• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M6 GT3: het racebeest is hier!

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 september 2015 om 10:05 – 26 Reacties

Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!Afbeelding BMW M6 GT3: het racebeest is hier!

Badonkadonk
BMW’s M6 GT3 is klaar om het circuit te ownen, en het op te nemen tegen mede-dikkerdjes als de Bentley Continental GT3. Unleash the ///M Fury!

In de GT3-raceklasse valt voor constructeurs goed te verdienen. Naast de auto zelf lever je als fabrikant onder andere onderdelen (of een compleet nieuwe auto als het fout gaat) en service om het racen heen aan je klantenteams. Bijna elke fabrikant met racehstorie heeft daarom wel een GT3-auto. Voor BMW was dit tot nu toe een Z4 GT3, maar deze wordt vervangen door bovenstaande M6.

Met de productie-M6 deelt de racer behalve zijn vorm ook diverse onderdelen, zoals de 4,4 liter V8 twin-turbo onder de kap, die het in deze vorm tot 585 pk schopt. Waar de gewone M6 zo’n 2.000 kg in de schaal legt weegt zijn racebroertje slechts 1.300 kg, met dank aan een interieur dat compleet gestript is van alle luxe.

BMW M6 GT3

Kost dat?

BMW rekent 379.000 euro voor zijn nieuwe racer, ex. BTW uiteraard. De Duitsers maakten een set schitterende foto’s van hun nieuwe circutspeeltje, deze bekijk je in de gallery. Enjoy!

Ook interessant!

  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage
  • BMW M4 GT3 laat definitief zijn gezicht zien
  • BMW levert de eerste M4 GT3's af aan klanten
  • BMW M6 Cabrio handbak

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, GT3, iaa-2015, m6, Racing

Vorig bericht: « Officieel: BMW M6 Competition Edition
Volgend bericht: Artega keert terug met een elektrische sportwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. deboulangerie zegt

    15 september 2015 om 10:18

    Handig die plas bekertjes kan je snel even langs de dokter..

    Login om te reageren
  2. easygoingmartin zegt

    15 september 2015 om 10:20

    Was een beetje bang voor het design, maar man! Wat een bruut ding! Heb de Z4 altijd een prachtige GT3 gevonden, maar deze mag er zeker ook zijn! Well played BMW.

    Login om te reageren
  3. PeugeotGTI zegt

    15 september 2015 om 10:22

    Lompe bak. Veel minder sexy dan de Z4 GT3. GT racing wordt een soort Weight Watchers On Tour met dit ding en die Bentley.

    Login om te reageren
  4. kahraman11 zegt

    15 september 2015 om 10:23

    Er is hier maar 1 woord voor: PORNO!

    Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    15 september 2015 om 10:24

    Jammer dat fabrikanten overgaan van sportwagens op deze logge dingen, 1300 kilo is erg veel voor een gt3 racer. 1100 kilo is eerder de maat (650s gt3, amg Gt, z4 gt3, corvette, r8). Maarja ze maken ook niks sportwagen achtigs meer bij bmw, ze zouden eigenlijk beter een i8 mee kunnen laten doen..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      15 september 2015 om 10:24

      @lambo4all: of gewoon een m3 natuurlijk..

      Login om te reageren
    • poes zegt

      15 september 2015 om 13:45

      @lambo4all:
      Dat is toch juist gaaf? De diversiteit maakt het tot een fantastische klasse. 10x toffer dan het DTM, met allemaal ongeveer dezelfde platte autootjes die niets met straatauto’s te maken hebben.

      Over het DTM gesproken. In de tijd dat het nog wèl gaaf was, scheurde Audi met de V8 rond. Totaal anders dan de BMW M3 en de Merc 190 (allebei 4-cilinders toen), maar dat maakte het juist zo stoer!

      Login om te reageren
  6. jzaero zegt

    15 september 2015 om 10:24

    Voorbumper met die mistlampen zo vind ik erg gaaf, knipoog naar verleden

    Login om te reageren
  7. maseratizzzzzzzz zegt

    15 september 2015 om 10:24

    En nu zonder turbo’s en je hebt de perfecte racewagen!

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    15 september 2015 om 10:27

    Tuurlijk joh ..
    3X de prijs van een corvette ..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      15 september 2015 om 10:29

      @lincoln: ik zie de link van een nieuwe gt3 corvette voor 130.000 graag tegemoet komen..

      Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    15 september 2015 om 10:36

    Dit is pas een Competition Edition.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    15 september 2015 om 11:00

    Dit oude model heeft dus wat pr-exposure nodig om ze te kunnen slijten. De m4 was veel logischer geweest maar misschien kan die geen bijna 600pk leveren uit de 3liter?

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 september 2015 om 11:11

      @w0o0dy: makkelijk, de basis van dat blok 3 liter blok is bijna japans te noemen als je kijkt naar het tuningspotentieel. De 335i’s zijn dan ook zeer populair onder de tuners

      Login om te reageren
    • poes zegt

      15 september 2015 om 13:39

      @w0o0dy:
      M4 lijkt mij PR-technisch juist lastig, want daarmee wordt al in het DTM gereden. Nou weet ik ook wel, dat een DTM auto niets met een straatauto te maken heeft (helaas), maar het wordt toch wat lastig als BMW met twee totaal verschillende M4’s zou gaan racen.

      Daarbij is dit eigenlijk juist een logische keuze, want van het vorige mode 6-seriel was ook al een GT3 versie. Die was echter ontwikkeld door Alpina. Maar de lijntjes tussen BMW en Alpina zijn dermate kort dat je er vanuit mag gaan dat BMW zelf daar ook een flinke vinger in de pap had.

      Login om te reageren
    • poes zegt

      15 september 2015 om 13:41

      @w0o0dy:
      Daarbij maakt het motorblok weinig uit, want die hoeft niet overeen te komen met het productiemodel. De huidige Z4 GT3 is daar het mooiste voorbeeld van. Daarin ligt het V8 blok dat oorspronkelijk uit de E92 M3 GTS komt.

      Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    15 september 2015 om 11:15

    “Met de productie-M6 deelt de racer behalve zijn vorm ook diverse onderdelen, zoals de 4,4 liter V8 twin-turbo onder de kap, die het in deze vorm tot 585 pk schopt”.

    Turbo’s in de GT3?
    Sinds wanneer is dat dan?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      15 september 2015 om 11:33

      @jack_abarth: Nissan en Bentley? Jammer weer dit.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        15 september 2015 om 13:10

        @clarkson:

        Altijd gedacht dat de V8 in de GT-R turboloos was.

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          15 september 2015 om 23:50

          @jack_abarth: Welke gt3 series kijk jij? Volgens mij heeft de gtr een v6 twin turbo

          Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    15 september 2015 om 11:33

    Bentley en Nissan? Jammer weer dit…

    Login om te reageren
  13. henk123456 zegt

    15 september 2015 om 12:27

    Handbak? (ik zie 3 pedalen in de gallery)

    Login om te reageren
    • skylinegtr97 zegt

      15 september 2015 om 14:32

      @henk123456: nee dat lijkt me sterk, het is volgens mij gewoon voor alleen het wegrijden.

      Login om te reageren
  14. Edge zegt

    15 september 2015 om 12:29

    Heel erg dik, maar ik vraag me wel af waarom ze niet gewoon voor een wat kleinere auto zijn gegaan. In de GT3 klassen heb je toch niet zo heel veel aan die extra ruimte onder de motorkap van de M6, dus waarom ze (buiten de marketingtechnische redenen) niet voor een M4 zijn gegaan blijft mij een raadsel.

    Login om te reageren
  15. skinnybmw zegt

    15 september 2015 om 12:59

    Misschien omdat de M4 al in het DTM rijdt? Ik zou het anders ook niet weten…ja, marketing. Ik vind hem erg maar wel aan de zware kant. Al maakt dat niet zo veel uit aangezien de Bentley’s het ook niet verkeerd doen. Alleen het past niet echt bij BMW.

    Login om te reageren
  16. biohazardracer zegt

    15 september 2015 om 15:06

    Deze en de bentley ? wat een heerlijke wagens zijn dat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North