• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X7 facelift met gewaagde koplampen is officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 13 april 2022 om 07:45 – 42 Reacties

BMW X7 facelift met gewaagde koplampen is officieel

BMW pakt nog verder uit met de grote X7 facelift. Meest in het oog springend zijn natuurlijk de koplampen.

Over het algemeen is een facelift niet heel schokkend. Op auto’s heb ik het dan over hè. BMW wilde met de X7 toch uitpakken om de schijnwerpers op zich gericht te krijgen. Dat is ze gelukt. De BMW X7 facelift heeft als belangrijk kenmerk dat de verlichting aan de voorzijde los van elkaar staat. En zoals wel vaker met moderne BMW’s valt er over smaak niet te twisten.

Een troost als je walgt van het uiterlijk van de BMW X7 facelift. Dit model kom je in Nederland niet zo vaak tegen. Net als dat een concurrent als de Mercedes-Benz GLS niet een veel geziene gast is. Te groot, te lomp, te duur. De modellen voelen zich veel meer thuis in Amerika. Niet zo heel gek dat BMW de X7 dan ook in de Verenigde Staten produceert.

Facelift highlights

De facelift brengt meer met zich mee dan alleen nieuwe verlichting en wat andere bumpers. De Duitse autofabrikant introduceert nieuwe mild hybride benzine en dieselmotoren bijvoorbeeld. Ook is het interieur van een update voorzien. Daar zijn nu twee grote schermen te vinden van 12.3-inch en 14.9-inch groot. Draaiende op de achtste generatie van BMW’s infotainmentsysteem.

Motoren

Nieuw in de motoren line-up is de xDrive40i in vorm van een nieuwe generatie zescilinder-in-lijn. Goed voor 380 pk, 47 pk meer dan voorheen. En 70 Nm meer koppel met 520 Nm. Dat koppel kan tijdelijk 540 Nm leveren dankzij de mild hybride aandrijflijn.

Dieselen mag ook nog met de BMW X7 facelift. De zescilinder xDrive40d levert 352 pk en 700 Nm koppel, of een piek van 720 Nm net als dat bij de xDrive40i het geval is.

Het echte feest is de X7 M60i xDrive. Hier ligt een 4.4-liter V8 benzinemotor aan de basis. Goed voor 530 pk en 750 Nm koppel. Het is de dikste uitvoering en dat zal ook zo blijven. Een X7 M hoef je niet te verwachten.

Prijzen en beschikbaarheid van de vernieuwde BMW X7 zijn nog niet beschikbaar en volgen later.

Ook interessant!

  • BMW X7 facelift
    BMW X7 facelift wordt heel erg, eh, bijzonder
  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW X7 Nishijin Edition
    BMW X7 Nishijin Edition heeft sixtijnse kapel
  • Dahler X7 M50i
    Dähler X7 M50i komt het dichtst bij de BMW X7M

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, facelift, Video, x7

Vorig bericht: « Toptip van de week! Wacht nog heel even met je auto wassen
Volgend bericht: Verkeersdoden laagste in 7 jaar, toch zijn er zorgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ontploffer zegt

    13 april 2022 om 08:11

    Poah wat lelijk… net een Citroen die lampen.

    Login om te reageren
  2. revstars-net zegt

    13 april 2022 om 08:25

    Jarenlang BMW gereden, ging naar BMW meetings en roadtrips en vertelde altijd in autoliefhebbers gezelschap dat ik “bmw liefhebber” ben en ik dus er graag mee geassocieerd wilde worden, Maar gezien dit misbaksel en de andere gefaalde kroketten van de afgelopen jaren ga ik hier mee stoppen. Hier kan je niet toch geen liefhebber meer van zijn? En dan overal die, ooit zo heilige M badge overal plakken, gadverdamme.

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      13 april 2022 om 08:55

      #victim

      Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      13 april 2022 om 09:55

      BMW is de weg ingegaan van de massa en doen dat met een ander design dan wat wij als echte Europese autoliefhebber willen. Je ziet duidelijk de Aziatische markt invloeden in al hun designs en als het over totale winst gaat als bedrijf kan je hen helemaal geen ongelijk geven. Verder zijn ze in enkele landen in Europa toch ook het best verkochte merk vorig jaar. Zelfs in een heel traditioneel land als België. Dus de massa smult van het nieuwe design, niet zozeer de echte liefhebber.

      Login om te reageren
    • aschja zegt

      13 april 2022 om 13:11

      Jezus. Jankbal. Het is gewoon evolutie in designtaal. Stilstaan is achteruitgaan. Dat geld ook voor design in automotive. De trend dat verlichting op autos minimaler gaan is jaren zichtbaar op de markt. Dunne lijnen. Doorgetrokken lichtbalken. Of je hebt onder een steen gelegen. Dat kan ook.

      Login om te reageren
      • Ditoxx zegt

        13 april 2022 om 17:50

        @aschja AMEN!

        Login om te reageren
      • erce zegt

        14 april 2022 om 12:28

        @aschja: hahaha exact dit

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    13 april 2022 om 08:27

    Ik blijf het splitsen van de koplampen een dingetje vinden. Op Hyundai’s is het geen gezicht, en ook op deze X7 vind ik het niet persé een verbetering.En dat terwijl BMW een mooie historie heeft op gebied van koplampen. Het enige merk dat legaal met angel eyes kan rijden zonder dat het fout is.

    Login om te reageren
  4. meneerdemeneer zegt

    13 april 2022 om 08:27

    Tja, de evolutie van BMW. Daar zal het laatste woord nog niet over zijn gesproken.
    De X7 vind ik van voren nog wel te doen. Voor de rest een mooie auto.
    Zou er best één willen hebben met die diesel motor.

    Login om te reageren
  5. AudiRS zegt

    13 april 2022 om 08:27

    Ze hadden beter een nieuwe grill kunnen kleien. En fraai dat dubbele mercedes, hyundai scherm op het dash.

    Login om te reageren
  6. wimof zegt

    13 april 2022 om 08:28

    Wanneer ze minder verblinden dan hun huidige ben ik hevige voorstander, nu Tesla en Peugeot nog
    Wat is er trouwens met de richtlijn gebeurd die vermogens boven de 1000 lumens verbood?
    Hebben we ondertussen andere ogen en hersenen ontwikkeld?

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      13 april 2022 om 11:41

      @wimof: omdat de BMW rijder hun richting aanwijzer niet gebruikt, mag het vermogen van de overige verlichting hoger zijn, om zo toch op te vallen.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        13 april 2022 om 12:03

        Daar had ik niet aan gedacht, mogelijke oorzaak, in elk geval frequent probleem.

        Login om te reageren
  7. christiaan zegt

    13 april 2022 om 08:32

    Ik vindt het wel wat!

    Login om te reageren
  8. ArnoldH zegt

    13 april 2022 om 08:34

    Citroën koplampen op een BMW, nee dankje…

    Login om te reageren
  9. rollingstoned zegt

    13 april 2022 om 08:37

    Het was al niks en het wordt ook niks.

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    13 april 2022 om 08:40

    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik het verschrikkelijk zou vinden, maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben.
    Als je niet in je Pavlov reactie schiet telkens als je een nieuwe BMW ziet en misschien het gewoon objectief een kans geeft.
    Nu zal je mij niet horen zeggen dat het het mooiste is wat ik ooit heb gezien maar zo verschrikkelijk vind ik het ook niet.

    Login om te reageren
  11. Robert zegt

    13 april 2022 om 08:46

    Exit angel eyes.
    Welcome angel eyebrows.

    Het zal ze geen ene fuck uitmaken bij BMW, dat heeft BMW al geleerd van de destijds evenzo controversiële Bangle ontwerpen. De meeste van dit soort auto’s wordt toch zakelijk aangeschaft en gereden, de mensen die hierover beslissen kijken alleen maar naar een verantwoorde balans tussen kosten per maand en status. En die enkele rapper, profvoetballer of YouTube-ster die zoiets toch privé aanschaft, geeft zo’n wagen toch wel weer een tuning makeover met veel carbon en bling bling.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      13 april 2022 om 13:16

      @RRRobert: wat moeten ze ervan leren? Geen winst te maken? Daar draait het om. Anders is her straks helemaal geen BMW meer, zoals we ook geen Saab en Rover hebben. Die werden alleen gekocht door liefhebbers van het merk en wat heeft dat ze opgeleverd? Helemaal niks.

      Login om te reageren
  12. mashell zegt

    13 april 2022 om 08:50

    Booskijkers af fabriek! Op de 1 of andere manier vind ik het wel passen.

    Login om te reageren
  13. pjotr zegt

    13 april 2022 om 09:10

    Die nieuwe BMW’s motiveren mij om heel goed voor mijn e46 te zorgen.

    Login om te reageren
  14. bernoulli zegt

    13 april 2022 om 09:15

    Doet me denken aan een Japanse karikatuur uit Carnaval Festival, met spleetogen, grote tanden en zo’n Fu Manchu-snor.

    Login om te reageren
  15. kniesoor zegt

    13 april 2022 om 09:18

    Opvallend, dat er niet één foto tussen staat met de onderste lampenrij aan.

    Login om te reageren
  16. machielvdd zegt

    13 april 2022 om 09:19

    Ik heb me laten vertellen dat de designers zich hebben laten inspireren door het linkeroog van Rico Verhoeven na het gevecht met Ben Saddik

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      13 april 2022 om 10:52

      @machielvdd: Haha tja, een facelift is een facelift hè

      Login om te reageren
  17. harrie zegt

    13 april 2022 om 09:20

    Hoe lang is een BMW

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    13 april 2022 om 09:29

    Hoewel ik het niet op deze auto vind passen (zijkant en achterkant ogen iets te gedateerd voor deze look), vind ik de split koplampen stiekem best gaaf. Ik ben razend benieuwd hoe dat straks op een auto (7-serie/i7) uit gaat zien die volledig binnen die designtaal is ontworpen. Maar is er bij BMW niemand die de grille in combinatie met de aluminium sierstukken in de bumper zag en dacht “Verdomme, het is nu net een everzwijn?”. Daarom altijd een blackpack op deze X7 bestellen, of na aanschaf even langs de betere wrapboer gaan om die sierstukken zwart of bodycolor te laten wrappen.

    Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      13 april 2022 om 13:23

      @Edge: Het is zelfs nog eenvoudiger op te lossen: gewoon een Range Rover bestellen.

      Login om te reageren
  19. imaginenl zegt

    13 april 2022 om 09:31

    En waarom kan ik dan nergens een filmpje vinden van hoe dat lampenfestijn werkt? Aaaaargh

    Login om te reageren
  20. cazzo046 zegt

    13 april 2022 om 10:27

    Voor een BMW is hij niet eens echt lelijk.

    Login om te reageren
  21. lecomte zegt

    13 april 2022 om 10:28

    Dit model kom je in Nederland niet zo vaak tegen. Geen idee waar jullie wonen maar ik kom er elke dag gemiddeld 3 à 4 tegen. Weet niet of ik dan mazzel heb.

    Login om te reageren
  22. neymar zegt

    13 april 2022 om 10:37

    Wauw prachtige design wat een bak! 😍

    Login om te reageren
  23. VeniVidiVici zegt

    13 april 2022 om 10:56

    Nou… dan weten we gelijk waar het heen gaat met de X5 facelift. Kan trouwens dat rare futuristische doorloopscherm van Bmw niet mooi vinden 🙈

    Login om te reageren
  24. RiKe zegt

    13 april 2022 om 11:16

    Die voorkant konden ze niet verder verpest en toch? Bmw zei: hold my beer

    Login om te reageren
  25. fastforward zegt

    13 april 2022 om 11:34

    Niet slecht. Bij het interieur lijkt het op een Mercedes van 6 jaar geleden.

    Login om te reageren
  26. erics zegt

    13 april 2022 om 12:55

    Niemand die het nu nog over de (veel) te grote gril heeft…aandacht gaat nu naar de gehele voorzijde, en dat is er niet beter op geworden.
    Miss Piggy die met geknepen ogen tegen de zon inkijkt…

    Login om te reageren
  27. Richmond zegt

    13 april 2022 om 13:18

    Opvallend dat ze hier nog wel gekozen hebben om de iDrive knop te behouden en niet te laten verdwijnen zoals bij de nieuwe 2 serie Active Tourer

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      13 april 2022 om 13:48

      Fysieke knoppen schijnen productietechnisch duurder te zijn dan bediening via een touchscreen. Voor een X7 maken die extra kosten minder uit dan voor een 2-serie AT. Neem aan, dat dat de verklaring zal zijn.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        13 april 2022 om 21:33

        @amghans: gezien het publiek dat in een 2 serie AT rijdt lijkt mij dat zij eerder behoefte hebben aan fysieke knoppen

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          14 april 2022 om 08:57

          Hoho, onderschat de moderne hippe bejaarde niet. Beetje Voltaren Emulgel erop en ze gaan nog als de brandweer ! 😂

          Login om te reageren
  28. DeWitteCondor zegt

    13 april 2022 om 14:14

    Als hier Dongfeng Hangfang op had gestaan had ik het ook geloofd. Hoe dit door de esthetische commissie is gekomen is mij een raadsel. Maar afgaande op hun andere modellen behalve de 3 en 5 hebben ze die commissie al een tijdje opgeheven.

    Login om te reageren
  29. mc96 zegt

    13 april 2022 om 20:01

    Ik vind het wel een geslaagde facelift. Vooral de standaard uitvoering. M-sport uitvoering vind ik ook minder passen bij dit model.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North