• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dahler M340i Touring is M3 Touring die BMW niet maakt

Auteur: willeme, gepost 26 april 2020 om 11:02 – 22 Reacties

Dahler M340i Touring

De Dahler M340i Touring toont maar eens aan dat BMW M zijn keuzes moet gaan heroverwegen.

Audi doet snelle stations, BMW doet de snelle sedans. Ja, er zijn af en toe wat dikke BMW M stationwagons geweest, zoals de M5 (E34) en M5 (E61). Maar BMW verkoopt met name sedans. En ja, Audi heeft zich gewaagd aan een RS4 (B7) en RS6 (C6). Maar over het algemeen doet Audi vooral snelle stationwagons.

Dahler M340i Touring

Gelukkig zijn er nog genoeg tuners die kansen pakken die de fabrikanten laten liggen. Kijk maar naar Alpina, dat wél stationwagon-versies verkoopt van hun B3 en B5. Nu zijn de Alpina’s bijna een ‘fabriekswaardig’ product en hebben ze een bepaalde stijl waar je van moet houden.
Gelukkig heeft deze Dahler M340i Touring voldoende redenen om te blijven dromen over een BMW M3 Touring.

Dahler M340i Touring

Basis

Zoals je een beetje kunt raden uit de naam van de auto, is de Dahler M340i Touring gebaseerd op een BMW M340i Touring. In principe en in basis een uitstekende allrounder met een serieus prestatiepotentieel. Maar er is altijd vraag naar beter en sneller. En wie is Dahler dan om daar niet aan te voldoen?

Dahler M340i Touring

Stage 1

Hun eerste stap is de zogenaamde ‘Stage 1’-kit. Dit is een geherprogrammeerde ECU en zorgt voor een aanzienlijke stijging. Het maximale vermogen stijgt van 374 pk naar 442 pk, terwijl het maximale koppel een sprong maakt van 500 Nm naar een zeer gezonde 630 Nm.

motor

Stage 2

Mocht dat niet voldoende zijn, is er ook een ‘Stage 2’-kit. Deze heeft met 475 pk nog meer vermogen en met 680 Nm ook nog eens meer koppel. Het is goed om te weten dat in beide gevallen de begrenzer eraf wordt gehaald. Over prestaties van de Dahler M340i Touring wordt niet gesproken, maar de standaard BMW M340i xDrive is een potent apparaat.

Uitlaat

Prestaties

Voor de context, een standaard BMW M340i xDrive Touring knalt in 4,5 seconden naar de 100 km/u en heeft een op 250 km/u begrensde topsnelheid. Reken maar dat je met de upgrades van Dahler er wel een halve seconden van die sprinttijd af kunt snoepen. Dankzij de standaard vierwielaandrijving kun je het surplus aan vermogen gemakkelijk kwijt.

Dahler M340i Touring

Verdere aanpassingen

De rest van de Dahler M340i Touring is in dit geval ook aangepast. Zo zijn er 20″ gesmede lichtmetalen velgen, een schroefset, roestvrijstalen sportuitlaat en een paar kleine aerodynamische aanpassingen, waaronder een frontspoiler. De auto wordt er niet wezenlijk anders door, maar net eventjes wat dikker. Nu maar hopen dat BMW M het voorbeeld volgt van deze Dahler M340i Touring (en de versie van G-Power).

Dahler M340i Touring

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • Ander interieur voor BMW M3 Touring
    Ander interieur voor BMW M3 Touring

Nieuwste artikelen

  • Deze auto durfde Porsche niet te bouwen, maar bestaat nu alsnog
  • Hoe lang is de Toyota GR Yaris nog houdbaar?
  • Elektrische CLA
    Mercedes CLA voor EV-sceptici is gearriveerd
  • De nieuwe Renault Twingo is hier: schattige EV voor minder dan € 20.000!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, dahler, g21, M340i, station, tuning, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Suzuki Jimny stickers brengen Samurai tot leven
Volgend bericht: Lexus GS Eternal Touring is het begin van het einde »

Lees Interacties

Reacties

  1. alloallo zegt

    26 april 2020 om 11:13

    Prachtig totdat Ik die belachelijke rode Antenne zag

    Login om te reageren
    • audirick1995 zegt

      26 april 2020 om 11:50

      @alloallo: spuitbuisje van de action doet wondere.

      Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      26 april 2020 om 12:25

      @alloallo: dit is de Rudolf edition van Dahler ;)

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      26 april 2020 om 12:26

      @alloallo: idd een nogal vreemd accent.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        26 april 2020 om 14:17

        Een gimmick, is de Zwitserse vlag, Dähler is een Zwitsers bedrijf. Op hun site komt die antenne (o, o, wat een éééénige woordspeling) beter uit de verf.

        Login om te reageren
  2. intimrasiert zegt

    26 april 2020 om 11:41

    Als werkelijk overal op de auto Dähler staat, dus met Umlaut, waarom staat er dan in het artikel overal Dahler?

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      26 april 2020 om 11:48

      De auteur is de welbekende Autoblogtoetsenbordvirtuoos. Nuff said.
      OT: ze zijn de antenne vergeten te wrappen. Net een zwerende wrat.

      Login om te reageren
  3. singer zegt

    26 april 2020 om 12:00

    Ik vind zo’n (gekietelde) m340i touring begeerlijker dan het idee van een m3 touring.
    Veel meer comfort voor je praktische en dagelijkse auto en toch rete snel. En wat is dat B58 blok toch een pareltje!

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      26 april 2020 om 12:30

      @singer: precies dat!

      Login om te reageren
  4. watchhok zegt

    26 april 2020 om 12:49

    Hebben..!!! Lijkt me een kanon.. de 340 is op zichzelf al redelijk rap

    Login om te reageren
  5. SvenskaAeroplanAB zegt

    26 april 2020 om 12:56

    Jammer van die velgen en antenne. Gemiste kans om ALLES zwart te maken… Wat een graf auto zo zeg

    Login om te reageren
  6. ouwedibbes83 zegt

    26 april 2020 om 13:31

    20” velgen staan m goed, kan ie nog net hebben. Op t randje van fout. Verlaging is ook netjes, vaak gaan ze te diep. Nou is dat met een met zo’n set wel terug te schroeven ;)

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    26 april 2020 om 14:03

    Mooi ding en zelfs als Stage 1 meer dan genoeg vermogen en koppel. Wel een andere kleurstelling graag, ben geen liefhebber van Monuta Editions. En die rare extra getinte achterste ruiten eruit, als ik in een busje wil rijden koop ik wel een VW Caddy.

    Login om te reageren
  8. bpc zegt

    26 april 2020 om 14:40

    M3 vermogen maakt het nog geen m3

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      26 april 2020 om 20:20

      @bpc: inderdaad! En daarom zie ik het allerliefst de Alpina B3

      Login om te reageren
  9. jmeverts zegt

    26 april 2020 om 14:51

    Jammer dat zulk mooi speelgoed ver over de 100k gaat

    Login om te reageren
  10. PunicaOase zegt

    26 april 2020 om 15:10

    Lekker hoor!! Ik zou het zelf alleen wel bij de originele BMW velgen houden.. dit is me iets te groot..

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      28 april 2020 om 19:13

      @punicaoase: BMW biedt zelf ook diverse 20inch wielen aan.

      Login om te reageren
  11. emping zegt

    26 april 2020 om 15:40

    halve seconden = halve seconde

    OT: ziet er best gelikt uit ook zo.

    Login om te reageren
  12. soundgarden zegt

    26 april 2020 om 18:01

    De hele neus zwart a la audi stylo… Nope. Gewoon nope.

    Login om te reageren
  13. geenidee zegt

    26 april 2020 om 18:13

    M3 touring zou geen steek houden, die auto is voor een ander doelpubliek gemaakt. Een M5 touring daarentegen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 april 2020 om 10:14

      He? Een M3 touring is logischer wat mij betreft. Die is nog compact, daarvan kan je nog enigszins beweren dat sportief is. De M5 is veel te groot om sportief te kunnen zijn, die bestaat alleen maar om mensen die de duurste willen zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North