• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdeksels

Auteur: jaapiyo, gepost 27 mei 2018 om 12:29 – 23 Reacties

Afbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdekselsAfbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdekselsAfbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdekselsAfbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdekselsAfbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdekselsAfbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdekselsAfbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdekselsAfbeelding Brabus geeft gelifte S coupé 800 pk en epische putdeksels

lift
Als je alle aanpassingen aan in- en exterieur wil hebben, ben je wel een flinke som geld kwijt.

Laatst schotelden we je een E-klasse met wat minimale Brabus-aanpassingen voor, maar dit is de andere kant van het spectrum. Brabus is namelijk compleet losgegaan op een van de dikkere Mercs, namelijk de gefacelifte S-klasse coupé (C217). Je weet wel, die walvis die nu verticale baleinen in zijn grille heeft zitten.

Hoewel Mercedes de optische wijzigingen bij de kloeke tweedeurs (los van de grille) subtiel heeft gehouden, zijn de wijzigingen onder de kap groter, met name in het geval van de S63 AMG (rijtest). Voorheen had deze variant nog de dubbelgeblazen 5.5 liter V8 onder de kap, maar die is nu vervangen door de bekende 4.0 liter V8 met de turbo’s in de hete Vee. Zomaar anderhalve liter minder inhoud dus.

Voor mensen die hun auto standaard laten is dat geen enkel probleem, immers heeft de nieuwe krachtbron méér vermogen dan de oude. Maar aangezien een bekend spreekwoord luidt dat er geen vervanging bestaat voor kubieke inches, is het voor tuners wellicht toch een uitdaging. Gevoelsmatig zou je toch verwachten dat je uit 5.5 liter makkelijker een kleine 1.000 pk kan peuren dan uit 4.0 liter.

Desalniettemin trapt Brabus er gewoon 800 stuks uit in het geval van de door hen aangepakte S63, middels de B40S powerkit. Deze bestaat niet alleen uit een chippie, maar ook uit andere turbo’s. De anabolenkuur zorgt voor een 0,4 seconden snellere sprinttijd van nul naar honderd. Standaard duurt dit sprintje namelijk 3,5 seconden, met Brabus-goodies nog maar 3,1 seconden. Ben Johnson zou trots zijn. De topsnelheid is gelimiteerd op 300 kilometer per uur.

Zeker als je ook het interieur door Brabus laat aanpakken, zal die 300 kilometer per uur nooit comfortabeler gevoeld hebben. Alleen al de dikke laag leder die over de stoelen heen zit, zal al de nodige vering en demping voor zijn rekening nemen. Kost wel wat, namelijk ruim 300.000 Euro, exclusief Nederlandse fun-tax. Zorg wel dat je de S650esque putdeksels aanvinkt op het spec sheet en niet de saaie andere velgen.

Ook interessant!

  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Dít is de Alpina B8 Gran Coupé met 621 pk!
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, c217, Coupe, facelift, s-klasse, tuning

Vorig bericht: « Daniel Ricciardo gooit schaduw op Max Verstappen
Volgend bericht: Monkey Business: Volkswagens apentester komt terug? »

Lees Interacties

Reacties

  1. denniss00 zegt

    27 mei 2018 om 12:39

    Putdeksels onder een Brabus, JA
    Gelimiteerde top op een Brabus, NEE
    Leuke brievenbussticker opzich..

    Login om te reageren
  2. pindakoning zegt

    27 mei 2018 om 12:46

    Wel makkelijk schoon te houden die putdeksels

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 mei 2018 om 13:01

      @pindakoning: ik had vroeger Ronal Aero velgen onder m’n Audi 100 en ja, die dingen zijn stukken prettiger in het onderhoud dan vrijwel elke andere (spaak)velg.

      Login om te reageren
  3. rolov zegt

    27 mei 2018 om 12:52

    Die s coupe is een wereld bak

    Login om te reageren
  4. gerjan zegt

    27 mei 2018 om 12:53

    Waarom zitten er 2 stoelen achterin ? zitten kan je er volgens mij niet. Heb wel is het idee dat in een c coupe meer been ruimte zit. Maar misschien zie ik het wel verkeerd.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      27 mei 2018 om 13:50

      @gerjan: klopt precies wat je zegt.

      Ik moet de eerste 2deurs coupe waar je met 4 personen fatsoenlijk kunt zitten nog tegenkomen.

      Login om te reageren
      • mb10 zegt

        27 mei 2018 om 14:02

        @dirkiii: Rolls Royce wraith/dawn

        Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      27 mei 2018 om 14:24

      @gerjan: Om de 2 Burmester subwoofers netjes weg te werken. Achterstoelen worden uitsluitend gebruikt in een Mercedes S 4-deurs uitvoering bij voorkeur de Lang-versie. Het bekende spek-en-bonen fenomeen zoals bij de Porsche 911.

      Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      27 mei 2018 om 16:37

      @gerjan:
      Als Wesley achter het stuur kruipt, gaat best!…

      Login om te reageren
  5. mistermini zegt

    27 mei 2018 om 13:08

    Wat een naden bij de motorkap zeg…

    Login om te reageren
    • f40racer zegt

      27 mei 2018 om 14:53

      @mistermini: Niet meer dan bij andere auto’s

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      27 mei 2018 om 15:50

      @mistermini: dat is de grille.

      Login om te reageren
  6. ghengiskhan zegt

    27 mei 2018 om 13:08

    Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen van een Brabus, maar met die putdeksels is het bijna een sjieke auto. Erg comfortabele manier om je rijbewijs door de shredder te halen.
    Vroem.

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    27 mei 2018 om 13:16

    Fantastisch ding.

    Echt een Benz zoals Mercedessen vroeger ook waren, onbereikbaar en verheven boven de meeste andere automobielen.

    Ook ontzettend mooi hoe Mercedes moderne technologie heeft geïntegreerd in het dashboard. Alle techniek die je kan bedenken zit er in, maar eist niet de aandacht op. Die eer gaat naar de mooie materialen en hoe die verwerkt zijn.

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    27 mei 2018 om 13:27

    Doe mij maar een dik aangeklede S zonder brabus spulletjes, veel stijlvoller maar uiteraard wel een chippie

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      27 mei 2018 om 15:49

      @allesmetturbo: een AMG dan?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        27 mei 2018 om 18:16

        @ikleesookoverautos: ja AMG vind ik top, heerlijk blok

        Login om te reageren
  9. tjongejongejonge zegt

    27 mei 2018 om 13:38

    Schitterende auto! Alle lijnen kloppen

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    27 mei 2018 om 13:46

    Ik houd best van beetje kleur in het interieur maar die pindakaaskleur overal gaat zelfs mij te ver.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      27 mei 2018 om 15:43

      @mashell:
      Eensch, teveel van het goede. Toch zie je ‘t redelijk vaak in dit soort auto’s, spreekt de doelgroep kennelijk wel aan.

      Login om te reageren
  11. steelfighter zegt

    27 mei 2018 om 18:00

    echte dubbele chrome bumpers erop en hij is af

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    27 mei 2018 om 21:54

    Al zou ik gratis het exterieur optielijstje mogen invullen… Ik zou er mijn denkbeeldige S-coupe niet mee verzieken.

    Login om te reageren
  13. exclusieviteitsfreak zegt

    30 mei 2018 om 21:32

    Zal ik maar ‘ns gaan afkomen met ’n AMG S 65 die naar 1.000 pk gekitteld wordt door Brabus . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North