• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190E

Auteur: Alwood, gepost 9 januari 2013 om 22:56 – 55 Reacties

Afbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190EAfbeelding Brabus 3.6S-24 Light Weight is droom-Mercedes 190E

Brabus klassiekers om te hebben!
Mercedes maakte zelf ooit vrij rappe ‘2.3-16’ versies van de beruchte 190E. Brabus ging in 1989 een stapje verder. Meer cilinders, flink meer vermogen, minder gewicht. Hubbahubba.

Als één auto in Nederland een imagoprobleem heeft is het de Mercedes 190. Vooral de D’s natuurlijk maar de E’s lijden onder dezelfde discriminatie. Gevoelens van oneerlijkheid omdat de W201 maar door blijft rijden. Is dit dan toch de sterkste Mercedes ooit? Een niet-roestend, altijd doorstampend, stabiel, comfortabel werkpaard. In de handen van Brabus nog sneller.

Een aangepaste M103 3.6 zescilinder met 24 kleppen, 365 Nm en 272-290 pk is the weapon of choice. Het motorblok heeft de bijnaam ‘Dampfhammer’. In prestaties misschien alleen overtroffen door de 2.5-16 Evo 2. Het vrij gigantische zescilinder lijn blok slingert de 190E in ongeveer 6 seconden naar 100 km/u en naar een top van 270 km/u. Een Mercedes 190E die na het strippen van het volledige interieur toch nog 1340kg weegt.

Deze Mercedes 190E kostte eind jaren ’80 ruim het dubbele van een 2.5-16. Het laat zich raden dat de Brabus 3.6S-24 daarmee een zeldzame verschijning is gebleven. Dit exemplaar heeft vorig jaar nog een volledige restauratie bij de tuner gehad.

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • E500
    Koop de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats
  • Koop deze kneiterdikke Brabus bij Domeinen

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Klassiekers, Lichtgewicht, Mercedes, Mercedes 190, rood, tuning, youngtimer

Vorig bericht: « Video: Ferrari 360 Modena Turbo met 791 pk
Volgend bericht: Toyota GT86 Shooting Brake is, ehh, anders? »

Lees Interacties

Reacties

  1. khaledos zegt

    9 januari 2013 om 22:57

    Leuk, maar niet mijn droom

    458 italia project mist/ice

    Login om te reageren
    • erikvb zegt

      10 januari 2013 om 13:41

      @khaledos: Ik wil iedere auto waarvan de motor Dampfhammer heet! #bazig

      Login om te reageren
  2. mercedesclk350 zegt

    9 januari 2013 om 22:59

    *Likkebaard*

    Wat een gaaf ding is die 190E toch ook… Dit zal wel de beste 190E ooit zijn…

    Login om te reageren
  3. marokkaanseheld zegt

    9 januari 2013 om 23:02

    In Nederland zie je volop Marokkanen/Turken in de 190D’s!
    Ik heb zelf ooit een 190D 2.5 Turbo Diesel gehad, (belastingvrij) sterke auto’s zijn het. Deed er een Chip onder, AMG Logo’s en 4 dikke uitlaten. Wroem! Inclusief RS6 velgen.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      9 januari 2013 om 23:05

      @marokkaanseheld: *mompelt iets over stereotype*

      Login om te reageren
      • marokkaanseheld zegt

        9 januari 2013 om 23:07

        @Jokkebrok: Geen probleem mij vriend, gelukkig waren de ramen pikzwart!

        Login om te reageren
    • amg65 zegt

      9 januari 2013 om 23:28

      @marokkaanseheld: Dat kan niet waar zijn ..

      Login om te reageren
    • ruubster zegt

      9 januari 2013 om 23:34

      @marokkaanseheld: een belastingvrije turbo bestaat niet. gebouwd vanaf 89′ namelijk.

      Login om te reageren
      • rs6issnel zegt

        9 januari 2013 om 23:42

        @ruub-ster: dit is ook geen marokkaan he, gewoon iemand die mocro’s zwart wil maken.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          9 januari 2013 om 23:54

          @rs6issnel: Nou begin je over Marokkanen en huidskleur in één zin. Berg je dan maar!

          Login om te reageren
        • marokkaanseheld zegt

          10 januari 2013 om 00:22

          @rs6issnel: Je praat poep, je kan beter je kont als Dump Valve gebruiken..

          Login om te reageren
      • marokkaanseheld zegt

        10 januari 2013 om 00:22

        @ruub-ster: Der zat een Turbo op!

        Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      10 januari 2013 om 00:04

      @marokkaanseheld: Mooi verhaal. Maar niet belasting vrij en kan ook niet gechipt worden.

      Login om te reageren
      • Joel_D zegt

        10 januari 2013 om 08:01

        @Homer55: Omgekat, duh.

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 januari 2013 om 16:10

        @Homer55: Als je geen belasting betaald is ie in principe wegenbelastingvrij :)

        Login om te reageren
        • beiersmonstercocksyndroom zegt

          11 januari 2013 om 23:50

          @E34M5Touring: meesterlijk haha

          Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 januari 2013 om 09:57

      @marokkaanseheld: Keep on dreaming…. de 190D 2.5 turbo werd pas vanaf bouwjaar 1987 gebouwd met de OM602 motor. Dus KAN niet belastingvrij zijn én OM 602 diesels hebben géén chip dus zijn ook niet te chippen. Ga dus maar weer terug naar je geiten in de woestijn met je sterke verhalen.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        10 januari 2013 om 17:21

        @406_v6: die laatste zin hoeft er niet bij

        Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    9 januari 2013 om 23:02

    Is dat nou een olie radiateur voor het differentieel onder de spoiler? Moet haast wel aangezien er óók al een temperatuur indicator is voor de olie in het diff.

    Blok ziet er trouwens wel gaaf uit met dat gevormde kleppendeksel en het spaghetti uitlaatspruitstuk.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      9 januari 2013 om 23:04

      @Original_Arnoud:

      Én natuurlijk dat oliepompje in de bak van het reservewiel…

      Login om te reageren
  5. schellekens006 zegt

    9 januari 2013 om 23:03

    Die stoelen haha… Kan het nog hoger.

    Login om te reageren
  6. The_12oach zegt

    9 januari 2013 om 23:05

    En nu wil ik zo een stink 190D kopen om het tot een soort gelijk monster om te bouwen <3 Alleen dan nog ITB's erop extra en het is compleet!

    Login om te reageren
  7. bmwe46csl zegt

    9 januari 2013 om 23:05

    Totaal niet mijn droom

    Login om te reageren
    • bertorelli zegt

      9 januari 2013 om 23:43

      @bmwe46csl:
      Dat verbaast me hélémaal niets met zo’n nickname :)

      Login om te reageren
  8. Rob zegt

    9 januari 2013 om 23:08

    Ach, het zijn best leuke wagens, die 190’s. Maar toch zal ik nooit van mij leven zo’n wagen gaan rijden. Er hangt zo’n gigantisch fout imago om die wagens heen. Normaal gesproken boeit het mij niet zoveel hoe anderen over mij denken, maar voor een 190 zal ik mij diep schamen. Ik wil er absoluut niet in gezien worden.
    Ook bij dit geval… Hoe snel, zeldzaam en exclusief dit ding ook mag zijn.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      9 januari 2013 om 23:56

      @Rob: Ik vind je schamen voor de reputatie van een goed product pas écht iets om je voor te schamen.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        10 januari 2013 om 11:23

        @mout:
        Die reputatie bedoelde ik niet ;-)
        Ik doelde meer op het “foute” imago. Vergelijk het met een trainingspak wat gabbers droegen, beter bekend als een aussie.
        http://img683.imageshack.us/img683/6262/c3678.jpg
        Het zal best een fijn en goed pakkie zijn, maar ik ga er echt niet in lopen ;-)

        Login om te reageren
    • ropbp zegt

      10 januari 2013 om 00:57

      @Rob: nu word ik nog wel eens in het Arabisch aangesproken, dus mij past ie wel :-)

      Login om te reageren
  9. carmasterr zegt

    9 januari 2013 om 23:13

    Kijk, dat is een motorblok.
    Dat ziet er toch ongelofelijk veel beter uit dan zon plastic Bburago plaat erop?

    Verder is ie heerlijk fout, zoals alleen een Duitse perfomance wagen uit de 80´s kan zijn.
    Prachtig.

    Login om te reageren
  10. a3aan zegt

    9 januari 2013 om 23:16

    Als dan toch een 190d, dan deze!

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    9 januari 2013 om 23:22

    Cool ding, maar 1340kg is dat niet wat veel? Woog een standaard Mercedes 2.3 16V niet maar iets van een 1150kg?
    Dus dan is deze als gestripte nog eens bijna 200kg zwaarder? Een roll-kooi, wat heavy-duty onderdelen en een andere motor die in totaal 200kg toevoegen?

    Ben je dan niet beter af met een gestripte standaard 190 met wat fiberglas deuren, motorkap,… en een motor die lichtjes gestreeld is. Ipv een niet zoveel krachtigere wagen die veel zwaarder is.

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    9 januari 2013 om 23:24

    In een rechte lijn is ie sneller dan de Evo 2. Die doet 0-100km/h in 6.9sec als ik me niet vergis. En qua top blaast ie er dik voorbij. Of deze op een circuit sneller is weet ik niet. Wel een zeldzaam kanon. Niet de mooiste Merc ever, maar toch.

    Login om te reageren
  13. ruubster zegt

    9 januari 2013 om 23:32

    kijk, dit vind ik nou porno op wielen! heerlijke auto en zeker met dit blok!

    Login om te reageren
  14. markjor zegt

    9 januari 2013 om 23:36

    Baas

    Login om te reageren
  15. varln1991 zegt

    9 januari 2013 om 23:37

    Typisch zo’n auto waarvan ik normaal zou denken ”badgetuning” zielig figuur.
    Gelukkig zal ik er nooit een tegenkomen.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      9 januari 2013 om 23:53

      @varln1991: jup, ik zou er ook inlopen! “Hehe, kijk naar die sjonnie met zn brabus badge!” Bam, weg is ie aan de lichten! En ik met het schaamrood op de kaken…

      Login om te reageren
  16. 300e zegt

    9 januari 2013 om 23:42

    Echt een gave wagen! Nooit geweten dat Brabus een 190 heeft getuned. Als model vind ik de w124 wel mooier, maar zet deze er maar naast dan!

    Login om te reageren
  17. mercedesbenzzzz zegt

    9 januari 2013 om 23:44

    Beetje een petjeswagen geworden vind je nie?

    Login om te reageren
  18. gerjan zegt

    9 januari 2013 om 23:50

    de 190 is nog altijd beter dan een golf. 190 koop je omdat je een auto koopt een golf om er zogenaamd jij te willen horen.

    Login om te reageren
    • popoff zegt

      10 januari 2013 om 11:39

      @gerjan: Only in YOUR mind. Iedere auto koop je als liefhebber om de auto, nooit om ‘er bij te horen’

      Login om te reageren
  19. pieter-jan_catteeuw zegt

    9 januari 2013 om 23:51

    vet – en fout op een goede manier

    je zou denken dat dat carbon een anachronisme is voor die tijd – het heeft wel die bruine tint van een f40

    Login om te reageren
  20. gerjan zegt

    9 januari 2013 om 23:56

    Mijn liefde voor mercedes is begonnen met dit model. Mijn zwager had een zwarte 2.6 met amg body. volledig zwart leer stoel verwarming electrische stoelen voor en dakraam. ooit komt er een 190er bij mij. liefst deze maar gewone 2.5 16v of 2.3 16v mag ook.

    Login om te reageren
  21. breakingpoint zegt

    10 januari 2013 om 00:11

    Heerlijk fout gewoon! Dit soort posts zijn echt héérlijk, hoe kan ik deze auto nog niet gekend hebben? Meer van zulke posts, véél méér!!!

    één brok nostalgie, van een tijd waar “meer” nooit genoeg was! Gouden jaren moeten dat geweest zijn!

    Zal ik later dan moeten pochen tegen mijn kinderen dat we in 1.4 turbobenzines rondreden “in onzen tijd”, en zullen zij dit dan ook waanzin vinden??

    Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      10 januari 2013 om 01:07

      @breakingpoint: Ik rij 4,4 liter V8, dat ga ik ze later vertellen als je het niet erg vindt?

      Login om te reageren
  22. SimonMc zegt

    10 januari 2013 om 00:13

    Die kuipen, zijn die gemaakt van kevlar? Zo op het eerste zicht zou ik zeggen van wel.

    Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      10 januari 2013 om 01:03

      @SimonMc: Sinds 1972 word kevlar op industriële schaal geproduceerd dus zou kunnen..

      Login om te reageren
  23. ekrem zegt

    10 januari 2013 om 00:43

    Geweldige auto…
    Heb er zelf een gehad met een 3.0 6 in lijn blok.. Zelf erin gelepeld :p

    Login om te reageren
  24. camber24 zegt

    10 januari 2013 om 09:02

    Wat kunnen die Duitsers toch altijd lekkere bijnamen verzinnen.

    Login om te reageren
  25. jordy14 zegt

    10 januari 2013 om 09:09

    Rode Mercedessen, Bah!

    Login om te reageren
    • 620henk zegt

      10 januari 2013 om 16:39

      @jordy14: sls is mooi in het rood.

      Login om te reageren
  26. RazorHead zegt

    10 januari 2013 om 09:30

    3 vragen:
    hoeveel van gemaakt?
    waar te halen ?
    HOEVEEL MOET DAT KOSTEN !!
    dit is in mijn ogen de beste 190E die er is: dezelfde prestaties bijna als die van een EVO maar dan veel subtieler uiterlijk. & damn wat staat dat rood hem goed !

    Login om te reageren
  27. Simpson zegt

    10 januari 2013 om 11:07

    leuk ding! Spoiler er af en wieldoppen er op, is het een leuke sleeper.

    Login om te reageren
  28. 4991 zegt

    10 januari 2013 om 17:28

    de enige w201 waarin dat ik gezien zou willen worden.

    Login om te reageren
  29. nero zegt

    11 januari 2013 om 12:13

    Jammer dat er op de foto’s geen Brabus 3.6S-24 staat. De auto op de foto is een 12v i.p.v 24v.

    Wel opletten!

    Login om te reageren
  30. basman147 zegt

    9 mei 2013 om 16:06

    Ben geen Mercedes- of Brabusfan, maar dit is toch wel een fantastische auto.
    Hierbij nog een link naar een rij-impressie, maar pas op, het is wel in het Duits.
    http://www.motor-klassik.de/fahrberichte/brabus-190-e-3-6s-leichtbau-im-fahrbericht-270-km-h-baby-benz-von-brabus-1330834.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North