• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘BMW X8 M wordt hybride SUV met 760 pk’

Auteur: hayte, gepost 27 april 2020 om 22:59 – 8 Reacties

BMW X8

Volgens dit gerucht wordt de ‘coupé-SUV’ BMW X8 M met 760 pk de sterkste M-auto ooit.

Hoewel we er nog niks officieels over hebben gehoord, hebben we er al meermaals over kunnen schrijven: de BMW X8 M. Hét toekomstige topmodel van BMW. Om even een korte samenvatting te geven: een coupé-SUV met vier stoelen, een hybride aandrijflijn en 700 pk. Althans… Klopt dat laatste wel? Volgens Car Magazine niet.

Zij claimen namelijk dat de aankomende BMW X8 M een maximaal systeemvermogen van maar liefst 750 bhp gaat krijgen, ofwel 760 pk. Dat is bizar veel. Natuurlijk gaat een über SUV dat nodig hebben, maar dan nog. Ook het koppel is absurd: maximaal 999 Nm. Typisch een auto waarbij je de elektronische hulpmiddelen maar beter aan kan laten staan.

Nu is het wel tijd voor de kritische noot. Het tijdschrift rept namelijk met geen woord over bronnen. In de kop staat het woordje ‘scoop’, maar op basis waarvan is niet duidelijk. Het nemen van een korrel zout is dus aan te raden.

Andere info uit deze scoop: BMW noemt deze kolos intern ‘Project Rockstar’ en gaat de auto on-demand achterwielaandrijving geven. Deze rockster wordt een plug-inhybride en gaat technologie uit de BMW iNext gebruiken, een volledig elektrische SUV. Voor deze auto belooft BMW een bijzondere actieradius van ruim zeshonderd kilometer. Dat betekent volgens Car Magazine echter niet dat de X8 M ook een lange actieradius krijgt: hoge prestaties worden in de kolos namelijk belangrijker bevonden dan het milieu. Zoals het eigenlijk ook wel hoort, in een M-auto.

Wat dat betreft wordt de X8 M een beetje net als die hybride hypercars als de McLaren P1 van zo’n zes jaar geleden. Het gebruiken van milieuvriendelijke PHEV-technologie om extreem brute auto’s te kunnen bouwen. Naar verluidt gaat de elektromotor in deze BMW zo’n 203 pk kunnen leveren. De bestuurder van een X8 M kan dus zelfvoldaan rondrijden – want een PHEV – en genieten van belastingvoordelen, terwijl bijna driekwart van het vermogen van de benzinemotor komt. Klinkt dat niet als een goede deal?

Foto: een fantastische creatie van collega @jaapiyo.

Ook interessant!

  • Denk maar niet dat de BMW X8 plaats moet maken voor de XM
    Denk maar niet dat de BMW X8 plaats moet maken voor de XM
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-m, Hybride, SUV, x8

Vorig bericht: « Dit is de ruigste Mercedes Vito van vandaag
Volgend bericht: Porsche: handgeschakelde 7-bak is terug »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    27 april 2020 om 23:05

    Wauw nog een voetballers-auto. Net wat we nodig hebben van bmw.
    Straks hebben ze meer suv onzin dan echte sportieve / rijders auto’s.

    #fuckmerkwaarden

    Login om te reageren
  2. Loek zegt

    27 april 2020 om 23:28

    Leuke aandrijflijn voor de M6!

    Oh wacht, het is 2020.

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      28 april 2020 om 01:04

      @Loek: we hebben toch een dikke M8 gekregen, denk dat we in dit tijdperk niet mogen klagen.

      Login om te reageren
  3. karaya zegt

    28 april 2020 om 10:30

    Zal ook de zwaarste M ooit worden.

    Login om te reageren
  4. spacemoon24 zegt

    28 april 2020 om 11:07

    Ik snap het nut van een “coupé-SUV” totaal niet. Ik zag laatst een oude aflevering van Top Gear (S14E07) over de meest nutteloze auto op dat moment, de BMW X6. Oncomfortabel op de normale weg, nutteloos off-road, veel te lomp/zwaar en krap van binnen. Maar kennelijk zien mensen er toch wat in dat we nu, tien jaar later, spreken over de X8…

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      28 april 2020 om 11:57

      @spacemoon24: Top Gear…en dat neemt u dan ook voor waar en serieus?

      Login om te reageren
      • spacemoon24 zegt

        28 april 2020 om 12:09

        Tuurlijk neem je Top Gear met een korreltje zout, en kijk ik het vooral ter vermaak. Maar ik ben wel van mening dat dit soort grote SUV’s (en SUV’s in het algemeen) een van de meest nutteloze trends in de automotive is van de afgelopen jaren. We moeten allemaal op het milieu letten en laten we daarom grote, zware, niet aerodynamische en inefficiënte auto’s gaan rijden.

        Login om te reageren
  5. RiKe zegt

    28 april 2020 om 13:38

    Oh nee….niet WEER zo’n gedrocht op de weg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North