• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 Twin Turbo

Auteur: autoblogger, gepost 23 februari 2007 om 01:25 – 71 Reacties

BMW M5 Twin Turbo


Is de standaard M5 toch wat te lafjes? Ga dan even langs bij Currency Motors in Californië, deze jongens claimen ’s werelds eerste twin-turbo E60 te hebben. Specs? 800 Pk op de krukas (bhp) met 588 paardjes op de achterwielen (whp), dat zou moeten zorgen voor een topsnelheid van 385 km/u…

Waar ze de turbo’s gelaten hebben? Achterin… onder de achterbumper… In het forum op m5board zijn er dan ook nogal wat twijfels over de kwaliteit van deze creatie. De 800 pk zal volgens sommigen hooguit 700 pk zijn, en de topsnelheid is ook dubieus. De exacte specs van de betreffende M5 lijken dus nog niet officieel, maar feit blijft dat het een zeer interessant project is.

De eigenaar van de M5 is ook eigenaar van Currency Motors en heeft plannen om tien exemplaren te bouwen, a $350,000.

Met dank aan “m5” voor de tip!

Foto: Max Earey

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 CS van G-Power is een béétje dubbelop

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m5, tuning

Vorig bericht: « The end of an era: Fiat Multipla stopt!
Volgend bericht: TVR toch in handen van Smolenski »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michael zegt

    23 februari 2007 om 01:35

    Die m5 op het plaatje is wel heel dik! velgen zijn zo-zo, maar ik begin wel te wennen aan die Amerikaanse style van velgen :-D

    Login om te reageren
  2. Snoepie zegt

    23 februari 2007 om 01:35

    hmm deze m5 voor €266,759.95 !

    daar koop ik wat anders voor hoe mooi de kleur ook mag zijn hahah!

    Login om te reageren
  3. Snoepie zegt

    23 februari 2007 om 01:36

    eh het merk bmw is te goedkoop voor een 50cent wannabee :D

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    23 februari 2007 om 01:40

    zit autoblogger ook moeilijk-slaapvattend met de laptop in bed? :D

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    23 februari 2007 om 01:44

    @dekster: die twin turbo hield me wakker ;)

    Login om te reageren
  6. Marten zegt

    23 februari 2007 om 04:57

    Dexter, das precies wat ik nu toe, met mn macbookje moeilijk slaapvattend in mn bed…

    Login om te reageren
  7. Justin zegt

    23 februari 2007 om 07:25

    Mmmmm, in Amerika koop je voor circa 350.000 dollar ook een Carrera GT of een SLR. Dan lijkt me de keuze toch niet zo heel moeilijk…..

    Login om te reageren
  8. Bdllh zegt

    23 februari 2007 om 08:20

    Ik kende em al langer, wel vet project

    Login om te reageren
  9. Fons zegt

    23 februari 2007 om 08:30

    Übergeil.

    Verder is het een beetje academisch of hij nu 375 of 385 gaat.

    Je kunt gewoon binnen 3 uur op de wintersport aankomen met je gezin en bagage.

    En dat lukt niet met een SLR os Carrera GT.

    Login om te reageren
  10. SugarFree zegt

    23 februari 2007 om 08:46

    @ Fons
    Da’s dan wel weer waar (eh, in theorie alleen :( )
    Tóch zou het een ander automobiel worden voor dat geld.
    Eh nee, toch niet.
    Het zouden minstens twee automobielen worden.
    Bijv. een Lotus Exige en een V70R.

    Login om te reageren
  11. SugarFree zegt

    23 februari 2007 om 08:47

    met nog een heleboel geld over… :)

    Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    23 februari 2007 om 08:48

    Turbo’s onder de achterbumper? Wat is dat voor iets?
    Dan spreken we van een turbogat van 2 seconden zeker? En de luchtinlaat zit naast de brandstoftank zeker?

    “You’re not making any sense dude!”

    Login om te reageren
  13. wimbers zegt

    23 februari 2007 om 09:07

    filmpjes, gummen!

    Login om te reageren
  14. Lebastille zegt

    23 februari 2007 om 09:09

    Een vet project, maar waar zijn die 212 Pk gebleven tussen motor en aandrijving? Er gaat wel heel erg veel vermogen verloren aan wrijving of er klopt gewoon iets niet. En opzich kunnen de turbo’s wel achterin worden geplaatst, maar er moet dan een drukgolf door een lange leiding naar voren, wat idd tot een groter turbogat kan leiden.

    Login om te reageren
  15. Martijn zegt

    23 februari 2007 om 09:11

    ik vind het ook maar vreemd project…. ik zat wel al een tijdje uit te kijken naar de specs van een turbo M5 maar dit….

    Weird… zou zelf ook een carrera gt halen als ik in amerika woonde voor dat geld… maar goed wel weer grappig het blijft een absoluut beest!!!

    Login om te reageren
  16. Joris zegt

    23 februari 2007 om 09:31

    Dikke Bak!

    Login om te reageren
  17. Ben zegt

    23 februari 2007 om 09:33

    Die sukkels gebruiken waarschijnlijk de standaard koppeling …

    Login om te reageren
  18. MrSelected zegt

    23 februari 2007 om 09:46

    350.000$ is in euro 700.000..

    Een twin turbo bouwen op de V10 van de M5 zal niet goed zijn voor de duurzaamheid van het blok.

    Login om te reageren
  19. MrSelected zegt

    23 februari 2007 om 09:47

    Ik bedoel dus: Dat het in Nederland 7 ton zou kosten.

    Login om te reageren
  20. Sammie zegt

    23 februari 2007 om 09:58

    De Brabus Rocket (gebaseerd op de CLS) had toch een topsnelheid van 366km/u of zo? Die had daarmee het record van snelste sedan dacht ik. Met 385 km/u als topsnelheid zouden we hier een nieuwe recordhouder voor dat record kunnen hebben. ;) (als ze een officiële test doen tenminste)

    – Sammie

    Login om te reageren
  21. zapp zegt

    23 februari 2007 om 10:24

    @MrSelected Nee, €1 is geloof ik iets van $1,24 (dan zou 1 dollar 0,81 euro zijn) dus ik weet niet hoe jij het berekent hebt maar volgens mij klopt er niks van.

    Login om te reageren
  22. zapp zegt

    23 februari 2007 om 10:27

    Maar over de auto, ik vind het wel een mooie auto en toch een betere aankoop dan een sl65 AMG want in de M5 heb je meer ruimte, je gaat harder en deze M5 is goedkoper dan de sl65. (trouwens, het lijkt me wel leuk om te zien hoe iedereen zal kijken als ze een auto als deze voor het stoplicht zien staan en hij gaat er toch vandoor :D)

    Login om te reageren
  23. R5 Turbo 83 zegt

    23 februari 2007 om 10:32

    Velgen zijn wellicht iets te opzichtig maar ik vind deze M5 wel erg mooi

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    23 februari 2007 om 11:09

    Grappig projectje, maar de specs zijn wel dubieus en hij is wel heel duur…

    @ zapp; Hij heeft het over mét belastingen in NL, zie zijn tweede reactie. Dan zou het best wel kunnen kloppen.

    Login om te reageren
  25. m5 zegt

    23 februari 2007 om 11:15

    alleen het krokodillen leren interieur van 100.000 dollar is niet zo mooi

    Login om te reageren
  26. Robin zegt

    23 februari 2007 om 12:17

    De gewone M5 heeft toch 500 pk op de wielen :s wat boeid die 88 pk op de wielen extra dan nog voor dat geld…

    Of heeft de gewone M5, 500 Pk op de krukas????

    Login om te reageren
  27. Robin zegt

    23 februari 2007 om 12:22

    bhp = brake horse power, wordt daarmee het vermogen op de krukas bedoelt dan?

    whp= staat voor? wheel horse power of ijl ik nu??

    Weet iemand dat, want ik begin me dom te voelen? Normaal als je pk’s ziet is dat toch automatisch op de achterwielen.

    Login om te reageren
  28. Tropical Danny zegt

    23 februari 2007 om 12:34

    Zoals mijn vriend zegt: Toppertje!!!

    Verder zegt hij:
    50 cent wanna be my ass !!
    nigga if u drive a chrysler 350 dan ben je een wanna be!!
    die shit is een rippoff van de phantom
    Die lijkt zo de op de phantom, dan ben je pas een loser!!

    Login om te reageren
  29. barry330cd zegt

    23 februari 2007 om 12:43

    Robin, het vermogen op de aangedreven wielen is lager dan wat het blok volgens opgave heeft te bieden. Onderweg wordt er in de aandrijflijn nogal wat Pk’s verloren helaas.

    Login om te reageren
  30. BOL zegt

    23 februari 2007 om 13:17

    Ik ben bezig met een M6 met 5 turbo’s
    En chromen patta’s

    Login om te reageren
  31. H.J. Vaesen zegt

    23 februari 2007 om 13:19

    Eh, BOL. :-#

    Login om te reageren
  32. Paul Kirchhoff zegt

    23 februari 2007 om 14:13

    800 pk op de krukas en 588 pk op de achterwielen!
    Ik ben heel benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben.

    Login om te reageren
  33. turbo S zegt

    23 februari 2007 om 14:50

    Dat zal wel op deze manier werken:
    http://ststurbo.com/how_it_works

    Login om te reageren
  34. zapp zegt

    23 februari 2007 om 15:41

    @Citrofiel, Ok, dan zou het kunnen maar komt er zo veel bij dan? :O (14 jaar hè :P )

    Login om te reageren
  35. Lukas zegt

    23 februari 2007 om 16:03

    nog ff twee foto’s voor de volledigheid:

    -edit: “imageshack image waren removed vanwege bandwidth”-

    Login om te reageren
  36. Benny1 zegt

    23 februari 2007 om 17:00

    Wel weinig pk’s uit het blok gehaald zeg… twee turbo’s en dan nog maar 600 bhp op de achterbanden krijgen, ik geloof er geen ruk van.

    Login om te reageren
  37. chris zegt

    23 februari 2007 om 18:19

    erg gaaf!!!de”normale”m5 lijkt me al te bruut om in te rijden!!cool project

    lukas:die 2 extra foto’s doen het niet kan je die nog een keer posten,ben benieuwd!!!

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    23 februari 2007 om 18:35

    @ zapp; Ik ben ook geen oudje (lees: minderjarig…), dus heel veel weet ik er ook niet van. Maar bij auto’s heb je natuurlijk 19% BTW en nog 42,5% (geloof ik) BPM. Samen 61,5%… Oke, het komt niet precies uit op zeven ton, maar dat zei hij ook alleen maar als richting, en om te laten zien hoe slecht we hier in NL af zijn… :P

    Login om te reageren
  39. Fons zegt

    23 februari 2007 om 18:43

    Betaal je geen BTW over de BPM?
    Dan wordt het totaal nog hoger.

    Login om te reageren
  40. Robin zegt

    23 februari 2007 om 19:00

    @barry330cd

    ja dat snap ik, was niet helemaal mijn vraag. Ik wil graag weten wanneer er normaal over pk’s wordt gesproken (zoals in de folders) of dit pk’s op de achterwielen zijn of op de krukas en ik vroeg me het verschil af tussen bhp en whp…

    Ik snap waarom er een verschil tussen wiel en krukas is,

    Login om te reageren
  41. mert zegt

    23 februari 2007 om 19:10

    oe ik moet zeggen een bmw m5 met 588 pk is vet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  42. Fons zegt

    23 februari 2007 om 19:13

    In de folders staat het vermogen aan de motor.

    In dien je het vermogen aan de wielen wilt opgeven in een folder, moet je onderscheid maken tussen handgeschakelde en automaatversies. Want een automaat wil wel eens wat pk’s kosten.

    De engelse bhp is enkele pk hoger, want die meten aan de motor en houden geen rekening met het verlies naar bijv. dynamo, waterpomp en stuurbekrachtiging.

    Login om te reageren
  43. Lukas zegt

    23 februari 2007 om 19:42

    @Chris, ik zie het ja.. hier nogmaals, nu moet je er alleen ff voor klikken ;)

    De turbo’s onder de bumper:
    http://img120.imageshack.us/img120/531/ttm502rl8.jpg

    En de intercooler die tot achter de nieren rijkt:
    http://img120.imageshack.us/img120/1164/ttm501hz4.jpg

    Login om te reageren
  44. chris zegt

    23 februari 2007 om 19:50

    kijk dat is nou optimaal gebruik maken van de ruimte die je hebt……dat is bijna kunst die onderkant….altijd boven een spiegel parkeren!!!!!!

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    23 februari 2007 om 19:53

    @Lukas & Chris: de plaatjes stonden reeds gelinkt via m5board:
    http://www.m5board.com/vbulletin/showpost.php?p=977816&postcount=63

    Login om te reageren
  46. Lukas zegt

    23 februari 2007 om 19:56

    sory, daar had ik niet naar gekeken

    Login om te reageren
  47. Robin zegt

    23 februari 2007 om 20:11

    @fons

    ja maar dan klopt dit verhaal niet…

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

    Daar staat namelijk in dat PK uit de folder het beste te gebruiken is als vergelijking omdat… het aangeeft hoeveel er uiteindelijk op de wielen komt… in tegen stelling tot het koppel wat ze in het artikel bespreken wat nog afhankelijk is van bijv. versnellingsbak. Als PK uit folder dus op de krukas is, kan je het nog steeds geen vergelijk maken tussen andere auto’s….

    of????

    Login om te reageren
  48. Robin zegt

    23 februari 2007 om 20:13

    das onduidelijke spelling en interpunctie he… daarom nu nogmaals en dan beter

    @fons

    ja maar dan klopt dit verhaal niet…

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

    Daar staat namelijk in dat PK uit de folder het beste te gebruiken is als vergelijking omdat… het aangeeft hoeveel er uiteindelijk op de wielen komt… in tegenstelling tot het koppel, wat ze in het artikel bespreken, wat nog afhankelijk is van bijv. versnellingsbak. Als PK uit folder dus op de krukas is, kan je nog steeds geen vergelijk maken tussen verschillende auto’s onderling….

    of????

    Login om te reageren
  49. Fons zegt

    23 februari 2007 om 20:23

    Het is algemeen bekend dat als je een auto op de rollenbank zet, er minder PK gemeten wordt dan dat er in de folder aangegeven staat.

    Dit heb ik zelf mogen vaststellen tijdens mijn stage aan het laboratorium voor motorvoertuigentechniek aan de technische universiteit eindhoven.

    Nog leuker is het trouwens om een uit te rekenen hoeveel ‘vermogen’ je erin stopt met behulp van benzine en dat te vergelijken wat er aan de wielen overblijft.
    Daar wordt je ook niet vrolijk van.

    Login om te reageren
  50. Nick zegt

    23 februari 2007 om 20:28

    Haha, 588 PK op de de achterwielen plus de turbolag.
    Och ja, die kun je bijhouden met je standaard M5 zonder bizar veel door te spinnen.

    Allemaal leuk en aardig die paardjes op de krukas, maar zonder bijpassende overbrenging is het niet veel soeps.

    Login om te reageren
  51. dekster zegt

    23 februari 2007 om 20:32

    heeft iemand er al bij stil gestaan wat voor efect turbo’s hebben op een nipt allu blok zoals dat van een M5?
    Ik denk dat dit voor geen haar betrouwbaar is.

    Login om te reageren
  52. Lebastille zegt

    23 februari 2007 om 20:34

    @ Fons:

    Wordt het verlies in vermogen niet veroorzaakt door wrijvingsverliezen in overbrengingen en lagers van de meetinstallatie? Wanneer heb je op de TU/e stagegelopen en ben je een werktuigbouwer in Eindhoven? Ben nm. zelf 5e jaars WTB.

    Login om te reageren
  53. Fons zegt

    23 februari 2007 om 20:39

    Daarin zitten ook verliezen natuurlijk, maar die waren bekend en werden meegenomen met de berekening.

    Ik zat er vele jaren geleden (ca. 1989) onder dhr. Huigen (UD).
    Die heeft/had z’n kantoortje helemaal achter in de gang links.

    Destijds stond er een oude amerikaanse ambulance op de rollenbank voor de praktijklessen van de studenten. En regelmatig werden er natuurlijk ook andere auto’s op gezet ;-)

    Login om te reageren
  54. C30CDIAMG zegt

    24 februari 2007 om 00:02

    Ja ik weet wel waarom ze die twin turbo erin knallen, Ze voelen de hete adem van me 335D al in hun nek hahahaha!!! :P

    Login om te reageren
  55. yanne zegt

    24 februari 2007 om 00:08

    en serieus bommeke. maar twin turbo op een m5.. betrouwbaar? en 385? tis te merke dat bmw duits is .. zo snel en hard mogelijk op de autosnelweg:p

    Login om te reageren
  56. zim zima who's got the keys to my bimma zegt

    24 februari 2007 om 05:21

    Ziet er dik uit maar laat (pk-)tuning van BMW voortaan maar over aan de duitsers.

    Login om te reageren
  57. Carrera gt zegt

    24 februari 2007 om 10:28

    umm, je moet ook op de aandrijfriem,ophanging enzo.. denken die kunnen al die pk`s niet aan , bv, je koopt er een en na 6 maanden gaan belangrijke onderdelen kapot,en dat ding is ook nog topzwaar dus denk eens aan de wegenbelasting,verzekering,enzo..,,doe mij maar een Carrera gt of een SLR

    Login om te reageren
  58. timmer zegt

    24 februari 2007 om 11:14

    Turbo’s in de achterbumper? die drukken em zeker tot 385 zet er dan gewoon een straalmotor in wat een bull en voor dat geld koop een ouwe M5 E39 en zet daar maar is een twin turbo op bmw ned heeft er een die heeft 1000 pony’s aan de krukas

    Login om te reageren
  59. floris zegt

    24 februari 2007 om 20:54

    als je de m5 tot 800 pk zou kunnen tunen zou je dat bij de caparo t1 dan ook kunnen? (de caparo t1 heeft een m5 motor)(dan zou de caparo een verhouding van 1,6pk per kilo hebben)

    Login om te reageren
  60. OPCfreak zegt

    24 februari 2007 om 22:09

    Geef mij maar de ‘gewone’M5, snel genoeg en die motor is al een juweeltje dus waarom zou je een paar turbo’s op zo’n hoogtoerige machine zetten, je verpest hem alleen maar..

    Login om te reageren
  61. Dennis zegt

    25 februari 2007 om 01:42

    zo vet, ik vond de e60 al machtig maar dit?WOW!nu is het niet een van snelste 4deurse autos maar een van DE snelste autos

    Login om te reageren
  62. Niels en Arne zegt

    25 februari 2007 om 14:23

    Arne :zotte velgen jammer genoeg zo duur
    kzou ook nog graag ne foto zien van het interieur

    Niels:385 per uur zoo rap anders zote velgen

    Login om te reageren
  63. Arne zegt

    25 februari 2007 om 14:31

    nice car

    Login om te reageren
  64. Arne zegt

    25 februari 2007 om 14:31

    nice car

    Login om te reageren
  65. SamSam zegt

    25 februari 2007 om 15:53

    De M5 is met 507pk en 5.0 v10 al gevoelig genoeg, laat staan 2 supercharghers…

    En uit eigen ervaring heb ik meegemaakt dat BMW M motoren heel fragiel zijn.

    Login om te reageren
  66. SjeufM3 zegt

    26 februari 2007 om 15:05

    @SamSam

    Ow ik juist niet ;)

    Login om te reageren
  67. srt-10 zegt

    12 maart 2007 om 20:37

    dat ding valt gewoon uit elkaar (mopar or no car)

    Login om te reageren
  68. bluffmaster zegt

    22 april 2007 om 02:43

    en wat betreft die beamer
    ik vindt dat die amerikanen het liefst japanse of hun eigen amerikaanse cars tunen
    want een bmw is puur duitse bloed
    dus ook voor pure duitste tuners
    zoals ac schnitzer
    weet je wel

    Login om te reageren
  69. Gianni zegt

    8 mei 2007 om 13:31

    Dit vind ik niet kunnen, kijk het M5 blok zelf is in de fabriek tot ~9250 rpm getest, en dat kan hij aan.
    Alleen hebben ze het blok natuurlijk uit veiligheid begrensd op 8250 rpm.
    Dus echt fragiel is een M blok niet, het gaat erom dat je zo’n blok ‘ge’ ipv misbruikt.
    Maar dat men er tegenwoordig links recht turbo’s aan plakt want zo zie ik het, vind ik ronduit idioot.
    Je koopt een M omdat het een M is, en je kiest dan gelijk voor een bepaald karakter high end rpm’s.
    Wil je dit soort tafarelen koop dan een skyyline of een supra.
    En turbo’s op een M blok…da’s nie gezond punt.

    Login om te reageren
  70. joost zegt

    8 mei 2007 om 13:47

    Ik zie de humor er wel van in. Heeft zon gast op het m5board.com net zijn standaard m5 hier en daar laten upgraden waardoor hij nu 550 pk heeft. Sta je in een keer voor het stoplicht naast een andere m5. Kat in het bakkie denk je dan. Word je er finaal uitgereden door zon twin turbo. lol

    Login om te reageren
  71. Stoes zegt

    25 juni 2007 om 12:46

    Übergeil!!!!!!:-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North