• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit Californië

Auteur: MrBrown, gepost 29 augustus 2013 om 22:49 – 27 Reacties

Afbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit CaliforniëAfbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit CaliforniëAfbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit CaliforniëAfbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit CaliforniëAfbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit CaliforniëAfbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit CaliforniëAfbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit CaliforniëAfbeelding Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit Californië

Bulleta RF22
Een nieuwe supercar uit Amerika, Bulleta Motors heeft het lef om hem te lanceren. De RF22 is geïnspireerd op een straaljager en gaat de wereld veroveren. Jeuhh!

Zonder gekkigheid, het merk heeft toch iets heel aardigs gecreëerd. De auto is ontworpen door Samir Sadikhov, die ondermeer ook deze Aston Martin concept tekende. Hij heeft geprobeerd organische lijnen te gebruiken die inspelen op onze emotie en tegelijkertijd tijdloos zijn. Oordeel zelf of dat gelukt is.

Bij de RF22 werd er vooral ingezet op gewichtsbesparing. Zo is de RF22 leverbaar met ’s werelds lichtste wielen. Helemaal uit carbon opgetrokken en samen met keramische remmen zorgen die voor een lekker laag onafgeveerd gewicht. Daarnaast is de carrosserie van een ‘Glass Reinforced Plastic’, maar na keus kan die ook van carbon gemaakt worden. Het totaalgewicht komt uit op 1.363 kilo.

De Amerikanen hebben de auto ontworpen en gebouwd in Californië. Daarbij hebben ze wel ietwat gesmokkeld; als basis diende namelijk een Lotus Evora. Maar dat lijkt ons geen verkeerde keus. De sportwagen heeft een 3.5 V6 supercharged middenmotor met 505 pk. Dat is goed voor een 0 naar 100 tijd van 3,6 seconden. Er is keus uit zowel een zestraps automaat als handbak.

De productie start in 2014 en prijzen zijn op aanvraag, dat is blijkbaar premium. Wel krijgt iedere klant een Zwitsers horloge met het serienummer van zijn RF22 ingegraveerd. Moeten McLaren, Ferrari en Lamborghini hier nu bang van worden?

P.S. De Amerikanen zijn wel een beetje lui. De interieurfoto’s op de officiële website van Bulleta hebben nog de naam ‘MY-2012-Evora-Interior’. Van die auto hebben ze het interieur 1-op-1 over genomen. Een set eigen foto’s of minstens het veranderen van de naam zou wel wat professioneler geweest zijn…

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

evora, Lotus, Supercars

Vorig bericht: « Michael Schumacher heeft een lekker pensioen
Volgend bericht: Gallery: BMW X5 M50d »

Lees Interacties

Reacties

  1. sirmustang zegt

    29 augustus 2013 om 22:51

    Van de buitenkant is ie prachtig, maar mijn god… Wat is dat voor jaren 80 interieur?

    Login om te reageren
    • MrBrown zegt

      29 augustus 2013 om 22:53

      @sirmustang: Dat is 1-op-1 het Lotus interieur :)

      Login om te reageren
      • sirmustang zegt

        29 augustus 2013 om 22:55

        @MrBrown: Oh, in dat geval. Wat heeft zo’n Evora een jaren 80 interieur…

        Maar goed. Bij een lotus vind ik een gigantisch luxe interieur ook niet passen. :P

        Login om te reageren
    • adyton zegt

      29 augustus 2013 om 23:06

      @sirmustang: In de juiste kleur is het best wel mooi. Hier oogt het inderdaad wat flauw.

      Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    29 augustus 2013 om 22:53

    Ziet er best goed uit. alleen het probleem vaak van deze merken wie kijkt naar de huidige supercar lineup en zegt: nee ik wil geen enkele, ik neem een.. *scrollt naarboven* bulleta

    Login om te reageren
  3. smartass zegt

    29 augustus 2013 om 22:57

    Waarom u je hier voor kiezen als je voor minder het origineel kan kopen?
    Mijn keuze zou dus de Evora zijn.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      29 augustus 2013 om 23:05

      @smartass: In de weinige gevallen dat wat er uitkomt beter zou zijn dan het origineel, is het een meerprijs waard. Al weten we hier nog niet hoeveel dat is, dus kan je voorlopig niet op oordelen.
      Maar Lotus Evora is zo al prijzig.

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        30 augustus 2013 om 09:23

        @adyton:
        Dank u, dat u voor mij kan bepalen of ik ergens over kan oordelen.
        Voor mij is een Evora snel genoeg.
        Zo te lezen gebruiken zij hetzelfde Toyota torretje dus als het echt moet kan je dit vermogen ook uit een Evora peuteren.
        Verder, wat jij zegt een tonnetje is voor een leuke Evora is al best veel.

        Login om te reageren
  4. adyton zegt

    29 augustus 2013 om 23:01

    Ze hebben wel een goede donorauto gekozen. Eens geen Elise. De Evora is een heerlijk wagentje en deze body doet hem niet zoveel eer aan. Al is de achterkant best nog te smaken.

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      30 augustus 2013 om 12:24

      @adyton: Heeft de Evora een compleet eigen basis dan? Dacht dat ’t ook een Elise-afgeleide was…

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        30 augustus 2013 om 18:40

        @Klassiekerrally: Niet helemaal. Het chassis is volledig nieuw en hebben ze niet achteraf pas de V6 van de Evora in de Elise gepropt (bijna letterlijk :p)?
        Doelde vooral op het feit dat Elises heel vaak verbouwd worden en het eens een frisse wind is om een Evora te nemen met een comfortabeler interieur en een betere all-rounder. Project wordt er natuurlijk wel duurder door.

        Login om te reageren
  5. Pulizano zegt

    29 augustus 2013 om 23:06

    Prachtig! Hopelijk gaat deze werkelijk in productie.

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    29 augustus 2013 om 23:08

    Mooi, mooi, mooi! Beter design, een volwassener en serieuzer dan een Evora. Evora is het gewoon net niet, qua design.

    Login om te reageren
  7. bsxc2 zegt

    29 augustus 2013 om 23:15

    ‘krijgt geen emotionele gevoelens bij het zien van het lijnenspel’

    Login om te reageren
  8. motoragent zegt

    29 augustus 2013 om 23:16

    Het was misschien ook wel handig geweest om het lotus-logo op de stoelen weg te halen, komt wel heel simpel over op deze manier…

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      30 augustus 2013 om 13:35

      @motoragent: haha scherp;)

      Login om te reageren
  9. reggie-boy_rood zegt

    29 augustus 2013 om 23:27

    Peugeot klok alles

    Login om te reageren
  10. martijnb11 zegt

    29 augustus 2013 om 23:46

    He zie ik nou een nieuwe sportwagen met een handbak in de optielijst? Ze bestaan dus toch nog.

    Login om te reageren
  11. velgenwasser zegt

    29 augustus 2013 om 23:48

    Wat een geklaag over het interieur! Het is toch een rijders-auto en niet een luxe vervoersmiddel. Als ie maar
    goed stuurt en bomme hard gaat. Maar dat zal met 505
    Pk’s wel goed komen

    Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    30 augustus 2013 om 00:46

    Alles van carbon keramische remmen body van carbon fiber reinforced plastic. En dat ding weeg bijna 1400kg!! Dat weegt mijn Mondeo station ook!! Nou die voelt alles behalve lichtvoetig. Wat ligt daar voor blok in? Zeker weer een loeizwaar ouderwets gietijzeren V8 met centrale nokkenas en kleppenstoters

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      30 augustus 2013 om 07:35

      @Kvgorp: lees eens welk blok erin ligt.

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        30 augustus 2013 om 08:39

        @ej20g: een evora s weegt trouwens ook 1435 kg. Zwaar man.

        Login om te reageren
  13. DRU zegt

    30 augustus 2013 om 01:19

    Ik krijg er een warm GTA V gevoel van.

    Login om te reageren
  14. Rossifummi zegt

    30 augustus 2013 om 07:25

    Die grille met de koplampen geven wel een happy gezicht:) goede auto voor een animatiefilm! Verder een gaaf ontwerp!

    Login om te reageren
  15. ericc zegt

    30 augustus 2013 om 08:09

    Achterkant OK, voorkant wat minder. Binnenin was niet slecht, dus hoeft geen verbetering.

    Login om te reageren
  16. yerrie zegt

    30 augustus 2013 om 08:09

    ziet er wel heel lekker uit

    Login om te reageren
  17. Freewarefreak zegt

    30 augustus 2013 om 13:20

    Geslaagd ontwerp, erg mooi! Alleen totaal geen rekening gehouden met nummerborden, niet voor en niet achter.. zie je er al twee Nederlandse gele platen aanhangen? Geen idee waar en hoe ze dat mooi gaan doen..

    Wel inderdaad beetje jammer van het interieur. Niks met het design, mooi leer, mooie stoelen, maar ik vind dat er wel Buletta e.d. in de stoelen, dash, klokken, stuur had moeten staan. Je doet iets goed of niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North