• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shocker, na de BMW X7 komt er waarschijnlijk ook een X8

Auteur: jaapiyo, gepost 15 november 2017 om 20:18 – 25 Reacties

X8


Dit is ‘m. Soort van.

Slecht nieuws voor mensen die SUV’s haten: naast de nieuwe BMW X7, komt er waarschijnlijk ook nog een BMW X8, zo meldt althans Autocar. Het zou een rivaal kunnen worden van de duurdere Range Rovers en Audi Q8 varianten alsmede de goedkopere varianten van de Bentley Bentayga en Lamborghini Urus.

Op zich is de gedachte logisch. Naast de X5, X3 en X1 kennen we tegenwoordig immers ook de X6, X4 en X2. De komst van de X8 is nog niet bevestigd, maar als we de woorden van ontwikkelingschef Klaus Fröhlich in acht nemen is dat nog slechts een formaliteit:

The sector is growing fast, so there will be opportunity. It is early to talk about X8, but one of the first decisions I made when I worked on product strategy was to take the X5 and make the X6. Everyone said it was not necessary, but it worked. Now we have the X2, X4 and X6. They are emotional and sporty derivatives that work for us. There is room for X8 – especially in markets like China – but there are no decisions yet. Each car must have a distinct character, and these are the sort of areas that take time to evaluate.

Naar verluidt wordt intern nog gesteggeld over of de X8 op ‘exact’ hetzelfde platform als de X7 moet staan of op een verlengde versie van het platform inclusief een langere wielbasis. In beide gevallen zou de auto echter een aflopende ‘coupé-achtige’ daklijn krijgen. Laat dat Frederic Duvernier maar niet horen!

In eerste instantie lijkt het nog verder verlengen van zo’n mastodont misschien wat teveel van het goede, maar dat valt relatief gezien nog wel mee. De X7 (ja, concept) meet ‘maar’ 5,02 meter. Dat is acht centimeter korter dan een kleine Siebener en zelfs 21 centimeter korter dan een lange Siebener. Ook een Mercedes GLS is bijvoorbeeld dik 10 centimeter langer.

Nu de Siebener toch genoemd is: de topmotorisering van die auto zou ook zijn weg naar de X8 kunnen vinden. Rijke mensen in China, Rusland en de zandbak vinden dat soort blokken nog steeds tof. Een potentiële valkuil voor de X8 zou kunnen zijn dat hij de Cullinan van concernbroeder Rolls-Royce in de edele Britse wielen rijdt. Maar aan de andere kant: ondanks woorden die op het tegendeel duiden hebben de premiummerken hebben de laatste jaren aangetoond niet heel bang te zijn voor de nodige overlap in hun gamma’s.

Ook interessant!

  • Denk maar niet dat de BMW X8 plaats moet maken voor de XM
    Denk maar niet dat de BMW X8 plaats moet maken voor de XM
  • Dahler X7 M50i
    Dähler X7 M50i komt het dichtst bij de BMW X7M
  • BMW X7 Nishijin Edition
    BMW X7 Nishijin Edition heeft sixtijnse kapel
  • Deze BMW X7 is speciaal voor mensen met veel vijanden

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, klaus-frohlich, SUV, x7, x8

Vorig bericht: « Elon Musk: “Amber maakte het uit met mij”
Volgend bericht: Je kenteken op deze manier bevestigen, mag dat? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    15 november 2017 om 20:32

    Goh, wat een verrassing van BMW. Het zal ook geen verrassing voor mij worden als ik het zin spuuglelijk ga vinden.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      15 november 2017 om 21:18

      @viezefreddyw: nu is het alleen nog afwachten wanneer Mercedes Benz de concurrent voor gaat stellen welke nog lelijker gaat worden zoals we gezien hebben met de X6 en die Stuttgarter Ripoff.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        15 november 2017 om 21:21

        @rhellema: Ook die krengen van Mercedes zien er niet uit inderdaad.

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      15 november 2017 om 21:26

      @viezefreddyw: Fred, het zijn geen Audi’s hè. ;-)

      Login om te reageren
  2. barrier zegt

    15 november 2017 om 20:36

    Wat een afgrijselijk front!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      15 november 2017 om 20:57

      @barrier: dat heb je vaker als het een fotosjoppie is van iemand bij autoblog

      Login om te reageren
      • barrier zegt

        15 november 2017 om 21:20

        @rufctr01: bekeek het front van de X7, zie link in de eerste zin. Bah!

        Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    15 november 2017 om 21:08

    En dan hetzelfde interieur er proppen als alle andere modellen uit het gamma, wedden

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 november 2017 om 12:02

      @janmetdelangeachternaam: goede kans daarop, de 7 serie, 5 serie en X3 interieurs zijn nagenoeg gelijk.

      Login om te reageren
  4. joostie zegt

    15 november 2017 om 21:17

    Maak toch *** weer eens mooie auto’s BMW!

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      15 november 2017 om 21:25

      @joostie: kutweer? Ja, typisch voor november zeker…

      Login om te reageren
      • joostie zegt

        15 november 2017 om 21:55

        @breakingpoint: Het was een gvd, maar oke. Rustig aan hè over november, ben morgen jarig ?

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          16 november 2017 om 07:37

          @joostie: Van harte!

          Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    15 november 2017 om 21:23

    Freude am kotzen!!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      15 november 2017 om 21:28

      @tjorque: kotzen is sws niet fijn. Fahren des te meer.

      Login om te reageren
  6. str8six zegt

    15 november 2017 om 21:28

    Ik zie een verticale grille, geknepen ogen. Luidt deze dan de nieuwe design richting van BMW in?

    Login om te reageren
  7. aquila2003 zegt

    15 november 2017 om 21:36

    ????

    Login om te reageren
  8. jeroenwz zegt

    15 november 2017 om 22:06

    Hoera! BMW heeft weer een niche gevonden! Nog meer marketing gedreven rotzooi om de markt mee te overvoeren. Hoe-fucking-ra.

    Login om te reageren
  9. autodrop zegt

    15 november 2017 om 22:22

    Plusje voor de photoshop!

    Login om te reageren
  10. karhengst zegt

    16 november 2017 om 07:15

    Als Klaus wil dat ik er emotioneel van wordt dan heeft hij z’n doel bereikt. Maar om nu te zeggen dat het me Fröhlich stemt…

    Login om te reageren
  11. jippie zegt

    16 november 2017 om 09:24

    BMW is wel erg druk bezig de Chinese markt te bedienen. De nogal Chinese designs van de nieuwe 7- en 5-serie doen het daar vast wel goed met drukke lijnen en vele chromen glimmers op plaatsen waar dat gewoon niet staat. Ok, met dat in het achterhoofd komt er dus nog een X7 en X8 bij. Ik krijg er nu al hoofdpijn van.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 november 2017 om 12:00

      @jippie: drukke lijnen? Waarom denk je dat de koplampen tot aan de neusgaten doorlopen? Om het design rustig te houden. Waarom denk je dat die hockey stick er is? Omdat de zijkant anders helemaal zonder design is. BMW gaat eerder voor saai en degelijk dan voor drukke lijnen?

      Login om te reageren
  12. duittenb zegt

    16 november 2017 om 10:59

    Ik wacht wel op de X9 ?

    Login om te reageren
  13. marh zegt

    16 november 2017 om 16:00

    De X6 rijdt zo lekker en ik vind hem mooi. Dus de X8 zal ook wel een klasse auto worden.

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    17 november 2017 om 13:31

    Zou BMW niet beter gewoon met trucks beginnen?

    Trouwens, wanneer komt de pick-up? Nu MB er één heeft, kan BMW toch ook niet achterblijven…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North