BMW uitgeroepen tot merk met beste reputatie ter wereld
Deze BMW-grille is al genoeg om die eerste plek te rechtvaardigen

We hebben zomaar het idee dat niet iedereen het ermee eens is, maar BMW zou volgens onderzoek wereldwijd het merk met de beste reputatie zijn.
Die conclusie trok het Reputation Institutie in ieder geval op basis van de gegevens die ze verzamelden in vijftien grote landen. Ze keken daarbij overigens niet alleen naar automerken, als is ‘ons’ wereldje wel goed vertegenwoordigd. BMW voert de lijst zoals gezegd aan, gevolgd door Google en de rivalen van Daimler. BMW eindigde vorig jaar als derde, terwijl Daimler toen als achtste geklasseerd werd, dus de Duitse autobouwers hebben hun imago nog verder weten te verbeteren.
Jamie Bedard, CEO van het Reputation Institute, omschrijft als een bedrijf dat meer doet dan alleen maar auto’s bouwen. “Als je een goede reputatie wilt opbouwen, dan focus je ook op andere dingen. Neem de sociale verantwoordelijkheden van je bedrijf, dat is anno 2015 belangrijker dan ooit en beïnvloedt de keuzes die potentiële klanten maken.”
Mocht je benieuwd zijn naar de reputatiescores van andere merken: er zijn er maar weinig die de top 100 haalden. Volkswagen (14), Toyota (35), Honda (61), Ford (65) en General Motors (96) haalden het wel, terwijl een merk als Nissan dit jaar buiten de boot viel.




