• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M340d xDrive prijs: dit kost de dieselbeuker

Auteur: RubenPriest, gepost 10 april 2020 om 12:11 – 17 Reacties

BMW M340d xDrive prijs

De Nederlandse prijs van de BMW M340d xDrive is bekendgemaakt.

Wat de Duitse autofabrikanten betreft is diesel nog lang niet dood. De zelfontbrander is nog altijd goed vertegenwoordigd. Denk aan de Audi S-modellen, maar ook BMW heeft een M Performance-sausje voor zijn diesels bedacht. Dat begon al jaren geleden met de introductie van de M550d en nu ook met de M340d xDrive.

En het recept is heel prettig om mee te rijden. Je hebt een niet al te grote sedan (of Touring) in combinatie met een zescilinder dieselmotor onder de kap. Anno 2020 kan dat nog gewoon. Wel geheel in lijn met 2020 is dat je de portemonnee mag trekken voor een dergelijke aandrijflijn. De BMW M340d xDrive prijs is daar het bewijs van.

BMW M340d xDrive prijs

BMW M340d xDrive prijs

Eerst nog even de cijfertjes voordat we het over de BMW M340d xDrive prijs gaan hebben. De M340d xDrive is uitgerust met een 3.0-liter zes-in-lijn turbodiesel motor. Het vermogen ligt op 340 pk en 700 Nm koppel. Daarmee sprint de 3er in slechts 4,6 tellen naar de honderd. Daar komt vierwielaandrijving mooi van pas. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.

Maar die prijs hè. Voor niet minder dan 84.345 euro staat de M340d xDrive op de stoep. Dat is fors duurder dan de 68.425 euro kostende 330d xDrive.

BMW X5 en X6

Dezelfde motor is ook verkrijgbaar in de BMW X5 en X6. De prijzen van deze beukers ligt nog een stuk hoger. De X5 xDrive40d kost je minimaal 100.563 euro. De X6 xDrive40d is met 106.409 euro enkele duizenden euro’s duurder.

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
    BMW update M135i xDrive, moet nu nog beter rijden
  • Prijs M4 Cabrio xDrive
    Prijs M4 Cabrio xDrive Competition met 510 pk bekend
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, Diesel, g20, g21, geld, M340d, xDrive

Vorig bericht: « Audi A8 verbreekt Cannonball-record
Volgend bericht: RDW gaat meer importkeuringen uitvoeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. setz zegt

    10 april 2020 om 12:24

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      10 april 2020 om 12:33

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Beetje overbodige auto, ik denk dat je met een 330d en een chipje al een heel eind komt naar die 340 pk? Dus voornamelijk voor de mensch die het dikste van het dikste wil.
      Interessante vraag misschien, zou Alpina nog komen met een D3S op deze basis? 390 diesel pk’s en 800 nm in een Dreier…

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        10 april 2020 om 13:44

        @basman147: Rationeel gezien is (zeker buiten Duitsland) alles boven de 318d overbodig. De oude 335d had echter een blok met dubbele turbo ipv een enkele, zoals in de 330d. Over het algemeen zorgt dat voor een hogere redline en een soepelere opbouw van het vermogen.

        Op die manier is het zelfs in een diesel leuk om door te trekken ipv vroeg op te schakelen om puur op koppel te rijden.

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          10 april 2020 om 14:23

          @karhengst Volgens mij is dat nog steeds het geval voor wat betreft de turbo(‘s).

          Login om te reageren
  2. b00st zegt

    10 april 2020 om 12:45

    Of 66250 in België. Gewoon, ter informatie.

    Login om te reageren
    • noodlesoup zegt

      10 april 2020 om 13:09

      @b00st: Ik woon in NL, dus heb niet zoveel aan deze info

      Login om te reageren
      • stoffels70 zegt

        10 april 2020 om 13:24

        @noodlesoup: ik woon in België en heb er wel wat aan.

        Login om te reageren
    • StijnB zegt

      10 april 2020 om 14:00

      Thx!

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      10 april 2020 om 14:15

      @b00st: het verschil is te verwaarlozen

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        10 april 2020 om 21:11

        18K verwaarloosbaar ?

        Login om te reageren
  3. rutgerg zegt

    10 april 2020 om 13:33

    Offtopic, waarom kan ik niet meer inloggen in de iPhone app? Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet! Hellup!!

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    10 april 2020 om 15:01

    Deze prijzen kunnen niet kloppen, het prijsverschil is maar €15.000 met een X5 met dezelfde motor en maar €6000 met een 5 serie?

    Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      10 april 2020 om 15:26

      Op een gegeven moment zit er zoveel BPM op een auto, dat de echte prijs daarbij in het niet valt.

      Login om te reageren
  5. poeperman zegt

    10 april 2020 om 15:33

    Ik heb (in BE) voor de gein eens een 320dA samengesteld, met alle opties die standaard op een 620dA zitten. Dan val je achterover… het prijsverschil is minder dan 4000 euro.

    Login om te reageren
  6. mercedesclsfan zegt

    10 april 2020 om 16:18

    Auto prijzen rijzen echt de pan uit laatste jaren. Net een nieuwe lease auto besteld in belgie. 47k voor een audi a4 met slechts 136pk. In 2008 had mijn vader nog een nieuwe 318d met die pk’s gekocht voor 28k

    Login om te reageren
  7. jometdebanjo zegt

    10 april 2020 om 17:03

    En 64.550 in Duitsland. Vuile oplichters in NL

    Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    10 april 2020 om 18:07

    Wie privé een nieuwe auto koopt is dan ook gewoon of heel rijk of heel dom… of beide ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North