• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brilliance BS4 haalt 3 sterren in (Chinese) crashtest

Auteur: robbie, gepost 14 januari 2008 om 11:20 – 39 Reacties

Brilliance BS4 Crashtest

In Europa hebben we de EuroNCAP crashtesten en in China hebben ze de C-NCAP test die in principe hetzelfde zou moeten zijn als de Europese en daarbij heeft de binnenkort ook in Europa verkrijgbare Brilliance BS4 een score behaald van 3 sterren. Dat is natuurlijk nog geen topscore, maar heel slecht is het natuurlijk ook weer niet.

De BS4 is het kleinere broertje van de BS6 (die we ook al kennen van een crashtest) en heeft ongeveer de afmetingen van een BMW 3 Serie. Of je in durft te stappen in de BS4 kan je beoordelen op onderstaande foto’s. (via: China Car Times)

100% front impact (50 km/u)
Brilliance BS4 Crashtest

Brilliance BS4 Crashtest

40% offset impact (56 km/u)
Brilliance BS4 Crashtest

Brilliance BS4 Crashtest

Brilliance BS4 Crashtest

Side Impact (50 km/u)
Brilliance BS4 Crashtest

Brilliance BS4 Crashtest

En het Britse Auto Express heeft inmiddels al met de BS4 gereden, maar ze waren nou niet bepaald onder de indruk van deze Chinees. Enkele quotes uit de test:

At the front, the nose is dominated by an awkward grille, which is flanked by some rather generic headlights and a strange raked bonnet. The squared-off boot is neater, but overall the BS4 looks like a 10-year-old Daewoo Leganza.

The cream-coloured leather upholstery of our test car looked and felt cheap, while all the buttons and stalks are made of harsh plastics.

It doesn’t get any better in the corners, either. The steering is vague, there’s lots of body roll, and although the ride is reasonably comfortable, the BS4 simply feels off the pace.

Ook interessant!

  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • China is bang voor spionerende Tesla's
  • Tesla rijders van de weg geplukt door politie in China

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

brilliance, China, crash, euroncap

Vorig bericht: « Dodge Demon krijgt Chinese genen
Volgend bericht: Mitsubishi Lancer X zonder scherpe randjes: Lancer Ralliart »

Lees Interacties

Reacties

  1. M3 zegt

    14 januari 2008 om 11:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Dotternetta zegt

    14 januari 2008 om 11:28

    Moa, ziet er redelijk uit, jammer dat die voorste stijl knikt!

    Login om te reageren
  3. KiloKilo zegt

    14 januari 2008 om 11:30

    Bij de 40% offset is de (bepaalde letter)-frame verwrongen ten opzichte van de deurstijl. Dacht dat je het dan normaal wel kon vergeten bij een NCAP test.

    Login om te reageren
  4. Armada zegt

    14 januari 2008 om 11:35

    @ KiloKilo.

    Ik denk dat je het over de A stijl hebt.

    Login om te reageren
  5. westy B zegt

    14 januari 2008 om 11:40

    Ziet er een pak origineler uit na een klap tegen de muur ;)

    Login om te reageren
  6. Robert B zegt

    14 januari 2008 om 11:43

    Euroncap doet de offset test met 64 km/h. Die 56 km/h ziet er hetzelfde uit als de test met de BS6. Bij de eurotest zal ie dus ook weer door de mand vallen.

    Deze zie ik geen 3 europese sterren halen, zal wel weer 2 of 1 1/2 worden.

    Login om te reageren
  7. Alec zegt

    14 januari 2008 om 11:46

    toch leuk om wat chinese auto’s in de prak te zien liggen.

    Maar ik ben nog niet om, al kijk je naar de side-impact heb ik zo m’n twijfels over de benen van de achter passagier….
    En die A-stijl is sowieso not done!

    een pluspunt, de voorwielen komen (bij deze test dan) niet meer naar binnen!

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    14 januari 2008 om 11:47

    hebben ze die ontwikkeling in veiligheid toch sneller gedaan dan de europeanen :P in een jaartje al 10 ingehaald!

    daarbij is de auto een stuk aantrekkelijker dan de meeste franse auto’s :o dus het word ooit nog wel wat ;) Net als de jappen gaan ook de chinezen het maken.

    Login om te reageren
  9. Jonas zegt

    14 januari 2008 om 11:55

    Vroeg of laat komen ze wel eens met iets degelijk en, dan zal het voor europese merken wel eens spannend kunnen worden

    Login om te reageren
  10. Turbopaultje zegt

    14 januari 2008 om 11:55

    1. ODB CNCAP test is 30% minder zwaar.
    2. Uit de zichtbare plaatschade kan men de RELEVANTE HIC waardes etc echt niet afleiden…………..

    Login om te reageren
  11. ik de dinges zegt

    14 januari 2008 om 12:00

    Geef ze tien jaar..

    Login om te reageren
  12. Jan C. zegt

    14 januari 2008 om 12:01

    Toch laat zo’n crashtest zien dat ze wel degelijk zich bezig houden met veiligheid. Men is er niet, maar men probeert iig het te veranderen

    Login om te reageren
  13. vinox zegt

    14 januari 2008 om 12:19

    Bwa ja, drie is toch al beter dan 1 of geen he. Ze zijn op goede weg, de chinezen.

    Login om te reageren
  14. smokin zegt

    14 januari 2008 om 12:44

    Met andere woorden, je krijgt erg weinig auto voor erg weinig geld.
    Dat is toch wat je mag verwachten?

    Login om te reageren
  15. bakkerst zegt

    14 januari 2008 om 13:00

    moet je voor de grap eens kijken hoe erg de A-stijl ontzet is in foto 3 & 4,
    lijkt me toe dat zoiets met een hogere snelheid nogwel ietsje verder doorzet..
    mijns inziens geen idee waar je je echt veilig bij voelt op de snelweg/provinciale weg..

    Login om te reageren
  16. M. Schopman zegt

    14 januari 2008 om 13:07

    En dan nog, is deze auto met zijn drie sterren een stuk veiliger dan veel van de auto’s die op de Nederlandse wegen rondrijden.

    Login om te reageren
  17. Jan C. zegt

    14 januari 2008 om 13:11

    Dat blad is trouwens wel erg bezig de auto op kwaliteit te beoordelen. een hele alinea gewijd aan het front, terwijl men Rover’s altijd “modern” vormgeving vond

    Login om te reageren
  18. Luc zegt

    14 januari 2008 om 13:16

    3 is mischien boven de de helft, maar toch durf ik er niet in te stappen

    Login om te reageren
  19. YK zegt

    14 januari 2008 om 13:32

    Lol, lekker veilig hoor. Heb je een crash in een BS4, knalt je hersenpan eruit!

    Iemand zin in een vermorzeld achterhoofd? :lol:

    Login om te reageren
  20. Philippe zegt

    14 januari 2008 om 13:42

    @YK: Haha, idd! En die knie lijkt me ook niet zo’n fijn gevoel ;-)

    Login om te reageren
  21. Jan C. zegt

    14 januari 2008 om 13:58

    Over crashtest gesproken, http://trabitechnik.com/index.php?page=2&type=headlines&lang=de&style=1&table=news&cat_id=1 ook crashes met Trabants zijn getest

    Login om te reageren
  22. Markus zegt

    14 januari 2008 om 14:24

    @ bakkerst: daar wordt juist extra hoofdruimte gecreëerd! Hartstikke over na gedacht joh!

    Login om te reageren
  23. Turbopaultje zegt

    14 januari 2008 om 14:29

    Durf te beweren dat de Dacia Logan nog heel wat veiliger is:

    en waarschijnlijk ook nog nog deze 10 jaar Mitsubishi:

    Login om te reageren
  24. Stephan zegt

    14 januari 2008 om 14:42

    Wat about die gordel @ 2de pic. Zit een soort extra rolband ding aan… geen idee of dat standaard is of dat is toegepast door dat chineese test bereau?

    Login om te reageren
  25. jesperF zegt

    14 januari 2008 om 15:40

    De dummy wordt bijna uit de auto geslingerd. 3 sterren!?

    Login om te reageren
  26. robbie zegt

    14 januari 2008 om 15:55

    @Turbopaultje, zo fris zien die Logan en Mitsubishi er nou ook weer niet uit… Kijk bijvoorbeeld eens naar het dak en achterdeuren van die Mitsubishi, niet echt veilig in mijn ogen. En het voorwiel van die Logan gaat wel heel erg ver naar achter.

    Login om te reageren
  27. Turbopaultje zegt

    14 januari 2008 om 16:07

    Lees mijn eerder geplaatste post nog maar eens…………. as usual kraam ik geen onzin uit.

    Logan 2005: 19 punten, 3 * rating . Lancer MY98: 11 punten, 1 * rating. Brilliance 2007:

    Login om te reageren
  28. Tim zegt

    14 januari 2008 om 17:28

    WTF!!!

    Is die dummy nou aan het bloeden op die airbag???

    Volgens mij hebben ze een paar ‘echte’ chinezen gebruikt

    Login om te reageren
  29. LPH zegt

    14 januari 2008 om 18:09

    @Tim:
    Men schildert die Dummy om achteraf duidelijker te kunnen zien waar het hoofd de airbag precies raakte ;-)

    Login om te reageren
  30. Sjuul zegt

    14 januari 2008 om 19:05

    Ik durf wel in te stappen hoor, zou een beetje hypocriet zijn om dat af te slaan aangezien ik zelf ook in een Suzuki Swift uit 1998 rijd.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    14 januari 2008 om 19:14

    Instappen is geen probleem. Ik durf toch ook in tweedehands auto’s te stappen, of zelfs in klassiekers? Alsof dat veilig is…

    Ik vind trouwens wel dat AutoExpress aan het mierenneuken is zeg: “At the front, the nose is dominated by an awkward grille, which is flanked by some rather generic headlights and a strange raked bonnet.” Ik vind de auto echt niet vreemd ogen of zo hoor, een Ssangyong ziet er enger uit… De grille is slechts een kruising van een Audi en een BMW, dus dat kan je ook niet slecht noemen. De koplampen is ook niets mis mee… Het enige mbt het uiterlijk waar ik mee instem is dat hij verouderd en Aziatisch oogt. Maar dat maakt hem nog niet lelijk of mislukt.

    Login om te reageren
  32. Robert zegt

    14 januari 2008 om 19:20

    “3 is mischien boven de de helft, maar toch durf ik er niet in te stappen” en soortgelijke reacties: Een aanzienlijk deel van de auto’s op de Nederlandse wegen haalt die drie sterren niet eens… en volgens mij stap je daar ook gewoon vrolijk in ;)

    Login om te reageren
  33. Turbopaultje zegt

    14 januari 2008 om 21:33

    Als dit qua veiligheid in 2008 de benchmark is voor een goede
    middenklasser :

    Dan zou ik me toch niet meer zo comfy voelen in deze :

    Login om te reageren
  34. Turbopaultje zegt

    14 januari 2008 om 21:36

    en

    Login om te reageren
  35. slk zegt

    14 januari 2008 om 22:44

    In ieder geval beter dan de landwind

    Login om te reageren
  36. hape zegt

    14 januari 2008 om 22:55

    Binnen 5 jaar 5 sterren voor een chinese auto (naar de huidige maatstaven gemeten)…. wedden?

    Login om te reageren
  37. Turbopaultje zegt

    15 januari 2008 om 09:24

    Dat gaat nog langer duren, en dat ligt niet alleen aan de complexiteit van moderne veiligheid…………..

    Login om te reageren
  38. hape zegt

    15 januari 2008 om 23:55

    Ik zeg ook niet alle chinese auto’s. De eerste chinese auto (al dan niet zelf ontwikkeld) binnen 5 jaar 5 sterren naar de huidige meetmethodes.
    De meeste mensen onderschatten de snelheid van de chinezen en de reeds aanwezige kennis. Het zal met vallen en opstaan gaan maar reken erop dat de ontwikkelingen veeeeeel sneller zullen gaan dan destijds met de jappen en koreanen.

    Login om te reageren
  39. sander zegt

    17 februari 2008 om 14:35

    Dan buigt de A-stijl wel door, maar dan was de snelheid alsnog 56km/h, terwijl ze bij euro ncap de auto’s crashen met een snelheid van 64 km/h.
    Ik zou niet willen weten hoe de A-stijl er dan uitziet…… :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North