• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Max Verstappen officieel niet meer favoriet!

Auteur: willeme, gepost 24 juli 2024 om 14:55 – 20 Reacties

Verstappen niet favoriet

Er vindt een grote verschuiving plaats. Max Verstappen is officieel niet meer de favoriet in de F1!

Wie de Formule 1 volgt de laatste tijd, zal hebben meegekregen dat het eventjes niet meezit bij Max Verstappen. Het wil niet vlotten met de auto, de pitstops zijn niet meer bliksemsnel, hij zeikt zijn eigen team af via de boordradio (“Want dat moet toch kunnen???”), zijn vader en teambaas zitten elkaar dwars vanwege een heet hertje en oh ja: andere teams maken enorme sprongen.

Iedereen voelt aan dat we op een kantelpunt zitten. Het kantelpunt dat niet Red Bull, maar McLaren Racing het beste team van het veld is. Het is niet zozeer dat Sergio Pérez zo slecht is, Checo geeft een beetje aan wat er mogelijk is met die auto. Verstappen weet er iets meer uit te halen. Maar als het tegenzit – zoals dat het geval was bij de GP van Hongarije 2024 – dan val je best ver naar achteren.

Verstappen niet meer favoriet?

Maar het LIJKT niet alleen alsof het een kantelpunt is, het IS ook een kantelpunt. Want lieve lezers, er is iets gebeurd. Max Verstappen is namelijk officieel niet meer favoriet. Jarenlang hebben we in de voorbereidingen de kansen voor Max Verstappen meegenomen. Daarbij kijken we ook wat de wedkantoren zeggen over de kansen van Max Verstappen. Eigenlijk was het nergens voor nodig, want altijd stond Verstappen bovenaan. Ver bovenaan.

Verstappen niet favoriet

Voor de GP van België 2024 is er iets bijzonders aan de hand, want Max Verstappen is NIET de favoriet om te winnen op Spa! Voor het eerst in jaren (2021) staat de Nederlander dus niet fier bovenaan. Maar wie staat er dan? Dat weten wij ook: Lando Norris! De Brit rijdt – wederom – een puik seizoen. Hij heeft slechts 1 race gewonnen, maar is bijna constant voorin het veld te vinden.

Als we kijken bij Oddschecker, is te zien dat Norris veruit de grote favoriet is. Verstappen staat er behoorlijk ver achter, ongeveer op gelijk niveau met Oscar Piastri. Nu moeten we aantekenen dat er veel Britse wedkantoren bijzitten en dat Britten eerder geneigd op iets Brits te stemmen. Zo was Engeland ook lange tijd favoriet voor de het EK2024. Een ander ding om even in het achterhoofd te houden: Verstappen gaat mogelijk gridstraffen pakken vanwege een motorwissel.

Is er nog hoop?

Is alle hoop dan verloren? Welnee, als Verstappen op Spa en Zandvoort weet te winnen, zal het wed-gedrag weer richting Verstappen gaan. En mocht dat niet gebeuren, dan zitten we nog met het wereldkampioenschap.

Max Verstappen heeft daar namelijk een enorme voorsprong en hij heeft de mazzel dat als hij niet wint, er telkens een ander is die wint. Dit seizoenen wonnen Sainz (Australië), Norris (Miami), Leclerc (Monaco), Russell (Oostenrijk), Hamilton (Engeland) en Piastri (Hongarije).

Verstappen niet favoriet
Verstappen moet op Spa de weg naar boven vinden.

Ook heeft Verstappen een voordeeltje doordat McLaren een vormdipje had aan het begin van het seizoen en Norris uitviel op Silverstone. Ook kwam het wel goed uit dat Norris aan de kant moest voor Piastri afgelopen zondag. Anders had het er heel anders uit kunnen zien. Volgens de wedkantoren is de constructeurstitel voor Red Bull ook uit het zicht. Die titel gaat wel naar McLaren.

Ook interessant!

  • Verrassend. Max Verstappen vindt iets stom...
  • Max Verstappen drift met een Mazda [video]
  • Max Verstappen is weer eens boos
  • Wielrenster doet woke plasje over Max en Jos Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lando Norris, Max Verstappen, McLaren, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Politieachtervolging: verdachten proberen motorfietsen te dumpen
Volgend bericht: Prijs Seat Leon: eindelijk een goedkope auto! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Otua zegt

    24 juli 2024 om 15:08

    Een beetje jammer dat er geen klassementen verwerkt zijn in het artikel, nu moeten we zelf gaan googlen om het artikel volledig te maken

    Login om te reageren
  2. okdoei zegt

    24 juli 2024 om 15:18

    “Het is niet zozeer dat Sergio Pérez zo slecht is, Checo geeft een beetje aan wat er mogelijk is met die auto. Verstappen weet er iets meer uit te halen.”

    Zucht… Verstappen geeft aan wat er mogelijk is en Perez kan dit niet met deze setup.

    Een auto kan niet beter presteren dan wat de engineers bedacht en uitgerekend hebben. Of ze moeten iets over het hoofd gezien hebben (iets meer wind mee, iets meer rubber op de baan dan ingeschat etc.).

    Weet bijna 100% zeker dat in de theoretische data naar voren komt dat de auto een bepaalde rondetijd kan halen en Verstappen zit hier tegenaan of op. Perez zit er te ver vandaan. Dus nee, Verstappen haalt niet “meer uit de auto dan wat er in zit”.

    Verstappen haalt meer uit de auto dan Perez.

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      24 juli 2024 om 15:52

      Pff ga jij ons nou vertellen dat Verstappen geen 600gram pindakaas uit een pot van 500gram kan halen? Ben ik al die tijd voorgelogen..!!

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        24 juli 2024 om 21:39

        Hahaha, schitterend !
        Max kan zo ook boodschappen van 108 euro betalen met 100 euro omdat hij meer uit de euro’s krijgt…

        Zucht…

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 juli 2024 om 15:54

      @okdoei:

      Ik zou dan eventjes de kwalificatie van Ayrton Senna in Monaco bekijken. Sneller dan mogelijk was volgens de data. Dus het kan wel, zucht.

      Het is net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Zoals Kees van de Grint zegt: de auto is zo goed als de tweede rijder. Pérez is absoluut niet een pannenkoek, maar komt toch duidelijk tekort.

      Als je jouw regel aanhaalt, dat de auto zo snel is als de engineers theoretisch mogelijk houden, zitten coureurs er gemiddeld 5-10 procent vanaf. Buitencategorie coureurs zoals een Hamilton, Alonso en Verstappen kunnen er meer uit halen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 juli 2024 om 17:53

        In de afgelopen twintig jaar zijn die modellen wel wat accurater geworden natuurlijk. Moet ook wel want de ruimte om tijdens testsessies of in de windtunnel te pielen is veel kleiner geworden.

        Login om te reageren
      • sportevo zegt

        25 juli 2024 om 11:47

        Heinz Pruller citeerde ooit in zijn boek ‘Grand Prix Story 1986’ Gerhard Berger die, nadat de computer met een voorspelling voor de poletijd kwam en hij er 2 seconde boven zat, zei ‘dat die blikken Klaas de coureurs onderschatte’.

        Toen Senna in Monaco sneller dan de data voor mogelijk hield ging, zegt dat niet dat Senna meer uit de auto haalde dan er eigenlijk mogelijk was, maar dat er meer uit de auto haalde dan de data voorspelde.

        Ergens ligt de theoretische grens van grip in een auto en het is hoe je die grens vindt wat bepaald waar die grens ligt. De computer kan voorspellen waar die grens is, maar dat is zeker geen 100% waar feit omdat de computer rekening houdt met de manier waarop de bocht wordt genomen.

        Simpel voorbeeld: een bocht kan volgens een computer misschien met 100km/u op de apex gerond worden voordat de auto zijn theoretische grip verliest. Maar het kan best dat een rijder een iets andere lijn en/of rem/stuur/gastechniek toepast dan waar de computer vanuit is gegaan waardoor die auto opeens 102km/u op de apex haalt. Het is maar net met welke instellingen, parameters etc. de computer gevoed is.

        Daarnaast is het vinden van die grens ook iets. Een auto kan in dat grensgebied heel lastig worden en daar kan de coureur het verschil maken hoe dicht hij bij die grens kan komen.

        Ik vind bovendien de theorie dat de auto zo snel is als de tweede rijder een onzin theorie want zet bij wijze van spreken mij in een willekeurige F1 en ik ben zeer waarschijnlijk een flink aantal seconden langzamer dan de vaste rijders. Zegt dat dan iets over de auto, over de kwaliteiten van de snellere rijder van het team of over mijn kwaliteiten?

        Login om te reageren
    • harrie zegt

      24 juli 2024 om 15:58

      Ja, want simulaties en modellen zijn geen hulpmiddel, maar heilig en weten het altijd beter dan de werkelijkheid.

      Login om te reageren
    • Lambrusco zegt

      24 juli 2024 om 22:04

      Dus jij geeft ook Buienradar de schuld als er een grotere bui valt dan verwacht? Modellen zijn gebaseerd op theorie en data (uit de praktijk weliswaar) en de praktijk is vaak anders.

      Login om te reageren
  3. Dimitriej zegt

    24 juli 2024 om 15:23

    “Breek”

    Login om te reageren
    • Lambrusco zegt

      24 juli 2024 om 22:05

      Denk dat er een komkommer doormidden brak op de redactie…

      Login om te reageren
  4. speedy1123 zegt

    24 juli 2024 om 15:58

    Vind ik niet zo gek. Het hoogtepunt van de carrière van Max is al voorbij. Norris is sneller en heeft een betere auto dit seizoen. Zelfs Piastri is sneller dan Max. Zo zie je maar dat het toch echt aan de auto ligt en niet zozeer aan de coureur, behalve bij Michael Schumacher en Senna dan.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      24 juli 2024 om 16:23

      En Maldanado.

      Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      25 juli 2024 om 10:44

      Hamilton zijn carrière was ook niet over zijn hoogtepunt na zijn titel bij McLaren. Verre van zelfs. En van Schumacher ook niet na twee titels bij Benneton. In de juiste auto denk ik, afgaand op wat lewis de laatste tijd weer laat zien, hoeft hij ook nog niet over zijn hoogtepunt te zijn ondanks wat ik de afgelopen twee à drie jaar gelezen heb (vooral op de socials, blij da’k daar een punt achter heb gezet). Max is 26, das een leeftijd waar sommigen pas een jaar of twee in een F1 wagen zitten. 19 overwinningen in een seizoen gaat niet meer gebeuren, ik denk zelfs bij niemand. Als je dát als hoogtepunt aanhoudt, dan heb je een punt. Maar na vijf races in een auto die niet doet wat ie wil en dan nóg meerdere overwinningen halen, dan ben je gewoon een grote.

      Login om te reageren
  5. erik911 zegt

    24 juli 2024 om 17:20

    Komkommertijd, tsjonge, jonge… ‘Max’ (c.s.) heeft dit even nodig; die komt zo weer bovendrijven. Fijne vakantie‘breek’ 🤣 allemaal!

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    24 juli 2024 om 17:31

    Als het hommeles is in de burelen , dan druipt dat altijd door naar de rest van de organisatie.

    Ajax is een mooi voorbeeld hoe het in 2 jaar tijd en € 230 miljoen door het putje gooien, heel slecht kan gaan met de club.
    Hoe bedoel je het Bayern München van Nederland.

    Bij Red Bull het zelfde verhaal, de macht strijd heeft zijn doorwerking gehad, een deel van het personeel kiest voor de ene of andere zijde de rest voor wat er verder nog rond loopt, en dat geeft ook weer onderling gedonder op de werkvloer.

    Red Bull medewerkers zijn massaal CV’s aan het versturen naar andere F1 teams, omdat de machtsstrijd gewonnen wordt in het voordeel van de persoon waar ze niet voor willen werken.

    Dietrich Mateschitz was de grote baas, en niemand durfde uit de maat te lopen, door zijn overlijden, proberen nu meerderen personen de volledige macht naar zich toe te trekken, met alle gevolgen van dien.
    Ook FORD is allerminst blij met het hele gebeuren, die dachten in een geoliede machine te stappen, maar er moet nog gezien worden waar Red Bull staat als het 2026 seizoen begint.

    De uitstroom van Red Bull personeel is nog niet ten einde, en dat heeft tot gevolg dat het team steeds verder afglijd naar het midden veld.

    Als Max dit jaar nog wereld kampioen wordt zal het waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid zijn, of Red Bull moet heel snel hun sh#t op orde zien te krijgen.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    24 juli 2024 om 18:01

    Het duurt wel lang in het artikel voordat het duidelijk gemaakt werd dat het gaat om favoriet zijn bij Engelse wedkantoren (kun je mensen die aan wedden doen überhaupt wel serieus nemen?). Ik was al even bang dat Max niet langer het favoriete vriendje was van Kelly Piquet of zelfs niet langer de favoriet van dikke 50ers in oranje Polo’s.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    24 juli 2024 om 20:08

    10 plaatsen grindstraf voor Max is ook een feit, afhankelijk van de uitkomst tijdens de trainingen en kwalificatie kan Red Bull nog beslissen om nog meer onderdelen te vervangen, en achteraan te starten.
    Op die manier heb je voor de rest van het seizoen meer onderdelen ter beschikking om te rouleren.

    Login om te reageren
  9. Wolflow zegt

    24 juli 2024 om 21:20

    Het zall Max toch worst wezen of hij nog wint in de F1.
    Zo lang het maar goed gaat met computerspelletjes spelen tot midden in de nacht.

    Login om te reageren
  10. Wolflow zegt

    25 juli 2024 om 19:40

    Dit artikel gaat over Formule 1, dat is voor Max niet belangrijk meer.
    Die heeft zijn aandacht verlegd naar computerspelletjes, daar hoef je de deur niet voor uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North