• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Lancer X zonder scherpe randjes: Lancer Ralliart

Auteur: robbie, gepost 14 januari 2008 om 12:07 – 22 Reacties

Mitsubishi Lancer Ralliart


In december zat Wouter zich al te verheugen op de Lancer Ralliart en hoopte hij op een hatchback variant. Die is nog niet onthuld, maar in Detroit staat wel alvast de sedanversie van de Lancer in Ralliart uitvoering.

In tegenstelling tot de Lancer Evo X heeft deze geen 280 pk maar slecht 240 pk. Dit is bereikt door de turbodruk omlaag te schroeven. Wil je dus wat geld in je zak houden en mis je die 40 pk niet echt dan kan je dus genoegen nemen met de Lancer Ralliart. En die Evo X is toch al vertraagd.

Mitsubishi Lancer Ralliart

Mitsubishi Lancer Ralliart

Mitsubishi Lancer Ralliart

Mitsubishi Lancer Ralliart

Lancer Ralliart

De sportieve Lancer familie wordt aangevuld met de dynamische Ralliart uitvoering. Dit model accentueert zijn sportieve afkomst met agressieve styling en opwindende rijprestaties en positioneert zich perfect tussen de Lancer- en de Lancer Evolution modellen. In het vooronder van de Lancer Ralliart ligt een 2,0-liter DOHC MIVEC turbomotor met intercooler, goed voor een vermogen van 240 pk. Het blok is gekoppeld aan Mitsubishi’s Twin Clutch-SST versnellingsbak. Dit betekent bliksemsnel en zijdezacht schakelen – handmatig met stuurpeddels of met een van de volledig automatische schakelprogramma’s. De permanente vierwielaandrijving van de Lancer Ralliart beschikt over Mitsubishi’s Active Center Differential (ACD). Dit bestaat uit een elektronisch gecontroleerd, van meervoudige koppelingsplaten voorzien centraal differentieel dat het koppel verdeelt over de voor- en achterwielen, afhankelijk van de rijcondities. Dit levert de beste balans op tussen stuurrespons en tractie, op zowel asfalt, gravel als sneeuw.

Sportief DNA

Het exterieur van de Ralliart onderscheidt zich onder andere van dat van de Lancer door de agressiever gestylede voorbumper, de dubbele uitlaateindstukken en een lichtgewicht aluminium inlaatkanaal op de motorkap om koellucht naar de turbolader te voeren. Het interieurdesign richt zich vooral op functionaliteit en voertuigcontrole en beschikt om die reden bijvoorbeeld over een handsfree telefooninstallatie en schakelpeddels op de stuurkolom. De optielijst biedt onder andere keuze uit Recaro sportstoelen, een 650 watt Rockford Fosgate audiosysteem met negen speakers en een 30 GB harddisk navigatiesysteem.

Om het sportieve DNA van het merk te onderstrepen zijn tijdens de Detroit Motorshow op de stand van Mitsubishi ook de Galant GTO R73-X show car, de Lancer EX2000 Turbo en de nieuwe Lancer Evolution X te zien.

Mitsubishi Lancer Ralliart Specs

Ook interessant!

  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Vision Ralliart
    Vision Ralliart is monsterlijke Outlander PHEV

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2008, lancer, Mitsubishi, ralliart

Vorig bericht: « Brilliance BS4 haalt 3 sterren in (Chinese) crashtest
Volgend bericht: Dikke diesel: Mitsubishi Concept-RA »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alec zegt

    14 januari 2008 om 12:18

    Zijn ze vergeten de nummerplaat te verwijderen voor het spuiten van de auto??

    Ik zou hem kopen, tenminste als de prijs goed is…. je krijgt namelijk nog heel wat voor je geld, en toch een behoorlijke sedan….

    Login om te reageren
  2. Robin zegt

    14 januari 2008 om 12:28

    Is deze auto nu echt mooi?

    Eigenlijk maar gewoon een lelijk ding toch… afgezien van die 240 of 280 pk. Een gemiddelde Europeaan is naar mijn mening toch een stuk beter vormgegeven. Het is het qua uiterlijk weer net niet.

    Ik zou niet voor zoiets gaan vrees ik.

    Login om te reageren
  3. Aston Martin Rapide zegt

    14 januari 2008 om 12:36

    Toen mitsubishi met de Concept X kwam, was ik daar vol lof over. Maar toen ze met een productieversie op de proppen kwamen, was mijn grijns opeens verdwenen.

    Login om te reageren
  4. Jan C. zegt

    14 januari 2008 om 12:53

    Best leuk, maar wel heel grote gaten. Niet echt onopvallend. Maar goed, dat is smaak.

    Login om te reageren
  5. Phils zegt

    14 januari 2008 om 12:56

    Wat is nu eigenlijk echt het doel van de Ralliart én de Evolution? Vissen die niet in dezelfde vijver? Of is de ralliart meer rally? En de Evolution meer race?

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    14 januari 2008 om 13:01

    Hmm. Netjes gedaan. Hij valt wel op in een menigte, maar niet op een manier van heb ik jou daar.

    Login om te reageren
  7. z1p zegt

    14 januari 2008 om 13:22

    Dus als je de druk weer verhoogd zit je weer op 280 pk?
    Of hebben ze toch iets meer veranderd?

    Login om te reageren
  8. Alex zegt

    14 januari 2008 om 13:24

    ”Dit betekent bliksemsnel en zijdezacht schakelen”. Wat een mop!

    Login om te reageren
  9. Frasker zegt

    14 januari 2008 om 14:12

    Wow, die grill ziet er ruig uit!

    Login om te reageren
  10. Escher zegt

    14 januari 2008 om 14:21

    slecht- slechts

    Login om te reageren
  11. Erik zegt

    14 januari 2008 om 15:19

    Op de foto’s komt ie niet altijd heel mooi uit, heb de lancer sportsedan ook in de showroom zien staan.. . dan is ie wel wat mooier hoor!! knappe knalbak… hopelijk zie je deze straks zo vaak rijden als de subaru impreza GT!

    Login om te reageren
  12. Gerben zegt

    14 januari 2008 om 15:25

    los van het feit dat de auto niet echt mooi te noemen is, mogen ze de chromen randjes op een sportwagen toch weglaten.
    Vooral de grille wordt er echt niet beter op

    Login om te reageren
  13. Daniel zegt

    14 januari 2008 om 15:53

    En die achterlichten, waren ze dronken ofzo.

    Login om te reageren
  14. Mustang zegt

    14 januari 2008 om 16:43

    Waarom nou weer dat 40 PK minder !
    En ik had ook eigenlijk wel op een hatckback gehoopt!

    Login om te reageren
  15. RScosworth zegt

    14 januari 2008 om 16:58

    Jammer dat ze een ‘softer’ model de benaming Ralliart meegeven. Helemaal als je kijkt naar het feit dat ze zich erg actief opstellen binnen verschillende rally-klasses waaronder het WRC. Ik was dus ook verbaasd toen ik ’turbodruk omlaag te schroeven’ las.

    Login om te reageren
  16. flower-power zegt

    14 januari 2008 om 17:45

    wat kosten die lancer EVO X dan? en wat kosten de lancer Ralliart?

    Login om te reageren
  17. sus zegt

    14 januari 2008 om 17:49

    Lijkt me een beetje een domme actie.
    Eerst en vooral omdat ralliart bekend staat om de evo’s te tunen tot 330 of 360 pk bij de vorige versie.
    En ook omdat het prijsverschil dan toch te verwaarlozen zal zijn ?
    Quasi dezelfde wagen op interieur en wat uiterlijke kenmerken na.

    Login om te reageren
  18. Adnan Sabir zegt

    14 januari 2008 om 18:57

    Op de achterlichten (en spoiler) na is het op zich een zeer mooie auto.

    Login om te reageren
  19. pinda wrx zegt

    14 januari 2008 om 20:04

    Mitsubishi doet nou wat Subaru al jaren doet, namelijk 2 versie’s op de martkt brengen. Ralliart is dan de gewone wrx en de evo is de sti.

    Kosten van de EVO waarschijnlijk rond 55.000 en de ralliart 35.000

    groetjes

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    14 januari 2008 om 21:54

    Ik ben zo teleurgesteld in deze auto. I.t.t. het concept model is dit toch gewoon een mislukkig of niet?

    Login om te reageren
  21. BB zegt

    14 januari 2008 om 23:50

    Wat kost ‘ie??

    Login om te reageren
  22. anoniem zegt

    8 maart 2008 om 16:42

    auto’s afkraken is natuurlijk erg makkelijk, maar iedereen ze mening staat vrij. Het feit dat ze met deze versie op de markt komen is omdat de evo voor sommige mensen simpelweg te duur is. Hoe moeilijk kan dat zijn om te begrijpen. Ik zelf persoonlijk vind de achterkant ook niet heel erg mooi, de voorkant daarentegen weer heel erg!!! Ziet der lekker agressief uit, als je deze vergelijk met de vorige evo’s zie ik wel een stap in de goede richting!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North