• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dähler X7 M50i komt het dichtst bij de BMW X7M

Auteur: willeme, gepost 19 mei 2021 om 16:05 – 6 Reacties

Dähler X7 M50i

De Dähler X7 M50i is zo’n foute auto die stiekem best gaaf is.

De BMW X7 is natuurlijk bijzonder fout, eigenlijk. Veel te groot, veel te zwaar en veel te duur. Het is het rijdende equivalent van het strooien met Ruderer Champagne. Het feit dat je je dat kunt veroorloven wil nog niet zeggen dat het niet zonde is. Zowel voor het geld als de benodigde grondstoffen.

En toch hè, deze Dähler X7 M50i is eigenlijk niet zo verkeerd. Dat terwijl het een enorme SUV is met gigantische wielen, matte lak en hoogglans details. Het is niet bepaald het toonbeeld van elegantie. Misschien komt het ook door het formaat van de auto die niet helemaal lekker overkomt op de foto’s. De BMW X7 is namelijk echt bizar groot.

Dähler X7 M50i

Dähler X7 M50i

Enfin, Dähler heeft er een sportievere auto van gemaakt. Aangezien BMW van huis uit een relatief sportief merk is, is dat geen vreemde gedachte. De auto die de Zwitserse tuners onder handen namen is de BMW X7 M50i Edition Dark Shadow. Dat is het dikste wat je bij Europese BMW-dealers kunt bestellen. Een X7M is niet namelijk (nog) niet mogelijk.

  • Dähler X7 M50i
  • Dähler X7 M50i
  • Dähler X7 M50i
  • Dähler X7 M50i
  • Dähler X7 M50i

De Dähler heeft de eerste tuningspulletjes al klaar. Laten we beginnen met de motor van de Dähler X7 M50i. De ECU van de 4.4 biturbo V8 is onder handen genomen, waardoor de motor geen 530 pk en 750 Nm levert, maar 630 pk en 830 Nm. Mocht je dat niet voldoende vinden, dat vinden ze bij Dähler ook niet. Een Stage 2-kit is dan ook onderweg. Deze moet zorgen voor 646 pk en 850 Nm.

  • Dähler X7 M50i

330 km/u

Prestaties van de Dähler X7 worden niet vermeld, wel dat de snelheidsmeter is aangepast. Deze loopt nu tot 330 km/u. Altijd handig. Wel kun je dankzij een sportuitlaatsysteem je vrouw beter horen thuiskomen. Voor een betere stance is er een verlagingsmodule. De X7 M50i heeft standaard luchtvering en dankzij Dähler is de laagste stond nu nog een stukje lager.

  • Dähler X7 M50i
  • Dähler X7 M50i
  • Dähler X7 M50i

Dan de velgen van de enorme crossover. Rondom zijn de wielen 11 inch breed en meten ze 23 inch in diameter. De velgen mogen dan even breed zijn voor en achter, de breedte van de banden is wél anders. Voor liggen er tamelijk smalle 295/35 23-banden omheen, achter is dat 325/30 23. Je kan kiezen uit twee kleuren: grijs of antraciet.

De onderdelen kun je bestellen op de website van Dähler.

Ook interessant!

  • BMW X7 Nishijin Edition
    BMW X7 Nishijin Edition heeft sixtijnse kapel
  • Deze BMW X7 is speciaal voor mensen met veel vijanden
  • Deze BMW X7 is uiterst subtiel getuned
  • BMW met grote neus
    BMW met grote neus ruikt werkelijk verrukkelijk

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, dahler, G07, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, x7, xDrive

Vorig bericht: « Musk geeft Duitsland de schuld van vertraging
Volgend bericht: Volkswagen showt flitsende ID.X hot hatch »

Lees Interacties

Reacties

  1. scrmeagle zegt

    19 mei 2021 om 17:02

    Wuzp gewoon de Xb7 van Alpina!!

    Login om te reageren
    • bmwfe zegt

      19 mei 2021 om 20:38

      @scrmeagle: helemaal mee eens.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    19 mei 2021 om 17:45

    De Grote Gemene Dähler. ’t Is wat veel van ’t goede.

    Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    19 mei 2021 om 17:48

    Ze moeten dat M-label er gewoon vanaf halen. Ik snap een x7 met v8 zonder m-pakket nog wel. Maar een M-label erop plakken is gewoon lachwekkend. Geld trouwens ook voor zijn concurenten

    Login om te reageren
  4. ouwedibbes83 zegt

    20 mei 2021 om 00:08

    Dat van die afwijkende breedte van de band om een even brede velg snap ik niet helemaal. 295 vs 325 is toch een verschil van 30mm? Ziet zo’n band om een 11” brede velg er vooraan dan niet heel “getrokken” uit?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      20 mei 2021 om 07:33

      Idd, dat lijkt me ook niet te kloppen. Vooraan lijkt de band zelfs iets breder op de velg te liggen dan achteraan.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North