• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: Bugatti Veyron LaFinale doet het licht uit

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2015 om 07:54 – 33 Reacties

Veyron LaFinale


De Veyron Meo Constantini of de Soleil Le Nuit zal je waarschijnlijk niet als zodanig herkennen als je ze tegenkomt, maar de LaFinale (#450) zal voor elke petrolhead meteen een feest van herkenning zijn. Al was het alleen maar omdat zijn naam op 2 plekken duidelijk zichtbaar is.

Na 10 jaar Veyrons bouwen kwam er in Molsheim een olifant met een grote snuit, en die blies het hele verhaaltje uit. ’t is mooi geweest, nu alle Veyrons – gemiddelde aankoopprijs inclusief optiesé € 2,3 miljoen – onder de pannen zijn, en het licht mag uit. Dit doen mensen die onzeker zijn over hun lichaam doorgaans ook, maar dit impliceren we – ook al weegt de ronde Bugatti 2 ton – hier natuurlijk niet.

De LaFinale is – nomen est omen – het slotstuk, waarvan de modelnaam bij wijze van uitzondering onder de rechter koplamp en de spoiler is aangebracht. De auto zelf is een feest van naakt carbon in zwart en rood, de specs zullen bekend zijn: 1.200 pk en 1.500 Nm. Ondanks deze power en de werktuigbouwkundige uitdagingen die zich met dit meebrengt kunnen we wel stellen dat de technici geslaagd zijn in het vooraf gestelde doel: een bloedsnelle auto bouwen, ‘waarmee je ook in stijl naar de opera kunt rijden’.

Het boek van de Veyron gaat dicht, maar Bugatti gaat door. Gelukkig gewoon weer met 16 pitten onder de kap van zijn opvolger.


Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Bugatti, geneve, geneve-2015, grand-sport, veyron

Vorig bericht: « Ford Focus RS: wie wil ‘m hebben?
Volgend bericht: Beste parkeergarage van Nederland staat in Groningen »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    5 maart 2015 om 07:56

    Ik had nog even de hoop dat we nu van dit gedrocht verlost waren, maar nee hoor..
    Zelfs de finale moet uitgebreid uitgemolken worden..

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      5 maart 2015 om 08:25

      @jrk68: worden toch alleen in Arabië verkocht, dus je ogen zullen in Europa gespaard blijven…

      Login om te reageren
      • larsdbs9 zegt

        5 maart 2015 om 09:03

        @e1000bmw523i: kan me anders herinneren dat 1 eigenaar er al 3 in zijn bezit heeft, en misschien zelfs nog een 4e

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          5 maart 2015 om 11:49

          @larsdbs9: er zijn er meer die er 3 hebben.

          Login om te reageren
      • tupperware zegt

        5 maart 2015 om 21:11

        @e1000bmw523i:
        Was dat maar waar, de 3 die er hier zijn staan praktisch in mijn achtertuin..

        Login om te reageren
    • jveenman2012 zegt

      6 maart 2015 om 07:12

      @jrk68: Pardon?!

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    5 maart 2015 om 08:22

    Zingt: ” mag het licht uit…?”

    Login om te reageren
  3. e1000bmw zegt

    5 maart 2015 om 08:24

    Ja ja. En dan over een paar maanden het persbericht dat wegen succes er een Edition La Grande Finale komt…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 maart 2015 om 08:27

      Gespresenteerd door Eddy Albena en zijn dode vogels.
      Zou best kunnen.

      Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        5 maart 2015 om 13:13

        @sir_smokalot: en dan ben jij Eddy Albena’s assistent?

        Login om te reageren
    • Ikke_ferrari zegt

      5 maart 2015 om 08:46

      @e1000bmw523i: Zou me niks verbazen, de brengen al 3 jaar (minstens) de laatste special edition uit… Nog een special edition er bij kan best. Er zijn zoveel special editions van deze auto dat ze alleen daarom al niet meer speciaal zijn.

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      5 maart 2015 om 09:12

      @e1000bmw523i: nee hoor! Bij Bugatti zelf zullen ze ook blij zijn dat ze ein-de-lijk van dit gedrocht verlost zijn na eindeloze specials om ze maar te kunnen slijten…
      De gewone basic versies zijn ondertussen exclusiever!

      En dan 10jr. doen om uitverkocht te raken, waar ze bij andere fabrikanten in de rij staan…

      Ik hoop op een vervolg in de vorm van een super luxe sedan, zoals die Gallier ( of zoiets) dat past mijn inziens beter.

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      5 maart 2015 om 18:24

      @e1000bmw523i: nee hoor, Bugatti heeft vanaf het begin gezegd dat er 450 exemplaren gebouwd zouden worden en met de La Finale hebben ze nu volgens afspraak die 450e gebouwd. Ik denk dat je in de war bent met Pagani.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        5 maart 2015 om 21:02

        @autoriteit: allemaal 1 pot nat… *mompelt iets met marketing*

        Login om te reageren
  4. deladude zegt

    5 maart 2015 om 08:37

    Leuk gedaan, maar tijd voor een nieuw model. Deze hebben we nu wel gezien

    Login om te reageren
  5. qoekje zegt

    5 maart 2015 om 08:40

    Bye bye swaai swaai! Een decennia lang de te kloppen auto respect!

    Login om te reageren
  6. philipf zegt

    5 maart 2015 om 08:45

    Finally!

    Login om te reageren
  7. Ikke_ferrari zegt

    5 maart 2015 om 08:45

    Is La Finale echt de naam?

    Ik dacht dat dit een grapje was zoals de LaFord…

    Login om te reageren
  8. p0wn3d zegt

    5 maart 2015 om 08:46

    Prachtig hoe “La Finale” in precies NIET dezelfde kleur rood is als alle andere rode delen van de auto.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      5 maart 2015 om 12:40

      @p0wn3d: Valt me nog mee dat het logo niet in comic sans is.

      Login om te reageren
  9. exotic zegt

    5 maart 2015 om 08:47

    Houdoe en bedankt.

    Login om te reageren
  10. boenderaar zegt

    5 maart 2015 om 09:06

    Die tweede alinea is wel een draak.

    Login om te reageren
  11. kickass zegt

    5 maart 2015 om 09:29

    Ze hebben het beste blijkbaar voor het laatste bewaard. Wat een enorm mooie kleur.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    5 maart 2015 om 09:31

    Ik vind die woorden onder de koplamp echt lelijk en amateuristisch.

    Login om te reageren
  13. badboys zegt

    5 maart 2015 om 10:09

    Blijf een groot respect hebben voor de Veyron. Iedereen wilde zich meten met de Veyron. Zeer benieuwd naar zijn opvolger, laat die z.s.m. komen.

    Login om te reageren
  14. alfaromeo939 zegt

    5 maart 2015 om 10:12

    EIN-DE-LIJK

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      6 maart 2015 om 06:36

      @alfaromeo939: een nieuwe alfa?

      Login om te reageren
      • alfaromeo939 zegt

        6 maart 2015 om 07:36

        @eklasse: nee, haha was het maar zo! De 939 is een modelnaam voor de alfa romeo spider vanaf het jaar 2006 tot heden.

        Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    5 maart 2015 om 10:16

     Ondanks deze power en de werktuigbouwkundige uitdagingen die zich met dit meebrengt kunnen we wel stellen dat de technici geslaagd zijn in het vooraf gestelde doel: een bloedsnelle auto bouwen, ‘waarmee je ook in stijl naar de opera kunt rijden’.

    Uhm oke. Dacht dat die power wel bij draagt aan de snelheid. Blijkbaar niet dus.

    Login om te reageren
  16. 4apaev zegt

    5 maart 2015 om 17:15

    Viel mij net op dat er geen navi in zit. En dat voor 1mln….

    Login om te reageren
  17. maferick74 zegt

    5 maart 2015 om 20:03

    Een veyron kan nooit 400km in het uur halen trouwens…. na 12 min is tank leeg…. tanken…. na 12 min weer leeg…. tanken. Etc etc

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      6 maart 2015 om 06:37

      @maferick74: dat grapje is dus 10 jaar oud…..

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        6 maart 2015 om 07:12

        @eklasse:
        Dat is helemaal geen grapje, dat is de nuchtere constatering dat die hele Veyron een lachertje is.. Zelfs voor de penisvergroting die het eigenlijk is.
        Het enige doel van VW was om een auto te maken met 1001pk, hoe hij eruit zou zien, of het überhaupt nog een sportwagen zou zijn was van ondergeschikt belang..

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North