgeteld €38.419,40 duurder dan de reguliere M2. Daarbij moet je natuurlijk wel bedenken dat CS heel veel opties standaard heeft. De M2 CS is ook duurder dan de M4 Competition, die 158 mille kost, maar misschien wil je alsnog gewoon de M2. Laat dat maar even weten in de reacties.
Zelf een M2 CS configureren kan ook meteen, op de website van BMW.





Ieder weldenkend mens gaat dit niet neertellen voor deze auto, belachelijk veel geld
Weldenkende mensen kopen een Dacia Duster. Mensen met veel geld over die een fun auto willen in een saaie kleur, die kopen dit.
Ik weet het niet. De auto is heel leuk. Maar door het bpm regime in NL niet meer interessant. Het is leuker om voor dat geld een 911 instapper te halen, of een jong gebruikte bijzondere auto uit Duitsland.
In NL zullen er wellicht enkele tientallen aan liefhebbers verkocht worden (dealers zullen vast een demo moeten nemen en die gaat er dan wat gunstiger uit). Maar het gros gaat in Duitsland en in vergelijking met ons ook in Belgie op kenteken komen.
Dan wordt het ff wachten tot ze in NL voor een vriendelijkere prijs op kenteken te zetten zijn.
Kan je voor dat geld tegenwoordig nog een 911 nieuw kopen?
Kubisme is terug. Werken er alleen kleuters op de design afdeling? Wie en onder invloed van welke hallucinerende middelen heeft hier ter goedkeuring een handtekening onder gezet.
Gedrocht is het…
Configureren? Niet veel keuze. De velgen zijn altijd brons!
De laatste opties zoals actieve cruise control had ook wel standaard gemogen
Voor die prijs vind je leuke tweedehands auto’s van 2 jaar oud.
Voor die prijs kun je er op marktplaats wel 100 kopen!
Waanzin die prijzen van tegenwoordig
Nee ik wil gewoon een middenarmsteun dus dit hoef ik niet.
Daar zeg je wat, had ik nog niet gezien. Een auto zonder armsteun, is geen auto.
Ligt het aan mij of is de M2 (ook zonder CS) inmiddels verworden tot de M4 die BMW niet meer kan maken? De M4 moet steeds maar meer en groter en gekker (of de M3 als dat je kopje thee is) en zal ongetwijfeld een hele goede auto zijn maar neemt zichzelf veel te serieus.
Ik heb het gevoel dat je met de M2 veel leuker kunt gooien en smijten zonder meteen al te extreem te worden.
Morgen zelfde tijd, het volgende topic: ‘Wat zouden jullie allemaal kopen als je € 166.700,50 te besteden hebt?’
In Duitsland 115K , één Europa
Je pleit hier met “één Europa” voor een fiscale unie?
Ligt er aan wat je daarmee bedoelt natuurlijk. Iedereen in de EU dezelfde regels/wetten/belasting regels (gelijkheid voor de wet) zou flattax betekenen voor inkomen, geen belastingen meer voor bedrijven (want dat is verstopte tax voor consumenten en enkel tbv meer bureaucraten), gelijke belastingen op energie, auto’s, eten, etc. Klinkt heel eerlijk. Maar dit betekent (in een normale wereld) niet gelijk dat consequenties van eigen keuzes kunnen worden doorgeschoven naar de ander. Schulden maken (incl “bijprinten” van geld en oude schulden) is zelf oplossen. Ook al willen de collectivistische deugrovers dat laatste nu juist graag onder een fiscale unie stoppen.