• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bonus-wars: Audi dist Porsche met nóg hogere bonus

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 maart 2012 om 12:16 – 70 Reacties

Rupert Stadler


Het lijkt welhaast op een wedstrijdje opscheppen, maar daar zullen de werknemers niet over klagen denk ik. Na de dikke kluif à 7.600 euro die Porsche zijn werknemers toewierp klapt Audi hier vandaag nog even overheen met een bonus van 8.251 euro. Dikke premiumbattle jonge!

De ruim 8 ruggen extra worden uitgedeeld aan het vaste personeel in Duitsland en dit is mogelijk omdat Audi een recordjaar heeft gedraaid. De Ingolstadters verkochten 1,3 mln auto’s, en zagen de omzet tot 44,1 mld euro stijgen. De operationele winst steeg tot 5,3 mld, waarmee Audi zorgt voor bijna de helft van het resultaat van de VW-groep (met nog geen 16% van de totale verkopen, BAM!).

Dit zal een grote rol hebben gespeeld in de vrijbrief voor CEO Rupert Stadler om voor Sinterklaas te spelen. Ik krijg er een beetje een Oprah-giveaway-gevoel bij. (via Automobilwoche)

Moar moneyz pl0x

Weet u wat in 2011 Audi’s grootste markt was? Niet Duitsland, niet de VS, maar (voor de eerste keer) China. Niet minder dan 313.036 auto’s met vier ringen werden er daar verkocht. In Duitsland stond de teller op 254.011 exemplaren, nog steeds een plus van 10,8%. Zelfs in de Zuid-Europese landen, waar de verkopen kelderden, noteerde Audi doodleuk een plus. Lekker crisisproof, dat merk..

Ook interessant!

  • Audi R-modellen
    Alle Audi R-modellen worden geheel elektrisch
  • Audi e-tron GT vs Porsche Taycan rijtest video
  • Audi gaat tóch McLaren
    Audi gaat tóch McLaren kopen, Porsche ook naar F1
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, bonus, Rupert-Stadler

Vorig bericht: « Moeten we oude auto’s uit de binnenstad weren?
Volgend bericht: G-Power BMW M5 – nieuwe foto’s en meer details »

Lees Interacties

Reacties

  1. bempi zegt

    1 maart 2012 om 12:20

    China kent ook crisis, daarom gaan ze voor de lowbudget auto’s.
    En laat het nou zo zijn dat Audi met de kostprijs lager ligt dan zijn concurrenten dus vanzelfsprekend de grootste was op de aziatische markt.
    Rupertje moet nu niet gaan dromen of naast zn schoenen lopen. Iedereen die onder zijn concurrenten ligt met de prijzen verkopen altijd beter. Gaap.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      1 maart 2012 om 18:58

      Ik snap de ophef niet, gewoon een vorm van winstdeling voor de werknemers. Ongeacht je functie binnen Audi AG deel je mee in deze vorm van eenmalige uitkering. Is dat zo vreemd? Ik krijg in juni ook zo’n 10% winstuitkering, dat zal bij veel meer bedrijven zo zijn, mits ze gezond zijn …

      Login om te reageren
  2. kaasboerin zegt

    1 maart 2012 om 12:22

    Helaas, Porsche deed het uit zichzelf.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      1 maart 2012 om 14:15

      @kaasboerin: Wanneer komt BMW?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        1 maart 2012 om 14:21

        @norge: Die laten in het geheim hun auto’s maken in de Fillipijnen, door arme kindjes. Die krijgen dan ook een tennisbal als bonus. :D

        Login om te reageren
        • BmwMPower zegt

          1 maart 2012 om 15:51

          @kaasboerin: Diezelfde tennisbal wordt door dezelfde kindjes gemaakt.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            1 maart 2012 om 15:55

            @BmwMPower: win-win

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              1 maart 2012 om 18:34

              @kaasboerin: :lol:

              Login om te reageren
  3. roest zegt

    1 maart 2012 om 12:25

    Zijn geen verkeerde marges op die audi’s
    50% winst tegen 16% verkoop

    Login om te reageren
  4. Carreza zegt

    1 maart 2012 om 12:25

    Morgen in het nieuws…

    “Werknemers Porsche ontevreden met magere bonus!”

    Overmorgen in het nieuws…

    “Porsche komt met bonus bovenop bonus!”

    Login om te reageren
  5. martijnnn zegt

    1 maart 2012 om 12:26

    Wanneer een bedrijf met een onderdeel van slechts 16% bijna de helft van de winst kan realiseren, heb je een ware marge-machine in huis. Heel knap dat ze het merk zo hebben weten te positioneren dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor iets wat dus niet meer kost om te maken.

    Dezecijfers geven ontegenzeggelijk weer dat je veeeeeel te veel betaalt voor je Audi. Premium my ass!

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      1 maart 2012 om 13:35

      @martijnnn: En dat is bij de concurrent anders?

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      1 maart 2012 om 16:23

      @martijnnn: Ik denk juist dat VAG het heel slim doet; Audi’s net even betere geluidsisolatie geven en net ff ‘fijnere’ materialen en scherper design gebruiken dan VW en dan 25% meer vragen terwijl de kostprijs misschien maar 10% hoger is.

      Daarnaast denk ik dat er relatief veel top-segment Audi’s worden verkocht als rijkelui-speeltjes (Q7, RS en S modellen), waarop de marge uiteraard stukken groter is dan een gemiddeld Golfje 6 of Passat.

      VW/Skoda/Seat hebben sowieso geen top-segment auto’s, dus zo gek zijn die getallen echt niet … Dat is bij de duurdere modellen van andere merken echt niet anders hoor !

      Login om te reageren
  6. amg77 zegt

    1 maart 2012 om 12:28

    Hmm misschien ga ik ook even een facature bekijken bij audi. ( hhhaha nee ) hoe gaat het met Mercedes dan? Daar hoor ik nooit iets over, houden ze alles geheim of sow?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 maart 2012 om 12:33

      @amg77: Voorspel je met ( hhhaha nee ) de reactie van PZ-Audi? :)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 maart 2012 om 12:40

      @amg77: Mercedes = Illuminati

      Die houden alles geheim. En als je teveel weet verschijnt er een zwarte Vito in de straat die je ontvoert.

      Login om te reageren
      • house zegt

        1 maart 2012 om 12:45

        @robbie: Lol! +1

        Login om te reageren
      • rmr91 zegt

        1 maart 2012 om 14:27

        @robbie:

        http://media.daimler.com/dcmedia/0-921-1281854-1-1460345-1-0-0-0-0-1-11701-614232-0-1-0-0-0-0-0.html?TS=1330608086562

        Staat gewoon onder de persberichten van Daimler.

        Een magere 4100 euro, maar wel onder alle medewerkers van Daimler, en niet (zoals in dit geval) alleen van één merk.

        Login om te reageren
    • bassen zegt

      1 maart 2012 om 13:26

      @amg77: Zou je brief dan niet beginnen met “facature” want dan ben je per definitie al buitenspel.

      Login om te reageren
  7. Tommy2 zegt

    1 maart 2012 om 12:37

    Doen ze goed daar bij Audi, auto’s aan de man brengen.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      1 maart 2012 om 12:44

      Misschien moet VAG hun bonussen uitbetalen in de vorm van Seat’s. Dan raken ze die eindelijk eens kwijt! :D

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        1 maart 2012 om 13:08

        @Carreza:

        Whahaha, prachtig!!

        Login om te reageren
      • stanny zegt

        1 maart 2012 om 13:36

        @Carreza: Lol! super idee.

        Waarom bestaat dat merk trouwens nog?

        Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        1 maart 2012 om 13:47

        Een gratis Exeo voor elke werknemer. Waarom ook niet?

        Login om te reageren
  8. The360box zegt

    1 maart 2012 om 12:48

    Wat staat daar voor kek apparaat op de achtergrond?

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      1 maart 2012 om 12:51

      @The360box:
      Ten eerste kek gebruiken lol
      En het ziet er niet uit wat je ziet

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        1 maart 2012 om 14:17

        @bohica: Ten tweede? Zinnen afmaken heb je ook niet geleerd zie ik.

        Login om te reageren
    • bempi zegt

      1 maart 2012 om 12:54

      @The360box:

      Een glazen wand dat open en dicht kan. Of bedoelde je die Audi ? :)

      Login om te reageren
    • Carreza zegt

      1 maart 2012 om 12:55

      @The360box: Audi A1 Sportback

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        1 maart 2012 om 14:18

        @Carreza: Concept zeker, net als die A3 Sportback.

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          1 maart 2012 om 14:36

          @The360box: concept dicht tegen de werkelijkheid ja.

          Login om te reageren
  9. Sciurida zegt

    1 maart 2012 om 12:59

    Jezus christus wat een zieke marges zeg. Ik wil geen enkele Audi fan meer horen zeggen dat ze niet overpriced zijn! Maar dat weet iedereen eigenlijk al lang met die zieke optielijsten van Audi…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      1 maart 2012 om 13:15

      @Sciurida: Het liefst wordt ‘ie gratis je oprit op gereden zeker?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 maart 2012 om 14:17

        @kaasboerin: In ieder geval leuk om op te schieten.

        Login om te reageren
    • mattraket zegt

      1 maart 2012 om 14:44

      @Sciurida: Op elke Audi die verkocht wordt, wordt gemiddeld 12% winst gemaakt (5,3 mld winst op 44,1 mld omzet). Dat kun je toch moeilijk een ‘zieke’ marge noemen, dat is gewoon een gezonde marge.

      Login om te reageren
      • kleinelettersengetallen zegt

        1 maart 2012 om 16:35

        @mattraket: Ik denk dat de winst en/of omzet niet enkel op de verkoop van wagens wordt gerekend.
        Wat omzet betreft kan het goed zijn dat de wagens hier de grootste speler in zijn. Maar, de winst zal toch vooral van onderhoud, onderdelen, herstellingen en accessoires komen.
        ELKE dealer tekent voor een winstmarge van 12%!!!

        Als dat zo zou zijn dan begin ik morgen een garage, want dan wordt je slapend rijk.

        Login om te reageren
  10. kolopete zegt

    1 maart 2012 om 13:08

    veel geld voor saai gelijnde auto´s. Degene met een Audi weten nu ook waarom die 4 banale ringen zo duur zijn. Ben blij dat ik een auto nu meer als gebruiksobject kan zien dan een imago-object.

    Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    1 maart 2012 om 13:10

    Autofabrikanten zijn de nieuwe Bankiers !

    Login om te reageren
  12. rishi zegt

    1 maart 2012 om 13:42

    En nu volkswagen…?

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      1 maart 2012 om 14:17

      @rishi: hahahahahah LOL ! Die moet ik onthouden.

      Login om te reageren
      • mattraket zegt

        1 maart 2012 om 14:46

        @stanny: bij de eerste spelfout (‘in een crisis verkeerd’ ipv ‘in een crisis verkeert’) was al duidelijk dat dit nep was. Directieleden schrijven doorgaans foutloos Nederlands, zeker in Vlaanderen waar nog echt taalonderwijs wordt gegeven.

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          1 maart 2012 om 14:53

          @mattraket: en “een ieder” moet “eenieder” zijn ;)

          en +1 voor dat stukje over het taalonderwijs. :D

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          1 maart 2012 om 22:12

          @mattraket: Tuurlijk is het fake, maar wel een goeie grap. Ik had het niet zien aankomen, van die POLO…

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      1 maart 2012 om 18:38

      @rishi: superrrr ! +1,2

      Login om te reageren
  13. brian112 zegt

    1 maart 2012 om 13:47

    De audi-haat op autoblog is echt gewoon zielig.
    Porsche geeft een bonus weg en iedereen is gigantisch positief, en audi doet het en mensen zeiken alleen maar over hoe audi die bonus kan uitdelen.

    Als je denkt dat de marge op een audi veel hoger ligt dan een bmw uit dezelfde klasse, of een mercedes, dan laat je je echt verblinden door je merkhaat.

    Ondertussen zal ik de enige neutrale reactie hier geven,
    Goed bezig van audi! beter dat ze zulke bedragen aan omzet draaien, en helemaal top dat alle werknemers er aan mee mogen genieten!

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      1 maart 2012 om 14:15

      @brian112: +1
      Ik verschiet er ook dagelijks van hoe anti-audi de bezoekers hier zijn. (Rijden allemaal met een 2dehands BMW 316i? ;-))

      Ik ben tevreden met mijn audi!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        1 maart 2012 om 18:39

        @stanny: jemig….’tevreden’…zucht :(

        Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      1 maart 2012 om 14:25

      @brian112: prima verwoord :) 1

      Login om te reageren
    • mattraket zegt

      1 maart 2012 om 14:51

      @brian112: Audi is gewoon de Apple van de autowereld. Ze hebben een beresterk merk, ze hebben auto’s die hééél veel mensen graag willen rijden en degenen die het zich kunnen veroorloven zijn bereid daar een stevige prijs voor te betalen. De spullen van Apple zijn ook duur, maar als je dat niet wilt betalen dan koop je gewoon wat anders (Samsung). Dus als je een Audi te duur vindt, dan koop je gewoon iets anders (vul maar in…).

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        1 maart 2012 om 16:29

        @mattraket: Het enige verschil tussen Audi en Appel is, vraag maar een de techneuten welke die 4G(s) moeten repareren. Dat appel alleen maar (in vergelijke tot b.v. Samsung en HTC) inferieure materialen gebruikt. Bij Audi is slechts in enkele gevallen zo.
        (Nu zullen er weer allerlei pech statistieken volgen, zoals gewoonlijk. Maar bekijk dit eens naar verhouding hoeveel Audi’s er op weg staan.)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          1 maart 2012 om 16:36

          @TSI-tje: Ik weet het niet maar ik gebruik diverse Apple producten, nog nooit problemen gehad en werkt altijd prima naar toebehoren.

          Login om te reageren
          • TSI-tje zegt

            1 maart 2012 om 22:48

            @kaasboerin: Goh,dan moet jij de enige Nederlander zijn die de speakertjes van z’n eifoon4 nog niet kapot gehad heeft. (Best lastig als je de beltoon niet meer kan horen) Ik heb niet de wijsheid, vraag het uw reparateur. Inwendig worden er bij Samsung en HTC veel betere kwaliteit ingerdiënten gebruikt. Al van verschillende telefoon experts vernomen Mooie producten (uiterlijk/software) maar technisch niet zo hoogstaand als wijle Steve J. ons wil doen geloven. En daarnaast heb ik een antipathie tegen het merk omdat ik niet gedwongen wil worden om voor van alles te betalen, hoe klein de bedragen ook zijn. Daar ben ik te veel Nederlander voor geworden door de jaren. Maar lekker kopen/gebruiken wat jij plezierig vind. Ik hoef niets van Appel. de enige appels waar ik in geïnteresseerd ben komen bij de groentenboer vandaan.

            Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      1 maart 2012 om 16:32

      @brian112: Volledig met je eens. En het blijft niet alleen bij Audi. De hele VAG-groep moet het ontzien. Jammer genoeg voor de haatdrager heeft niemand commentaar op de aantallen welke Skoda in 2011 op de markt gezet heeft.. :P

      Login om te reageren
  14. W115 zegt

    1 maart 2012 om 14:00

    Overpriced is onzin, prijzen zijn in lijn met die van de concurrent. Audi kan gewoon goed de prijzen drukken.

    Login om te reageren
    • rmr91 zegt

      1 maart 2012 om 14:25

      @W115: Als Audi 16% van de verkopen, maar de helft van de winst vertegenwoordigd, kost het dus bijna niets extra’s om een Audi te maken t.o.v. bijvoorbeeld een Volkswagen en een Skoda.

      Dat mensen daar zoveel extra voor willen betalen is knap van de marketingafdeling van Audi… Audirijders zijn dus een soort van Nespresso drinkers, gaan voor de marketing en niet voor het product.

      MB maakt een heel groot deel van zijn onderdelen zelf, net als BMW. Jij rijdt dan dus echt iets wat zich onderscheid. “Premium” producten hebben dat, onderscheidingsvermogen.

      Je ziet het ook gewoon terug in Audi’s hoor, zelfde motoren,veel dezelfde onderdelen, veel interieuronderdelen hetzelfde etc. etc.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        1 maart 2012 om 16:37

        @rmr91: Gebakken marketing-lucht klopt echt niet zomaar extra duizenden euro’s uit iedereens zak hoor. Audi’s hebben net ff betere geluidsisolatie dan VW/Seat/Skoda, net even mooiere materialen, net ff dikkere motoren.

        Blijkbaar genoeg om de gevoelsbeleving zodanig te veranderen dat mensen bereid zijn 25% meer te betalen, terwijl het VAG misschien maar 10% extra kost om te maken …

        Het verbaasd met echt hoeveel fanboy-onzin er hier uitgekraamd wordt door mensen die duidelijk nog nooit in een fatsoenlijke Audi gereden hebben. En die 50% aandeel met slechts 16% van de aantallen, komt omdat Audi veel top-segment bakken verkeerd (Q7, RS/S modellen) waarop enorm hoge marges zitten (net zoals bij elk ander merk), VW komt niet verder dan een Touareg. En Skoda en Seat zijn erg goedkoop … In die context is het echt niet zo gek !

        Login om te reageren
        • rmr91 zegt

          2 maart 2012 om 19:42

          @dawwg: Je bevestigd mijn verhaal, net even beter maar veel duurder.

          Je doet net alsof mijn opmerkingen verzinsels zijn om Audi een beetje zwart te maken, ondersteunt met het woordje wat altijd lekker in de bek licht; fanboy.

          Vanuit mijn werk rijd ik regematig met MB’s Audi’s en BMW’s. Mijn persoonlijke bevindingen zijn dat Audi’s (vooral de vorige generatie, bijvoorbeeld vorige A6) kwa kwaliteitsgevoel, degelijkheid etc. niet kan tippen aan de andere 2.

          Zo vond ik een A6 vorige generatie echt (meen het serieus) heel vergelijkbaar rijden als een Golf. Terwijl een E-klasse echt veel zwaarder en degelijker voelt.

          Tuurlijk, smaak en gevoel is persoonlijk, maar naar mijn idee wordt Audi nogal eens wat overdreven geliefd.

          Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        1 maart 2012 om 22:28

        @rmr91: “MB maakt een heel groot deel van zijn onderdelen zelf, net als BMW.”

        Hoeveel is “een heel groot deel”? 20%? 5%? 3%?

        De meeste onderdelen komen van Magna, Marelli, Bosch, Faurecia, je weet wel, die grote onderdelenfabrikanten waar alle merken hun inkopen doen.
        Maar ook de kleintjes. Alle gechromeerde onderdelen voor PSA, BMW, VAG, Fiat, … komen allemaal uit een klein fabriekje op een paar kilometer van mijn deur. Nou, onderscheidend hoor, dat Premium.

        Had BMW trouwens niet de hoogste winst/omzet-verhouding van de hele industrie, een paar jaar geleden? Zou dat ook niet komen doordat BMW z’n auto’s lekker goedkoop weet in elkaar te steken?

        Premium = een goedkoop product duur aan de man kunnen brengen.

        Dus: MB, BMW en Audi zijn alle drie even premium, want ze doen dat goed, dat premium zijn…

        Login om te reageren
        • TSI-tje zegt

          1 maart 2012 om 22:57

          @Esprit_de_Flandre: Waarom nou altijd dat ‘premium-geneuzel’? Tuurlijk maakt dezelfde fabriek onderdelen voor verschillende merken. Maar een fabrieks-bakkerij maakt ook worstebroodjes voor verschillende partijen. En die ze produceren voor de Lidl (kosten €1.00 de 4) smaken dus hetzelfde als die ze voor DeliFrance produceren (welke 2.50 stuk kosten)’K dacht het niet ! Zo ook met de onderdelen van auto’s Kijk zelf maar als je eens een keer een goedkoop B-merk auto banden onder je heilige koe zet.
          Ik hoef ze niet en betaal grif het volle bedrag voor een set Michelin’s of Bridgstones. Laat die B-troep weg.
          Maar misschien heb jij daar minder moeite mee. Dat maakt je dan direct wel een een héél Nederlandse Belg. “Voor een dubbeltje op de eerste rang” noemen wij dat hier.

          Login om te reageren
        • rmr91 zegt

          2 maart 2012 om 19:45

          @Esprit_de_Flandre: No shit, onderdelen komen bij onderdelenfabrikanten vandaan.

          In een MB zit een navigatiesysteem, aircosysteem, stuur, klokkenwinkel, stoelen, motoren en versnellingsbakken die je alleen in Mercedessen ziet. Ze ontwikkelen dit vaak zelf.

          Dat is bij andere merken nogal eens anders, en dat doet m.i. vaak afbreuk aan het ‘premium’ gevoel van een product.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            2 maart 2012 om 19:57

            @rmr91:

            goed zo knul .. deel je “gevoel” maar ..

            Login om te reageren
  15. raphael zegt

    1 maart 2012 om 15:13

    Geeft maar weer eens aan hoe ongezond de situatie bij VAG is. Het begint nu echt op GM te lijken. Ik blijf het zeggen hoor. Misschien gaat het over 2 jaar fout misschien pas over 10, maar het gaat een keer fout.
    1 of 2 merken die in een groep voor bijna 80% van de winst zorgen is gewoon ongezond. De geschiedenis herhaald zich.

    Login om te reageren
  16. kleinelettersengetallen zegt

    1 maart 2012 om 16:40

    En die arme verkopers dan? Daar wordt dan weer netjes over heen gekeken!!!
    Zij hebben die geweldige verkoopcijfers te behaald.

    :D

    Login om te reageren
  17. gerbie zegt

    1 maart 2012 om 16:50

    Toch knap dat het zo snel weer de goede kant op is gegaan. Misschien maar het bedrijfsplan verkopen aan Opel. Het is wachten tot ze daar salaris gaan intrekken

    Login om te reageren
  18. Tonnie zegt

    1 maart 2012 om 17:49

    Tja als alle Audi’s op elkaar lijken en ze in elk segment wel één auto geplaatst hebben, is er voor ieder wat wils he ;) slim bekeken van Audi…

    Login om te reageren
  19. rechercheur zegt

    1 maart 2012 om 18:59

    Zieke marges !? … Weet je waar ze zieke marges maken? Inderdaad, in de werkplaats van Kia …

    Login om te reageren
  20. speedie zegt

    1 maart 2012 om 19:28

    Hoe men het draait of keert, het blijft een aanmoediging voor de werknemers om goed te presteren en degelijk arbeid te verlenen. En anderzijds profiteren onrechtstreekts ook de andere merken binnen de groep wanneer het eens minder goed gaat (Seat). Toppie van Audi.

    Login om te reageren
  21. kor1 zegt

    2 maart 2012 om 00:02

    @ bempi: dus je noemt Audi low budget? hmmm jij hebt er verstand van zo te horen….:)

    Login om te reageren
  22. mellie zegt

    2 maart 2012 om 22:35

    blijft lol die brief

    Login om te reageren
  23. janklaassen zegt

    5 maart 2012 om 22:33

    Geweldig, wat een merk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North