• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW heeft een speciale velg voor EV’s

Auteur: jaapiyo, gepost 9 februari 2020 om 21:42 – 25 Reacties

Dit is BMW's nieuwe elektrische velg

Dikke BMW sloffen jungeh.

BMW heeft over de jaren heen best wat epische velgen gehad. Wat te denken van styling 32 en styling 42 op de E46, styling 108 op de E85 Z4 en natuurlijk de vaak gekopieerde styling 359M. Meer recent is deze prachtige traditie gevoelsmatig ietwat verwaterd. Persoonlijk word ik in ieder geval niet zo warm van wat er af fabriek op de gemiddelde M-sport zit.

Maar BMW komt spoedig -als het goed is- met een zwikje EV’s op de proppen. Een nieuwe kans dus om wat nieuwe iconische wielen te introduceren. Inmiddels hebben de Münchenaren ook foto’s de wereld ingestuurd van het wiel dat het moet gaan doen. De boven dit artikel afgebeelde unit wordt in eerste instantie geleverd op de iX3. Later zal (een variant van) het wiel waarschijnlijk ook gebruikt worden voor de i4 en iNext.

Net als Tesla’s Aero Wheels hebben de BMW velgen ‘opzetstukjes’ die helpen meer kilometers uit dezelfde hoeveelheid stroom te peuren. Volgens BMW geeft het wiel de iX3 een twee procent betere score op de WLTP-cyclus. Dat vertaalt zich naar een voordeel van 10 kilometer per volgeladen accu.

Their benefits in terms of aerodynamics and weight have the overall effect of lowering power consumption for the BMW iX3 by another 2% in the European WLTP test cycle – equating to 0.4 kWh/100 km – and thereby extending the vehicle range by 10 kilometres.

Maar belangrijker, liggen de patta’s ook een beetje goed op het netvlies?

Ook interessant!

  • BMW iX3 is nu ook een echte Hollywood filmauto
    BMW iX3 is nu ook een echte Hollywood filmauto
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW vernieuwt iX3 voor 2021 en dit kost 'ie
    BMW vernieuwt iX3 voor 2021 en dit kost 'ie
  • BMW iX3 M
    Nederlander creëert eerste BMW iX3 M

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, i4, iNext, ix3, velgen

Vorig bericht: « Flammkuchen! Nieuwe laffe aanval op Autobahn snelheid
Volgend bericht: Bugatti verlengt garantie Veyron & introduceert nieuw programma »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomassnelweg zegt

    9 februari 2020 om 22:17

    Deze wielen zijn leuk rond de kerst maar daarbuiten… Nee

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      11 februari 2020 om 09:29

      Wellicht zijn ze gericht op de sneeuwvlokjesgeneratie.

      Login om te reageren
  2. mark997gt3 zegt

    9 februari 2020 om 22:27

    Ik kijk wel uit naar de X3 Hybrid. Ideale auto voor mij als stadbewoner. 90% van mijn ritje zijn minder dan 30km. Wel de voordelen maar niet de nadelen van elektrisch rijden. En nauwelijks BPM.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      9 februari 2020 om 22:51

      @mark997gt3: helaas wel het nadeel van een hoge SUV, onnodig veel vouwen en gaten in het bodywork, ern accu die toch eigenlijk net te klein is vooral in de wintermaanden.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      9 februari 2020 om 23:37

      @mark997gt3: waarom ’n SUV achtige als ideale stadsauto?

      Login om te reageren
      • mark997gt3 zegt

        10 februari 2020 om 07:22

        @davelepeef: wat dacht je van kids, kinderstoeltjes, kinderwagens, knuffels,andere meuk en wensen van de misses?. Een station is ook niet echt sportief dus voor mezelf een M3 e46. Dan maakt de andere auto niet meer uit.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          10 februari 2020 om 22:58

          @mark997gt3: zo is praktische bruikbaarheid een pre. En ook geen speciale wensen bij nodig met dergelijk speelgoed erbij. Fair enough ;)

          Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    9 februari 2020 om 22:31

    Lijkt een beetje op een sneeuwvlokje. Weet niet wat ik ervan moet vinden.

    Login om te reageren
  4. sleepyj zegt

    9 februari 2020 om 22:35

    Ik vind m echt mooi, retro feeling.

    Login om te reageren
  5. knapzuur zegt

    9 februari 2020 om 22:38

    ..als in 2020 een 175 smalle velg al voor dikke slof doorgaat.

    Login om te reageren
  6. donvincenzo zegt

    9 februari 2020 om 22:44

    De genoemde styling 108 is inderdaad mooi, maar ook een probleemvelg: vroeger of later krijgen ze allemaal last van oxidatie. Ik had ze op m’n Z4 (E85). Ook de opvolger had ik wederom probleemvelgen: de styling 296 van de Z4 (E89) krijgen vroeger of later allemaal last van scheurvorming in de achtervelgen.

    En denk maar niet dat BMW geneigd is dat te erkennen als een productiefout. Het hele internet staat er vol mee, maar bij BMW hebben ze daar nog nooit van gehoord. ‘U bent de eerste meneer’.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      9 februari 2020 om 23:32

      @donvincenzo: herkenbaar. Ook de 225M velgen onder m’n E92 waren achter zwak, scheurde bij mij 3x door slecht wegdek

      Login om te reageren
      • mrtrex zegt

        10 februari 2020 om 07:51

        @ouwedibbes83: ja de 225 is ook zo’n probleemvelg. Ken niemand die ze heeft gehad waar ze heel bleven. Erg jammer want imo een van de mooiste BMW velgen.

        Login om te reageren
  7. mx5wijf zegt

    9 februari 2020 om 23:28

    Toch apart dat aero velgen op BEV’s terecht komen en niet op ICE’s.
    Blijkbaar is de real-world CO2 uitstoot toch niet zo belangrijk voor een fabrikant… (mijn conclusie)

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      10 februari 2020 om 00:01

      @mx5wijf: heb ik ook al vaker gedacht. Bij EV’s wordt er opeens vanalles geoptimeerd wat ook makkelijk op een ICE gedaan kan worden, maar blijkbaar niet nodig is.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 februari 2020 om 08:26

      @mx5wijf: bij verbrandingsmotoren is de klant gewend om uit een handjevol velgen te kiezen, zet je daar een relatief dichte aerovelg tussen kiest niemand die. De elektro rijder is minder conservatief en meer compromisbereid.

      Login om te reageren
  8. Edge zegt

    9 februari 2020 om 23:37

    Dus eigenlijk is het geen swekkervelg, maar een stekkervelg?

    Login om te reageren
  9. degrotemuis zegt

    10 februari 2020 om 05:51

    Nee, liever de style 108 velgen. Natuurlijk, ze hebben wat aandacht nodig om mooi te blijven, maar ze zijn dan in ieder geval mooi. Kan ik niet zeggen van dit zwarte met gepolijste stukken wiel. Nog aan het twijfelen welke erger is, deze of het standaard e-golf wiel.

    Login om te reageren
  10. BaRa zegt

    10 februari 2020 om 06:24

    De foto’s van de i4 en co tonen een eerder conservatief koetswerkontwerp. Beetje vreemd om daar dan zo’n velg voor te bedenken. Echt passen doet het op het eerste gezicht toch niet. Misschien best wachten tot we ’t in the flesh zien.

    Login om te reageren
  11. harrie zegt

    10 februari 2020 om 08:06

    Setje moondiscs bespaar je meer mee.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2020 om 08:20

    Tja, na de CSL wielen zijn ze alleen maar afgezakt..

    Login om te reageren
  13. phaeton zegt

    10 februari 2020 om 08:21

    Simpel en sportief. 397 op een F30. Op een Vijf wordt het al lastiger.

    Login om te reageren
  14. rikus zegt

    10 februari 2020 om 10:46

    Yoo die zijn echt dik a neef

    Login om te reageren
  15. rob5nismo zegt

    10 februari 2020 om 11:12

    Ik zie Patrick van spongebob ipv een velg

    Login om te reageren
  16. vondudenstein zegt

    10 februari 2020 om 21:20

    Ugly

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North