• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X7 facelift wordt heel erg, eh, bijzonder

Auteur: willeme, gepost 24 maart 2022 om 07:58 – 22 Reacties

BMW X7 facelift

De BMW X7 facelift gaat de gemoederen flink bezig houden. Zoals mijn docente in de peuterklas zei: heel erg bijzonder.

Auto-ontwerpers hebben het niet zo heel erg makkelijk. Wij liefhebbers willen ‘gewoon’ dat het mooi is. Prima. Maar de fabrikant heeft rekening te maken met regelgeving, modeverschijnselen, emissie-eisen, veiligheidseisen, packaging en ga zo maar door. Daardoor ben je redelijk beperkt in wat je kan doen. Want je moet ook nog eens vernieuwend zijn.

De nieuwe BMW X7 facelift wordt een nieuwe stap in een nieuwe richting. De neus is namelijk heel erg eh, bijzonder. De eerste folderfoto van de LCI X7 (G07) is gelekt en verscheen het eerst op ixforums.

BMW X7 facelift

De koplampen worden platter dan ooit. Dermate plat dat BMW meer ‘lamp’ nodig heeft om alle lichtfuncties te kunnen huisvesten. Daarom krijgt de BMW X7 facelift-versie een extra koplampunit. Het bevestigt het beeld dat we al kregen van de door @autogek gespotte X7:

BMW X7 facelift
Fotocredit: @autogek

Wennen

Of je het mooi of lelijk vind, is uiteraard persoonlijk. In principe heb je met een X7 voldoende ‘vleesch’ om mee te werken. Als je het weglaat, wordt de neus van de Range Rover-concurrent alleen maar massiever (zoals bij de BMW iX, afbeelding onder). Het doet wat denken aan wat Lynk & Co doet met de 01. Het is sowieso geen toevalstreffer, want ook de nieuwe BMW 7 Serie zal een dergelijke layout qua koplampen gaan krijgen. Wen er dus alvast maar aan.

iX
De BMW iX heeft alleen de platte koplampen en oogt ietwat massiever.

Verwacht verder een hoop logische facelift-updates voor de BMW X7 LCI (Life Cycle Impulse). Denk bijvoorbeeld aan het digitale instrumentenpaneel en infotainmentscherm van de BMW i4. Verder zullen er nieuwe kleuren, wielen en bekledingen beschikbaar zijn, alsmede wat nieuwe opties. Er moet immers toch een reden zijn om de upgrade te maken.

BMW X7 facelift
Voor de context, dit is het huidige model.

Techniek BMW X7 facelift

In motorisch opzicht is het nog eventjes in het duister tasten. In principe verwachten we niets minder met 6 cilinders. De X7 is populair in de VS. BMW bouwt ‘m zelfs daar (in Spartanburg), net zoals Mercedes de Mercedes-Benz GLS in Tuscaloosa bouwt. En daar in het land van DJ Jazzy Jeff vinden ze een V8 wel zo prettig.

Alpina
Alpina XB7

In Nederland kunnen we hoogstwaarschijnlijk een nieuwe plug-in hybride verwachten. Het lijkt aannemelijk dat dat de ’45e’-configuratie is die we kennen uit de BMW 5 Serie en 7 Serie. Er komt geen M-topmodel, maar wel een Alpina XB7. Die laatste kun je in de VS gewoon bij elke BMW dealer bestellen.

Meer lezen? Dit zijn 15 power SUV’s die hun tijd vooruit waren!

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW X7 Nishijin Edition
    BMW X7 Nishijin Edition heeft sixtijnse kapel
  • Dahler X7 M50i
    Dähler X7 M50i komt het dichtst bij de BMW X7M
  • Deze BMW X7 is uiterst subtiel getuned

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, facelift, G07, Video, x7

Vorig bericht: « Mercedes AMG GT Track Series is nóg extremer dan de Black Series
Volgend bericht: Wereldkampioenschap Mercedes kleine kans, aldus Toto »

Lees Interacties

Reacties

  1. rwdftw zegt

    24 maart 2022 om 08:22

    Klein gelukje : het ding kost nu minstens 130.000 euro en dat heeft niet iedereen liggen. Het zal hier een zeldzame verschijning blijven.

    Maar jakkes wat probeert BMW je te tergen met het ontwerp. De aloude angel eyes zijn verworden tot een setje wenkbrauwen….

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 maart 2022 om 10:05

      @rwdftw:
      “De aloude angel eyes zijn verworden tot een setje wenkbrauwen…”
      Amen.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      24 maart 2022 om 15:03

      @rwdftw: Je laatste zin… so true helaas. Maar ja, van die spleetogen doen het misschien wel goed in Azië.

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    24 maart 2022 om 08:22

    Citroen X7

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    24 maart 2022 om 08:22

    Bijzonder geslaagd idd.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2022 om 08:32

    Ik blijf het raar vinden, twee halve koplampen boven elkaar. Doe gewoon lekker één unit. Verder vind ik hem eigenlijk niet eens heel erg lelijk. Het is geen 5-serie natuurlijk, maar het kan erger.

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    24 maart 2022 om 08:35

    Komt er ook een M line pakketje met carbon booslijkers of plak je daarmee heel die lichtunit dicht?

    Login om te reageren
  6. ukbob zegt

    24 maart 2022 om 08:53

    Beetje de Rolls Royce opzet… misschien went het.
    Zelfs als je eraan kan wennen zit er dan vervolgens zo’n mastodont van een SUV aan vast helaas.

    Login om te reageren
  7. tortuga zegt

    24 maart 2022 om 09:08

    De koplampen van de iX zijn het enige dat ik er mooi aan vind, en het zou zeker niet misstaan op de X7!

    Login om te reageren
  8. kevertje zegt

    24 maart 2022 om 09:09

    Kijk naar een BMW 3.0 CSI. Hij had alle genen van dit merk op de juiste plek zitten om een spannende, sportieve lijn te creëren. Er waren geen vreemde aanhangsels, koplampen, roosters, wielen of overbodige hoogte nodig om dat te bevestigen. Wat is BMW vandaag? Een merk dat vooral in de EU de groene retoriek vorm wil geven. Met auto’s zoals dit, die alsmaar minder op het EU-continent verkocht worden, moeten ze andere smaakpapillen prikkelen, terwijl het ‘verplichte’ gamma dat hier voor de straks veel minder vrije, koopkrachtige, fiscaal leeggezogen Europeaan moet overblijven, vooral dure batterijen en elektromotoren aan boord moet hebben en de BMW-genen even gemuteerd zijn als van een nieuwe, gevreesde Corona-variant (ik herken er niets meer in van wat deze auto’s ooit zo’n aparte, spannende en solide keuze maakte). Idemdito Mercedes, zelfde evolutie: ook zij bewegen zich nu in een heel vreemd universum dat zeker niet het mijne is.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      24 maart 2022 om 09:56

      De nieuwe designfilosofie van Mercedes vind ik dan weer uitermate geslaagd… Als je de EQ-reeks wegdenkt dan.

      Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    24 maart 2022 om 09:41

    Ik zou er alleen nog booskijkers opzetten

    Login om te reageren
  10. nicolasr zegt

    24 maart 2022 om 09:55

    De huidige X7 vind ik oprecht een mooie auto. Ik zou hem dolgraag rijden, zo mooi vind ik hem. Deze vind ik…euhm…tja….iets minder geslaagd, zal ik maar zeggen.

    Dan liever de Puronsanque. Ook niet mooi, maar wel een Ferrari!

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    24 maart 2022 om 09:56

    Hmm, een facelift die echt een verbetering is. Dat zie je niet zo vaak.

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    24 maart 2022 om 10:02

    Ik vind het niet eens zo verkeerd ogen. Sowieso ben ik wel blij met die trend waarbij fabrikanten kiezen voor strakke, smalle dagrijverlichting met daaronder een wat minder opvallend en lager geplaatste units voor stads- en grootlicht. Als rijder van een niet-SUV word je dan niet meer vol in je gezicht geschenen als zo’n ding je tegemoet komt rijden.

    Login om te reageren
  13. rijnounsdoor zegt

    24 maart 2022 om 10:57

    Wel bijzonder dat BMW de Mercedes GLS bouwt.

    Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    24 maart 2022 om 11:08

    Moet eerlijk bekennen dat ik het lelijker had verwacht. Dit is niet eens zo slecht. Denk dat ik het zelfs beter er uit vind zien dan het huidige model.

    Login om te reageren
  15. jensoffbutton zegt

    24 maart 2022 om 13:55

    Vroeger was er zoveel technologische innovatie waardoor auto exterieurs elke 5-7j extreem veel moderner werden. Nu heb’k het gevoel dat het allemaal wat status-quo blijft en de grootste veranderingen zich vooral qua display/interface/rijhulpmiddelen/.. manifesteren. Daardoor zie je designers krampachtig gewoon dingen veranderen zodat het er anders uit ziet, zonder veel beter of moderner. Dit is inderdaad gewoon nogal Citroen/Hyundai Santa Fe achtig.

    De Maserati Grecale is ook zo’n geval, kon perfect al 5j geleden ontworpen geweest zijn.

    Login om te reageren
    • Jagris zegt

      24 maart 2022 om 18:14

      Is ie ook bijna. Kijk maar naar de voorkant. Als ik er vluchtig overheen gekeken zou hebben zou ik zeggen dat het de ford puma is die inmiddels alweer een aantal jaar op de markt is.

      Login om te reageren
  16. Donstil zegt

    24 maart 2022 om 16:28

    Lijkt mij typisch zoiets wat in het echt wel fraai is, laat maar komen.

    Login om te reageren
  17. piebepost zegt

    24 maart 2022 om 19:12

    Mooi, hoor!!

    Geintje.

    Login om te reageren
  18. mc96 zegt

    24 maart 2022 om 19:40

    Kennelijk zijn de liefhebbers die daadwerkelijk nieuwe BMW’s kopen wel gecharmeerd van de huidige designtaal van BMW. Het merk heeft, ook in Nederland, weer een topjaar achter de rug.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North