
Haha. Sliep uit, stelletje noodlijdende autofabrikanten hier in het westen. China is de grootste!
In de maand oktober werden er 1,23 miljoen auto’s verkocht in China. Dat was de achtste maand op rij dat er meer dan een miljoen over de spreekwoordelijke toonbank gingen. En met deze overweldigende verkoopresultaten mag China zich nu officieel grootste copycat autobouwer ter wereld noemen. Met een tempo van 1.200 auto’s per dag is dat ook niet heel verwonderlijk. Wel hebben we medelijden met de Chinese Autobloggertjes aldaar, aangezien zij om de twee dagen een nieuw model voor de kiezen krijgen.
In heel 2009 zijn nu al meer dan 10,8 miljoen auto’s verkocht. En de prognose voor 2010 is niet veel minder rooskleurig. Grote kans dat de Chinese opmars in AutoLand nog eventjes doorzet. Voorlopig zal het westen nog redelijk Chinees-vrij blijven qua auto’s, aangezien het Aziatische fabricaat nog lang niet aan onze kwaliteitsstandaard voldoet. Want wie hier te vroeg Chinese troepauto’s naartoe haalt gaat gewoon failliet. (via FD.nl)
Yeah failliet maar Brilliance heeft net een new contract getekent in Egypt to open a second plant and to produce 30,000 cars per jaar. Brilliance zit net 3 jaar in Egypt en al over 10,000 verkocht, zo gaat zo niet lekker toch niet nee?
–edit: ja dat heb je al gezegd–
extreem..
Hahahahahaa! WAAROM proberen we hier de wereld nog te redden met een stel k*t-Priusjes?
@JvT: omdat NL het beste jongetje van de klas probeert te zijn…
ik heb zo t gevoel dat je engels een mooie taal vind?
Volgende bericht zal zijn: “MEESTE VERKEERSONGELUKKEN IN CHINA”.
@FuelMinded: Ja de tendens verplaatst van het Oostblok naar China. ;)
Nee hoor jan want ik ben a kut-Chinese zo verwacht niet veel van mijn standaard nederlands btw jullie vinden duitse auto’s zo mooi maar zij spreken/schrijven veel ergere en gebrekkige nederldands zo taal intereseert niemand het gaat puur om de message nee?
@BYD2018: Schrijf gewoon Engels en blijf voortaan van Google Translate af..
@BYD2018:
ik schaam me voor jou
Té ziek! En hier zitten we maar te zeiken over crisis.
@Mr. V8: Ja ze hebben daar al weer een economische groei, die voor Europese landen ongekend is, volgens mij zat de groei in China alweer rond de 8%.
sorry blogger ik zie die avataar is nu wel displayed, strange. Maar ik snap die gewoon niet ben ik dan niet ech ingelogged of zo of het wordt alleen displayed als je inlogt.
Pure OT garbage nog maar excuses.
De verwachting is dat in 2009 totaal 13 million new auto’s worden verkocht in China. Toen ik dit jaar in China was de bezine prijs was nog 65 euro cent per liter.
Op één of een andere manier moet ik stilletjes huilen dat ik geen aandelen hebt gekocht in BYD. Anders had ik nu bovenaan de Quote 500 gestaan.
1200 auto’s per dag ? Dat is 36000 per maand…en ze verkopen er 1,23 mio ? Lekker import dan toch ? Hoezo de grootste producent van auto’s….of het artikel klopt niet…
Shit…ik heb de onzin van BYD gemist… Wat een afzichtelijke bolide zeg op de foto.
Niet gek gezien het feit dat China 1,2 miljard inwoners heeft en de VS en Europa opgeteld nog niet eens één miljard. De Chinezen moeten ook van verder komen. Een toename van 1 naar 2 is misschien wel 100% maar het is veel moeilijker om op verzadigde markten als de VS en Europa van 9 naar 10 te gaan.
1200 autos per dag is toch niets? Mercedes alleen produceert er al meer.
Die rijden vast niet op water. Daar gaat de benzineprijs!
Niet zo gek toch. China stimuleert de economie nog erger dan Amerika. Dit komt puur door de belasting verlaging en stimulus. Gewoon een zeepbel dus.
Gemengde economie hooooooo!
@fuelminded nee hoor dat is al in koeweit :P daar vallen de meeste doden per jaar (in vergelijking met de populatie) ze hebben tevens ook de meest gevaarlijke weg ter wereld….. ik weet dit heb er zelf gewoont :) :P
Ze stonden al massaal in de file met de fiets. Wat gaat dat geven met hun auto’s? Is de verkoop van europese merken ook gestegen in China? De BMW 5 en 3 voor de chinese markt wordt ginder gemaakt en niet in Duitsland!
Wie zegt dat dit allemaal Chinese auto’s zijn? Tot verkort deden vooral Volkswagen, Citroën en Hyundai héle goede zaken in China. Net zoals BMW, Audi en Volvo in het luxe segement aldaar.
Prima. Als iedereen zich aan de afspraken houdt (welke afspraken).
10.8 miljoen is nog best veel. Zelfs relatief gezien is dat iets van een auto per 120 inwoners. Bij ons zitten we nu op iets van 400.000 auto’s, dat is er een per 40 inwoners.
Nog wel een verschil natuurlijk, maar veel kleiner dan ik dacht.
Ach die spleetogen daar kopen toch wel westerse auto’s als ze echt geld hebben. Bovendien mag je Chinese overheidscijfers met een flink korreltje zout nemen.
@[email protected]
Klopt Chinese kopers houden wel van Westerse luxe import auto’s.
En die Chinese autokopers bepalen ook in toenemende mate hoe die auto’s eruit gaan zien.
To prove my point:
http://online.wsj.com/article/SB125667101889911039.html
Degenen die het geld hebben, hebben het voor het zeggen.
Money talks, bullshit walks.
@Type 56: Maar de regel met “degenen die het geld hebben, hebben het voor het zeggen”.. Geldt over de hele wereld.
In dat opzichte is het niet veel anders, dan met andere van origine kapitalistische landen en een land als Rusland.
En nergens ter wereld worden zoveel luxe auto’s verkocht als in China
Het gaat dan wel erg lekker daar bij die Chinezen. :)
Van al die verkocht auto’s in China, 50% are van Chinese eigen merken, 50% of JV’s met buitenlandse merken.
De verwachting is dat er 15 million new auto’s worden verkocht in 2010.
“1200 autos per dag” dat is voor de Beijing stad alleen, niet voor het hele land.
Ik kom op 40.000 auto’ s per dag.
wie koopt nu zo’n spook van een auto??
net een openbaar toilet