• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: BMW geeft de M4 kleinere nieren

Auteur: machielvdd, gepost 27 juni 2022 om 18:56 – 19 Reacties

BMW geeft de M4 kleinere nieren

BMW heeft een aangename verrassing op deze maandag: een gecamoufleerde M4 met kleinere nieren!

We beginnen er voorzichtig aan te wennen, maar de grote nieren van BMW zijn ongetwijfeld het meest controversiële design-element sinds de Bangle Butt. De 4 Serie is al twee jaar geleden onthuld, maar nog steeds zijn de meningen verdeeld over de grille. Het lijkt er echter niet op dat BMW zich hier iets van aantrekt.

Toch krijgen we vandaag een verrassing te zien. Onze landgenoot en tevens BMW M-baas Franciscus van Meel deelt op zijn Instagram namelijk hele interessante foto’s. Daarmee bedoelen we niet dat hij een Rob Kamphuesje heeft gedaan, maar dat hij foto’s heeft gepost van een mysterieuze gecamoufleerde auto. Het lijkt om een M4 te gaan, maar dan wel eentje met kleinere nieren. Halleluja!

Franciscus (wij mogen Frank zeggen) geeft verder geen tekst en uitleg bij de foto’s, maar we hebben een heel sterk vermoeden wat voor auto dit is. Er gingen namelijk geruchten dat BMW ter ere van het jubileum van BMW M met een hommage aan de 3.0 CSL zou komen. Als we naar de spoilers (meervoud!) kijken kan het bijna niet missen: dit is inderdaad een hommage aan de 3.0 CSL. De geruchten zijn dus bij deze bevestigd.

Aan de zijkant is duidelijk te zien dat de BMW M4 als basis dient. Het is dus vooral een hele dikke versie van de M4, niet zozeer een coachbuild. De auto zal alleen geen M4 CSL gaan heten, want die is er natuurlijk al. De naam blijft dus nog even een verrassing.

Als we de wrap nader bestuderen zien we nog een interessante hint: op de achterkant staat ‘6MT FTW’. Deze 3.0 CSL hommage krijgt dus sowieso een handgeschakelde zesbak. Dit in tegenstelling tot de M4 CSL, die alleen met automaat te krijgen is.

Op de wrap staat nog iets te lezen: ‘I like it rare’. Dit betekent waarschijnlijk niet dat het een halfgare auto wordt, maar dat het een hele zeldzame auto wordt. Volgens de geruchten gaat BMW maar 50 stuks bouwen. Dat klinkt geloofwaardig, want toevallig is dat precies het aantal kaarsjes dat BMW M mag uitblazen.

Volgens diezelfde geruchten zou er een prijskaartje van 6 á 7 ton aan hangen. Dat lijkt ons wel erg gortig voor een M4 met een grote spoiler en andere bumpers. We hopen stiekem dat de geruchten er op dit punt helemaal naast zitten. Toch kun je er vanuit gaan dat deze auto schreeuwend duur wordt. Maar dan heb je in ieder geval wel een mooie grille.

Ook interessant!

  • BMW M4 Coupe Competition
    BMW bevestigt sappige M4 CSL details
  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Video: nieuwe beelden van BMW M4 CSL
    Video: nieuwe beelden van BMW M4 CSL
  • Gelekt: dit is de BMW M4 CSL!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, csl, franciscus-van-meel, g82, m4

Vorig bericht: « 10-jarig zoontje van Ben Affleck rijdt met Lambo tegen BMW [video]
Volgend bericht: Gespot – Deze Lamborghini Countach klopt nét niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. donvincenzo zegt

    27 juni 2022 om 19:12

    Een ‘handgeschakelde handbak’? Apart hoor.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      27 juni 2022 om 19:21

      Ik bedoelde natuurlijk een zesgeschakelde zesbak. Pardon, een zesgeschakelde handbak. Of nee, een handgeschakelde zesbak.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        27 juni 2022 om 19:25

        Zeker weten dat je geen handgebakken zesschakel bedoelt?

        Login om te reageren
    • danone zegt

      28 juni 2022 om 00:00

      Op zich niet verkeerd, lijkt me, aangezien er ook gerobotiseerde handbakken bestaan. Maar goed, die zit dan weer niet in de M4.(Klopt de term gerobotiseerde handbak überhaupt wel, of is het eigenlijk een gerobotiseerde automaat, zo ja, dan komt de volgende vraag; is een automaat niet altijd gerobotiseerd…).

      Login om te reageren
  2. mijosu zegt

    27 juni 2022 om 19:27

    Die nieren zijn nog steeds niet wat het moet zijn, maar is al beter te hachelen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      27 juni 2022 om 19:46

      Vind deze juist minder. Taps aflopend..

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        27 juni 2022 om 23:37

        Net zoals de E46, E39, etc… Zeg maar alle supermooie BMW’s.

        Van mij mogen ze overigens nog wel wat kleiner, maar als stukken beter als de huidige M3/M4.

        Login om te reageren
  3. Jasp3r zegt

    27 juni 2022 om 19:28

    Die wrap lijkt op een jaren ’90 Need for Speed airbrush. Past goed bij het BMW design van de afgelopen 5 jaar: niet te pruimen!

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    27 juni 2022 om 19:37

    Wordt vast een mooi dik loeder, me like.

    Login om te reageren
  5. Mini Joe zegt

    27 juni 2022 om 20:31

    Alweer een BMW pkw

    Login om te reageren
  6. Nino zegt

    27 juni 2022 om 20:36

    Snap de haat op die nieren niet zo, zie regelmatig een M4 en het is echt wel een dik front. Neusje is in het echt sowieso veel beter te pruimen dan op de foto’s..

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      27 juni 2022 om 22:46

      Ik vindt het uiterst lelijk, ik zou zelfs de term clownesk durven gebruiken en een groot deel van de autoliefhebbers zijn het hier mee eens.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        27 juni 2022 om 23:30

        Verkoopcijfers bewijzen dat dat geen steekhoudend argument is.

        Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    27 juni 2022 om 21:11

    Juist minder markant. Gek genoeg wennen die grote nieren wel.

    Al staat het sommige modellen beter dan andere. Bij de 4 en de 7 vind ik het wel mooi en in balans. Maar bij de 1-serie is de neus net iets té in verhouding met de rest van de auto.

    Login om te reageren
  8. eaudi zegt

    27 juni 2022 om 22:34

    Zie ik nou 5 uitlaten? Dat zou de prijs natuurlijk direct kunnen verklaren.

    Login om te reageren
  9. wjeurs zegt

    27 juni 2022 om 23:05

    Die motorkap moet ook vervangen worden als je de nieren enigszins normaal wil laten overkomen… Ben benieuwd of er al echt goede kits op de markt zijn. Wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen qua bumpers met kleinere Nieren sprak me niet aan

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    28 juni 2022 om 06:37

    is dit camouflage of is het een art-car?

    Login om te reageren
  11. HzR zegt

    28 juni 2022 om 10:49

    Een nieuwe week, een nieuwe BMW

    Login om te reageren
  12. huurnie zegt

    28 juni 2022 om 12:12

    Zien we daar nu een afbeelding van de V8 uit de M5 CS in de wrap verwerkt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North