• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power BMW M5 – nieuwe foto’s en meer details

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 maart 2012 om 13:33 – 39 Reacties

1280 pk en 1524 Nm op 450 pixels
The G-Power Bimmer has multiplied! De zwarte F10 M5 heeft er een wit broertje bij gekregen, en daar hebben we natuurlijk niks op tegen.

De gekietelde M5’en hebben nog steeds maximaal 640 pk, en het maximumkoppel is met 3 Nm naar beneden bijgesteld naar 777 Nm. Dat bekt toch wat lekkerder. Dat betekent dat deze twee anabolen-tikkels eventjes gezamenlijk 1280 pk’s leveren. Naiss. Aangezien de M5 twee turbo’s heeft moest G-Power zijn bekende supercharger-recept laten varen, maar dat bleek geen onoverkomelijke hindernis.

Beide modellen zijn voorzien van lekker grote Silverstone-velgen, met een diameter van 21 inch. Als extra’tje is G-Power bovendien iets specifieker over de prestaties: 0-100 gaat in 3,9 seconden, en de topsnelheid ligt op 315 km/u (dit was ‘meer dan 310 km/u’). Ze zeggen het verder niet expliciet, maar we nemen aan dat G-Power wel even een bezoekje aan Genève brengt met hun dikke Bimmer(s).

Ook interessant!

  • Jawel: de nieuwe BMW M5 gaat aan de stekker
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, f10, g-power, m5, tuning, wit, zwart

Vorig bericht: « Bonus-wars: Audi dist Porsche met nóg hogere bonus
Volgend bericht: Smart BRABUS electric drive – stoere stadscabrio? »

Lees Interacties

Reacties

  1. stanny zegt

    1 maart 2012 om 13:38

    Lelijke stickers op de witte en lelijke velgen onder de zwarte.

    Daar zou ik graag een proefrit mee maken!

    Login om te reageren
  2. raoulkroes zegt

    1 maart 2012 om 13:39

    Wat een geweldige wagens!

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    1 maart 2012 om 13:49

    Prachtig zien ze er weer uit zoals we gewend zijn van G-Power. 315 km/u max, 640 PK 0-100 3,9 sec heerlijke cijfers!
    Doe mij die donkerkleurige maar.

    Login om te reageren
  4. bartsmit zegt

    1 maart 2012 om 13:54

    Best wel purno heur!

    Login om te reageren
  5. checky_91 zegt

    1 maart 2012 om 14:14

    Even uit nieuwsgierigheid: ik neem aan dat ze aan de turbo’s hebben gezeten om tot een vermogensstijging te komen, maar hoe kan het koppel dan OMLAAG gaan? Kan iemand dit even uitleggen?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      1 maart 2012 om 15:06

      @checky_91:

      Kan van alles zijn, turbodruk verlagen op een x-toerental, ander type spruitstuk, meer-/minder inspuiten bij een x-toerental etc…

      Login om te reageren
    • poeperman zegt

      1 maart 2012 om 15:35

      @checky_91: het koppel van een standaard M5 is 640Nm. Het is zogezegd “naar omlaag gedaan” met 3Nm om op een mooi 777 cijfer te krijgen. Dus volgens de TS heeft ie gewoon 780Nm, maar bekt “777” beter.

      Login om te reageren
  6. The360box zegt

    1 maart 2012 om 14:23

    Ookal wordt hij door Ferrari getuned blijft een gedrocht.

    Login om te reageren
    • juakali zegt

      1 maart 2012 om 14:27

      @The360box: Speel jij maar verder op uw xbox360.
      OT: Waarom maar 640pk? G-Power haalde 800 pk uit de vorige M50 (E60/E61)

      Login om te reageren
      • akrapovic zegt

        1 maart 2012 om 14:39

        @juakali: stage 1 jongen.. Kun je daar iets uit opmaken?

        Login om te reageren
      • pushkinbe zegt

        1 maart 2012 om 14:45

        @juakali: de f10 is nog niet lang uit he.

        Login om te reageren
      • Bwlian zegt

        1 maart 2012 om 18:46

        @juakali: die waren achterlijk duur. Staan nog steeds te koop op mobile.de…

        Login om te reageren
  7. vale46 zegt

    1 maart 2012 om 14:43

    Ik hoop dat dit maar de eerste stage is, want van G-power zijn we wel wat meer pk’s gewoon.
    Ik vind hem niet zo lekker als de vorige generatie.. :(

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      1 maart 2012 om 15:16

      @vale46: Uit de E60 halen ze inderdaad meer.
      Ze twijfelen nog of ze de V10 in deze gaan bouwen want het F10 blok is te ingewikkeld voor ze om er erg veel meer uit te gaan halen voorlopig

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        1 maart 2012 om 15:25

        @bohica: De standaard turbo’s vervangen door meloenen van turbo’s en de turbodruk opdrijven. Zo krijg je die motor wel richting de 850 pk hoor.
        Maar dat het een ingewikkeld blok is, dat staat vast.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          1 maart 2012 om 15:38

          @vale46:

          Ik denk dat ze met ruimte gebrek zitten. De F10 heeft toch het motorblok waarbij de turbo’s tussen de cilinderbanken zitten?

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            1 maart 2012 om 15:45

            @jack_abarth: Daar zeg je zo iets..

            Login om te reageren
            • bohica zegt

              2 maart 2012 om 12:48

              @vale46: Het heeft inderdaad ook deels met ruimtegebrek te maken.
              Ik verzin dit niet heb het van G-power zelf.
              Bij de E60 brand de motorkap isolatie ook op de bekende onderdelen.
              Kan nog wel foto posten evt. van een E60 voorbeeld.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                3 maart 2012 om 11:15

                @bohica: Echt? Posten die handel ;)

        • KUYL zegt

          1 maart 2012 om 15:41

          @vale46: Dat gaat dus niet zomaar ff.
          Twinscroll en nog eens boven de motor geplaatst. Dus wanneer je er grotere turbo`s op wilt zetten loop je tegen een aardig puzzelwerkje aan. De ontwikkelingskosten lopen dan wel even flink in de papieren.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            1 maart 2012 om 15:48

            @KUYL: Powerdome op de motorkap? :D
            Je hebt wel een punt, dus me moeten niet te veel meer verwachten van G-power..

            Waar was de tijd van de atmosferische V10. Die kon je tenminste nog wat kunstmatige beademing geven maar toch even hard laten brullen.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              1 maart 2012 om 15:52

              @vale46: Sinds de aanschafprijs daardoor 20k lager ligt ivm emissie.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                1 maart 2012 om 16:42

                @kaasboerin: Ik vind dat een M5 daar weinig of geen invloed van mag hebben. Het potentiële publiek is toch steenrijk..

    • undifined1 zegt

      1 maart 2012 om 15:59

      @vale46:
      de v8 heeft natuurlijk veel minder potentie dan de v10. De v8 zou zonder turbo’s waarschijnlijk ongeveer 400pk hebben, terwijl de v10 500 had.

      de beste oplossing zou natuurlijk zijn om gewoon de v10 er in te zetten, maar daan ga je na een paar jaar wel wat achterlopen, en je kunt het eigenlijk niet meer volhouden als er weer een nieuwe m5 komt.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        1 maart 2012 om 16:43

        @undifined1: Als ze de Oude V10 tot 800pk kunnen blowen zal hij nog wel een tijdje mee kunnen ;)

        Login om te reageren
    • The360box zegt

      2 maart 2012 om 10:34

      @vale46: En waar staat ‘stage’ gelijk aan, eerste versie? Want er zijn tyfus veel tuners.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        2 maart 2012 om 16:29

        @The360box: stage1 = de pussy-tuning (+50pk) stage2 nog wat meer power, en stage3 is voor de echte mannen.
        Dusja, een soort “trapjes”.

        Login om te reageren
  8. mark88 zegt

    1 maart 2012 om 15:02

    315 km/h ?! Neee, das veel te weinig..(Standard 500 pk, E60 haalt er meer km/h).

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 maart 2012 om 15:56

      @mark88: alsof 315 of 325 wat uitmaakt. het is veel leuker om keihard naar de 300 toe te knallen. want hoe langer je de gearing maakt hoe langzamer de tussensprints zullen zijn!

      Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    1 maart 2012 om 15:29

    Dit is wel erg magertjes voor G-pOwer..

    Login om te reageren
  10. blo3to3t zegt

    1 maart 2012 om 15:34

    eens kijken wat de baas zegt als ik ‘m naar voren schuif als leasebak.. :P
    zou ie binnen de 20% regeling vallen?

    Login om te reageren
  11. syliaca zegt

    1 maart 2012 om 17:08

    Heerlijke wagens en wat een verbeteringen tegenover de “gewone” M5F10

    Login om te reageren
  12. mepdenepper zegt

    1 maart 2012 om 17:34

    Witte G-power bmw m5 voor mij. Kijk Fisker, dít zijn mooie gave auto’s, niet die van jullie hoor.

    Login om te reageren
  13. Tonnie zegt

    1 maart 2012 om 17:44

    G-Power is echt baas, die velgen zijn echt überprachtig en die auto’s retesnel :D

    Login om te reageren
  14. isobmw zegt

    1 maart 2012 om 19:12

    Die donkergrijze (singapur grau?) is echt vet!

    Login om te reageren
  15. spylegion zegt

    1 maart 2012 om 19:53

    Liever een standaard V10 erin dan dit blok met 640pk (of meer)…

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      2 maart 2012 om 10:34

      @spylegion: Helaas moet de eerste nog gesjonsjaakt worden.

      Login om te reageren
      • spylegion zegt

        2 maart 2012 om 19:18

        @The360box:
        Mannhart racing is meester in BMW engine swaps
        Zou me niets verbazen als er vraag uit de markt naar is…

        Login om te reageren
  16. awesome zegt

    1 maart 2012 om 21:31

    Doe maar één, in het Sepang Bronze graag.
    Die gasten van G-power zijn bazen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North