Zwieber niet stelen! Of nou ja, van BMW mag het. Want de M3 Touring trekt mensen massaal uit hun Audi’s.
Collega Jaap kon het jullie afgelopen week al vertellen: de BMW M3 Touring is een megasucces. Raar eigenlijk, want na de twee M5 Tourings die jammerlijk faalden, leek BMW het idee van een M Touring te laten varen. Maar de M3 Touring kwam voor de G8x-generatie en het is direct een hit.
Wachten
M-baas Frank van Meel, die op een soort tournee lijkt om goed BMW-nieuws de hele wereld over te krijgen, legt nog wat meer dingen uit over het succes van de BMW M3 Touring aan Drive. Daarin werd hem ook gevraagd waarom ze nou zo lang moesten wachten op een nieuwe M Touring. Volgens Van Meel was de timing precies goed. “De M3 bleef maar groeien en groeien per generatie. Inmiddels is het segment zo groot dat om de vraag te bedienen, je er iets bovenop moet doen.” Dat werd dus de Touring. En de G80 M3 legt het merk al geen windeieren, dus de G81 (Touring) kwam inderdaad precies op het moment dat de M3 populairder is dan ooit.
Vraag
En in absolute cijfers is de BMW M3 Touring dus echt een krankzinnig succes. De auto zit volgens Van Meel al driedubbel boven de initieel verwachtte verkoopcijfers. “We hebben het volume al drie keer moeten verhogen.” Een absoluut succes dus en zoals wij in ons eerdere artikel ook al aangaven, betekent dit dat BMW ook aan het kijken is of bijvoorbeeld de CS als Touring zou kunnen verschijnen.
Kopers stelen
Maar er is iets aan de hand wat BMW helemaal als triomf ziet. BMW ziet namelijk dat het niet alleen M3-kopers zijn die de toevoeging van een Touring fijn vinden. BMW weet ook kopers weg te halen bij andere merken. Volgens Van Meel zijn veel van deze mensen vrijwel noodgedwongen naar andere merken gegaan (waarschijnlijk voornamelijk Mercedes en Audi) omdat BMW geen stationwagon aanbood, maar nu ze dat wel doen sluiten ze zich graag aan bij team BMW.
De BMW M3 Touring is dus volgens Van Meel precies juist getimed en legt BMW geen windeieren. Leve de snelle stationwagon!
bunnylebowski zegt
Dat was natuurlijk te verwachten. Een uitmuntend sturende touring met fatsoenlijke hoeveelheid cilinders.
Ed Mini Einser zegt
Inderdaad! En premium daar kan Audi alleen van dromen
Steven zegt
“Een fatsoenlijk aantal cilinders”. Is dat een ding?
HelldogBE zegt
Ja, niemand tikt graag 100k af voor een 4-cilinder. Kijk maar naar de nieuwe C63 of hoe moeilijk de A110 te slikken valt voor sommigen.
rollingstoned zegt
Vandaar dat je voor een goede E30 M3 rustig 100k mag aftikken zeker?
bunnylebowski zegt
@steven als ik in de markt ben voor een benzine auto als dit, zeker. De 4 cilinders komen qua power met elektrische ondersteuning meer dan prima mee, maar de hele loop cultuur en daarmee rijgedrag van de auto is helemaal kut. En dat is precies waar je dit voor koopt.
Zoals al hieronder gesteld, kijk maar naar de C63.
rollingstoned zegt
https://cdn-img.automoto.it/images/21875255/3000x/image.jpeg
Nou Alfa Romeo, waar blijft die Giulia station wagon dan? 🙃
alfa147ti zegt
Bij Alfa zijn ze al jaren aan het slapen, en die BMW ziet er aan de buiten zijde top uit, alleen jammer van dat klokken spel, met dat voeilijke scherm achter het stuur, maar dat schijnt tegenwoordig te moeten anders hoor je er niet meer bij zegt deze oude zak.
bluebird zegt
Mooie, snelle stations altijd +1! Meneer Imparato, leest u mee? 🤗
anthwan zegt
En waarom lijkt dit ding gelijk op hond die aan het kakken is, station-syndroom?
PunicaOase zegt
Logisch de Mercedes is 4-cilinder geworden en de Audi is relatief oud..
kniesoor zegt
Ben het met je eens.
Willy500E zegt
Een nieuwe C63 is totaal geen optie meer. Audi kan niet meer mee. In dit segment, als je tenminste voor een nieuw exemplaar wilt gaan, is de M3 touring verreweg de beste optie.
ericc zegt
Inderdaad de M3 is de beste keuze hoewel de RS4 toch mijn tweede keuze blijft. Hopelijk komt er een RS5 van de nieuwe met een nieuwe aandrijving! Hopelijk geen 2liter zoals bij Merc.
Jantje_555 zegt
Mensen zijn blij dat ze eens 100k kunnen stukslaan op iets dat NIET EV is.