BMW-rijder houdt problemen 7 Serie bij, óp zijn auto

Auteur: , 83 Reacties
BMW-rijder houdt problemen 7 Serie bij, óp de auto

Zelfspot, daar houden we van.

Goedkoop is duurkoop, is een spreekwoord dat menig petrolhead in zijn oren geknoopt zal hebben. Het een maakt het ander echter nog niet onwaar, zo blijkt. Wanneer je veel geld uitgeeft aan een auto kan de uiteindelijke hoop stront zo mogelijk nog groter blijken. Nota bene bij deze als nieuw gekochte BMW 7 Serie heeft de eigenaar het geluk niet aan zijn zijde gehad.

Dit is een vreemde gewaarwording, want sinds jaar en dag is het grote publiek er van overtuigd dat Duitse fabrikanten hun welbekende technische vaardigheden en precisie gebruiken bij het bouwen van auto’s. Hoewel onze oosterburen over het algemeen vrij goed scoren op het gebied van betrouwbaarheid, weten wijzelf dat vooral de Japanners het tegenwoordig bij het rechte eind hebben.

Hoe de vork ook in de steel steekt, bij de BMW 7 Serie – of in ieder geval dit exemplaar op Reddit – is de Beierse fabrikant klaarblijkelijk vergeten hoe het een fatsoenlijke auto maken moet. De Estse eigenaar van deze 750i heeft sinds zijn aankoop al elf bezoeken aan de garage moeten brengen om verschillende aspecten aan zijn auto te laten repareren. Van het onderstel tot het interieur en van het zonnedak tot de volledige 4,4-liter twin-turbo V8, in iets meer dan 50.000 kilometer heeft de man voldoende perikelen ervaren om het apparaat bij het schroot te mogen plaatsen.

Car price was 122.700 euro and for that money you get:
18.000 km – repair of the driver’s seat fan
20.000 km – sunroof defect and repair
23.205 km – replacement of turbo coolant hoses
27.312 km – replacing of thermostat and cabin air freshner
30.000 km – repair of the driver’s seat adjusting unit and repair of cabin air freshner
40.000 km – dashboard failure
45.500 km – engine failure and its replacement
50.000 km – failure of the steering wheel and its replacement
52.000 km – strong vibration and clatter throughout the cabin
52.750 km – unstable work of all sensors
54.082 km – suspension error, compressor defective, defect and exchange of both turbo hoses

Als klap op de vuurpijl heeft de man nog een laatste kritische kreet over de krachtbron van zijn Siebener. Volgens de eigenaar moet de aandrijflijn de beloofde 450 pk produceren, maar in werkelijkheid komt er niet meer dan één enkele paardenkracht uit. “There should be 450 horsepower under the hood, but in reality there is only one that is hardly working“, schrijft hij. Wellicht moet hij eens een van de adviezen van @willeme lezen. Of koop gewoon een Lexus.

BMW-rijder houdt problemen 7 Serie bij, óp de auto



83 reacties

Barely Mediocre Waste
@w0o0dy: Suzuki: Stuur U Zelf Uw Kist In
Renault: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd

Volgens mij zijn er nog meer, maar dit zijn de enige twee die ik me kon herinneren.
@ikschrijfookoverautos: honda – Hoge onkosten na dure aanschaf… hoewel die niet echt klopt
@stijngp: overal pech en las -opel
@ikschrijfookoverautos: Fiasco In Auto Techniek
@frederik: fiat- fehler in alle teile
@frederik: FIAT = Fix It Again, Tony!
@frederik: Fiasco Italiano, Automobili Trammelanti
@potver7: Fietsen Is Aantrekkelijker
@ikschrijfookoverautos: Pontiac – Poor old nigger thinks its a Cadillac
@duckmefaddy: Ik had een beetje verwacht dat mensen zouden vallen om die grap. Gelukkig zijn de gemiddelde autobloggers geen Koffietijd kijkende, rubbermatten generatie social justice warriors. Waarvoor dank
@ikschrijfookoverautos: BMW stond in mijn kindertijd voor Brol met wielen – blijkbaar is dit voor sommigen nog niet veranderd ;-)
@royaledeluxe: of Bij Mercedes Weggesmeten.
@ikschrijfookoverautos: futloos oud rot ding
@ikschrijfookoverautos: Bij Mercedes Weggegooid anders. Boeren Mest Wagen
@ikschrijfookoverautos:

Samen Kuntsellen Onder De Auto.

Vele Onderdelen Liggen Verder Op.
@ikschrijfookoverautos: Lotus: Lots Of Trouble, Usually Serious
MG: Mostly Garbage
@ikschrijfookoverautos: Alleen Lastige Flut Auto’s, Roesten Onder Meest Eenvoudige Omstandigheden
@ikschrijfookoverautos: Ford onderdelen rammelen dagelijks

En;
1. Fanatieke Egoïstische Rijkelui Rijden Allemaal Roestige Italianen (Ferrari)
2. Alleen Luxe Fiat Automobielen Roesten Onder Meest Eenvoudige Omstandigheden (Alfa Romeo)
3. Met Innoverende Techniek Speciaal Uitgeruste Barrel Inclusief Slecht Houdbaar Imitatieleer (Mitsubishi)
4. Jarenlang Allerlei Gecompliceerde Uitzonderlijke Autotechnische Reparaties (Jaguar)
5. Sterke Uitzonderlijke Belachelijke Abnormale Rammelende Uitvinding (Subaru)
6. Met Enige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip (Mercedes)
7. Stuur Krult Om De Asbak (Skoda)
8. Claxon Indrukken Terwijl Roestig Onderstel Even Nivelleert (Citroën)
9. Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Trammelant (Peugeot)
10. Bij Mercedes Weggegooid (BMW)
11. Dit Autootje Is Helemaal Auto-Technisch Sloopklaar Uitgerust (Daihatsu)
12. Creëert Heel Erg Veel Rook Of Loopt Echt Traag (Chevrolet)
13. Als Uitgeputte Dinkytoy Inzetbaar (Audi)
14. Volgens Onze Leraren Volkomen Onveilig (Volvo)
15. Stelt Eigenlijk Altijd Teleur (Seat)
16. Steeds Allerlei Abnormale Bromgeluiden (Saab)
17. Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd (Renault)
18. Laat Oude Tractoren U Slepen (Lotus)
19. Mooie Auto’s Zonder Degelijke Afwerking (Mazda)
20. Na Iedere Start Steeds Alles Nakijken (Nissan)

https://www.autoblog.nl/nieuws/top-20-foutste-afkortingen-van-automerken-62609
@ikschrijfookoverautos: Bekend Maar Waardeloos
@w0o0dy: Bak Met Wielen
@bmwalpina: bagger met wielen zo blijkt nu.
@w0o0dy: Toen ik net in de brugklas zat kreeg ik verkering met een meisje genaamd Wendy. Haar ouders hadden toen net een 3-serie gekocht en al gauw kreeg mijn relatie een soort term mee van mijn klasgenootjes, ‘bekken met Wendy’.
@viezefreddyw: ook daar kunnen we variaties op bedenken maar daar wordt het niet per de beter van…
@w0o0dy: Dat laten we maar wachten tot het weekend.
@viezefreddyw: Bovengemiddeld mooie Wendy?
@w0o0dy: Bellen met Wendy ?
@gebakkenei: Blij Met Wendy?
@dailydriver: bukkake met Wendy?
@davelepeef: wát? (Rofl!!!!)
@w0o0dy: Beste Marokkanen Waggie.
@w0o0dy: Boeren Mest Wagen
Grote auto past alle problemen op. Als ik dit op mijn alfa wil gaan doen, moet ik er nog eentje kopen.
@eirmakk: Ik heb nog een 164 voor je. Grote auto maar ik vrees dat ook daar niet alle problemen op passen zeg maar.
@viezefreddyw: tja mijn alfa 147 heeft zijn 147 reparaties al gehad.
Tja, niet verrassend natuurlijk. Qua bouwkwaliteit is sinds de jaren 90 vrijwel elk merk BMW wel voorbij natuurlijk. Onbegrijpelijk.
Heb tot op heden 7 Bmw’s gehad zonder noemenswaardige problemen. Deze man heeft denk ik gewoon pech met een maandagochtend exemplaar.
@cpp1: je meent het
@cpp1: pech maakt het nog niet acceptabel. Daarnaast hoor ik veel berichten over falende BMW’s (en andere merken), dus wellicht heb jij juist geluk?
@cpp1: 7 series staan erom bekend niet super betrouwbaar te zijn. Zeker als ze wat ouder worden. Heb er al 2 gehad en doen hun Nickname: BMW- BreakMyWallet eer aan. Tis dat ze zo heerlijk rijden. Dit is nog een nieuw exemplaar. Zeker bij een topklasse wagen mag een maandagochtend exemplaar eigenlijk niet voorkomen. Als dit een Hyundai van 20K was dan kon ik het nog begrijpen maar als de 122K aftikt mag je wel wat verwachten.
@mopar: kennis van mij had n gloedje nieuwe panamera gekocht, stoelconstructie niet goed (automatische verstelling vastgelopen) á 3k, auto liep onder in de krasstraat (waterafvoer verstopt), natte voetjes, dat allemaal binnen een maand na aflevering.. daarna nooit meer gelul, maar toch..
@lekkaah: met je porker de wasstraat in…🙄
@406_v6: gaan wss procentueel meer ‘porkers’ door de krasstraat dan peugeots.. of denk jij dat slappe was figuren een spons in de hand nemen? Of tijd hebben om dat ding elke x weken ergens naartoe te brengen?
@lekkaah: de porker bezitters die ik ken (panamera’s, cayenne en 911’s) wassen ze of zelf of er komt iemand langs die ze met hand wast. Geen van allen ziet de wasstraat.
@406_v6: je zal vast een enorm nobele en bescheiden omgeving hebben :)
@cpp1: rijd je er wel mee dan?
Ik kijk regelmatig op internet voor een andere auto, en dan denk ik daarna: “ ach, wat geniet ik toch eigenlijk van mn oude japanse perenkist “
@sleepyj: rij ook dagelijks in een botsauto… zo erg kan het niet zijn toch?!
Een goeie voor onze Mercedes en aan de andere kant de aantekeningen over de dealer..
T zal vast niet aan de chaffeur liggen… Van alle auto’s die ik heb gehad heb ik met BMW’s verreweg de minste problemen gehad. Of nouja, gedeelde eerste plaats met de Mazda’s dan
Jeetje, een auto gestolen in West-Europa en nooit onderhoud laten uitvoeren en dan toch zoveel mankementen!

Schandalig! ;)
@cupsport: wie in West-Europa (behalve Duitsland en Engeland) koopt nog 7-series? Je moet goed gaan zoeken.
@e550: en de 750i wordt al helemaal amper in West-Europa verkocht. Ik denk dat er in Nederland niet meer dan 15 van die dingen per jaar worden verkocht.
PR afdeling bij Mercedes is gewoon creatief geweest.
Jammer dat het prijskaartje er niet bij staat, ben wel benieuwd wat er onder garantie is opgelost en wat dit aan garagefacturen oplevert. Maar dit is dus het risico van al die elektronisch aangestuurde en compleet geïntegreerde gadgets tegenwoordig. Superknap dat ze al die tech in een auto weten te krijgen, maar tegelijkertijd ook een garantie dat er heel vaak iets stuk zal gaan.
Sinds de E38 zijn BMW’s 7 serie regelrechte rampenbakken. Begon met de E65 (die ik ook heb) met lekkende koelvloeistof in de N62 motor zelf, valve stem seals die vroegtijdig gaan lekken en transmissies die dijkwijls de 100K niet eens haalde. Zo erg zelfs dat er in de VS een rechtszaak tegen BMW werd gespannen die ze uiteindelijk hebben verloren. Dan heb ik het nog niet eens over elektrische storingen waar die auto berucht om is.

Daarna kwam de F01 die volgens menig garagebedrijven niet veel beter was, je zou denken dat ze in München geleerd hadden van de E65…niet dus, exact dezelfde koelwater lekkages en lekkende valvestems in de F01 750.

Nu dus de G11 die hopelijk beter is maar als ik het zo lees vrees ik weer het ergste. Ben een BMW liefhebber en zal ze ook altijd blijven rijden maar moet toegeven dat de betrouwbaarheid soms echt te wensen overlaat.
Het is vaak genoeg bewezen dat er een relatie bestaat tussen het aantal storingen aan een auto (of andere apparatuur) en de gebruiker.
@toniominestrone: Dus slangen van een turbo is misbruik? Of een thermostaat? Zelfs als meneer altijd volgas loopt te raggen en knoppen loopt te misbruiken zou dit niet moeten kunnen.
@toniominestrone: garantie tot aan de deurbel!

BMW’s zijn gewoon middelmatige auto’s. Niet goed, niet slecht. Basta.
@giulio: Het zit ‘m al in de naam he; Bij Mercedes Weggegooid …
@giulio: tot aan de deurbel?
Het is niet voor niets Braucht Mehr Werkstatt.
Dat die stakker niet gewoon een andere auto koopt i.p.v. een beetje zielig doen.
@dirkv: Ja want als jij 122k lapt voor een auto en die blijkt kwalitatief ondermaats dan laat je het daar gewoon bij zitten en koop je eff een andere. Weet niet precies wat er zielig aan is. Gast koopt een topklasse automobiel en mag ook wat verwachten.
@mopar:
Even een andere auto kopen is idd een beetje kort door de bocht van mij.
Erg lullig voor die man! Maar om zo zwaar gefrustreerd met de auto onder de stickers rond gaan rijden en aandacht te vragen… dan spoor je gewoon niet volgens mij.
Het lost niets op en het is verspilde tijd en moeite!
Bmw is en zal altijd meuk blijven
@verstappengti: oh jij bent dus die snelle slalommende vluchtstrook pakkende gti met DTM einddempert
Toch nog liever deze dan een Lexus.
BMW , bij mercedes weggegooid
Wat een aandachtshoer.
Dan is zo’n 7-serie tóch nog een te kleine auto kennelijk.

Ik denk niet dat het zelfspot is. Ben erg blij weer met m’n Lexus.
Duidelijk, aan de hand van dit bericht, deze man en al z’n problemen de eerste 50.000km. koop ik nooit meer een BMW. Ze zullen het vast allemaal hetzelfde hebben, die 7-series! Rampenmerk!!1! Niet goed en niet slecht.
@skinnybmw: een 730d is enorm sterk. Nooit problemen mee ondervonden.
Een 760 was soms ook rampzalig…
Hmm, in alle gevallen zou het wel eens vanuit de elektronica kunnen voortkomen… zelf 3 BMW’s gehad, nieuw uit de showroom en tussen de 120K en 160K op gezet, zonder enig probleem behalve een trillend stuur bij de F31 3-serie, bekend probleem in de eerste bouwjaren daarvan. Stuurhuis onder garantie vervangen, daarna geen problemen meer.
Dit is wel heel toevallig, op mijn MX-5 van 5000 euro heb ik ook alle problemen op de buitenkant geschreven!
Het zou toch ook een kinderachtige streek van de concurrentie kunnen zijn?
Hij moet dus wel super lekker rijden, als ie rijdt. Want hij heeft hem nog steeds….


Fake!!!!!
Mijn 2014 730d, ook nieuw 120k, rijdt na 120.000 km tot nu toe probleemloos.
Mooi hoe onder een positief artikel de bmw fanclub hellemaal losbrand en onder een negatief artikel hoor je direct alle BMW haters.
Het verhaal klinkt op het eerste oor dermate ongeloofwaardig, dat je bijna gaat denken, dat de eigenaar lijdt aan een vorm van automobiele Münchausen by proxy. Maar goed, als ik me niet vergis is er in de VS ook iemand met dergelijke extreme problemen met z’n 7-serie. Dus misschien zijn die dingen echt bovengemiddeld slecht.
@amghans: En zo zijn er ook genoeg probleem filmpjes te vinden op youtube over bijna ieder ander merk en model. Zoek bijvoorbeeld maar eens op ‘problems AMG’😉
Mijn 325i blijft toch echt een Blacka Man Waggie, al was het eerste jaar bezit Blijf Maar Werken…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).