Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit Californië

Auteur: , 27 Reacties

Een nieuwe supercar uit Amerika, Bulleta Motors heeft het lef om hem te lanceren. De RF22 is geïnspireerd op een straaljager en gaat de wereld veroveren. Jeuhh!

Zonder gekkigheid, het merk heeft toch iets heel aardigs gecreëerd. De auto is ontworpen door Samir Sadikhov, die ondermeer ook deze Aston Martin concept tekende. Hij heeft geprobeerd organische lijnen te gebruiken die inspelen op onze emotie en tegelijkertijd tijdloos zijn. Oordeel zelf of dat gelukt is.

Bij de RF22 werd er vooral ingezet op gewichtsbesparing. Zo is de RF22 leverbaar met ’s werelds lichtste wielen. Helemaal uit carbon opgetrokken en samen met keramische remmen zorgen die voor een lekker laag onafgeveerd gewicht. Daarnaast is de carrosserie van een ‘Glass Reinforced Plastic’, maar na keus kan die ook van carbon gemaakt worden. Het totaalgewicht komt uit op 1.363 kilo.

De Amerikanen hebben de auto ontworpen en gebouwd in Californië. Daarbij hebben ze wel ietwat gesmokkeld; als basis diende namelijk een Lotus Evora. Maar dat lijkt ons geen verkeerde keus. De sportwagen heeft een 3.5 V6 supercharged middenmotor met 505 pk. Dat is goed voor een 0 naar 100 tijd van 3,6 seconden. Er is keus uit zowel een zestraps automaat als handbak.

De productie start in 2014 en prijzen zijn op aanvraag, dat is blijkbaar premium. Wel krijgt iedere klant een Zwitsers horloge met het serienummer van zijn RF22 ingegraveerd. Moeten McLaren, Ferrari en Lamborghini hier nu bang van worden?

P.S. De Amerikanen zijn wel een beetje lui. De interieurfoto’s op de officiële website van Bulleta hebben nog de naam ‘MY-2012-Evora-Interior’. Van die auto hebben ze het interieur 1-op-1 over genomen. Een set eigen foto’s of minstens het veranderen van de naam zou wel wat professioneler geweest zijn…



27 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Van de buitenkant is ie prachtig, maar mijn god… Wat is dat voor jaren 80 interieur?
@sirmustang: Dat is 1-op-1 het Lotus interieur :)
@MrBrown: Oh, in dat geval. Wat heeft zo’n Evora een jaren 80 interieur…

Maar goed. Bij een lotus vind ik een gigantisch luxe interieur ook niet passen. :P
@sirmustang: In de juiste kleur is het best wel mooi. Hier oogt het inderdaad wat flauw.
Ziet er best goed uit. alleen het probleem vaak van deze merken wie kijkt naar de huidige supercar lineup en zegt: nee ik wil geen enkele, ik neem een.. *scrollt naarboven* bulleta
Waarom u je hier voor kiezen als je voor minder het origineel kan kopen?
Mijn keuze zou dus de Evora zijn.
@smartass: In de weinige gevallen dat wat er uitkomt beter zou zijn dan het origineel, is het een meerprijs waard. Al weten we hier nog niet hoeveel dat is, dus kan je voorlopig niet op oordelen.
Maar Lotus Evora is zo al prijzig.
@adyton:
Dank u, dat u voor mij kan bepalen of ik ergens over kan oordelen.
Voor mij is een Evora snel genoeg.
Zo te lezen gebruiken zij hetzelfde Toyota torretje dus als het echt moet kan je dit vermogen ook uit een Evora peuteren.
Verder, wat jij zegt een tonnetje is voor een leuke Evora is al best veel.
Ze hebben wel een goede donorauto gekozen. Eens geen Elise. De Evora is een heerlijk wagentje en deze body doet hem niet zoveel eer aan. Al is de achterkant best nog te smaken.
@adyton: Heeft de Evora een compleet eigen basis dan? Dacht dat ’t ook een Elise-afgeleide was…
@Klassiekerrally: Niet helemaal. Het chassis is volledig nieuw en hebben ze niet achteraf pas de V6 van de Evora in de Elise gepropt (bijna letterlijk :p)?
Doelde vooral op het feit dat Elises heel vaak verbouwd worden en het eens een frisse wind is om een Evora te nemen met een comfortabeler interieur en een betere all-rounder. Project wordt er natuurlijk wel duurder door.
Prachtig! Hopelijk gaat deze werkelijk in productie.
Mooi, mooi, mooi! Beter design, een volwassener en serieuzer dan een Evora. Evora is het gewoon net niet, qua design.
‘krijgt geen emotionele gevoelens bij het zien van het lijnenspel’
Het was misschien ook wel handig geweest om het lotus-logo op de stoelen weg te halen, komt wel heel simpel over op deze manier…
@motoragent: haha scherp;)
Peugeot klok alles
He zie ik nou een nieuwe sportwagen met een handbak in de optielijst? Ze bestaan dus toch nog.
Wat een geklaag over het interieur! Het is toch een rijders-auto en niet een luxe vervoersmiddel. Als ie maar
goed stuurt en bomme hard gaat. Maar dat zal met 505
Pk’s wel goed komen
Alles van carbon keramische remmen body van carbon fiber reinforced plastic. En dat ding weeg bijna 1400kg!! Dat weegt mijn Mondeo station ook!! Nou die voelt alles behalve lichtvoetig. Wat ligt daar voor blok in? Zeker weer een loeizwaar ouderwets gietijzeren V8 met centrale nokkenas en kleppenstoters
@Kvgorp: lees eens welk blok erin ligt.
@ej20g: een evora s weegt trouwens ook 1435 kg. Zwaar man.
Ik krijg er een warm GTA V gevoel van.
Die grille met de koplampen geven wel een happy gezicht:) goede auto voor een animatiefilm! Verder een gaaf ontwerp!
Achterkant OK, voorkant wat minder. Binnenin was niet slecht, dus hoeft geen verbetering.
ziet er wel heel lekker uit
Geslaagd ontwerp, erg mooi! Alleen totaal geen rekening gehouden met nummerborden, niet voor en niet achter.. zie je er al twee Nederlandse gele platen aanhangen? Geen idee waar en hoe ze dat mooi gaan doen..

Wel inderdaad beetje jammer van het interieur. Niks met het design, mooi leer, mooie stoelen, maar ik vind dat er wel Buletta e.d. in de stoelen, dash, klokken, stuur had moeten staan. Je doet iets goed of niet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).