• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 800 Black and Gold heeft minder wielen dan normaal

Auteur: Loek, gepost 3 maart 2020 om 17:52 – 8 Reacties

Brabus 800 Black & Gold

De Brabus ‘Black & Gold’ Edition heeft één wiel minder dan de meeste G-Klasses. Zie jij het al?

Geen autoshow is compleet zonder een krankzinnige G-Klasse van Brabus. Stiekem zou je zeggen dat de G 800 Adventure die rol al vervult, maar nu is er nog eentje. Het is wederom een G-Klasse, wederom een ‘800’. Het is echter gewoon de G-Klasse, geen pickup-perikelen. Dit keer noemt Brabus hem echter Black & Gold.

De retro-styling van de G-Klasse maakt het een karakteristieke auto. Het betekent dat de auto overwegend vierkant is, met blikkerig klinkende deuren ‘zoals vroegâh’ en, omdat dat handiger is voor terreinrijden, een reservewiel. Die ontbreekt echter op de G-Klasse van Brabus. Het is een beetje als de skyline van Parijs zonder Eiffeltoren: ook al is dat ding onhandig en opzichtig, je mist toch iets heel karakteristieks.

Goed, we dwalen af. Black & Gold dus: de naam verraadt de rode draad. Het welbekende Brabus-zwart werd gecombineerd met gouden accenten. Dat betekent van buitenaf de logo’s en velgen. De motorkap is koolstofvezel en het dak wordt verfraaid door een grote ‘zonneklep’ en spoiler. Extra aerodynamica voor de G-Klasse, ya know?

Het Black & Gold zet zich door in het interieur. Alles wat je normaal verwacht in aluminium te zien, is nu goud. Dat alles contrasteert met zwart leer, met een patroon wat op schubben lijkt. Het heeft wat weg van kitscherige creaties van veel meer omstreden tuners, maar goed. De sfeerverlichting werkt met RGB-verlichting en kan dus in elke kleur veranderen.

Brabus Black & Gold

Qua motor is er geen sprake van een V12 dit keer, het gaat om een verBrabuste achtcilinder. Dat betekent dat het in essentie de welbekende 4.0 liter V8 opnieuw is gebouwd om 800 pk en 1.000 Nm te leveren. De sprinttijd is daarom nu 4,2 seconden naar de 100 km/u. Dat is veel sneller dan Paleis op de Dam, om maar eens een concurrent van de G met vergelijkbare Cw-waarde te noemen.

Het zal vast niet de laatste G zijn van Brabus, dus we excuseren je als je door het bomen het bos niet meer ziet. Gewoon letten op de gouden wielen, als je er überhaupt ooit eentje zal zien. Want de limitering is onbekend, maar dit soort Brabussen (Brabi?) zijn niet bepaald in massa geproduceerd.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • Brabus GLE 800
    Brabus GLE 800 kost 299.005,35 euro (voor BPM)

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, g-klasse, g800, Genève 2020, tuning

Vorig bericht: « Aiways geeft elektrische ‘crossover-coupé’ een gekke spoiler
Volgend bericht: Porsche maakt tot 2030 geen elektrische 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. 900t zegt

    3 maart 2020 om 18:26

    “maar dit soort Brabussen (Brabi?) zijn niet bepaald in massa geproduceerd.”

    En dat is maar goed ook!

    Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    3 maart 2020 om 18:53

    Zo te zien hetzelfde goud als het peperdure Roleks horloge dat ik mijn vrouw ter ere van ons 25-jarig huwelijk heb gegeven…

    Login om te reageren
  3. sudbina zegt

    3 maart 2020 om 18:55

    Ik ben een fan van de G klasse, maar dit vind ik een Brabus onwaardig gedrocht.

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    3 maart 2020 om 18:57

    Ik had ooit een jongensdroom: profvoetballer worden. Maar als ik zie waar die gasten tegenwoordig in rijden… Blij dat een gebrek aan talent me in ieder geval heeft behoed voor het etaleren van een slechte smaak.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      4 maart 2020 om 09:12

      Heeft niets met elkaar te maken. Maar ik begrijp je bezorgdheid ;-)

      Login om te reageren
  5. nout zegt

    3 maart 2020 om 19:17

    Waarom kan er ook al weer geen gallery in de app? Als dit jullie eindoplossing is, feedback: het werkt niet. Het ziet er al maanden buggy uit

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      3 maart 2020 om 19:58

      @nout: Gewoon ff naar autoweek (mag ik dat zeggen?). Daar kunnen ze het wel.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2020 om 09:47

    De kwaliteit is natuurlijk fantastisch, maar gelukkig hoef je niet alle optische meuk aan te vinken om ook het vermogen te krijgen…. Nog altijd wachten tot AMG (of een tuner) eindelijk weer met een 6×6 komt. Volkomen kansloos, maar dat is een “gewone” G63 ook al.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North