Nieuwe Brabus G V12 kan iets wat Mercedes niet kan

Auteur: , 30 Reacties

Behalve dan alles wat je maar kunt bedenken zwart uitvoeren.

In een wereld waar alle beslissingen in de autowereld gemaakt worden met het milieu in het achterhoofd, moeten de mensen die tegen deze groene knipoog zijn Brabus met beide handen vastgrijpen. Zelfs een auto als de Mercedes G-Klasse wordt in Stuttgart ontwikkeld met een kleine(re) V8, de V12 gaan we waarschijnlijk niet meer terug zien. Gelukkig is Brabus het daar mee oneens een neemt een nieuwe G-Klasse mee naar Frankfurt. Het is wederom een editie op basis van de nieuwe G-Klasse (W463A), toch zit er een dikke V12 voorin. Kijk, Brabus doet het gewoon!

Het gaat om de V12 die voorheen in de Mercedes S600L is gebruikt. Daarin levert hij 530 pk en zijn de verdere prestaties irrelevant. Voordat deze simpelweg in de G-Klasse werd gelepeld, is hij eerst compleet opnieuw verbouwd door de jongens van Brabus. Daarmee is de motor uniek voor Brabus, met het slagvolume vergroot naar 6,3 liter. Samen met een hele waslijst aan verdere verbeteringen en vermogenupgrades kun je rekenen op 900 pk en 1.500(!) Nm in de G V12 900. Overigens is die 1.500 Nm zo veel dat zelfs Brabus dat getal elektronisch limiteert tot 1.200. De sprinttijd is 3,8 seconden naar 100 km/u. Wat best netjes is, gezien de hoofdconcurrent van de G V12, Paleis Noordeinde, er een stuk langer over doet. De koek is pas kunstmatig op bij 280 km/u, meer dan genoeg lijkt ons. De zeecontainer-looks die we gewend zijn van de G-Klasse zijn geen aerodynamisch wonder, op hoge snelheden kan het gevaarlijk worden.

G V12

Daarnaast wordt de G V12 900 natuurlijk uitgerust met de ‘run-of-the-mill’ Brabus-styling die we gewend zijn. Van buiten betekent dat gigantische velgen, grote bodykits en veel koolstofvezel. Van binnen betekent dat een verdacht contrasterend interieur, met wit en toffeekleurig leer en alcantara. Van de G V12 900 komen 10 exemplaren. De auto is live te aanschouwen op de IAA in Frankfurt.



30 reacties

G Klasse zonder wiel achter op is weird alsof die in ze blote kont staat.
@e36thuglife: Je halve kont sjtaat open.
Let op, scholen zijn weer begonnen!
Het is “zijn” of “z’n”. En “achterop”.
Ik wilde het interieur bijna semi-smaakvol noemen, maar zodra ik die glitter schakelflippers zag was dat gevoel meteen weer verdwenen.
@daihatsucuore: Dat zijn carbon flippers, alleen niet echt hele mooie.
@berlinetta: Blij dat wij het eens zijn.
@daihatsucuore: Glitter😂
@daihatsucuore: gelukkig maken ze er maar 10…
Opstijgen en naar de maan?
Maar wat kan er nou wat Mercedes niet kan? Zo’n dakspoiler plaatsen? Dat kan Brabus kennelijk ook niet. Te erg.
@scarface: gewoon nog dit soort rijdende middelvingers bouwen met een V12 voorin ;)
1000L brandstoftank aan boord.. lijkt mij
@soulmaster: de vele tonnen dat dat ding weegt moet van ergens komen he
De belichaming van de antichrist voor de klimaatreligieuzen die het feestje willen komen verstoren.
Nice.
Hopelijk nemen ze nu eens een redacteur aan die wel nette zinnen kan opbouwen.
@Al_caPino: nee, ze vergaderen nog steeds over de “edit-knop” voor de reaguurders…
Een blauwe met zilveren wielen en een trekhaak graag
@el-loco: nee, hij komt in zwart
“Wat best netjes is, gezien de hoofdconcurrent van de G V12, Paleis Noordeinde, er een stuk langer over doet.”

Thx @720s, die had ik ff nodig op deze druilerige maandag 😂
Het is fout en kansloos. Maar maakt mij toch hebberig!
Helaas de Lotto weer niet gewonnen, anders direct gekocht. Love it:-)
@unknown32:
Je kunt vandaag nog een Staatslot kopen.
Zo gaaf maar ook zo verschikkelijk fout.
Gelukkig nog eem bedrijf met een grote🖕🏼, denk dat hier nog genoeg klanten voor te vinden zal zijn👌🏼
Sexy
Interieur vind ik wel porno, buitenkant liever standaard.
Dit vind ik de eerste G klasse die ik wel op mij oprit zou willen hebben.
Brabus vult het gat in wat Mercedes achterlaat omdat ze geen G 65 AMG meer in het gamma hebben.
Best slim want er zijn nog genoeg rijken die zo’n apparaat wel willen.
@shellplc: 10, hoop ik voor hen
@stalensnuitje: Denk dat die al wel verkocht zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).