BMW M4 Concept in geelgeil jasje lekt het internet op

Auteur: , 28 Reacties

We zouden pas morgenochtend oog in oog komen te staan met de BMW M4 Concept die op het Amerikaanse Pebble Beach wordt onthuld, maar naar goed WWW-gebruik slingeren de eerste foto's al rond. Maak kennis met de opvolger van de BMW M3 Coupé.

BMW M4 Concept

Op deze foto van Auto55 wordt een M4 Concept in de kleur Phoenix Yellow getoond met een agressieve bumperpartij die wel wat wegheeft van de M6, qua luchtinlaten en sleuven. Verder zien we dat de motorkapbult gehandhaafd blijft en dat de optie voor een koolstofvezel dak in ieder geval in dit conceptmodel is verwerkt.

De M4 – eigenlijk de M3 Coupé, maar BMW wil het meer als een eigen model gaan positioneren – neemt wel afscheid van twee cilinders. De V8 wordt ingeruild voor een zes-in-lijn (motorcode: S55) die naar verluidt 420/430/450 pk (we hebben alle getallen voorbij horen komen) en 530 Nm krijgt. Ja, vooral het aantal Newtonmeters is fors gestegen, maar dat is te danken aan turboficering van powersedans, waar zelfs deze neiuwbakken überconcurrent van de Audi RS5 en Mercedes C63 AMG niet aan ontkomt. Voordeeltje voor de M4: voor een geblazen blok schijnt hij wel schofterig hoog in de toeren gejaagd te kunnen worden.

Nog een vaag fotootje van de M4 Concept:
BMW M4 Concept

Na de onthulling op Pebble Beach volgt een wereldwijde introductie op de IAA in Frankfurt. Vervolgens is het wachten totdat BMW de conceptrandjes er vanaf slijpt en er een M4-productiemodel overblijft. Maar wil je nu alvast een idee van het motorgeluid krijgen, check dan de soundteaser op Autojunk.nl.

Video: BMW M teast nieuw model [sound]



28 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Niet echt een mooi geel, dwz ik ken mooiere.
Wel een auto om naar uit te kijken, persoonlijk vind ik het wel mooi dat ze terug gaan naar een 6 in lijn. Ik vond die V8 een beetje overkill in een 3 serie.
@jrk68:
Heet in de folder dan ook ” morgen stimmung urine gelb metallisiert “
Het uiterlijkt vind ik nogal discutabel.
De duitse übersedans worden steeds minder gedistingeerd en steeds asocialer lijkt het wel.
Ik ben meer fan van understatement geloof ik.
De komst van de zescilinder ben ik wel blij mee.
@PeugeotGTI:
Yep maar niemand kocht een 607 (terwijl ik de Passat CC er sprekend op vind lijken) en niemand kocht een C6 of een Lancia Thesis.
Individualisme schijnt niet meer van deze tijd te zijn
@desjonnies: de c6 en de thesis zijn niet bepaald mooie autos. En de thesis is dan ook nog eens een lancia. Geen wonder dat niemand dat ding koopt
@fejjie:

‘Mooi’ is natuurlijk iets persoonlijks. De C6 vind ik zelf een hele mooie auto. Of ik hem zal kopen? Nee die kans is klein, de auto rijdt mij te zweverig.
@fejjie:
Nee zo’n dik-bil 5-serie is een schoonheid.!
@desjonnies: Marketing, imago.
@desjonnies: ik heb juist het idee dat de mensen die de auto nog ouderwets kopen, gaan voor de door jou genoemde auto’s. Of auto’s zoals de Saab 9-5. Leasevolk laat het en masse links liggen helaas.
@E34M5Touring:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Een aantal bedrijven beperkt de keus voor leasebakken voor hun werknemers. Dan kan je best een Giulietta willen, maar moet je toch weer een duits-degelijk of frans-goedkoop rijden.
Wil je iets anders, moet je zelf gaan kopen.
@desjonnies:

Die 607 en de passat cc vind eigenlijk wel een kromme vergelijking.

Je ziet ze nochtans toch. Niet in zulke grote getallen als een 5-serie maar toch ze zijn er.
Ik ben een grote fan van de 3, 4-serie. Dit is gewoon echt een supermooie auto, vooral die neus is vet!
Lijkt net of die duitse übermensch hem zelf bestuurt. De nieuwe M4 van Nikko
Ontopic : Wat is dat toch met die gekke vormgeving v.d. voor en achterbumpers tegenwoordig bij BMW? Al die poepas en gekke randjes eraan. Kan mij niet helemaal bekoren zeg maar.

Geluidje lijkt overigens wel in orde voor een kunstmatig aspirated engine.. Maarja blijft balen dat ook BMW dit pad lijkt te kiezen. Waarom niet een paar van die muesli modellen in je gamma hebben ( hebben ze ) ; maar wel van de iconische namen ‘M3’ en ‘M5’ afblijven.
Ik ben ook nog niet echt te spreken over die extreem vormgegeven voorbumper. Het maakt hem te ordinair.
chantal janzen
ubergeil super toll klasse……………
zal best wel vol zachte materiaaltjes zitten ..
en uitgebalanceerd zijn ..
en een enorme winstmarge op zijn ..
en ergonomisch helemaal in orde ..

resultaat is alleen dat ie lomper overkomt dan de Mustang/Challenger en Camaro ..
@lincoln: Je vergist je volgens mij met Audi.
Interlagos blauw zou het afmaken. Maar helaas ligt een M3 al boven mijn budget, laat staan een M4. Dus deze sla ik over.
Vind die neus toch echt te plat
Gave kleur! Alleen zal wel niemand de ballen hebben om hem ook in deze kleur te kopen.
Ik zag hem laatst voor me rijden op de Autobahn, samen met een gepeperde versie van een X3. Netjes in camouflage stikkers. Wel wat foto’s kunnen maken met mijn phone, maar die zijn door de afstand en snelheid redelijk matig geworden (anders hadden ze al lang op autojunk gestaan). Hetgeen me het meest opviel was de stevige spoorbreedte achteraan voor de M4.
Ziet er prima uit. 6 in lijn ben ik ook heel erg blij mee. Ik ben benieuwd naar de prestaties.
Aangezien Audi’s RS5 0-100 in 4.5 sec en 450 pk heeft, en er al bekend is dat deze vervangen gaat worden door een V6 van 480 pk met een (veel) hoger koppel, verwacht ik dat BMW dit vrijwel zal evenaren… Aan de andere kant mogen ze natuurlijk niet “te dicht’ tegen de specs van de M5/M6 aan liggen.. 0-100 4.2 560 pk..
maar ok.. ik verwacht 0-100 4.3 480pk. Wie biedt meer? of Minder ?
@tvr1974: De vorige M3 was volgens mij ook sneller dan de RS5 en die had ook minder power.
Het beste BMW geluid komt naar mijn mening van waar je ’t minste het verwacht:
http://www.youtube.com/watch?v=Ooo0mOqkvig

Iemand beter?
BMW weet heel goed wat ze doen. Europa en Amerika kopen sowieso hun modellen. Het zijn de chinezen die moeten worden overtuigd. Dus lekker een traditioneel koffervolume, overdone bullebak voorkant en een gouden draak kleur. Groeimarkt baby!
Wat een bak. Bmw blijft mooie beesten bouwen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).