• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fisker Karma met V8: Destino!

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 januari 2013 om 12:55 – 29 Reacties

Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!Afbeelding Fisker Karma met V8: Destino!

Destino V8
Dit is toch wel een merkwaardige verrassing te noemen: vanuit het niets duikt een Fisker Karma met het 647 pk sterke motorblok uit de Corvette ZR1 op, en hij heet ‘Destino’. They fo’ real?

Wat moeten we hier van denken… Plots was daar een bericht over deze Karma op steroïden met de volgende tekst:

Based on an award-winning design by Henrik Fisker and powered by the internationally applauded Chevrolet Corvette ZR1 powertrain, Destino is the result of collaboration by industrialist Gilbert Villereal and former General Motors Vice Chairman Bob Lutz.

Van de persoon Villareal heb ik nog nooit gehoord, maar van Bob Maximum Lutz natuurlijk wel. De 80-jarige voormalige (vice-)eindbaas van GM is tegenwoordig een warm pleitbezorger van de EV/Hybride, maar daarnaast bekend als een petrolhead met een voorliefde voor veel cilinders. Beide mannen hebben de handen ineengeslagen, en het bedrijf VL Automotive opgericht.

Samengevat: er is informatie, en er is een zeer brakke website (die door een kleuter van 4 ontworpen lijkt) met een paar renders. Is dit iets dat we serieus moeten nemen of een vroegtijdige 1 aprilgrap? Overigens zou de Destino ook met de nieuwe 450 pk LT-1 te krijgen zijn, met een manuele zesbak of een viertraps (!) automaat.

UPDATE: dit is dus serieus! Hieronder een tweetal afbeeldingen vanaf de beursvloer in Detroit. De Karma bodies kopen ze bij Fisker zelf (die hebben ze natuurlijk genoeg). Het is een complete body minus accu’s en range extender. Zij zetten een complete ZR1 aandrijflijn eronder, met dank aan Bob Lutz om dat even te regelen bij GM. Van de zomer op de markt, prijs nog onbekend!

Fisker Karma V8

Fisker Karma V8

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Chevy Beast is ontzettend brute off-roader met Corvette V8
  • Nieuws van Karma: sexy SUV of goedkope na-aper?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

bob-lutz, Corvette, destino, detroit-2013, Fisker, karma, Supercars, vl-automotive, ZR1

Vorig bericht: « Video: sneeuwdriften met Audi totdat de motor klapt
Volgend bericht: BMW X5 (F15): ben jij dat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dondeboer zegt

    14 januari 2013 om 13:01

    Tja, als dat Fisker uit de rode cijfers houdt, dan heb ik er wel vrede mee.

    Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    14 januari 2013 om 13:01

    Dit heb je me laatst ook afgevraagd.. 2e hands fisker kopen en de elektromeuk eruit schroeven om er vervolgens een dikke v8 in te hangen! Alleen moet je dan natuurlijk ook ophanging, versnellingsbak, aandrijflijnen enzo aanpassen of erin zetten.

    Login om te reageren
  3. adyton zegt

    14 januari 2013 om 13:02

    En ze hebben het front nog eens een mooie update gegeven ook! Leuk project.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    14 januari 2013 om 13:03

    tjonge jonge ..
    450 peekaa uit een 6.2 blok ..

    dat doen ze zelfs bij AMG nog beter ..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 januari 2013 om 13:13

      @lincoln: Liever een 6,2 literblok met heel veel koppel en ook nog eens atmosferisch dan een 4 literblok met turbo’s en minder koppel.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        14 januari 2013 om 13:55

        @berlinetta: Don’t feed the troll..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          14 januari 2013 om 15:03

          @sir_smokalot: excuses

          Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      14 januari 2013 om 13:15

      @lincoln: Standaard 647 PK, 450 PK ZOU ook te krijgen zijn…. en voor 647 PK hoeft AMG zich ook niet te schamen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        14 januari 2013 om 14:52

        @406_v6:

        ook mooi ..
        standaard 650 peekaa ..

        maar optioneel ook in 450 peekaa te krijgen ..

        Login om te reageren
  5. quincy zegt

    14 januari 2013 om 13:03

    Ik vind deze voorkant nog niet eens zo slecht. Weliswaar saaier dan het origineel, maar om de 1 of andere reden wel meer in balans.

    Mooie motor in een mooi design. Het zou niet erg zijn als ie uit kwam.

    Login om te reageren
  6. vaporrosam5 zegt

    14 januari 2013 om 13:05

    voorkant heeft iets weg van een 599 vooral op de eerste foto

    Login om te reageren
  7. tweetyv6 zegt

    14 januari 2013 om 13:12

    Poeh….

    Ik zie toch wel redelijk wat Maserati 3200 in deze auto.
    Silhouette, velgen, achterlichten, frontpartij m.n. de gril

    Login om te reageren
    • massarati zegt

      14 januari 2013 om 14:25

      @tweetyv6: Ik ook, maar hij kan/mag het hebben.

      Login om te reageren
  8. salberts93 zegt

    14 januari 2013 om 13:53

    zou op zich niet verkeerd zijn, Fisker is prachtig, zou een soort 4-deurs alternatief op de Corvette worden dan.. maar ik vond Fiskers elektrische variant al geweldig dus het mag voor mij ook gewoon zo blijven :)

    Login om te reageren
  9. redbeams zegt

    14 januari 2013 om 14:16

    Vandaag al 2x een fisker gezien op de straatweg…best een aparte bak.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      14 januari 2013 om 14:16

      @redbeams:

      In rotterdam natuurlijk ;)

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        14 januari 2013 om 16:27

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
  10. jobh zegt

    14 januari 2013 om 14:44

    ik vind de orginelen voorkant mooier maar wel een leuk idee, mooi ontwerp en nu dan ook met een fatsoenlijke motor, top idee

    Login om te reageren
  11. bmwe46csl zegt

    14 januari 2013 om 14:50

    Dat maakt hem stukken beter

    Login om te reageren
  12. JaxDryke zegt

    14 januari 2013 om 14:54

    Ben ik de enige die vindt dat de achterkant enigszins lijkt op een Maserati 3200 GT ?

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    14 januari 2013 om 14:57

    Het beste uit 2 werelden? De looks van de Karma en de poweeerrrr van een ‘Vette!

    Login om te reageren
  14. RuVi zegt

    14 januari 2013 om 15:00

    Het coole aan de karma vind ik het concept. Het uiterlijk vind ik teveel een karikatuur. Haal je de electromeuk eruit dan heb je een raar gestylde auto met een dikke motor.
    Doe dan die motor in een QP ofzo…

    Login om te reageren
  15. lemans96 zegt

    14 januari 2013 om 16:12

    Heel komisch dit. Zul je zien, gaat ’t vlaggeschip van al die boomknuffelaars qua verkoop ten onder en herrijst de Phoenix weer uit het as met een dikke Vette V8 motor onder de kap! Hilarisch…

    Login om te reageren
  16. lastclick zegt

    14 januari 2013 om 19:20

    Jaguar F-type neus/voorbumper?

    Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    14 januari 2013 om 19:58

    Heb het altijd een gave auto gevonden, zelfs in de elektrische versie. Maar met een dikke gorgelende benzinezuipende V8 is het pas echt gaaf. Elektrisch rijden kan altijd nog, we hebben gewoon nog wat meer tijd nodig om ons er op in te stellen.

    Login om te reageren
  18. camber24 zegt

    14 januari 2013 om 20:18

    Graag met originele uiterlijk en dan met die V8… Dan heb je mijn droomauto…

    Login om te reageren
  19. fkbmw zegt

    14 januari 2013 om 21:54

    Dat is nu eens een goed idee! Mooi alternatief voor de Quattroporte, Rapide, Panamera

    Login om te reageren
  20. Yeelen zegt

    14 januari 2013 om 23:00

    Is er nu ook minder gewicht en meer ruimte?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 januari 2013 om 23:52

      @Yeelen: niet meer ruimte, wel minder gewicht.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North