• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GT

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 14 februari 2018 om 11:03 – 52 Reacties

Afbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GTAfbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GTAfbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GTAfbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GTAfbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GTAfbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GTAfbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GTAfbeelding V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GT

V12 voor een prikkie? Bied op deze Ferrari 456 GT
Italiaanse elegantie op zijn best.

Veel mensen zijn er niet van op de hoogte, maar de 456 GT is eigenlijk helemaal geen Ferrari. Althans, de bolide volgt niet het recept waaraan de gewone man, zonder over enige autokennis te beschikken, de wagens moeiteloos kan herkennen. Ferrari’s zijn rood, hebben een opmerkelijk maar veelal aantrekkelijk design én klinken zalig.

Wanneer we die drie kenmerken naast de 456 GT leggen, kennen we er slechts één terug. Natuurlijk, je kunt de auto in het rood bestellen, maar zelfs met de tint die stieren aan het koken brengt erop, weet hij amper nekken te draaien. Dit in tegenstelling tot leeftijdsgenoten als de 348, 512 en de polariserende F50. Anderzijds is dit juist de kracht van de auto. Wanneer je een stilstaande 456 op straat zou passeren, neem je hoogstwaarschijnlijk de tijd om het door Pininfarina ontworpen lijnwerk aandachtig te bewonderen.

Het is daarom ook verschrikkelijk fijn dat juist deze 456 GT uitgerust is met een wonderbaarlijk normale grijze tint. De verbazing van de omstanders groeit hierdoor des te groter, wanneer je het gaspedaal indrukt en de 442 pk sterke 5,5-liter V12 tot leven brult. De vorige eigenaar zal er flink van hebben genoten; hij reed er 56.465 kilometer mee.

Één nadeel: heb je het winnende bod nou in handen, houd dan wel even wat geld apart voor de onvermijdelijke veilingkosten en belastingen die er nog bovenop komen. Maar laat het je vooral niet tegenhouden in je queeste, want wanneer je hem eenmaal mee naar huis mag nemen, kun je jezelf troosten met de gedachte dat dit een van de weinige millenials is met klapkoplampen.

Met dank aan Kemal voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!
  • 'Ferrari heeft nieuwe manier gevonden om V12 levend te houden'
    'Ferrari heeft nieuwe manier gevonden om V12 levend te houden'
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

456, 456GT, Ferrari, grijs, Klassiekers, occasion, pininfarina, veiling

Vorig bericht: « Creatief genie maakt heilige mix van BMW M3 & Volvo 164
Volgend bericht: Gelekt! Nieuwe Ford Focus in vol ornaat »

Lees Interacties

Reacties

  1. rhellema zegt

    14 februari 2018 om 11:10

    Wat blijft dit toch een waanzinnig mooie automobiel!!!

    Login om te reageren
  2. Vreddy_B zegt

    14 februari 2018 om 11:12

    Wat een plaatje. Dit is toch wel een van mijn favoriete Ferrari’s.
    In mijn oude buurt was er iemand in het bezit van een donkereblauwe met beige interieur.

    Login om te reageren
    • barkingiron zegt

      14 februari 2018 om 11:39

      @Vreddy_B: perfectie

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      14 februari 2018 om 12:26

      Idd.. Blauw / beige was toch wel de combi voor deze bak. Chique en stylish.

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      14 februari 2018 om 12:56

      @Vreddy_B: dat zou de (bijna) ideale spec zijn..
      De allermooiste? Groen van buiten, amaretto bruin van binnen!

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        14 februari 2018 om 14:57

        @ukbob: de ouwe van Bernard dus?

        Login om te reageren
  3. str8six zegt

    14 februari 2018 om 11:14

    Ik bied twee keer de helft!

    Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    14 februari 2018 om 11:16

    Schitterend voorbeeld van een wagen uit Ferrari’s laatste glorietijd, met de 355, 550 en 456…
    Jammer alleen dat op de eerste foto de voorbumper loshangt…

    Login om te reageren
    • v6ti zegt

      14 februari 2018 om 11:30

      @StijnB: het is en blijft BVA. Al vaak autos bij gekocht en meestal teleurgesteld. Prachtige wagen verder.

      Login om te reageren
      • roeland zegt

        14 februari 2018 om 18:03

        @v6ti: als je het mij vraagt is er ook iets met de teller stand gerommeld.

        Login om te reageren
      • draadloos zegt

        14 februari 2018 om 21:00

        @v6ti: niet naar de kijkdagen geweest?

        Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      14 februari 2018 om 11:48

      @stijnb: Motorklep zit niet helemaal dicht hier.

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      14 februari 2018 om 11:53

      @StijnB: volledig mee eens!

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 februari 2018 om 14:58

      @StijnB: lijkt het je nou serieus logisch dat ze voor de rest van de foto’s de bumper ff recht gehangen hebben!?

      Login om te reageren
  5. onnes zegt

    14 februari 2018 om 11:17

    Prachtige auto, één van de weinige Ferrari’s die niet noodzakelijk rood of geel hoeft te zijn maar waarbij ingetogen donkerblauw of grijs prima staat.

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    14 februari 2018 om 11:18

    Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die een 456 GT geen mooie auto vinden. Het is een schitterend ding!

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      14 februari 2018 om 14:05

      @viezefreddyw: Ik heb het altijd een saai ontwerp gevonden. Geef mij de 612 maar.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        14 februari 2018 om 14:38

        @karaya: De 612 vind ik ook zo’n ondergewaardeerd design. Ook echt een parel van een auto, zeker in de juiste kleurstelling.

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        14 februari 2018 om 14:59

        @karaya: 612 heeft een beetje moeilijke verhoudingen. Met jopen van velgen wordt het beter, maar eigenlijk is ‘ie gewoon te lang!

        Login om te reageren
  7. circlestorm69 zegt

    14 februari 2018 om 11:23

    Eén van de mooiste Ferrari’s ooit. Over de kleur…ik heb nog nooit een rode of gele gezien. Alleen maar zilver, grijs, donkerblauw, zwart of donkergroen. Ben benieuwd wat die op gaat leveren. Als ik geld had…..

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      14 februari 2018 om 11:33

      @circlestorm69: Bij deze dan :)
      http://mathewscollection.com/gallery/1995-ferrari-456-gt/

      Login om te reageren
      • circlestorm69 zegt

        14 februari 2018 om 11:36

        @ikschrijfookoverautos: Ik had intussen ook lopen zoeken. Onbewust wel eens foto’s gezien, maar op straat nog nooit.

        Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      14 februari 2018 om 11:34

      @circlestorm69: net een op 456 GT afbeeldingen gezocht. Toch wel wat foto’s van rode maar niet veel.
      Maar daar waren julie zelf ook al achter: https://www.autojunk.nl/2017/06/ferrari-456m-gta-198162

      Verder een gele miniatuur, een gele op een coachbuild pagina en een gele station (getver)
      Jullie hadden ook een artikel over een gele. Dit gedrocht: https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-ferrari-456m-gta-gaat-je-avond-verpesten-92799

      Die station variant (456 GT Venice) vond ik trouwens ook best fraai, al is het natuurlijk niet iets wat bij een merk als Ferrari past.
      https://www.autoblog.nl/nieuws/acht-stationcars-die-niet-zo-bedoeld-waren-68863#post-68863

      Login om te reageren
  8. lekkaah zegt

    14 februari 2018 om 11:33

    Beetje 406-ish, of zelfs 8-serie achtig, classy bolide.

    Login om te reageren
  9. silverscope zegt

    14 februari 2018 om 11:47

    Blijft een zeer knappe verschijning!

    Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    14 februari 2018 om 12:00

    Achterkant is zo ‘simpel’ en zo mooi dik als je er achter staat. Een gentlemen Ferrari. Een van de mooiere Ferraris.

    Login om te reageren
  11. kennone zegt

    14 februari 2018 om 12:12

    Van mijn auto is al meer genoten. Teller staat op 260k!!

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      14 februari 2018 om 12:17

      @kennone: Rijdt die ook 1 op 3

      Login om te reageren
      • Joel_D zegt

        14 februari 2018 om 12:22

        @lekkaah: 456 rijdt geen 1:3. 1:8 is prima haalbaar op langere afstanden.

        Login om te reageren
  12. porschepdk zegt

    14 februari 2018 om 12:14

    Besef dat deze auto 25/100 doet he!

    Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      14 februari 2018 om 13:52

      @porschepdk: Welnee.

      Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        14 februari 2018 om 14:59

        @Joel_D: wel ja, weet er alles van

        Login om te reageren
        • Joel_D zegt

          14 februari 2018 om 15:12

          @porschepdk: Toevallig wel. Mijn vader heeft een 456 waar ik zeer regelmatig mee rijd.

          Login om te reageren
          • porschepdk zegt

            14 februari 2018 om 18:33

            @Joel_D: haha ik heb er eens eentje een weekend gehad. Maar goed, misschien een lek in de tank

            Login om te reageren
            • Joel_D zegt

              14 februari 2018 om 19:25

              @porschepdk: Kan me voorstellen dat je op zo’n moment een auto anders gebruikt. En dan is 1:4 zeker mogelijk.

              Login om te reageren
  13. Design_Driven zegt

    14 februari 2018 om 12:17

    Een van mijn persoonlijke favoriete. Ik had de bBurago versie en kon daar uren naar kijken. Misschien dat ik daarom wel ontwerper geworden ben. Zeer mooi design van Pininfarina. De Maranello die deze volgens mij verving was ook mooi maar niet van dit niveau.

    De facelift, M versie vind ik overigens nog net even wat mooier.

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      14 februari 2018 om 13:41

      @sketcher: Nee, de 550 Maranello was de opvolger van de Testarossa/512, beiden strikte 2-zitters. De 456GT(M) werd opgevolgd door de 612 Scaglietti, dat zijn allebei 2+2’s.

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        14 februari 2018 om 13:48

        @stalensnuitje: Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik ging even nat. De 612 was echter absoluut geen beauty. Raar ding is dat

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          14 februari 2018 om 14:06

          @sketcher: Die vind ik dus fantastisch. Deze appelleert meer aan de gemiddelde smaak.

          Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          14 februari 2018 om 15:02

          @sketcher: Google ff op 612 Scaglietti Programme. Kom je een 612 tegen die wél erg goed oogt; goede kleuren, panoramadak, grote wielen. Plaatje van een wagen!

          Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            14 februari 2018 om 15:05

            @davelepeef: Blijf de proporties erg lelijk vinden. Wat mij betreft is de 612 gewoon niet zo goed geluikt.

            Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              14 februari 2018 om 18:19

              @sketcher: daar kan ik niets tegen in brengen…

              Login om te reageren
  14. Papageno zegt

    14 februari 2018 om 12:22

    In Swaters blue SVP.

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    14 februari 2018 om 12:41

    Toen ik net de M5 had een stukje lopen stunten met zo’n ding. Dat was wel een automaat. Bleef hem nog redelijk bij met dat ouwe slagschip. We waren beide verbaasd. Maar wel veel lol gehad die middag! Prachtige auto met dito geluid. Donkergroen met bruin leer, vind ik echt supersjiek staan op zo’n ding.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      14 februari 2018 om 15:04

      @E34M5Touring: vergis je niet, het ding komt al uit 92 hè!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 februari 2018 om 15:22

        @davelepeef: Oh hij was wel sneller, maar we vonden beide het verschil kleiner dan gedacht. Wellicht kwam dat ook door de automaat.

        Login om te reageren
  16. rollingstoned zegt

    14 februari 2018 om 12:45

    Molto bella! ?

    Login om te reageren
  17. jobsideways60 zegt

    14 februari 2018 om 13:44

    Wat is nou de prijs?

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      14 februari 2018 om 17:54

      @jobsideways60: Er wordt constant geboden, dus dat verandert. Hoogste bod op het moment van schrijven was ongeveer 22.500 euro, maar dat is nog zonder belastingen, etc.

      Login om te reageren
  18. poes zegt

    14 februari 2018 om 15:52

    De ‘moderne’ Ferrari met de hoogste onderhoudskosten. Schijnt echt niet normaal te zijn wat je aan ding kwijt bent aan onderhoud. Wel een beauty.

    Login om te reageren
  19. 87sandyd zegt

    14 februari 2018 om 23:01

    Ik begrijp die veilingen eigenlijk niet? Waarom zou je een auto bij een veiling kopen/laten verkopen? Het kost je altijd geld toch?

    Login om te reageren
  20. jurgen59 zegt

    4 mei 2018 om 11:37

    Ik heb er nu een sinds 5 jaar, er 40.000 km mee gereden, 1:6 is standard, alleen op autobahn 1:7, onderhoud is niet goedkoop, maar niet extreem, (10000 in euro in 5 jaar) ik ga voor heelhouden. Verder nog steeds een fantastische auto om in te rijden, alle stress valt van je af. Afschrijving is negatief, dus dat valt weer mee

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North